Stránka 13 z 20

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Napsal: pon srp 31, 2020 8:08 pm
od VDC
Zbyňku mechanicky odstranit rez, pasivovat odrezovačem, natřít kvalitní základovkou, epoxid nebo polyuretan a ořetřit nástřikem na podvozky.

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Napsal: úte zář 01, 2020 11:12 am
od ok1mpx
Mechanicky není co odstraňovat, jen jsou stopy po rezavé vodě vyteklé ze spojů, nebo děr plechů vevnitř.
Podle mě také je jediná šance pasivovat to chemií a po vyndání tlumiče najít poškození venkovního nástřiku, oloupat a zamatlat to znova...

Co ty zblázněný kontrolky? Nikdo se s tím nesetkal? Obřas za deště kape na pedály, neví se kudy?

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Napsal: úte zář 01, 2020 12:30 pm
od VDC
Jo, tak to tak udělej.

S kontrolkama neporadím.

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Napsal: úte zář 01, 2020 8:43 pm
od sima
ok1mpx píše:Mechanicky není co odstraňovat, jen jsou stopy po rezavé vodě vyteklé ze spojů, nebo děr plechů vevnitř.
Podle mě také je jediná šance pasivovat to chemií a po vyndání tlumiče najít poškození venkovního nástřiku, oloupat a zamatlat to znova...

Co ty zblázněný kontrolky? Nikdo se s tím nesetkal? Obřas za deště kape na pedály, neví se kudy?
Hm, taky mě teklo na pedály, kecal bych už na který, či na který víc, ale tj úplně jedno, ono si to stejně u tebe ve finiši může stéct jinudy. Voda se hromadila na té plast příčce jak je v ní zásuvka obd2, pak to šlo luxusně přímo do boty.
Ovšem jen někdy a jen po příval deštích, hlavně když byl lesník spíš čumákem nahoru, třeba i mírně. Tak to pak steklo a ustalo, za jízdy to neudělalo už pak nikdy. Vyčištěn prostor pod torpédem (plast u stěračů), total zasraný. Pak OK, pak překvapivě ještě jednou a včil už rok zatím klid. Možná je některá ucpávka dodnes horší, přes ní to šlo, když voda neměla kudy odtéct, odtok přeplněn... ale to jen střílím, nevím.
Kontrolky to sice nerožlo, ale i tak to není zrovna pohodlné :-)
Edit: jak to tak bývá, tak počítám, že po dnešních přívalech ráno budou mokré sandálE- moje :-/ :-)

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Napsal: úte zář 01, 2020 9:18 pm
od barts
ok1mpx píše:360 400: Máme tlumiče a kosti a gumy stabilizátoru. Tlumiče se budou měnit, až bude sucho a půjdou při tom ošetřit domečky, dovnitř už začíná prosakovat rez. Jaký že je nejlepší postup, když to ještě není sežrané tak, aby se muselo vařit a plátovat???
Mám to asi podobně chycený že to není ještě "vevnitř" . Mě přesně tohle čeká o víkendu :-) . Vše mám už objednáno tak uvidím jak to bude. Obrousit co půjde a tam kde je to rezavé potom jsem volil nějaký ověřený stabilizátor rzi (Rodexol) který by měl udělat svoji práci co nejlépe aby tam ten podběh co nejdéle byl :-D. Protože né všude se člověk dokonale dostane hlavně do těch mezírek. A potom natřít polyuretanovou barvou místa kde to bylo broušený a následně zapatlat celej podběh nějakým bodyčkem jestli počkáš do pondělí možná to budu mít ve svém vláknu i s fotkama :-D

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Napsal: úte zář 15, 2020 11:32 pm
od ok1mpx
V neděli po Bělé s velkou námahou vyměněn rozdrbaný spodní čep pravého ramene. Říkal jsem si, že to půjde lépe, než na klukově BR, že jsem ho už měnil, že tam nebude závit v těhlici a tak zlomení šroubu nevadí. Asi jsem si to spletl s jiným Forejskem, tenhle to měl originál. A šroub se zlomil hned za hlavou, takže jsem jej musel odvrtávat celý. A musím přiznat, jde to pěkně na houby, protože není podle čeho vrták vést. A hlavně pak vůbec nešel z těhlice.
Po týdnu ježdění něco stále cvakalo, tak jsem se bál, že se to nepovedené odvrtání podepsalo na poloze jistícího šroubu vůči čepu a cvaká čep v těhlici. Naštěstí stačilo dotáhnout více kosti, měněné před týdnem. Nezná někdo momenty pro takové věci? Nebo alespoň doporučení pro různé závity a stoupání? K čemu je momenťák, když nevím, co na něm nastavit :-/

Zdivočelé kontrolky: po studiu schematu jsem rozhýbal konektor ABS a vyměnil jeho zemnící šroub, byl tak orezlý, že na něho nezabíral 10ka ořech. Zatím 200km klid. Jen jsem měl pocit, že mi v jednom momentě zamrzly ručičky na tachometru a otáčkoměru, ale bylo to na dálnici v počínající zácpě, tak jsem měl jiné starosti.

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Napsal: úte zář 15, 2020 11:42 pm
od mnov
Když jsi koukal na schemata, tak v tom servisním manuálu jsou i ty dotahovací momenty.
Dotahovací moment na odvrtanou těhlici a šroub s matkou jsem si odvodil sám. :-)

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Napsal: stř zář 16, 2020 12:02 am
od ok1mpx
Hmm, Dík za nakopnutí. Výměnu kostí mě opravdu nenapadlo hledat v servisním manuálu. Tak mě to donutilo, ale bohužel "Nm" hledat nejde, to to najde mnoho slov. Slova Stabiliser ani Stabilisator manuál neobsahuje a i protože právě teď dávám dokupy montážní linku na výrobu kostí, tak vím, že španělsky i anglicky je to LINK, tak podle tohoto jsem to v tom mém manuálu taky nenašel.

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Napsal: stř zář 16, 2020 12:11 am
od mnov
Najít to jde krásně:
kost.jpg

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Napsal: stř zář 16, 2020 7:49 am
od RadekN
Zbyňku na ten šroub v těhlici jsem okoukal postup na youtube. Rázový utahovák, wd40, hodně nahřát, trochu povolit, zase dotáhnout, zase nahřát, zase wd40 a takhle dokola až celej šroub vyleze :-)

Je to hezky vidět v přiloženém video od času 4:00

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=2kUUEry ... u.be&t=240[/youtube]

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Napsal: stř zář 16, 2020 11:21 am
od mnov
Jenže na tom videu to nemá skoro rezavé. :-)

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Napsal: stř zář 16, 2020 12:57 pm
od RadekN
Tak šlo o ukázku principu. V minulém videu se ho lidé ptali, jak to řeší, když je to fest zarezlé. Ale samozřejmě nevím, jak moc je to funkční postup. Dělal jsem to jen jednou podle tohoto videa a vyndal jsou šroub vcelku a to se mu moc nechtělo :-).

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Napsal: čtv říj 01, 2020 1:01 am
od ok1mpx
362320km: zlikvidováno kuře výměnou lambda sondy.
Jak psala diagnostika, byl přerušen topný okruh a po vyndání sondy z auta to bylo jasné, bohužel drát (ale jen jeden, asi výrobní vada) byl ulomen 1mm od pouzdra. To opravit nejde.
S vidinou značné úspory jsem objednal sondu na eBay za desetinu ceny proti Kelly. Přišla, ale s blbým konektorem, tak jsem se chvíli snažil reklamovat (a aspoň něco zjistit o principu a druzích lambda sond. Vzhledem k tomu, že dráty nové sondy byly delší, stejné barvy a závit byl stejný, risknul jsem to ostříhat a napojit na původní konektor. Živé hodnoty průchodu proudu jsem v aplikaci CarScanner s ELM327 neviděl, ale hodnota napětí nějaká chodila, po smazání se kuře už neobjevilo a to je důležité. Tak snad nebude nějaké překvápko napřesrok na emisích.

Dolit skoro litr oleje
Před týdnem v noci na parkovišti hotelu vyměněny ledky podsvícení tachometru - poté co jsem při noční jízdě juknul na GPS a tam bylo něco přes 160.
Výměna letních NOKIAN SUV za HANKOOK 205/70R15 96T K435 KINERGY ECO2. Uvidíme jaké budou.
Vyměněny děravé gumy na pedálech.
Na podélných nosnících pod podlahou zadních sedaček jsem našel nehezké šrámy, zjevně po Bělé. Prohlídněte a ošetřete si miláčky!
A naboural jsem si zjevně vozejkem při nočním couvání v dešti zadní blatník. Ach jo. Zjistil jsem to až za světla o dva dny později. >:-&

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Napsal: čtv říj 01, 2020 1:06 am
od nothink
ok1mpx píše:Na podélných nosnících pod podlahou zadních sedaček jsem našel nehezké šrámy, zjevně po Bělé. Prohlídněte a ošetřete si miláčky!
A naboural jsem si zjevně vozejkem při nočním couvání v dešti zadní blatník. Ach jo. Zjistil jsem to až za světla o dva dny později.
Ty toho lesníka taky nešetříš :-D

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Napsal: čtv říj 01, 2020 1:22 am
od ok1mpx
No jo no, vyšel na mě zrychlený noční přesun skříní z CL do Prahy a zrovna lilo, v autě 2 skříně, vnitřním zrcátkem nebylo nic vidět a z místa řidiče taky nic. Kamera v noci taky nic neviděla a voči vlastně taky ne.