SPM - Outback H6

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22545
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od spm »

Dneska jsem zůstal doma bez dozoru. A protože auto už asi 12 hodin fungovalo, tak mi to přišlo jako příliš. Sbalil jsem nářadí do růžových tenisek (modří vědí :-D) a dal se do rozebírání pátých dveří :-)

Už prakticky rok mám doma zadní lampu přes páté dveře od subarumacy, kterou jsem chtěl vyměnit za tu mojí originální, která mi jaksi prdla vejpůl, když jsem na ní lepil prasklinku :-DDD Nová lampa byla v OK stavu, jenom měla utrženou většinou těch krajních šroubů, které jsou zvenku víka a teče na ně (což je asi pořád lepší varianta, než ty vnitřní šrouby). Šrouby jsou ala maska - Tčková hlava zacvaknutá do plastu, o který se to opírá, když se na to utahuje maska. Takže to nikde v železářství člověk nekoupí. Stejně uchycená je přední maska; do ní jdou šrouby koupit jako originální příslušenství (byť asi 40Kč / ks), do tohohle světla ale ne, dodává se to jako celkový kus... Nakonec po nějakém oměření jsem koupil znova ty šrouby do masky. Část se závitem má stejný průměr a délku, liší se akorát v té hlavě a navařené podložce. Maskové šrouby mají hlavu o něco menší, nicméně v držáku drží dostatečně na to, aby se to neprotáčelo. A pak mají tu podložku trošku odstátější, což jsem doufejme při renovaci těsnění taky vyřešil...

Vyndat ty staré šrouby byl pěkný oser. Oni fakt zarostou i do plastu... Konečnou kombinací vyšroubovat držáček, prostříkat WDčkem, nahřát horkovzduškou, dát do svěráčku a třískat do toho šroubovákem / kladivem jsem je nakonec dostal všechny ven. Problém byl akorát na jednom rohu, kde ten držáček nešel z lampy vyšroubovat... až jsem tomu samořezu ukroutil hlavičku. Začal jsem to teda odvrtávat dvojkou vrtákem, který jsem zlomil a udělal při tom ďůlek do podlahy, jak mi vylítla vrtačka (budu pochválen...). Další vrták jsem neměl, tak jsem vyměnil za trojku a vrtal dál. Akorát jsem vrtal tak urputně, až se ten plast v lampě začal tavit a zbytek šroubu v tu chvíli sám vyskočil :-DDD Našel jsem teda něco jako samořez, který to tam zpátky alespoň nějak přichytil a pro jistotu jsem to podmazal nějakým brutálním polyuretanovým lepidlem, co jsem si kdysi pořídil. Takže už to nikdy nikdo nerozebere :-DDD

Co se týče těsnění, tak jelikož jsem v žádnym krámě nepotkal nic, co by mě přesvědčilo a zároveň když jsem se díval na tu lampu, tak mi to těsnění přišlo relativně OK, tak jsem se rozhodl pro variantu jej vyčistit a nechat. Jediný problém byl, že to těsnění jde přes ty šrouby, takže při výměně těch 4 šroubů jsem ho trochu potrhal. Tak jsem si dopředu pořídil butylkaučukový tmel (což by mě zajímalo, kde se taková věc dá normálně koupit... hobbymarkety to nemají, takže jsem si to koupil v eshopu a dal ještě jednou tolik za poštovný :-DDD) a ty poškozené části těsnění jsem omazal a slepil tím tmelem. Zároveň jsem ten tmel omatlal okolo těch podložek šroubů, čím jsem doufám vymezil tu mezírku, které ty šrouby z masky oproti těm původním mají a nebude tam téct. Dělalo se s tím poměrně dobře. Tmel je dle obalu určen na nějaký slepování izolací na baráku, takže tohle by taky vydržet mohl :-D

Nakonec jsem u světla udělal ještě mírnou povrchovou úpravu ;-D Lampa byla taková lehce zašlá, drobet poškrábaná, jak byla někde v kůlně... A já si kdysi koupil tempo, když jsem kupoval pixlu barvy na přestříkání po odrezení. Takže jsem vzal hadr, načal tempo a lampa byla za chvíli jako nová ;-D

Následně jsem teda rozebral auto. Stará lampa šla sundat překvapivě relativně dobře (už jsem ji jednou demontoval a tenkrát jsem ty šrouby opravil hodně provizorně). Zlobil nakonec jenom jeden, co se protáčel, ale povedlo se. V jednom místě, kde ten šroub šel skrz karoserii, zjevně nějak zatékalo a ta díra na šroub se jaksi rzí zvětšila :-D Takže to do toho místa dostalo pak dávku dinitrolu navíc a pod matku šla ještě velká nerezová podložka (sám jsem se divil, že jsem si ty podložky koupil :-D). Nejvíc mi dalo zabrat to, když mi ta lampa furt nešla vyndat, než jsem zjistil, že šrouby od zámku pátých dveří jsou z té lampy taky. Takže je potřeba ten zámek odšroubovat, aby to šlo vyndat :-D Když už jsem to vyndal, tak jsem ještě vyměnil tu druhou nesvítící žárovku na RZ (tahle díky bohu nebyla zarezlá a šla demontovat v pohodě) a do obou patic jsem pak ještě napatlal vazelínu. Takže už zase svítí obě...

A pak přišla na řadu chemie :-DDD Napřed jsem magickým sprayem od wurtha nastříkal všechno, co mi přišlo, že by se mělo hýbat (mechanismus kliky, zámku, ...) a když to oschlo, tak jsem pátý dveře vylil dinitrolem. Až to stříkalo všude okolo :-DDD Trochu se mi to vymstilo, když mi pak do té dutiny spadla podložka a já jí v tom sajrajtu lovil :-DDD

Zatímco dinitrol postupně tekl z dutin ven, demontoval jsem zase přední světlo. Po poslední výměně žárovky mi v něm přišel faston od země ohořelý a volný. Je to nějaký tragický... Paradoxně ta nouzová oprava, co jsem dělal někdy hned ze začátku vlastnictví auta, kdy jsem tam naletoval kus nového drátu s novým fastonem, pořád drží, takže jsem to udělal stejně. Šmiknul jsem ohořelý kus starého drátu, na kus 1,5mm2 licny jsem nakrimpoval nový faston, pro jistotu to ještě proletovat, natáhl na to hyper ultra čínskou bužírku a sletoval dohromady. Snad to dá chvíli pokoj :-D

Nakonec jsem už jenom vzal novou lampu, nasadil a přišrouboval. Při jejím zapojení se mi stalo to co minule - zjevně nějaký jebnutý kontakt v jednom konektoru, kdy mlhovka rozsvěcí zpátečku a podobné srandy. Takže jsem to ještě odpojil, konektory vystříkal WDčkem a byl klid. Nacvakal jsem plasty a bylo hotovo :-)

Když vezmu, že jsem byl dnes nucen vstát nechutně brzo ráno kvůli přistavěnému kontejneru na odpad a pak jsem si s tím začal hrát, tak jsem touhle blbostí vlastně zabil úplně celej den :-DDD Ale všechno to nějak dopadlo, funguje to a je to hezký, tak mám z toho takovej pocit uspokojení :-DDD Původně jsem chtěl napsat, že teď konečně po 2,5 letech vlastnictví jsem dořešil veškeré mouchy a nemám na tom autě co dělat. Ale pak jsem si vzpomněl, že mám v garáži ještě zadní nápravnici na výměnu, takže zase nic :-DDD
Přílohy
20181013_125735.jpg
lampa_comparison.jpg
fix_lamp.jpg
vysledek_resized.jpg
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od VDC »

Paráda !!! Vypadá to o poznání líp !!! ,,,,| (*_^) |,,,,
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od námořník »

Jako nové :-)
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22545
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od spm »

Tak jsem si postěžoval, že na něm nemám co dělat a v pondělí za mohutných kouřových efektů (roztržená manžeta na pravé poloose u převodovky) odjelo na plaťáku, protože motor se rozhodl, že nepůjde pod 1500 otáček, což v kombinaci s automatem znamená hodně vydatné posilování pravé nohy, aby to šlo vůbec zastavit :-DDD No, naštěstí se to projevilo i v servisu a prý je to opravené (já ještě nevím, teprv si to musím vyzvednout :-DDD). Viníkem je klapka v sání...

Jo a teď už si nestěžuju, že na tom nemám co dělat; popravdě doufám, že alespoň další dva servisní intervaly budu akorát měnit olej :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
cleo
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 6320
Registrován: čtv lis 20, 2014 11:38 am
Jméno a příjmení: Pavel Klofáč
Bydliště: Poddžbánsko

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od cleo »

Tak sláva, nakonec taková prkotina.

Odesláno z mého founu pomocí Tapatalk
MY2020 Subaru Outback 2.5i Active - otouš Obrázek
ex 2016 Subaru Forester 2.0i-L Comfort CVT - modrásek
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14702
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od Tapan »

Tak to vypadá, že se té Felcky zatím nezbavím, to je škoda :-) jsem rád, že to nebylo nic většího ;-)
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22545
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od spm »

Ještě uvidíme, jestli s tím dojedu domu :-DDD Na to jaká blbost mě trochu štve, že to kvůli tomu jelo na podválu. No nic, snad už bude líp... :-)
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od Traveller »

Tak bezva. Hlavně že to nebylo nic většího. =)(=
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
LukasV
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 520
Registrován: ned bře 01, 2015 9:35 am
Jméno a příjmení: Lukáš Vaněček
Bydliště: Brno-venkov

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od LukasV »

Na BP mi taky odešla škrticí klapka a motor šel do nouzáku. Na volnoběh cca 3000 otáček a při jízdě max 20 km/h, brzdu jsem drtit nemusel. Do servisu na podválu taktéž...
Subaru BRZ 2.4 Sport 6MT 2023 Obrázek
Subaru Outback 3.0R 5AT 2006 Obrázek
Suzuki Ignis 1.3i 2006 Obrázek
exHonda Civic 1.5i VTEC-E 1996 (2013-2015)
exLada Samara 1.3i LPG 1989 (2007-2013)
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22545
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od spm »

Tady nakonec ani nic nesvítilo, pečený kuře, nic :-) Ale ono BH má taky pořád plyn na lanku, takže tý elektroniky tam asi bude citelně míň a holt si mohlo myslet, že je to v pořádku. Jenom je trochu záhada chování toho automatu, který mě točil až kdovíkam a dokud jsem ten plyn úplně nepustil, tak to neřadilo (a ještě když to řadilo, tak dost humpolácky). To prý v servisu nedělalo, tam to drželo zvýšený otáčky, ale řadilo normálně. Ale asi těžko říct, jestli byla nějaká defektní a motor si fakt v tu chvíli myslel, že na to šlape, tak převodovka čekala nebo takněco...
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od VDC »

No tak hurá, hlavně, že se závada projevila. Ten automat byl určitě zblblej chováním motoru. Tak snad to na dlouho byla poslední chyba.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od HonzaCZ »

Tak otázka, co bylo za závadu. Jestli mechanická nebo na TPS nebo oboje...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7814
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od mnov »

Já tu někde psal, že na problémy se zvýšeným volnoběhem si stěžují jen majitelé vozů s manuálem. Jenda to zvládne i s automatem. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22545
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od spm »

Já mam vždycky něco extra :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7814
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od mnov »

Kromě toho co psal Honza, je tam ještě volnoběžný ventil. Tak už nás nenapínej, co tomu bylo? :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“