Stránka 3 z 20

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Napsal: ned dub 03, 2016 9:03 am
od VDC
Myslím, že takové, že tam voláme teprve v okamžiku, kdy požadovaný díl nemá Vrťas na Kladně. :-)

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Napsal: ned dub 10, 2016 6:56 pm
od ok1mpx
Sháním 1ks pneu MICHELIN 205/70R15 96H LATITUDE Tour HP X GREEN M+S
a nebo
Nabízím 3ks pneu MICHELIN 205/70R15 96H LATITUDE Tour HP X GREEN M+S
Vzorek (měřen na té proražené z boku, co jsem dovlekl k PC) je cca 3,5mm, 1,6 mm k signálním výstupkům.

Na opravu jsem se ptal v nákladním servise (ČSAD CL) a nedali by na to záruku.

Jak moc je důležité mít na SUBARU všechna KOLA ÚPLNĚ STEJNÁ?

Teď mám na autě MAXXIS VICTRASNOW SUV (DOT UYYT 0811), a na sněhu nic moc, takže uvítám rady od někoho, kdo má nastudované vlákno o gumách, jestli je dojet v létě (jezdím i po dálnici), nebo tyhle schovat a na léto koupit nové přezůvky...

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Napsal: ned dub 10, 2016 7:57 pm
od yohn
ano, je potreba, aby byla vsechna kola stejna. kdyby se kazde otacelo jinou rychlosti, znicis diferencial nebo mezinapravu

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Napsal: ned dub 10, 2016 9:46 pm
od ok1mpx
:839: no to je jasný, že tam nedám jedno kolo úplně jiný.... ::-DD:

Jde o to, zda může vadit, že na jedné nápravě budou kola stejného rozměru, výrobce, opotřebení a na druhé bude třeba o 2mm lepší vzorek. Vadí i to?

A v případě, že rezerva je sice stejného rozměru ale jiný výrobce, jaké jsou limity pro dojezd? Určitě se nedá pelášit jako dřív, ale nebudu kvůli defektu volat odtahovku a nebo s každou sadou gum kupovat pátou do rezervy a tu hoblovat šmirglem, aby byla "stejně ojetá"... :713:

:diky: za odpovědi!!!

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Napsal: ned dub 10, 2016 9:57 pm
od jara650
2 mm by vadit neměly, ovšem jen u pneu stejného typu a výrobce, sám jsem k už jetým dokupoval 2 nové a bez problému.

U rezervy bych volil co nejkratší možný dojezd.

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Napsal: ned dub 10, 2016 10:04 pm
od LukasV
2mm rozdilu ve vysce vzorku dela na jednu otacku kola 13 mm ujete vzdalenosti. Pri tomto rozdilu se kolo s mensim prumerem otoci o cely obvod pneu cca 1300x nez se znovu s tim druhym kolem "sejdou" na stejne pozici. A to je na rovnem useku cca 2000 metru. Vzhledem k tomu, ze je to u nas vpodstate sama zatacka tak ten rozdil je zanedbatelny.

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Napsal: stř dub 13, 2016 9:19 am
od VDC
Stačí trochu rozdílné huštění a máš ten rozdíl i na stejnejch gumách. Není nutný to úplně dramatizovat. 2mm určitě ničemu nevadí.

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Napsal: čtv dub 28, 2016 9:57 pm
od ok1mpx
Ahoj lidičky!
Dneska zajímavá závada. Umřely ručičky rychloměru a otáčkoměru. Nic jiného, žádná kontrolka, žádná další nefunkčnost nenalezena. Po pár kilometrech, jako na potvoru když na mě slečna v černém zaměřila trojnožku jsem podvědomě mrknul na rafiky, a ono tam 60! Sice to znamená, že auto jede 50, ale pořádně ve mě hrklo. Její kolega mne ale nestavěl, tak to tentokrát vyšlo. Ale bez měření - to je peklo. Stalo se to někomu?

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Napsal: čtv dub 28, 2016 10:34 pm
od mnov
Tak takový problém zde čtu poprvé. :-) Jinak už se řešilo něco ohledně kontrolek dveří a to jde taky přes přístrojovou desku. Osobně mi nespíná stropní světlo od dveří řidiče. Dle schémat je to vedeno také přes přístrojovku. Já se k řešení problému ještě nedostal, ale pro radioamatéra by to nemusel být problém. :-)
S tím radarem bych počkal, protože to většinou chodí poštou, datovou schránkou, nebo i jiným způsobem. :-)

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Napsal: čtv dub 28, 2016 10:45 pm
od ok1mpx
Dík za reakci. Samosebou, doma budu zkoumat, ale teď jsem drobet od baráku, nachcípanej a unavenej, tak to nechci řešit na cestě... Snad mě někdo navede na stopu.

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Napsal: pát dub 29, 2016 7:34 am
od Slavek_xxx
Mne zase obcas nefungujou kontrolky otevreni pravych dveri vcetne stropniho svetla a auto se po 30ti vterinach automaticky zamkne, protoze proste nevi, ze ty dvere jsou otevreny. Pokusnym bouchnutim do palubky jsem zjistil, ze se to tim opravi = studenak v palubce. Taky mi u H6 chvili zlobil rychlomer a otackomer a bylo to spatnym spojem (ukostrenim) v palubce, takze to bude to samy.

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Napsal: sob dub 30, 2016 11:01 pm
od VDC
Já tam mám taky někde studeňáček. Občas se mi zblázní palubka, začne to celý blikat, rozsvěcet se a zhasínat, při tom rafičky tachometru a otáčkoměru jezdí nahoru a dolů.
Když se mi to stalo poprvé, tsk jsem se vyděsil. Teď už to neřeším, ono se to po chvíli zase samo srovná... :-)

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Napsal: čtv kvě 12, 2016 12:24 am
od ok1mpx
Tak jsem se dnes pustil nejen do podsvícení palubky. Použil jsem návod, zde dostupný na wiki (díky autorovi!). Objednal jsem si zelené LED s paticí W5W. Kvůli tomu, aby se mi nevynulovalo počítadlo, tak jsem risknul neodpojovat baterii i konektory a šlo to. Jediná nepříjemnost byl klakson, příště budu muset najít a vyndat pojistku.

Narazil jsem na tato úskalí:
- při použití zelených LED stupnice krásně svítí, ale ručičky už tolik nezáří, jsou spíše do hněda
- chtěl jsem opravit kontrolku potkávacích světel, ale chybí tam objímka. Při zkoušce jinou žárovkou nesvítí a podle symbolu to bude nespíš příprava na mlhovky. Ty mám sice namontované, ale stále jsem nesehnal relátko.
- na "hladové oko" tam také není příprava.
- zkusil jsem LED "žárovky" do obrysovek vpředu. vydržely půl dne, pak se teplem rozpadly. Na vině budou zřejmě 2 ks 240 Ohm SMD rezistory, připájené k patici zřejmě k oblbnutí "CAN bus" kontroly.
- zkusil jsem nahradit dvouvláknovky vzadu LEDkami. Bohužel ty, co jsem pořídil (z Číny) nají tak blbě provedenou patici (krátké tenké drátky), že nemají v patici pro žárovky ani nespolehlivý kontakt.
Uvítám rady a zkušenosti Vás, ostatních.

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Napsal: čtv kvě 12, 2016 1:16 am
od u-geen
- hladove oko je podle me reseno LEDko primo u palivomeru :)

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Napsal: čtv kvě 12, 2016 6:24 pm
od mnov
Přístrojovku jsi klidně mohl odpojit, počítadlo km by se určitě nevynulovalo.
- kontrolku potkávacích světel nemám, přední mlhovky mají kontrolku rovnou na spínači. Relé nemusí být originál. Na mlhovkách mám nyní klasické autorelé, připojené kablíky s FAST konektorem do původní patice.