Stránka 1 z 9

Alman OTB 2.5i

Napsal: sob dub 16, 2016 1:30 pm
od alman
Přechod na Lineartronik z kombinace diesel / manuál je tedy zajímavý. Jsem zvyklý poslouchat zvuk motoru, když se nemění, tak jedu pořád stejně rychle. Ne tak s CVT. Už dvákrát sem zjistil, že jedu o cca 20 km/h rychleji než jsem měl v úmyslu. CVT zřejmě měnilo převod beze změny otáček. Jelikož to probíhalo pomalu, tak jsem si toho nevšiml, pak už mi ta rychlost přišla divná a místo 80 tam bylo 100 :-).

Auto se rozjíždí na zelenou a na křižovatkách svižně, je z toho cítit tah motoru, ten výkon tam je. Ovšem pak jsou situace, kdy přitlačím plyn, motor začne řvát, tedy ne že by to byl nějaký velký řev jen ta změna hladiny hluku oproti 1500 ot./min. je velká, no a motor tedy řve a auto nijak zvlášť nezrychluje. Ručička se jen pomalu plazí přes 70 na 80. Asi to chce ten plyn sešlápnout pořádně, jenže zase je to nový motor, tak to nechci moc točit.

Re: Alman OTB 2.5i

Napsal: sob dub 16, 2016 1:44 pm
od quickly
alman píše:Ovšem pak jsou situace, kdy přitlačím plyn, motor začne řvát, tedy ne že by to byl nějaký velký řev jen ta změna hladiny hluku oproti 1500 ot./min. je velká, no a motor tedy řve a auto nijak zvlášť nezrychluje.
Místo sešlápnutí plynu na podlahu zkus 2x rychle šlápnout a potom dát tak 80% plynu (double-kick-down). naučil jsme s eto na šestihrnku (stará AT) i plečce (CVT). Funguje to perfektně :4690: .

Re: Alman OTB 2.5i

Napsal: sob dub 16, 2016 7:34 pm
od alman
Jo dík, vím o té funkci, myslím, že už jsi mi ji i jednou popisoval, když jsem psal o dojmech ze zkušební jízdy. Motor má zatím najeto 150 km, tak jsem nenašel odvahu na takto radikální přístup.

Zkoušel jsem prostě víc šlápnout na plyn a zrychluje to dobře. Já vím, úžasný objev. Otáčky se ale dostávají dost vysoko, tak to nechci moc využívat . Po zajetí to bude fungovat dobře.

Dneska jsem poprvé, hned druhý den vlastnictví :-), využil i AWD. Při rozjezdu na mokrém asfaltu, s natočenými koly a do prudkého kopce proklouzlo pravé přední kolo. Dle následného hluku bych tipoval, že auto to kolo začalo přibržďovat.

A nakonec jeden fakt o Eyesight, který jsem vyčetl, systém si v případě krizového brzdění uloží záběry z kamer. :670: Subaru píše, že se neukládají žádné zvuky, sebrané informace může využít pro statistické účely a také v případě, že o to požádá např. soud. :-)

Re: Alman OTB 2.5i

Napsal: čtv dub 21, 2016 9:28 am
od alman
Dnes ráno jsem otestoval Eyesight na Jižní spojce. Jsou tam momentálně opravy, tak se tvoří slušné kolony. Adaptivní tempomat funguje velmi dobře, rozjíždí a zpomaluje auto dle toho auta před mnou. Zdá se, že má problémy detekovat auta, co se cpou z boku těsně přede mě. Stalo se mi to dvakrát a ani jednou nepřibrzdil. Možná má pevnější nervy než já. Taky se ten tempomat nespustí po startu poté, co zasáhne stop - start systém. Stop start info tvrdí, že už ušetřil 0,5 l paliva na 130 km.

Výsledek tedy je, že s automatem člověk nepotřebuje levou nohu, Eyesight odstraňuje potřebu pravé nohy :-).

Re: Alman OTB 2.5i

Napsal: čtv dub 21, 2016 9:59 am
od VDC
alman píše: Výsledek tedy je, že s automatem člověk nepotřebuje levou nohu, Eyesight odstraňuje potřebu pravé nohy .
Tuhle informaci předám otčímovi mé ženy, že Outback je auto přímo pro něj. Nemá totiž nohy. :-)

Re: Alman OTB 2.5i

Napsal: pát kvě 06, 2016 6:52 am
od alman
Tak jsem myslel, že ten adaptivní tempomat v koloně moc efektivní není a hle. Včera ráno na Jižní spojce jela přede mnou v koloně velká bílá dodávka. Viditelnost nula. Tedy, že bych viděl, co je před ní. Takže tempomat a kolonou jsem se tak nějak nechal provézt. :657:

Re: Alman OTB 2.5i

Napsal: pon kvě 09, 2016 7:55 pm
od alman
Auto má najeto cca 1300 km. Průměr za posledních cca 1000 km je 7.6 l / 100 km!!! Zahrnuje to couračky po Jižní spojce. Výlet po Polabí na Kokořínsko, přesun po D1 z Prahy na Moravu a konečně cestu do Vídně.

Pneu 225 / 65 fungují na panelové D1 výborně. Zatím nejkomfortnější svezení, co pamatuju. :657:

Re: Alman OTB 2.5i

Napsal: pon kvě 09, 2016 8:59 pm
od VDC
To je super spotřeba !

Re: Alman OTB 2.5i

Napsal: stř kvě 11, 2016 8:41 am
od alman
Asi blbne řídící jednotka. Po trase Vídeň - Praha spadla průměrná spotřeba za posledních 1300 km na 7.4 l/100km. Auto má najeto 1700 km.

Re: Alman OTB 2.5i

Napsal: stř kvě 11, 2016 5:29 pm
od connect
alman píše:Asi blbne řídící jednotka. Po trase Vídeň - Praha spadla průměrná spotřeba za posledních 1300 km na 7.4 l/100km. Auto má najeto 1700 km.
To je udaj z PP nebo prepocitano po tankovani? Po tripu 4tkm po Skandinavii mi svitilo na PP 5.0 , po prepocitani 5.8 (nafta). Kdyby to byla realna spotreba, bylo by to uzasny :-)

Re: Alman OTB 2.5i

Napsal: úte kvě 17, 2016 9:59 pm
od alman
Tak mi Eyesight nezdetekoval motorkáře. Nevím, jestli to bylo deštěm, tmavým oblečením nebo čím, ale adaptivní tempomat by ho asi sejmul. Sice by bylo v zájmu vědy a pokroku zajímavé to vyzkoušet až do konce, ale nedal jsem to.

Re: Alman OTB 2.5i

Napsal: ned kvě 29, 2016 9:40 pm
od alman
Spotřeba po necelých 3000 km je cca 7.9 dle počítače. Myslím, že jezdit kolem 7 litrů, což je deklarovaná kombinovaná spotřeba, fakt nejde.

Jinak Otík potěšil, že není až tak citlivý na boční vítr, jak jsem se bál. V podstatě srovnatelné s tím Superbem, co jsem měl. Konečně si taky zvykám na zvuk motoru, takže jsem odhalil, že Lineartronik může hučet nebo hvízdat. Jednou se to povedlo během cca prvních 10 minut po studeném startu, kdy teplota po ránu byla 4 stupně. Toto hučení proniká do interiéru. Dále to pak jde slyšet při cca 5000 rpm a výše, pokud je otevřené okno. Vnitřkem ten hluk neproniká. Celkově tedy o nic obtěžujícího nejde.

V M módu je reakce na plyn okamžitá, jak by člověk čekal. V D módu jsem poprvé zkusil double kick down. Důvodem bylo "uváznutí" za pomalou dodávkou v pravém pruhu dálnice a poměrně zaplněný levý pruh jedoucí tak těch 130+. První pokus bez kick downu žalostně selhal.

Co mě štvalo a co se vyřešilo bylo sledování teploty oleje. V menu je to pod tlačítkem Info a tuším "Informace o vozidle". Svítí to tak 30s a pak se to zase přepne na mobil a audio. Takže - v menu je nastavení "automatické přepínanání na dělenou obrazovku", po vypnutí to konečně nepřepíná a info o oleji tak svítí pořád, dokud nevidím, že je to dost zahřáté a že to můžu vypnout.

Re: Alman OTB 2.5i

Napsal: čtv črc 14, 2016 9:25 pm
od alman
Háčky v kufru tedy stojí za prd. Nejsou dost háčkovité, takže nákupní tašku to v podstatě nemá šanci udržet tak, aby se během jízdy nesesmekla.

Re: Alman OTB 2.5i

Napsal: čtv črc 14, 2016 10:20 pm
od vojta
alman píše:Háčky v kufru tedy stojí za prd. Nejsou dost háčkovité, takže nákupní tašku to v podstatě nemá šanci udržet tak, aby se během jízdy nesesmekla.
To je asi nejakej Subaru standard. Presne tak to (ne)fungovalo v mym Foresteru 2006 :)

Re: Alman OTB 2.5i

Napsal: pon srp 01, 2016 9:13 pm
od alman
Nechal jsem si nalepit keramickou folii infrasol na okna. Je to průhledná folie, která odráží tepelné a UV záření. V porovnání se Superbem se ten Outback na slunci nějak rychle zahřívá. Pomohlo to, ale míň než jsem čekal. Teď je to tak na úrovni toho Superbu.