emveho zkušenosti s Levorgem

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
emve
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1585
Registrován: čtv dub 07, 2011 9:57 pm

emveho zkušenosti s Levorgem

Příspěvek od emve »

Na začátku dubna se v rodinném fleetu objevil nový přírůstek, po letech opět něco od Subaru, červený Levorg ve výbavě Comfort. Původně se uvažovalo o trojkovém Superbu, ale zejména díky mým pozitivním dojmům ze svezení s Levorgem nakonec padla volba na něj.

Minulý týden jsme Levorga vzali na tradiční dubnové lyžování na Stubai. Chvalozpěv po svezení s Jakubem ze Sedlčan už jsem tady psal a testů už byla taky spousta. Proto zatím doplním jen rychlé dojmy z fungování Levorgu v cestovním režimu.

- auto je skutečně mimořádně tiché, zejména motor je skvěle odhlučněn i v porovnání např. s Mercedesem E 220 CDI, nebo Outbackem 3,0R (i když zde je to na poslech příjemné)

- dynamika je naprosto dostačující, prokousávat se kolonami na okreskách se mi dařilo celkem úspěšně i v režimu I bez využití plného potenciálu s ohledem na záběh, navíc s plně zatíženým autem, test v německém AMS, ve kterém byl Levorg z 0-180 jen o chlup pomalejší než 3,0R Spec.B 5AT určitě nelhal

- podvozek je TOP, komfortní a neskutečně jistý v zatáčkách, po projetí každé zatáčky mám dojem, že jsem mohl jet o polovinu rychleji :supeer:

- velkým otazníkem pro mě byla spotřeba, při jízdě s Jakubem jsem měl průměr 12,4l (okresky okolo Sedlčan, kopečky a zatáčky) a při jízdě na Karlštejn s Levorgem od Freye 9,8l, což mi přišlo dost, ale byl to testovací, nikoliv běžný cestovní režim

Takže s naprosto syrovým autem (při odjezdu směr Stubai najeto 165 km), 4 osoby, plný kufr, byl průměr na cestě tam 8,2l a zpět 8,0l. Minulý rok jsem s velmi dobře zajetým E 220 CDI jel tam i zpět s průměrem 5,8l (po záběhu u něj klesla spotřeba o litr). Outback 3,0R jezdil v podobném režimu okolo 10,5l.

Prvních 30 km okresek jel Levorg za 6,2l, Outback tuto trasu jezdil okolo 9,5l, E 220 CDI za 5-5,5l a O2 1.9 TDI za 4,5l. Takže i zde příjemné překvapení a uvidíme zda a kam klesne spotřeba po záběhu.

Závěrem musím říct, že jestli si někdo za podobné peníze koupí OIII 1.8 TSI DSG 4x4, kterou jsem do výbavy Levorgu nakonfiguroval za 850 tis. Kč, měl by si dát facku. ::-DD:
Přílohy
Mondsee.jpg
IMG_0518.JPG
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: emveho zkušenosti s Levorgem

Příspěvek od VDC »

To se hezky čte. To je dobře, že jsi spokojenej !
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
npeter
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 404
Registrován: stř lis 04, 2009 11:19 pm

Re: emveho zkušenosti s Levorgem

Příspěvek od npeter »

Gratuluju k pěknému autu!

Co ty režimy lineartronicu, jak se s tím v praxi jezdí (oproti pomalému 5AT v 3.0R)?
emve píše:Závěrem musím říct, že jestli si někdo za podobné peníze koupí OIII 1.8 TSI DSG 4x4, kterou jsem do výbavy Levorgu nakonfiguroval za 850 tis. Kč, měl by si dát facku.
To budou ti policejní pohlaváři pěkně domlácení ::-DD:
FORESTER 2.0X AT MY07
FORESTER e-boxer MY21
ex OUTBACK 2.0D MY09
ex OUTBACK 2.5i MY07
dále doma OUTBACK 2.5i MY19
emve
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1585
Registrován: čtv dub 07, 2011 9:57 pm

Re: emveho zkušenosti s Levorgem

Příspěvek od emve »

Lineartronic už jsem chválil po testovacích jízdách. Funguje to velmi dobře, potěšila mě hlavně rychlost reakcí na pádla v manuálním režimu (např. u Mercedesu hrůza). Teď do Rakouska jsem jel celou dobu v I s ohledem na záběh a manuální režim jsem nepoužil. Ale i tak slušné reakce na práci s plynem a zatím jsem neshledal žádnou chybu. Při lehkém plynu a nižších otáčkách mixérový efekt vůbec neobtěžuje (motor není vůbec slyšet) a při zátěži si hezky řadí.

Otázkou bude spolehlivost. Na 3,0R 5AT máme 250 tis. km bez sebemenšího problému a znaků únavy. Top převodovka podle mě je ale samozřejmě 8AT od ZF.

ad PČR, to mě nenapadlo, ale ti mají social edition a určitě masivní slevy, takže auto bez jejich radarového příslušenství bude hluboko pod uvedenou cenou. 8)
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
npeter
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 404
Registrován: stř lis 04, 2009 11:19 pm

Re: emveho zkušenosti s Levorgem

Příspěvek od npeter »

Předpokládám, že foto je z cesty. Kde vozíte lyže? Nezkoušeli jste, jestli na střechu vejde dlouhý (kolem 220 cm) box?
FORESTER 2.0X AT MY07
FORESTER e-boxer MY21
ex OUTBACK 2.0D MY09
ex OUTBACK 2.5i MY07
dále doma OUTBACK 2.5i MY19
emve
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1585
Registrován: čtv dub 07, 2011 9:57 pm

Re: emveho zkušenosti s Levorgem

Příspěvek od emve »

Foto je u obvyklé zastávky, Mondsee. Lyže jsme nevezli, jelo ještě druhé auto, S-max, na který máme velkou rakev a obvykle s ním jezdíme na lyžařské výlety.

Ale rozměrově je Levorg na úrovni čtyřkového Legacy/Outbacku, takže bych odhadoval obdobné možnosti co se boxu týče.

Uvažuješ o Levorgu ? :-)
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
emve
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1585
Registrován: čtv dub 07, 2011 9:57 pm

Re: emveho zkušenosti s Levorgem

Příspěvek od emve »

Test spotřeby:

O víkendu jsem s Levorgem konečně udělal tradiční testovací eco-run - 10 km okresek s několika vesnicemi do vedlejšího města. Styl jízdy 60/100, trasa mírně z kopce. Levorg si nevedl vůbec špatně, zatím má navíc najeto pouze 1700 km. Celkově se zdá, že spotřeba Levorgu bude oscilovat při normální svižné kombinaci okolo 8-9l, což je naprosto v pořádku. :826:

3,0l - Octavia II 1.9 TDI 77 kW
3,2l - MB E 220 CDI 125 kW
4,6l - Levorg 1.6 GT-S 125 kW
5,6l - Focus ST 2.5T 166kW
6,1l - MB SL 500 320 kW
7,6l - Outback 3.0R 180 kW
Přílohy
Levorg.JPG
Outback.JPG
E 220 CDI.JPG
SL 500.JPG
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
emve
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1585
Registrován: čtv dub 07, 2011 9:57 pm

Re: emveho zkušenosti s Levorgem

Příspěvek od emve »

V rodině máme další přírůstek, který bude v garáži hezky barevně ladit k Levorgu - faceliftový VW Golf VII R v barvě Tornado Rot, 5 dveří a 2.0 TSI 228 kW / 310 k v kombinaci s 6 st. manuálem.

Když jsem přemýšlel, čím bychom mohli nahradit Imprezu 2,0R MY2006, ve výběru byl chvíli jak Levorg, tak Golf R, nakonec se v rodinné garáži sešli oba.

Sice je to tady na SFC drzost, prosazovat koncern, ale eRko je zajímavá alternativa pro někoho, pro koho je Levorg málo dynamický a STI zase nedostatečně praktické či použitelné jako daily. A takových tu pár bylo. Cenově to vychází poměrně zajímavě. Levorg ve výbavě Comfort po slevě 770 tkč, Golf R po slevě 880 tkč. Na STI Sport jsem měl nabídku na cca 1 090 tkč.

A Golf R je skutečně dokonalý daily car. Auto, které v testech ve všech kategoriích dynamiky poráží STI (zrychlení, brzdy, slalom...) je zároveň hrozně příjemné na řízení, podvozek zvládá české/pražské cesty s přehledem, motor jede všude... Ten motor by mohlo STI závidět, tady je Subaru 100 let za opicema, Golf R tahá od 2000 ot. (STI od 3500 ot. a hůř i přes vyšší objem), žere podstatně méně (cca 2-3l/100 km) a spolehlivost by taky měla mluvit v jeho prospěch. STI sice má své kouzlo, kterému jsem během několika jízd taky částečně podlehl, ale minimálně na motoru by kluci mohli pro příště trochu zapracovat.

Další zásadní výhodou Golfu R proti Levorgu jsou plně adaptivní LED světla, která umí při použití dálkových světel odstiňovat provoz, tedy zcela úplně jiná cestovní pohoda v noci proti Levorgu, který má k LED potkávacím světlům trapný halogenový přísvit. <:-< V mnoha ohledech se prostě Subaru nechytá, dále např. infotainment, který má v Levorgu taky dost osobité ovládání a i v jiných věcech je VW trochu domyšlenější.

I tak si myslím, že Levorg zůstává příjemným společníkem na pohodové cestování (hlavně přes den, kdy nechybí světla B-) ), ale pro ty, kteří často spěchají, jezdí v noci a nepotřebují za sedadly převážet 500l vzduchu, je eRko lepší alternativa. ;-D
Přílohy
IMG_0139.JPG
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
Uživatelský avatar
M.Z.
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 709
Registrován: pát led 29, 2010 8:14 pm
Jméno a příjmení: Marek Zrak
Bydliště: FM

Re: emveho zkušenosti s Levorgem

Příspěvek od M.Z. »

Kdo nemá R, je amatér ;-D Super kára
ex STI 257kw 470Nm
M2
Coupe JCW
Uživatelský avatar
seatik
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4035
Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Vašek
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Re: emveho zkušenosti s Levorgem

Příspěvek od seatik »

Gratulace k fajn káře. Akorát mi vždy vyběhne v hlavě tohle :-)
https://www.youtube.com/watch?v=w7xDmaJYOq4
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Uživatelský avatar
adavid555
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 237
Registrován: sob zář 26, 2009 8:11 pm
Jméno a příjmení: David
Bydliště: Karviná
Kontaktovat uživatele:

Re: emveho zkušenosti s Levorgem

Příspěvek od adavid555 »

Taky mám koncern jen se tím tady raději nechlubím, každopádně gratulace

Odesláno z XRN2
passat b5.5 V6
Uživatelský avatar
.dundee.
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2869
Registrován: stř kvě 18, 2011 1:08 am
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Praha

Re: emveho zkušenosti s Levorgem

Příspěvek od .dundee. »

Ty furt puštěný dálkovky fakt miluju. Skvělej vynález . Oplácím stejnou mincí.
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
Uživatelský avatar
davidherda
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5783
Registrován: ned led 04, 2015 2:11 pm
Jméno a příjmení: David Herda
Bydliště: podhradí Křivoklátu

Re: emveho zkušenosti s Levorgem

Příspěvek od davidherda »

Tak za tohle, ti slezou nechty :-)

motor by mohlo STI závidět

Outback 2.5X MY16 -Modrák
BRZ 2.0 MY13-BRZo
Outback 2.0D MY12 - služebáq
Outback 2,0D MY16-Goldback -ex
XV 2,0i MY18-iXVestr -ex
Forester 2,0XTi MY02-Silvestr -ex
Forester 2,0X MY03-Modrestr -ex
Forester 2,0X MY04-Pinkrestr-ex
Forester 2,5XT MY09-Černestr-ex
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: emveho zkušenosti s Levorgem

Příspěvek od námořník »

O tom jestli je R ko dobrý auto asi nemá cenu vůbec polemizovat. Taky u mě bylo v užším výběru. Ale pořád vypadá jako Golf a tech jezdí miliony. To že to je R poznáš jenom ty a pár nadšenců :-).
Podle mě světla svítí dobře a výměna žárovky asi bude jednodušší než adaptabilnich světel u tebe. V záruce to samozřejmě není žádnej problém.
Spěchej pomalu ať ti v lepším případě , neskončí řidičák v čistírně.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
Harous
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1619
Registrován: čtv pro 26, 2013 8:05 pm
Bydliště: Kolín

Re: emveho zkušenosti s Levorgem

Příspěvek od Harous »

STI vs Golf R. ;)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jyTjggB2S5M[/youtube]
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“