Alman OTB 2.5i

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
seatik
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4038
Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Vašek
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Alman OTB 2.5i

Příspěvek od seatik »

A co ten odchod od superbu,byla to touha po nové značce nebo nespokojenost? Hoď nějaké fotky mazla
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
alman
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 336
Registrován: stř bře 09, 2011 8:51 pm
Jméno a příjmení: Ales Novák
Bydliště: u Kladna

Re: Alman OTB 2.5i

Příspěvek od alman »

Ále, tak čtyřícítka na krku, krize středního věku, tak jsem uvažoval jestli milenka nebo nové auto a auto vyšlo levněji...

Superb byl služební a tehdy jsem dostal dobrou cenu, tak nebyla Octavie ale Superb 4x4, 125 kW, MT. Teď mi jednak v práci klesl limit na auto a jednak Škoda i podražila. Každopádně jsem chtěl zase AWD, protože občas člověk jede na služebku a počasí je na draka. Taky tchýně má chalupu v kopci, kde stačí mokrá tráva na to, aby měly 2WD co dělat, aby se vyškrabaly zpět na silnci.

Další požadavky byly tedy naskládat 3 děti dozadu, což v tom Superbu třeba bylo docela cvičení, dále pak automat, dostatečný kufr, dostatečná nosnost a taky raději benzín. Diesely v poslední době moc nemusím. Když jde člověk běhat nebo jede na kole a pak kolem pročoudí něco s Euro III, tak je to sakra znát.

Ty diesely Euro 6 bych asi uvažoval jen s AdBlue, ostatní systémy mi přijdou jako, že výrobce v laboratoři očural normy, ale prakticky to nic moc nepřináší. Jenže diesely Euro 6 s AdBlue jsou zatím podle mě dost nové a složité, tak jsem měl obavu jak to bude fungovat dlouhodobě.

Outback se mi líbil už dříve, nicméně po prvních cenových nabídkách, jsem se ještě díval jinde. Německá prémie už je mimo moje možnosti a kromě toho, co jsem jel v 3er nebo C klasse tak bych z hlediska prostoru pro 3 děti potřeboval tak 5er nebo E klasse :-). Koncern VW jsem moc nechtěl, to má každý.

Šel jsem se podívat k Mazdě. Jezdím i dost po dálnici, tak CX-5 není se svou výškou úplně to pravé. Zkusil jsem i naskládat nějakou běžnou bagáž do kufru a ten je malý. Třeba takových 5 párů inline bruslí zabere dost místa :-). Mazda 6 má zase problém se zadním prostředním sedadlem, kde si ten člověk moc nemá kam dát nohy. 6 má navíc AWD jen v dieselu, což je u Mazdy taky průšvihová záležitost. Ale ta 6 nebo 3 vypadají fakt skvěle.

Co dál? Toyota má jen RAV4, tam platí totéž co pro CX-5. Ford - nové Mondeo se mi opravdu nelíbí, Kuga už vůbec ne, MPV jsem nechtěl. Honda má CRV, kde jako bonus skoro nefunguje AWD (podle testů).

Takže zpátky u Subaru. Chvíli jsem se díval na Levorg, ale opět pro 5 lidí je malý, zvláště tedy nosnost je nízká. Ale sedí se v tom dobře. Takže došlo na předváděcí jízdu s OTB 2.5i. Ta vyšla velmi dobře, do té doby mi nedošlo, jak moc je Superb nedotáčivý. OTB prostě zatáčky zvládá mnohem lépe. Naprosto skvělé je pak CVT ve městě, kdy se plynule pohybujete kolonou bez cukání a neustálého řazení. On ten Lineartronik funguje velmi dobře i na dálnici. Otáčky jsou absurdně nízko, občas v kopci a při naloženém autě to doputuje někam přes 3000 rpm. Pohyb po městě tedy krása, pohyb po dálnici taky velmi pohodlný, s těmi 225/65 pneumatikami to jde i na panelech na D1. Točité okresky taky fajn, tam je ale lepší režim Sport než Inteligent.

No a tak je doma OTB.

Poslední disciplínu, a to předjíždění na okresce, jsem náležitě, tedy s kick downem, vyzkoušel teprve nedávno. Funguje to fakt dobře. On ten Superb s tím krouťákem a výkonem byl schopný dost zabrat, takže předjet nějakého loudala celkem nebyl problém. Oťas to tedy zvládá taky, byť ten způsob je dost jiný. Superbu krouťák pomáhal k tomu, aby, když se zařadí třeba trojka, se otáčky rychle dostaly přes 4200 rpm a pak hurá na 4 atd. Lineartronik tam nasadí těch skoro 6000 rpm, kdy dává motor maximální výkon a to posílá na kola.

Tož tak.
Subaru Outback 2.5i MY16
spotreby.cz
Uživatelský avatar
seatik
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4038
Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Vašek
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Alman OTB 2.5i

Příspěvek od seatik »

Ahoj,dekuji za odpoved.
Trosku si myslim,ze si zapomel na forestra,kdyz uz byla ve vyberu CX5 :-) Ja si ted taky lehce pohravam s myslenkou noveho vozu misto forestra a outback se mi libi. Prochazim podobne auta co ty a zjistuji podobne problemy.
Ted uz sem se i pristihnul, ze automat nemusi byt spatna volba. A to 2jite oko s hlidacim systemem neni vubec spatny. Trsku mam z CVT strach,ale pri mem najezdu 90 000km za 10 let se na tu kritickou hodnotu ani nemohu dostat. A na vyblbnuti mam BRZ v manualu.
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
alman
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 336
Registrován: stř bře 09, 2011 8:51 pm
Jméno a příjmení: Ales Novák
Bydliště: u Kladna

Re: Alman OTB 2.5i

Příspěvek od alman »

Jo, jo, takový Forester XT by byl zajímavý, ale tady jsem přihlížel i k ekonomice provozu.
Subaru Outback 2.5i MY16
spotreby.cz
Uživatelský avatar
seatik
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4038
Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Vašek
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Alman OTB 2.5i

Příspěvek od seatik »

Podle mě ekonomika je hodně podobná. Forester je schopen pokud jezdíš dálky držet 10l na 100,ota počítám 8,5l. Záleží asi,jak moc najedeš , při menśím nájezdu je to zanedbatelné. Bohužel u forestra nejde hlídání očima,vnitřek je strohý,ota je víc prémie,tak to i chápu.
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Uživatelský avatar
Subaru70
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4010
Registrován: pát led 31, 2014 10:58 am
Bydliště: Praha

Re: Alman OTB 2.5i

Příspěvek od Subaru70 »

Ono i Forester 2.0i je slušný a za rozumnou spotřebu. Rozdíly nejsou co se týká motoru tak velké ikdyž těch pár koní navíc u OTB někdo možná ocení, ale mě to přišlo výkonově skoro stejné. Tři děti dozadu taky dáš, páč já je tam ve svým Foresteru vozim taky :-) OTB má tuším o nějakej ten litr větší kufr, ale jinak je to taky na stejno, pouze s tím rozdílem, že ve Foresteru je to pro posádku takový vzdušnější co se týká místa. Prostor je tam fakt skvělej a když jsem přesedl do OTB tak jsem si připadal i stísněně a to i přesto, že OTB má jinak dostatek místa uvnitř..
Taky jsem zvažoval původně Hondu CR-V, super auto, mnoho místa všude, ohromnej kufr,ale přesně jak píšeš, nějak ta jejich 4x4 není ono. Ale to auto je i nový za dobrý peníze...Na druhou stranu Subaru je prostě Subaru.. :supeer:
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Uživatelský avatar
seatik
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4038
Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Vašek
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Alman OTB 2.5i

Příspěvek od seatik »

Ještě prosím tě,jak to má nový outback se zadníma tlumičema? Je tam pořád samonivelizace jako u předchozích modelů?
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1990
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: Alman OTB 2.5i

Příspěvek od suubaru »

Samonivelační tlumiče už na outbacku nejsou.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Uživatelský avatar
seatik
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4038
Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Vašek
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Alman OTB 2.5i

Příspěvek od seatik »

Tak to je dobrá zpráva :826: Jen by mi zajímalo,jak moc klesne zadek,když se zatíží kufr plný bagáže a vevnitř sedí 4-5 dospělích :713: Kdyby jste kluci měli fotku při zatížení,zajímalo by mi to :supeer:
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1990
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: Alman OTB 2.5i

Příspěvek od suubaru »

Nasoukal jsem do kufru 200 kg nakladu a nijak zasadni pokles se nekonal, na rozdil od jakehokoliv legacy, obcas takhle zatizeny jezdim. Nekdy to nafotim/zmerim odchylku metrem.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
alman
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 336
Registrován: stř bře 09, 2011 8:51 pm
Jméno a příjmení: Ales Novák
Bydliště: u Kladna

Re: Alman OTB 2.5i

Příspěvek od alman »

Při jízdě na tempomat z kopce auto přibržďuje, aby mělo zvolenou rychlost. Co je zajímavé, že při tom nikdy nepodřadí. Otáčkoměr je vytrvale usazen na 1200 rpm. Takže asi používá brzdy. Tak nevím, že by se snažil šetřit CVT? :655:

Další věc jsem odpozoroval se Stop / Start systémem. Pokud stojím v kopci, tak se nepoužije. Zřejmě není stání v kopci součástí std. měřícího cyklu, tak se auto snaží šetřit baterii a spol. Dobrý hint od Subaru, co si o stop startu myslí inženýři. Stejně jsem to začal vypínat.
Subaru Outback 2.5i MY16
spotreby.cz
Uživatelský avatar
Subaru70
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4010
Registrován: pát led 31, 2014 10:58 am
Bydliště: Praha

Re: Alman OTB 2.5i

Příspěvek od Subaru70 »

..otázka je zda to ,,podřazení" na CVT vůbec zaznamenáš jako na běžným automatu, když se tady jedná o linéární převody..Já když to měl zapůjčený, tak jsem to vůbec nevnímal..
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
alman
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 336
Registrován: stř bře 09, 2011 8:51 pm
Jméno a příjmení: Ales Novák
Bydliště: u Kladna

Re: Alman OTB 2.5i

Příspěvek od alman »

No schválně kontroluji otáčky motoru a nic se s nima neděje, pořád kolem těch 1200 rpm a auto přitom brzdí.
Subaru Outback 2.5i MY16
spotreby.cz
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5405
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: Alman OTB 2.5i

Příspěvek od Kolben »

Otas s EyeSight normalne pribrzduje brzdama z kopce. Sem to zkousel kdyz sem ho mel pujcenej. V jednom obrovskym kopci kde se mi Forester normalne rozjizdel nad nastavenou tempomatovou rychlost tak otas normalne brzdil... Podrazovani pri jizde z kopce se nekonalo....
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
alman
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 336
Registrován: stř bře 09, 2011 8:51 pm
Jméno a příjmení: Ales Novák
Bydliště: u Kladna

Re: Alman OTB 2.5i

Příspěvek od alman »

No jo, takže motorem to nebrzdí. To by mě teda zajímalo, co myslí doporučením v návodě k obsluze nezařazovat neutrál, protože pak chybí brzdný účinek motoru. :655:
Subaru Outback 2.5i MY16
spotreby.cz
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“