Stránka 11 z 20

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Napsal: ned říj 07, 2018 8:19 am
od ok1mpx
mnov píše:Tak u tohoto vozu bych určitě řešil spojler.
no přece určitě! ten rez zastaví!

(vysvětlení: spojler přidá koně, auto bude rychlejší a líp vyschne :-DDD )




PS: pozorný čtenář si zajisté všimne data vložení příspěvků....

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Napsal: úte bře 26, 2019 7:32 pm
od ok1mpx
Tak opět řešíme cukání motoru a střílení do výfuku.
Cestou do prahy to vyvrcholilo tím, že pokaždý když jsem razantněji přidal, rozblikalo se kuřátko a cestou domů už svítilo furt.
SSM prozradil misfire na válci 2. To se poradě s webem SFC (který že to je) shoduje s tím, kde jsem čistil svíčku a kabel zvenku od oleje. Tak jsem vyměnil kabel za jiný, co zbyl z motoru SF po F. SF před F má jiné. A přede jak kotě. Uvidíme jak dlouho. Budu muset přetěsnit ty víka, ale nechci se do toho pouštět, dokud nebude u baráku stát jiné provozuschopné auto.

Ještě se rozbil centrál, někdy to jde odemknout dálkáčem, zamkmout nikdy. Nefunguje centrál ani ovládaný klíčem, musí se zamykat a odmykat zbytek auta tlačítkem. Nemá někdo podobnou zkušenost? Tipuju kontakty zámku nebo přelámané dráty u pantů, podobně se chová i nový přírůstek Outback, takže tam bude také práce.

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Napsal: stř črc 03, 2019 12:38 am
od ok1mpx
Tak opět svítí kuře. Diagnostikou zjištěno, že se to týká vnitřní diagnostiky spouštění větráku.

(to je tak měsíc zpátky, po smazání to dalo pokoj)

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Napsal: stř črc 03, 2019 12:55 am
od ok1mpx
344525km
najednou začaly strašně pískat brzdy, i při jízdě. Destičky sjeté na plech, ale šikmo, kotouč, co byl nový na jaře (ale asi už loni), pěkně porytá. Škoda že nemám soustruh, hodil by se srovnat, ale ten nemám a čímkoli jiným bych to asi pok**vil ještě víc.
Vyměněny destičky, nové jsou BOSCH 0 986 494 653 - EHA a protože byly vodící trny tak zatuhlé, že s nimi nešlo ani pootočit, natož aby se hýbaly, tak použity nové Frenkit 810002.

Kuře už zase svítí, ale rozsvítilo se v horku při delším stání. Tak to asi zase bude něco s chlazením, ale sahary jedou. To bude zase výzkum, nato teď není čas ::-(((

Ještě musím vyměnit spodní čep PP kola, je rozsekaná manžeta a asi mě čekají zase kostičky, nějak to mlátí při průjezdu našimi záplatovanými cestami.
Má někdo tip na diagnostiku, která to je, bez vyndávání? Zatím jsme je museli vždy uříznout, matky nešly povolit.

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Napsal: stř črc 03, 2019 9:43 am
od RadekN
U těch kostí bych asi rovnou dal nové obě. Jestli mlátí jedna, tak ta druhá taky už nebude nic moc :-).

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Napsal: stř črc 03, 2019 10:33 am
od nothink
Též jsem kdysi dostal doporučení, že je lepší měnit obě kosti najednou ;)

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Napsal: stř črc 03, 2019 1:49 pm
od sima
A taky jejich uložení, gumy, pokud nebyly měněny, většinou jsou taky načlé a může to mást, může klepání být od nich. Mrknout na to.

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Napsal: stř črc 03, 2019 6:25 pm
od ok1mpx
Aha, uložení kostí z gumy, to nevím, co je za díl...

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Napsal: stř črc 03, 2019 9:54 pm
od RadekN
Je to silentblok, který je mezi stabilizátorem a kastlí. Na zadním se to mění v pohodě, ale u předního musíš sundat spodní rám, aby ses k tomu dostal ... Což je sice pár šroubů, ale pokud to nikdo dlouho nedělal, tak povolit všech cca 14 šroubů může být peklíčko :)))

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Napsal: stř črc 03, 2019 10:46 pm
od sima
Jj,já ho neměnil sám, bylo to v rámci servisu (výměna zadního ložiska) u pana Emberta. Ptal jsem se zvědavě jak se to mění, myslel jsem, že jednoduše, ale zas tak úplně jednoduše ne - jak píše Radek. Oni to měli dost rychle, bo je to pro ně běžná záležitost, taky jsou schopni na auto vlítnout ve více lidech...
Já to taky nikdy neměl měněné. Embert se mě po výměně kostí sám ptal, zda mám taky měněné tyhle silentbloky, že většinou už chtějí taky vyměnit, měl pravdu, klepot zmizel, gumy jsem viděl, vymačkané do šišky, KO. Stojí snad prý i originál pár stovek.
Edit: zatím jezdím pořád potichoučku i přes nejhorší ďoury a nerovnosti, skvělý pocit, konečně.

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Napsal: čtv črc 04, 2019 12:45 am
od ok1mpx
hmmm,. to zní jako plán.. jenže na kdy? Dokud nebude pojízdné nějaké další autí, tak se mi tom takhle zostra vrtat nechce, stačí zlomit jeden šroub a pomřem hlady :-(

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Napsal: čtv črc 04, 2019 1:24 am
od sima
Ta vůle by tam byla při zkoušce znát, varianta dvě: netrápit se s tím a dát to osvědčenému servisu, zas tolik kč to nestojí.

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Napsal: pon říj 07, 2019 10:42 am
od ok1mpx
Dnes výměna oleje 349083km 10W40 ze sudu.

EDIT: a po dvou dnech jsem našel v lavóru na olej měděné těsnění. Nevšiml jsem si, že vypadlo a nedal jsem ho tam. >:-& Ale po 500km na výpustním šroubu ani kapka. Zamrazilo mě, že by to mohlo být tím, že už není ani kapka v motoru, ale naštěstí se tam hladina drží...

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Napsal: čtv říj 24, 2019 12:17 am
od ok1mpx
191022_350040km.jpg
Zase jsem nestihl víc nul...

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Napsal: čtv říj 24, 2019 10:03 pm
od Doro
RadekN píše:Je to silentblok, který je mezi stabilizátorem a kastlí. Na zadním se to mění v pohodě, ale u předního musíš sundat spodní rám, aby ses k tomu dostal ... Což je sice pár šroubů, ale pokud to nikdo dlouho nedělal, tak povolit všech cca 14 šroubů může být peklíčko ))
Eště nikdy sem k vúlivať temu nesundával rám. Dycká to měním edem povolením šrúba držáku uložení téj gumy. ;-D
....sou to jako kostě edem spotřebák...