Alman OTB 2.5i
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22736
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Alman OTB 2.5i
Tak ono by to víceméně mělo sedět vždy, s tím že ten výpočet je možný až zase po tom, co se dotankuje někde plná... ale těch proměnných je tam stejně více - ne každá pumpa vypne tankování ve stejnou chvíli (na mém druhém pojíždědle se buď něco rozbilo nebo něco rozbili na Shellce na Bohdalci - poslední dvě tankování cvakla pistole a následně benzin vychrstnul z hrdla ven ), teplotní roztažnost, přesnost toho počítadla u stojanu... Každopádně 7,7 mi pořád přijde jako hezké číslo u takovéhleho auta
Re: Alman OTB 2.5i
Nejlepsi je tankovat az po hrdlo. Pak jde spotreba spocitat presneji. Jinak spotrebu mas super.
Odesláno z mého Lenovo S650 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého Lenovo S650 pomocí Tapatalk
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 336
- Registrován: stř bře 09, 2011 8:51 pm
- Jméno a příjmení: Ales Novák
- Bydliště: u Kladna
Re: Alman OTB 2.5i
Musím pochválit režim Sport. Minulý týden mě auto nakrklo, protože mezi Buďejovicemi a Dvořištěm, to neustále vyžaduje pumpování plynu. V režimu I totiž po povolení plynu rychle padají otáčky. Takže člověk drží plyn, pak příjde zatáčka nebo kamion, tak je třeba ubrat. No a následující přidání vyžaduje zas prošlápnutí až skoro na podlahu.
S tím S to stačí tak nějak polechtávat a auto opravdu reaguje dříve.
Občas je užitečné přečíst si manuál, na okresky se doporučuje spíše ten sport režim. Na dálnici a město mi vyhovuje I.
S tím S to stačí tak nějak polechtávat a auto opravdu reaguje dříve.
Občas je užitečné přečíst si manuál, na okresky se doporučuje spíše ten sport režim. Na dálnici a město mi vyhovuje I.
Subaru Outback 2.5i MY16
spotreby.cz
spotreby.cz
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 336
- Registrován: stř bře 09, 2011 8:51 pm
- Jméno a příjmení: Ales Novák
- Bydliště: u Kladna
Re: Alman OTB 2.5i
Tak po najetí cca 13000 km musím uznat, že ten Lineartronik je dost návykový a za manuál bych ho určitě neměnil. O tom, jak je pohodlný v kolonách, zvláště pak v kombinaci s Eyesightem, už jsem asi psal. On ale dost pomáhá i při "výkonových" disciplínách.
Např. odjezd ze semaforů při bliknutí na zelenou je parádní disciplína. Předcházející Superb má sice papírově lepší krouťák a zrychlení z 0 na 100, ale musí se řadit, takže by to vyžadoval rallyového jezdce, aby při řazení na OTB neztrácel. Navíc tedy by si člověk užil kopance od spojky, protože na pohodlí se v takovém případě nehraje. Ono je to i vidět, když třeba na Evropské stojím vedle taxíka - Passat, Superb, Octavie, atd. Blikne zelená, rozjíždíme se, taxík drží krok a pak najednou se "zhoupne" a je vzadu. Řidič musel řadit...
No a funguje to dobře i při předjíždění. Buď stačí sešlápnout plně plyn, automat si podřadí o dva stupně a jede to, nebo double kick down a pak má člověk v podstatě hned ten výkon blízký 130 kW.
Nejraději ale mám pozvolné přidávání plynu, kdy plné sešlápnutí pedálu trvá tak 4 - 5 vteřin. Tam si člověk užije, jak se motor probouzí s tím jak rostou otáčky a táhne víc a víc. Navíc z toho mám takový pocit "probouzející se síly". Navíc je k tomu ten zvuk "boxer rumble". To u dieselu nebylo. Tam s rostoucími otáčkami měl spíš člověk pocit, že ten stroj se blíží svým limitům a dával to najevo zvukově i vadnoucím výkonem. Atlet je unaven, zadýchán a dál to už nepůjde. To boxer s ručičkou otáčkoměru kousek pod červeným polem spíš říká něco jako takhle to má být, takto je to správně
Abych jen nechválil, je třeba si dát pozor na horské silničky, kde režim I vyloženě vadí a je nutné mít S.
Např. odjezd ze semaforů při bliknutí na zelenou je parádní disciplína. Předcházející Superb má sice papírově lepší krouťák a zrychlení z 0 na 100, ale musí se řadit, takže by to vyžadoval rallyového jezdce, aby při řazení na OTB neztrácel. Navíc tedy by si člověk užil kopance od spojky, protože na pohodlí se v takovém případě nehraje. Ono je to i vidět, když třeba na Evropské stojím vedle taxíka - Passat, Superb, Octavie, atd. Blikne zelená, rozjíždíme se, taxík drží krok a pak najednou se "zhoupne" a je vzadu. Řidič musel řadit...
No a funguje to dobře i při předjíždění. Buď stačí sešlápnout plně plyn, automat si podřadí o dva stupně a jede to, nebo double kick down a pak má člověk v podstatě hned ten výkon blízký 130 kW.
Nejraději ale mám pozvolné přidávání plynu, kdy plné sešlápnutí pedálu trvá tak 4 - 5 vteřin. Tam si člověk užije, jak se motor probouzí s tím jak rostou otáčky a táhne víc a víc. Navíc z toho mám takový pocit "probouzející se síly". Navíc je k tomu ten zvuk "boxer rumble". To u dieselu nebylo. Tam s rostoucími otáčkami měl spíš člověk pocit, že ten stroj se blíží svým limitům a dával to najevo zvukově i vadnoucím výkonem. Atlet je unaven, zadýchán a dál to už nepůjde. To boxer s ručičkou otáčkoměru kousek pod červeným polem spíš říká něco jako takhle to má být, takto je to správně
Abych jen nechválil, je třeba si dát pozor na horské silničky, kde režim I vyloženě vadí a je nutné mít S.
Subaru Outback 2.5i MY16
spotreby.cz
spotreby.cz
Re: Alman OTB 2.5i
zajímavý a přínosný postřehy, dík (-,^)I
třeba si tohle auto někdy koupím...
třeba si tohle auto někdy koupím...
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 336
- Registrován: stř bře 09, 2011 8:51 pm
- Jméno a příjmení: Ales Novák
- Bydliště: u Kladna
Re: Alman OTB 2.5i
Safra, abych to zas nepřechválil a pak někdo nebyl zklamaný... Performance car to moc není. V okamžiku, kdy se ty turbodiesly s manuálem dostanou tak na trojku, tak mají lepší zátah. Tipoval bych, že dejme tomu Octavie tak kolem 100 - 110 kW, je na tom s dynamikou líp. Nicméně na předjíždění kamionů je to v pohodě, stejně jako na dálnici, když je třeba vyjet z "pomalého" pravého pruhu do rozjetého levého.
Subaru Outback 2.5i MY16
spotreby.cz
spotreby.cz
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 336
- Registrován: stř bře 09, 2011 8:51 pm
- Jméno a příjmení: Ales Novák
- Bydliště: u Kladna
Re: Alman OTB 2.5i
Tak spotřeba leze dost nahoru, poslední nádrž je za 9.5 l / 100 km. To auto naprosto nesnáší kolony, kteréžto jsou v poslední době hlavním způsobem, jak to auto používám. Při cestě do práce jsou to opravy u letiště, no a dnes další katastrofa při cestě s dětma do kina na Zličíně. Zavedli tam závory, kde si člověk bere parkovací lístek. Kolona až na dálnici, strávil jsem v ní 30 minut. Víckrát do OC Zličín už nejedu. Mají tam hesla, že zákoši nyní vždy zaparkují, akorát se tam nejde dostat.
Zato film byl jak z jiného světa - Kubo a kouzelný meč. Kdo máte děti, tak na to běžte. Už se mi i stalo, že jsem v kině na dětském filmu usnul, tak snad chápete, že jsem fajnšmekr a doporučení ode mě jen tak něco nedostane
Jinak zpátky k autu. Cirkulace vzduchu tam opravdu funguje nějak jinak, než jsem byl zvyklý v Superbu. V létě se to přehřívá tak, že jsem musel jezdit pořád s klimou. No a teď musím zase, protože jinak se mlží okna.
V pátek mě potěšil kolega spolujezdec, kterému se při nájezdu na dálnici začal dělat při 4000 rpm na tváři úsměv a rozšiřoval se až do 6000, kdy byl od ucha k uchu. Je to tím vrčením boxeru a tím jak výkon roste s otáčkama až k omezovači. To si ve firmě s dieselovým fleetem prostě normálně neužijete. Mimochodem, chytla se mě tam Octavie Scout, řidič se chtěl nejspíš lepit, tipoval bych. Asi měl ten motor z RS. Ne že bych mu z Oťasem ujel, ale bylo vidět, že tu vzdálenost mezi námi nedokáže zkrátit. Tady bych si dovolil zaspekulovat, že pomáhá CVT, kdy já můžu mít max výkon pořád. Ve 140 jsem se řadil zpět do pravého pruhu, tak nevím, jak by to bylo dál.
No a ještě jedno pozitivum z minulého víkendu, kdy jsem musel objíždět v kopci tchánovo auto. Ze stání je třeba dát plný rejd, přejet kraj cesty a nechat auto vyhrabat se do kopce na louku. Tohle Superb 4x4 potupně nedával. S Xmode je to plynulý odjezd z místa.
Zato film byl jak z jiného světa - Kubo a kouzelný meč. Kdo máte děti, tak na to běžte. Už se mi i stalo, že jsem v kině na dětském filmu usnul, tak snad chápete, že jsem fajnšmekr a doporučení ode mě jen tak něco nedostane
Jinak zpátky k autu. Cirkulace vzduchu tam opravdu funguje nějak jinak, než jsem byl zvyklý v Superbu. V létě se to přehřívá tak, že jsem musel jezdit pořád s klimou. No a teď musím zase, protože jinak se mlží okna.
V pátek mě potěšil kolega spolujezdec, kterému se při nájezdu na dálnici začal dělat při 4000 rpm na tváři úsměv a rozšiřoval se až do 6000, kdy byl od ucha k uchu. Je to tím vrčením boxeru a tím jak výkon roste s otáčkama až k omezovači. To si ve firmě s dieselovým fleetem prostě normálně neužijete. Mimochodem, chytla se mě tam Octavie Scout, řidič se chtěl nejspíš lepit, tipoval bych. Asi měl ten motor z RS. Ne že bych mu z Oťasem ujel, ale bylo vidět, že tu vzdálenost mezi námi nedokáže zkrátit. Tady bych si dovolil zaspekulovat, že pomáhá CVT, kdy já můžu mít max výkon pořád. Ve 140 jsem se řadil zpět do pravého pruhu, tak nevím, jak by to bylo dál.
No a ještě jedno pozitivum z minulého víkendu, kdy jsem musel objíždět v kopci tchánovo auto. Ze stání je třeba dát plný rejd, přejet kraj cesty a nechat auto vyhrabat se do kopce na louku. Tohle Superb 4x4 potupně nedával. S Xmode je to plynulý odjezd z místa.
Subaru Outback 2.5i MY16
spotreby.cz
spotreby.cz
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49188
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alman OTB 2.5i
9.5 při poskakování v kolonách mi přijde adekvátní...
Dík za tip na film.
Dík za tip na film.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- seatik
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4038
- Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vašek
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alman OTB 2.5i
To mně taky ,jako Tom. XT 2.5 bere 15
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 336
- Registrován: stř bře 09, 2011 8:51 pm
- Jméno a příjmení: Ales Novák
- Bydliště: u Kladna
Re: Alman OTB 2.5i
V sobotu mi Otík udělal radost, vyjel jsem s ním po mokré trávě kus sjezdovky v Pasekách nad Jizerou (modrá / červená), cca 300 metrů, zrovna dost prudký úsek. Bylo to na XMode a letních sériových gumách. Potěšitelné je, že to netáhne ani do prava ani doleva.
Subaru Outback 2.5i MY16
spotreby.cz
spotreby.cz
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 336
- Registrován: stř bře 09, 2011 8:51 pm
- Jméno a příjmení: Ales Novák
- Bydliště: u Kladna
Re: Alman OTB 2.5i
Tak konečně nalezen dobrý posez. Musel jsem si dát výš sedadlo. Když jsem měl sedadlo nízko, tak jsem měl kolena hodně nahoře, protože jsem měl hodně pokrčené nohy, abych dosáhl pohodlně na volant.
Kolena nahoře pak znamenaly holeně skoro kolmo na podlahu, což zase znamená chodidla v nemožném úhlu, pokud jsou na pedálech. Se sedadlem jenom výš jsem pak blízko volantu, takže se dá oddálit a nastane kýžená úlevapro kolena a kotníky.
Kolena nahoře pak znamenaly holeně skoro kolmo na podlahu, což zase znamená chodidla v nemožném úhlu, pokud jsou na pedálech. Se sedadlem jenom výš jsem pak blízko volantu, takže se dá oddálit a nastane kýžená úlevapro kolena a kotníky.
Subaru Outback 2.5i MY16
spotreby.cz
spotreby.cz
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 336
- Registrován: stř bře 09, 2011 8:51 pm
- Jméno a příjmení: Ales Novák
- Bydliště: u Kladna
Re: Alman OTB 2.5i
Dneska jsem si užil kvílení Lineartroniku. Nějak mi přes den promrzlo auto a než se to rozehřeje, to je teda zvuk.
Subaru Outback 2.5i MY16
spotreby.cz
spotreby.cz
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22736
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Alman OTB 2.5i
To je asi záležitost všech převodovek s HDM. Ve vláknu ke starým H6 jsem to pár měsíců nazad řešil taky - jak padly teploty k nule a níž, tak jsem tím zvukem taky znejistěl
Re: Alman OTB 2.5i
No, já parkuju venku (otb 16 benzín) a i ráno při -20 byl zvuk motoru/auta naprosto normální a to jak v klidu (před rozjezdem), tak během jízdy. jen byly vyšší otáčky (cca 2,5 tis ot/min i při nízké rychlosti), které ale po chvíli klesly na běžné. Zato jsem měl problém s ostřikem čelního skla (viz vlákno o stěračích), protože ta kaplina končila ještě pod stěračem.
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 336
- Registrován: stř bře 09, 2011 8:51 pm
- Jméno a příjmení: Ales Novák
- Bydliště: u Kladna
Re: Alman OTB 2.5i
Motor brouká normálně, ale je tam takové konstatní vytí, které po čase zmizí. Nevím, jestli to dělá řetěz od CVT nebo HDM. Ráno při výjezdu z garáže to tam není. Asi to taky vusvětluje, proč si na US fórech lidi stěžovali na hluk z CVT, možná byla prostě zima.
Subaru Outback 2.5i MY16
spotreby.cz
spotreby.cz