emveho zkušenosti s Levorgem
emveho zkušenosti s Levorgem
Na začátku dubna se v rodinném fleetu objevil nový přírůstek, po letech opět něco od Subaru, červený Levorg ve výbavě Comfort. Původně se uvažovalo o trojkovém Superbu, ale zejména díky mým pozitivním dojmům ze svezení s Levorgem nakonec padla volba na něj.
Minulý týden jsme Levorga vzali na tradiční dubnové lyžování na Stubai. Chvalozpěv po svezení s Jakubem ze Sedlčan už jsem tady psal a testů už byla taky spousta. Proto zatím doplním jen rychlé dojmy z fungování Levorgu v cestovním režimu.
- auto je skutečně mimořádně tiché, zejména motor je skvěle odhlučněn i v porovnání např. s Mercedesem E 220 CDI, nebo Outbackem 3,0R (i když zde je to na poslech příjemné)
- dynamika je naprosto dostačující, prokousávat se kolonami na okreskách se mi dařilo celkem úspěšně i v režimu I bez využití plného potenciálu s ohledem na záběh, navíc s plně zatíženým autem, test v německém AMS, ve kterém byl Levorg z 0-180 jen o chlup pomalejší než 3,0R Spec.B 5AT určitě nelhal
- podvozek je TOP, komfortní a neskutečně jistý v zatáčkách, po projetí každé zatáčky mám dojem, že jsem mohl jet o polovinu rychleji :supeer:
- velkým otazníkem pro mě byla spotřeba, při jízdě s Jakubem jsem měl průměr 12,4l (okresky okolo Sedlčan, kopečky a zatáčky) a při jízdě na Karlštejn s Levorgem od Freye 9,8l, což mi přišlo dost, ale byl to testovací, nikoliv běžný cestovní režim
Takže s naprosto syrovým autem (při odjezdu směr Stubai najeto 165 km), 4 osoby, plný kufr, byl průměr na cestě tam 8,2l a zpět 8,0l. Minulý rok jsem s velmi dobře zajetým E 220 CDI jel tam i zpět s průměrem 5,8l (po záběhu u něj klesla spotřeba o litr). Outback 3,0R jezdil v podobném režimu okolo 10,5l.
Prvních 30 km okresek jel Levorg za 6,2l, Outback tuto trasu jezdil okolo 9,5l, E 220 CDI za 5-5,5l a O2 1.9 TDI za 4,5l. Takže i zde příjemné překvapení a uvidíme zda a kam klesne spotřeba po záběhu.
Závěrem musím říct, že jestli si někdo za podobné peníze koupí OIII 1.8 TSI DSG 4x4, kterou jsem do výbavy Levorgu nakonfiguroval za 850 tis. Kč, měl by si dát facku. ::-DD:
Minulý týden jsme Levorga vzali na tradiční dubnové lyžování na Stubai. Chvalozpěv po svezení s Jakubem ze Sedlčan už jsem tady psal a testů už byla taky spousta. Proto zatím doplním jen rychlé dojmy z fungování Levorgu v cestovním režimu.
- auto je skutečně mimořádně tiché, zejména motor je skvěle odhlučněn i v porovnání např. s Mercedesem E 220 CDI, nebo Outbackem 3,0R (i když zde je to na poslech příjemné)
- dynamika je naprosto dostačující, prokousávat se kolonami na okreskách se mi dařilo celkem úspěšně i v režimu I bez využití plného potenciálu s ohledem na záběh, navíc s plně zatíženým autem, test v německém AMS, ve kterém byl Levorg z 0-180 jen o chlup pomalejší než 3,0R Spec.B 5AT určitě nelhal
- podvozek je TOP, komfortní a neskutečně jistý v zatáčkách, po projetí každé zatáčky mám dojem, že jsem mohl jet o polovinu rychleji :supeer:
- velkým otazníkem pro mě byla spotřeba, při jízdě s Jakubem jsem měl průměr 12,4l (okresky okolo Sedlčan, kopečky a zatáčky) a při jízdě na Karlštejn s Levorgem od Freye 9,8l, což mi přišlo dost, ale byl to testovací, nikoliv běžný cestovní režim
Takže s naprosto syrovým autem (při odjezdu směr Stubai najeto 165 km), 4 osoby, plný kufr, byl průměr na cestě tam 8,2l a zpět 8,0l. Minulý rok jsem s velmi dobře zajetým E 220 CDI jel tam i zpět s průměrem 5,8l (po záběhu u něj klesla spotřeba o litr). Outback 3,0R jezdil v podobném režimu okolo 10,5l.
Prvních 30 km okresek jel Levorg za 6,2l, Outback tuto trasu jezdil okolo 9,5l, E 220 CDI za 5-5,5l a O2 1.9 TDI za 4,5l. Takže i zde příjemné překvapení a uvidíme zda a kam klesne spotřeba po záběhu.
Závěrem musím říct, že jestli si někdo za podobné peníze koupí OIII 1.8 TSI DSG 4x4, kterou jsem do výbavy Levorgu nakonfiguroval za 850 tis. Kč, měl by si dát facku. ::-DD:
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49360
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: emveho zkušenosti s Levorgem
To se hezky čte. To je dobře, že jsi spokojenej !
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: emveho zkušenosti s Levorgem
Gratuluju k pěknému autu!
Co ty režimy lineartronicu, jak se s tím v praxi jezdí (oproti pomalému 5AT v 3.0R)?
Co ty režimy lineartronicu, jak se s tím v praxi jezdí (oproti pomalému 5AT v 3.0R)?
To budou ti policejní pohlaváři pěkně domlácení ::-DD:emve píše:Závěrem musím říct, že jestli si někdo za podobné peníze koupí OIII 1.8 TSI DSG 4x4, kterou jsem do výbavy Levorgu nakonfiguroval za 850 tis. Kč, měl by si dát facku.
FORESTER 2.0X AT MY07
FORESTER e-boxer MY21
ex OUTBACK 2.0D MY09
ex OUTBACK 2.5i MY07
dále doma OUTBACK 2.5i MY19
FORESTER e-boxer MY21
ex OUTBACK 2.0D MY09
ex OUTBACK 2.5i MY07
dále doma OUTBACK 2.5i MY19
Re: emveho zkušenosti s Levorgem
Lineartronic už jsem chválil po testovacích jízdách. Funguje to velmi dobře, potěšila mě hlavně rychlost reakcí na pádla v manuálním režimu (např. u Mercedesu hrůza). Teď do Rakouska jsem jel celou dobu v I s ohledem na záběh a manuální režim jsem nepoužil. Ale i tak slušné reakce na práci s plynem a zatím jsem neshledal žádnou chybu. Při lehkém plynu a nižších otáčkách mixérový efekt vůbec neobtěžuje (motor není vůbec slyšet) a při zátěži si hezky řadí.
Otázkou bude spolehlivost. Na 3,0R 5AT máme 250 tis. km bez sebemenšího problému a znaků únavy. Top převodovka podle mě je ale samozřejmě 8AT od ZF.
ad PČR, to mě nenapadlo, ale ti mají social edition a určitě masivní slevy, takže auto bez jejich radarového příslušenství bude hluboko pod uvedenou cenou. 8)
Otázkou bude spolehlivost. Na 3,0R 5AT máme 250 tis. km bez sebemenšího problému a znaků únavy. Top převodovka podle mě je ale samozřejmě 8AT od ZF.
ad PČR, to mě nenapadlo, ale ti mají social edition a určitě masivní slevy, takže auto bez jejich radarového příslušenství bude hluboko pod uvedenou cenou. 8)
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
Re: emveho zkušenosti s Levorgem
Předpokládám, že foto je z cesty. Kde vozíte lyže? Nezkoušeli jste, jestli na střechu vejde dlouhý (kolem 220 cm) box?
FORESTER 2.0X AT MY07
FORESTER e-boxer MY21
ex OUTBACK 2.0D MY09
ex OUTBACK 2.5i MY07
dále doma OUTBACK 2.5i MY19
FORESTER e-boxer MY21
ex OUTBACK 2.0D MY09
ex OUTBACK 2.5i MY07
dále doma OUTBACK 2.5i MY19
Re: emveho zkušenosti s Levorgem
Foto je u obvyklé zastávky, Mondsee. Lyže jsme nevezli, jelo ještě druhé auto, S-max, na který máme velkou rakev a obvykle s ním jezdíme na lyžařské výlety.
Ale rozměrově je Levorg na úrovni čtyřkového Legacy/Outbacku, takže bych odhadoval obdobné možnosti co se boxu týče.
Uvažuješ o Levorgu ?
Ale rozměrově je Levorg na úrovni čtyřkového Legacy/Outbacku, takže bych odhadoval obdobné možnosti co se boxu týče.
Uvažuješ o Levorgu ?
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
Re: emveho zkušenosti s Levorgem
Test spotřeby:
O víkendu jsem s Levorgem konečně udělal tradiční testovací eco-run - 10 km okresek s několika vesnicemi do vedlejšího města. Styl jízdy 60/100, trasa mírně z kopce. Levorg si nevedl vůbec špatně, zatím má navíc najeto pouze 1700 km. Celkově se zdá, že spotřeba Levorgu bude oscilovat při normální svižné kombinaci okolo 8-9l, což je naprosto v pořádku. :826:
3,0l - Octavia II 1.9 TDI 77 kW
3,2l - MB E 220 CDI 125 kW
4,6l - Levorg 1.6 GT-S 125 kW
5,6l - Focus ST 2.5T 166kW
6,1l - MB SL 500 320 kW
7,6l - Outback 3.0R 180 kW
O víkendu jsem s Levorgem konečně udělal tradiční testovací eco-run - 10 km okresek s několika vesnicemi do vedlejšího města. Styl jízdy 60/100, trasa mírně z kopce. Levorg si nevedl vůbec špatně, zatím má navíc najeto pouze 1700 km. Celkově se zdá, že spotřeba Levorgu bude oscilovat při normální svižné kombinaci okolo 8-9l, což je naprosto v pořádku. :826:
3,0l - Octavia II 1.9 TDI 77 kW
3,2l - MB E 220 CDI 125 kW
4,6l - Levorg 1.6 GT-S 125 kW
5,6l - Focus ST 2.5T 166kW
6,1l - MB SL 500 320 kW
7,6l - Outback 3.0R 180 kW
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
Re: emveho zkušenosti s Levorgem
V rodině máme další přírůstek, který bude v garáži hezky barevně ladit k Levorgu - faceliftový VW Golf VII R v barvě Tornado Rot, 5 dveří a 2.0 TSI 228 kW / 310 k v kombinaci s 6 st. manuálem.
Když jsem přemýšlel, čím bychom mohli nahradit Imprezu 2,0R MY2006, ve výběru byl chvíli jak Levorg, tak Golf R, nakonec se v rodinné garáži sešli oba.
Sice je to tady na SFC drzost, prosazovat koncern, ale eRko je zajímavá alternativa pro někoho, pro koho je Levorg málo dynamický a STI zase nedostatečně praktické či použitelné jako daily. A takových tu pár bylo. Cenově to vychází poměrně zajímavě. Levorg ve výbavě Comfort po slevě 770 tkč, Golf R po slevě 880 tkč. Na STI Sport jsem měl nabídku na cca 1 090 tkč.
A Golf R je skutečně dokonalý daily car. Auto, které v testech ve všech kategoriích dynamiky poráží STI (zrychlení, brzdy, slalom...) je zároveň hrozně příjemné na řízení, podvozek zvládá české/pražské cesty s přehledem, motor jede všude... Ten motor by mohlo STI závidět, tady je Subaru 100 let za opicema, Golf R tahá od 2000 ot. (STI od 3500 ot. a hůř i přes vyšší objem), žere podstatně méně (cca 2-3l/100 km) a spolehlivost by taky měla mluvit v jeho prospěch. STI sice má své kouzlo, kterému jsem během několika jízd taky částečně podlehl, ale minimálně na motoru by kluci mohli pro příště trochu zapracovat.
Další zásadní výhodou Golfu R proti Levorgu jsou plně adaptivní LED světla, která umí při použití dálkových světel odstiňovat provoz, tedy zcela úplně jiná cestovní pohoda v noci proti Levorgu, který má k LED potkávacím světlům trapný halogenový přísvit. V mnoha ohledech se prostě Subaru nechytá, dále např. infotainment, který má v Levorgu taky dost osobité ovládání a i v jiných věcech je VW trochu domyšlenější.
I tak si myslím, že Levorg zůstává příjemným společníkem na pohodové cestování (hlavně přes den, kdy nechybí světla ), ale pro ty, kteří často spěchají, jezdí v noci a nepotřebují za sedadly převážet 500l vzduchu, je eRko lepší alternativa.
Když jsem přemýšlel, čím bychom mohli nahradit Imprezu 2,0R MY2006, ve výběru byl chvíli jak Levorg, tak Golf R, nakonec se v rodinné garáži sešli oba.
Sice je to tady na SFC drzost, prosazovat koncern, ale eRko je zajímavá alternativa pro někoho, pro koho je Levorg málo dynamický a STI zase nedostatečně praktické či použitelné jako daily. A takových tu pár bylo. Cenově to vychází poměrně zajímavě. Levorg ve výbavě Comfort po slevě 770 tkč, Golf R po slevě 880 tkč. Na STI Sport jsem měl nabídku na cca 1 090 tkč.
A Golf R je skutečně dokonalý daily car. Auto, které v testech ve všech kategoriích dynamiky poráží STI (zrychlení, brzdy, slalom...) je zároveň hrozně příjemné na řízení, podvozek zvládá české/pražské cesty s přehledem, motor jede všude... Ten motor by mohlo STI závidět, tady je Subaru 100 let za opicema, Golf R tahá od 2000 ot. (STI od 3500 ot. a hůř i přes vyšší objem), žere podstatně méně (cca 2-3l/100 km) a spolehlivost by taky měla mluvit v jeho prospěch. STI sice má své kouzlo, kterému jsem během několika jízd taky částečně podlehl, ale minimálně na motoru by kluci mohli pro příště trochu zapracovat.
Další zásadní výhodou Golfu R proti Levorgu jsou plně adaptivní LED světla, která umí při použití dálkových světel odstiňovat provoz, tedy zcela úplně jiná cestovní pohoda v noci proti Levorgu, který má k LED potkávacím světlům trapný halogenový přísvit. V mnoha ohledech se prostě Subaru nechytá, dále např. infotainment, který má v Levorgu taky dost osobité ovládání a i v jiných věcech je VW trochu domyšlenější.
I tak si myslím, že Levorg zůstává příjemným společníkem na pohodové cestování (hlavně přes den, kdy nechybí světla ), ale pro ty, kteří často spěchají, jezdí v noci a nepotřebují za sedadly převážet 500l vzduchu, je eRko lepší alternativa.
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
- seatik
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4040
- Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vašek
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: emveho zkušenosti s Levorgem
Gratulace k fajn káře. Akorát mi vždy vyběhne v hlavě tohle
https://www.youtube.com/watch?v=w7xDmaJYOq4
https://www.youtube.com/watch?v=w7xDmaJYOq4
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
- adavid555
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 237
- Registrován: sob zář 26, 2009 8:11 pm
- Jméno a příjmení: David
- Bydliště: Karviná
- Kontaktovat uživatele:
Re: emveho zkušenosti s Levorgem
Taky mám koncern jen se tím tady raději nechlubím, každopádně gratulace
Odesláno z XRN2
Odesláno z XRN2
passat b5.5 V6
- .dundee.
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2930
- Registrován: stř kvě 18, 2011 1:08 am
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Praha
Re: emveho zkušenosti s Levorgem
Ty furt puštěný dálkovky fakt miluju. Skvělej vynález . Oplácím stejnou mincí.
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
- davidherda
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 5788
- Registrován: ned led 04, 2015 2:11 pm
- Jméno a příjmení: David Herda
- Bydliště: podhradí Křivoklátu
Re: emveho zkušenosti s Levorgem
Tak za tohle, ti slezou nechty
motor by mohlo STI závidět
motor by mohlo STI závidět
Outback 2.5X MY16 -Modrák
BRZ 2.0 MY13-BRZo
Outback 2.0D MY12 - služebáq
Outback 2,0D MY16-Goldback -ex
XV 2,0i MY18-iXVestr -ex
Forester 2,0XTi MY02-Silvestr -ex
Forester 2,0X MY03-Modrestr -ex
Forester 2,0X MY04-Pinkrestr-ex
Forester 2,5XT MY09-Černestr-ex
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20729
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: emveho zkušenosti s Levorgem
O tom jestli je R ko dobrý auto asi nemá cenu vůbec polemizovat. Taky u mě bylo v užším výběru. Ale pořád vypadá jako Golf a tech jezdí miliony. To že to je R poznáš jenom ty a pár nadšenců .
Podle mě světla svítí dobře a výměna žárovky asi bude jednodušší než adaptabilnich světel u tebe. V záruce to samozřejmě není žádnej problém.
Spěchej pomalu ať ti v lepším případě , neskončí řidičák v čistírně.
Podle mě světla svítí dobře a výměna žárovky asi bude jednodušší než adaptabilnich světel u tebe. V záruce to samozřejmě není žádnej problém.
Spěchej pomalu ať ti v lepším případě , neskončí řidičák v čistírně.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Re: emveho zkušenosti s Levorgem
STI vs Golf R.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jyTjggB2S5M[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jyTjggB2S5M[/youtube]
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´