Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od VDC »

Myslím, že takové, že tam voláme teprve v okamžiku, kdy požadovaný díl nemá Vrťas na Kladně. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
ok1mpx
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1344
Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
Bydliště: okres Česká Lípa

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od ok1mpx »

Sháním 1ks pneu MICHELIN 205/70R15 96H LATITUDE Tour HP X GREEN M+S
a nebo
Nabízím 3ks pneu MICHELIN 205/70R15 96H LATITUDE Tour HP X GREEN M+S
Vzorek (měřen na té proražené z boku, co jsem dovlekl k PC) je cca 3,5mm, 1,6 mm k signálním výstupkům.

Na opravu jsem se ptal v nákladním servise (ČSAD CL) a nedali by na to záruku.

Jak moc je důležité mít na SUBARU všechna KOLA ÚPLNĚ STEJNÁ?

Teď mám na autě MAXXIS VICTRASNOW SUV (DOT UYYT 0811), a na sněhu nic moc, takže uvítám rady od někoho, kdo má nastudované vlákno o gumách, jestli je dojet v létě (jezdím i po dálnici), nebo tyhle schovat a na léto koupit nové přezůvky...
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Uživatelský avatar
yohn
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11958
Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od yohn »

ano, je potreba, aby byla vsechna kola stejna. kdyby se kazde otacelo jinou rychlosti, znicis diferencial nebo mezinapravu
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
Uživatelský avatar
ok1mpx
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1344
Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
Bydliště: okres Česká Lípa

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od ok1mpx »

:839: no to je jasný, že tam nedám jedno kolo úplně jiný.... ::-DD:

Jde o to, zda může vadit, že na jedné nápravě budou kola stejného rozměru, výrobce, opotřebení a na druhé bude třeba o 2mm lepší vzorek. Vadí i to?

A v případě, že rezerva je sice stejného rozměru ale jiný výrobce, jaké jsou limity pro dojezd? Určitě se nedá pelášit jako dřív, ale nebudu kvůli defektu volat odtahovku a nebo s každou sadou gum kupovat pátou do rezervy a tu hoblovat šmirglem, aby byla "stejně ojetá"... :713:

:diky: za odpovědi!!!
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Uživatelský avatar
jara650
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 821
Registrován: stř říj 02, 2013 8:28 am
Bydliště: Valašsko

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od jara650 »

2 mm by vadit neměly, ovšem jen u pneu stejného typu a výrobce, sám jsem k už jetým dokupoval 2 nové a bez problému.

U rezervy bych volil co nejkratší možný dojezd.
Subaru Forester SG 2.0 92kW MT MY05
Subaru Forester SF 2.0 90kW MT MY98
LukasV
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 520
Registrován: ned bře 01, 2015 9:35 am
Jméno a příjmení: Lukáš Vaněček
Bydliště: Brno-venkov

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od LukasV »

2mm rozdilu ve vysce vzorku dela na jednu otacku kola 13 mm ujete vzdalenosti. Pri tomto rozdilu se kolo s mensim prumerem otoci o cely obvod pneu cca 1300x nez se znovu s tim druhym kolem "sejdou" na stejne pozici. A to je na rovnem useku cca 2000 metru. Vzhledem k tomu, ze je to u nas vpodstate sama zatacka tak ten rozdil je zanedbatelny.
Subaru BRZ 2.4 Sport 6MT 2023 Obrázek
Subaru Outback 3.0R 5AT 2006 Obrázek
Suzuki Ignis 1.3i 2006 Obrázek
exHonda Civic 1.5i VTEC-E 1996 (2013-2015)
exLada Samara 1.3i LPG 1989 (2007-2013)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od VDC »

Stačí trochu rozdílné huštění a máš ten rozdíl i na stejnejch gumách. Není nutný to úplně dramatizovat. 2mm určitě ničemu nevadí.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
ok1mpx
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1344
Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
Bydliště: okres Česká Lípa

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od ok1mpx »

Ahoj lidičky!
Dneska zajímavá závada. Umřely ručičky rychloměru a otáčkoměru. Nic jiného, žádná kontrolka, žádná další nefunkčnost nenalezena. Po pár kilometrech, jako na potvoru když na mě slečna v černém zaměřila trojnožku jsem podvědomě mrknul na rafiky, a ono tam 60! Sice to znamená, že auto jede 50, ale pořádně ve mě hrklo. Její kolega mne ale nestavěl, tak to tentokrát vyšlo. Ale bez měření - to je peklo. Stalo se to někomu?
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od mnov »

Tak takový problém zde čtu poprvé. :-) Jinak už se řešilo něco ohledně kontrolek dveří a to jde taky přes přístrojovou desku. Osobně mi nespíná stropní světlo od dveří řidiče. Dle schémat je to vedeno také přes přístrojovku. Já se k řešení problému ještě nedostal, ale pro radioamatéra by to nemusel být problém. :-)
S tím radarem bych počkal, protože to většinou chodí poštou, datovou schránkou, nebo i jiným způsobem. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
ok1mpx
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1344
Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
Bydliště: okres Česká Lípa

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od ok1mpx »

Dík za reakci. Samosebou, doma budu zkoumat, ale teď jsem drobet od baráku, nachcípanej a unavenej, tak to nechci řešit na cestě... Snad mě někdo navede na stopu.
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od Slavek_xxx »

Mne zase obcas nefungujou kontrolky otevreni pravych dveri vcetne stropniho svetla a auto se po 30ti vterinach automaticky zamkne, protoze proste nevi, ze ty dvere jsou otevreny. Pokusnym bouchnutim do palubky jsem zjistil, ze se to tim opravi = studenak v palubce. Taky mi u H6 chvili zlobil rychlomer a otackomer a bylo to spatnym spojem (ukostrenim) v palubce, takze to bude to samy.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od VDC »

Já tam mám taky někde studeňáček. Občas se mi zblázní palubka, začne to celý blikat, rozsvěcet se a zhasínat, při tom rafičky tachometru a otáčkoměru jezdí nahoru a dolů.
Když se mi to stalo poprvé, tsk jsem se vyděsil. Teď už to neřeším, ono se to po chvíli zase samo srovná... :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
ok1mpx
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1344
Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
Bydliště: okres Česká Lípa

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od ok1mpx »

Tak jsem se dnes pustil nejen do podsvícení palubky. Použil jsem návod, zde dostupný na wiki (díky autorovi!). Objednal jsem si zelené LED s paticí W5W. Kvůli tomu, aby se mi nevynulovalo počítadlo, tak jsem risknul neodpojovat baterii i konektory a šlo to. Jediná nepříjemnost byl klakson, příště budu muset najít a vyndat pojistku.

Narazil jsem na tato úskalí:
- při použití zelených LED stupnice krásně svítí, ale ručičky už tolik nezáří, jsou spíše do hněda
- chtěl jsem opravit kontrolku potkávacích světel, ale chybí tam objímka. Při zkoušce jinou žárovkou nesvítí a podle symbolu to bude nespíš příprava na mlhovky. Ty mám sice namontované, ale stále jsem nesehnal relátko.
- na "hladové oko" tam také není příprava.
- zkusil jsem LED "žárovky" do obrysovek vpředu. vydržely půl dne, pak se teplem rozpadly. Na vině budou zřejmě 2 ks 240 Ohm SMD rezistory, připájené k patici zřejmě k oblbnutí "CAN bus" kontroly.
- zkusil jsem nahradit dvouvláknovky vzadu LEDkami. Bohužel ty, co jsem pořídil (z Číny) nají tak blbě provedenou patici (krátké tenké drátky), že nemají v patici pro žárovky ani nespolehlivý kontakt.
Uvítám rady a zkušenosti Vás, ostatních.
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Uživatelský avatar
u-geen
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2103
Registrován: úte led 19, 2010 9:49 pm
Jméno a příjmení: Evžen Eiba
Bydliště: Kyje, okres Jičín

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od u-geen »

- hladove oko je podle me reseno LEDko primo u palivomeru :)
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od mnov »

Přístrojovku jsi klidně mohl odpojit, počítadlo km by se určitě nevynulovalo.
- kontrolku potkávacích světel nemám, přední mlhovky mají kontrolku rovnou na spínači. Relé nemusí být originál. Na mlhovkách mám nyní klasické autorelé, připojené kablíky s FAST konektorem do původní patice.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“