Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49130
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od VDC »

Zbyňku mechanicky odstranit rez, pasivovat odrezovačem, natřít kvalitní základovkou, epoxid nebo polyuretan a ořetřit nástřikem na podvozky.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
ok1mpx
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1346
Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
Bydliště: okres Česká Lípa

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od ok1mpx »

Mechanicky není co odstraňovat, jen jsou stopy po rezavé vodě vyteklé ze spojů, nebo děr plechů vevnitř.
Podle mě také je jediná šance pasivovat to chemií a po vyndání tlumiče najít poškození venkovního nástřiku, oloupat a zamatlat to znova...

Co ty zblázněný kontrolky? Nikdo se s tím nesetkal? Obřas za deště kape na pedály, neví se kudy?
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49130
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od VDC »

Jo, tak to tak udělej.

S kontrolkama neporadím.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24300
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od sima »

ok1mpx píše:Mechanicky není co odstraňovat, jen jsou stopy po rezavé vodě vyteklé ze spojů, nebo děr plechů vevnitř.
Podle mě také je jediná šance pasivovat to chemií a po vyndání tlumiče najít poškození venkovního nástřiku, oloupat a zamatlat to znova...

Co ty zblázněný kontrolky? Nikdo se s tím nesetkal? Obřas za deště kape na pedály, neví se kudy?
Hm, taky mě teklo na pedály, kecal bych už na který, či na který víc, ale tj úplně jedno, ono si to stejně u tebe ve finiši může stéct jinudy. Voda se hromadila na té plast příčce jak je v ní zásuvka obd2, pak to šlo luxusně přímo do boty.
Ovšem jen někdy a jen po příval deštích, hlavně když byl lesník spíš čumákem nahoru, třeba i mírně. Tak to pak steklo a ustalo, za jízdy to neudělalo už pak nikdy. Vyčištěn prostor pod torpédem (plast u stěračů), total zasraný. Pak OK, pak překvapivě ještě jednou a včil už rok zatím klid. Možná je některá ucpávka dodnes horší, přes ní to šlo, když voda neměla kudy odtéct, odtok přeplněn... ale to jen střílím, nevím.
Kontrolky to sice nerožlo, ale i tak to není zrovna pohodlné :-)
Edit: jak to tak bývá, tak počítám, že po dnešních přívalech ráno budou mokré sandálE- moje :-/ :-)
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
barts
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: ned bře 15, 2020 9:06 pm
Bydliště: Holomóc

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od barts »

ok1mpx píše:360 400: Máme tlumiče a kosti a gumy stabilizátoru. Tlumiče se budou měnit, až bude sucho a půjdou při tom ošetřit domečky, dovnitř už začíná prosakovat rez. Jaký že je nejlepší postup, když to ještě není sežrané tak, aby se muselo vařit a plátovat???
Mám to asi podobně chycený že to není ještě "vevnitř" . Mě přesně tohle čeká o víkendu :-) . Vše mám už objednáno tak uvidím jak to bude. Obrousit co půjde a tam kde je to rezavé potom jsem volil nějaký ověřený stabilizátor rzi (Rodexol) který by měl udělat svoji práci co nejlépe aby tam ten podběh co nejdéle byl :-D. Protože né všude se člověk dokonale dostane hlavně do těch mezírek. A potom natřít polyuretanovou barvou místa kde to bylo broušený a následně zapatlat celej podběh nějakým bodyčkem jestli počkáš do pondělí možná to budu mít ve svém vláknu i s fotkama :-D
Subaru Impreza WRX Hawk 06 / 169kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw


Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
Uživatelský avatar
ok1mpx
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1346
Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
Bydliště: okres Česká Lípa

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od ok1mpx »

V neděli po Bělé s velkou námahou vyměněn rozdrbaný spodní čep pravého ramene. Říkal jsem si, že to půjde lépe, než na klukově BR, že jsem ho už měnil, že tam nebude závit v těhlici a tak zlomení šroubu nevadí. Asi jsem si to spletl s jiným Forejskem, tenhle to měl originál. A šroub se zlomil hned za hlavou, takže jsem jej musel odvrtávat celý. A musím přiznat, jde to pěkně na houby, protože není podle čeho vrták vést. A hlavně pak vůbec nešel z těhlice.
Po týdnu ježdění něco stále cvakalo, tak jsem se bál, že se to nepovedené odvrtání podepsalo na poloze jistícího šroubu vůči čepu a cvaká čep v těhlici. Naštěstí stačilo dotáhnout více kosti, měněné před týdnem. Nezná někdo momenty pro takové věci? Nebo alespoň doporučení pro různé závity a stoupání? K čemu je momenťák, když nevím, co na něm nastavit :-/

Zdivočelé kontrolky: po studiu schematu jsem rozhýbal konektor ABS a vyměnil jeho zemnící šroub, byl tak orezlý, že na něho nezabíral 10ka ořech. Zatím 200km klid. Jen jsem měl pocit, že mi v jednom momentě zamrzly ručičky na tachometru a otáčkoměru, ale bylo to na dálnici v počínající zácpě, tak jsem měl jiné starosti.
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7827
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od mnov »

Když jsi koukal na schemata, tak v tom servisním manuálu jsou i ty dotahovací momenty.
Dotahovací moment na odvrtanou těhlici a šroub s matkou jsem si odvodil sám. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
ok1mpx
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1346
Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
Bydliště: okres Česká Lípa

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od ok1mpx »

Hmm, Dík za nakopnutí. Výměnu kostí mě opravdu nenapadlo hledat v servisním manuálu. Tak mě to donutilo, ale bohužel "Nm" hledat nejde, to to najde mnoho slov. Slova Stabiliser ani Stabilisator manuál neobsahuje a i protože právě teď dávám dokupy montážní linku na výrobu kostí, tak vím, že španělsky i anglicky je to LINK, tak podle tohoto jsem to v tom mém manuálu taky nenašel.
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7827
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od mnov »

Najít to jde krásně:
kost.jpg
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
RadekN
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2412
Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
Jméno a příjmení: Radek Novák
Bydliště: Krupka u Teplic

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od RadekN »

Zbyňku na ten šroub v těhlici jsem okoukal postup na youtube. Rázový utahovák, wd40, hodně nahřát, trochu povolit, zase dotáhnout, zase nahřát, zase wd40 a takhle dokola až celej šroub vyleze :-)

Je to hezky vidět v přiloženém video od času 4:00

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=2kUUEry ... u.be&t=240[/youtube]
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7827
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od mnov »

Jenže na tom videu to nemá skoro rezavé. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
RadekN
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2412
Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
Jméno a příjmení: Radek Novák
Bydliště: Krupka u Teplic

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od RadekN »

Tak šlo o ukázku principu. V minulém videu se ho lidé ptali, jak to řeší, když je to fest zarezlé. Ale samozřejmě nevím, jak moc je to funkční postup. Dělal jsem to jen jednou podle tohoto videa a vyndal jsou šroub vcelku a to se mu moc nechtělo :-).
Uživatelský avatar
ok1mpx
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1346
Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
Bydliště: okres Česká Lípa

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od ok1mpx »

362320km: zlikvidováno kuře výměnou lambda sondy.
Jak psala diagnostika, byl přerušen topný okruh a po vyndání sondy z auta to bylo jasné, bohužel drát (ale jen jeden, asi výrobní vada) byl ulomen 1mm od pouzdra. To opravit nejde.
S vidinou značné úspory jsem objednal sondu na eBay za desetinu ceny proti Kelly. Přišla, ale s blbým konektorem, tak jsem se chvíli snažil reklamovat (a aspoň něco zjistit o principu a druzích lambda sond. Vzhledem k tomu, že dráty nové sondy byly delší, stejné barvy a závit byl stejný, risknul jsem to ostříhat a napojit na původní konektor. Živé hodnoty průchodu proudu jsem v aplikaci CarScanner s ELM327 neviděl, ale hodnota napětí nějaká chodila, po smazání se kuře už neobjevilo a to je důležité. Tak snad nebude nějaké překvápko napřesrok na emisích.

Dolit skoro litr oleje
Před týdnem v noci na parkovišti hotelu vyměněny ledky podsvícení tachometru - poté co jsem při noční jízdě juknul na GPS a tam bylo něco přes 160.
Výměna letních NOKIAN SUV za HANKOOK 205/70R15 96T K435 KINERGY ECO2. Uvidíme jaké budou.
Vyměněny děravé gumy na pedálech.
Na podélných nosnících pod podlahou zadních sedaček jsem našel nehezké šrámy, zjevně po Bělé. Prohlídněte a ošetřete si miláčky!
A naboural jsem si zjevně vozejkem při nočním couvání v dešti zadní blatník. Ach jo. Zjistil jsem to až za světla o dva dny později. >:-&
Naposledy upravil(a) ok1mpx dne ned říj 11, 2020 3:25 pm, celkem upraveno 2 x.
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Uživatelský avatar
nothink
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 862
Registrován: ned pro 30, 2018 8:34 pm
Jméno a příjmení: Vojtěch Hvězda
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od nothink »

ok1mpx píše:Na podélných nosnících pod podlahou zadních sedaček jsem našel nehezké šrámy, zjevně po Bělé. Prohlídněte a ošetřete si miláčky!
A naboural jsem si zjevně vozejkem při nočním couvání v dešti zadní blatník. Ach jo. Zjistil jsem to až za světla o dva dny později.
Ty toho lesníka taky nešetříš :-D
SUBARU OUTBACK BE/BH H6 3.0 AT 154kW MY2003
SUBARU OUTBACK BE/BH 2.5i MT 115kW MY2002
ŠKODA OCTAVIA COMBI 2.0FSI AT 110kW MY2007
TOYOTA PROACE (DODÁVKA) 2.0D MT 94kW MY2014
Uživatelský avatar
ok1mpx
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1346
Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
Bydliště: okres Česká Lípa

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od ok1mpx »

No jo no, vyšel na mě zrychlený noční přesun skříní z CL do Prahy a zrovna lilo, v autě 2 skříně, vnitřním zrcátkem nebylo nic vidět a z místa řidiče taky nic. Kamera v noci taky nic neviděla a voči vlastně taky ne.
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“