Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
ok1mpx
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1344
Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
Bydliště: okres Česká Lípa

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od ok1mpx »

"Hladové oko" - Jak to je vlastně s rezervou paliva?
Já ho ještě svítit neviděl, a nechce se mi tahat kanystr - už takhle bojuju s nedostatkem místa :-)
Nejvíc jsem tankoval 47l a ručička ještě nebyla na E(mpty).
Kolik se Vám vejde do nádrže?

Dneska jsem potkal dalšího Forestra nedaleko mého bydliště. Jde nějak vyhledávat (filtrovat) uživatele fóra podle adresy?

Díkes
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od mnov »

Našel jsi nějaký problém v pájených spojích na přístrojovce?
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
ok1mpx
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1344
Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
Bydliště: okres Česká Lípa

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od ok1mpx »

Spojka, motorový olej:
Po 10 000 km od koupě jsem doléval 1l oleje. Připadá mi, že někdy spojka klouže, někdy je to dobré. Po dojetí domů zpravidla cítím pach spáleného oleje, jako když mi u Felicie po dojetí domů kápnul na výfuk. Nemůže být v háji nějaký simering na utěsnění klikovky? Jak je to tam řešené?
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Uživatelský avatar
ok1mpx
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1344
Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
Bydliště: okres Česká Lípa

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od ok1mpx »

mnov píše:Našel jsi nějaký problém v pájených spojích na přístrojovce?
No přiznám, že mě nenapadlo to prohlížet. Ale muselo by se to rozlousknout a to už by to chtělo vyndat z auta a mít čistou dílnu. Ta je zatím jen v plánech. :-( Jenom jsem svítil baterkou do děr po objímkách, co uvidím za symbol...
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od mnov »

Co se týče toho oleje, tak koukni, zda neteče z vík ventilů.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
ok1mpx
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1344
Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
Bydliště: okres Česká Lípa

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od ok1mpx »

Tak, můj Forýsek byl u pana doktora v Habřině u Úštěka na výměnu:
spojky
rozvodů
náplní (motor, převodovka, rozvodovka, brzdovka)

Tak doufám, že bude sloužit, už jsem překonal 290 000 km.
Před opravou někdy špatně zaskakovaly některé kvalty do svých pozic, teď mi to přijde častější. A při 300kg nákladu v kufru to bylo ještě horší. Může to něco signalizovat?

Při převzetí auta po výměně spojky se mi poprvé v životě povedlo auto rozcukat tak, až chcíplo. I teď mi přijde , že ne vždy přeřadím úplně plynule. Spojková sada byla od KELLYšovců. Co by mohlo být blbě?
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od Slavek_xxx »

ok1mpx píše:Před opravou někdy špatně zaskakovaly některé kvalty do svých pozic, teď mi to přijde častější. A při 300kg nákladu v kufru to bylo ještě horší. Může to něco signalizovat?

Při převzetí auta po výměně spojky se mi poprvé v životě povedlo auto rozcukat tak, až chcíplo. I teď mi přijde , že ne vždy přeřadím úplně plynule. Spojková sada byla od KELLYšovců. Co by mohlo být blbě?
Ty kvalty jsou priznakem nacatych synchronu. S tim se neda delat nic - jen je nechat vymenit, coz znamena opet vyndani prevodovky. Nebo zkusit Nanocasticovej olej od MillersOils, nekdo se tu dusoval, ze mu to pomohlo.
Cukani po vymene spojky u Freye jsem trpel svoji na Impreze (po 200 tisicich km). Presto ze se to po reklamaci trochu zlepsilo, nikdy to uplne neodstranili, ale najel jsem s tim pres 130 tisic. Nejhorsi to bylo pri rozjezdu s trochu vytocenyma kolama a studenym motorem.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
ok1mpx
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1344
Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
Bydliště: okres Česká Lípa

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od ok1mpx »

Tak hlásíme první*) bebíčko:

V Holicích na konci srpna dědula (podle vzhledu hodně přes 70let), na křižovatce zpanikařil a začal couvat. I přes výstrahu klaksonem v tom pokračoval až do nárazu. Pak se rozhodl odjet. Tak jsem ho dohonil a sdělil mu že, do mě vrazil, jestli o tom ví. Prej "že to nic nebylo" . Taky jsem to tak vnímal, ale ujet bez dialogu - to mě nakrklo. Ve finále to opravdu "nic nebylo", na Feldě jsem mu zamáčknul vyskočenou lištu z nárazníku, Forestra jsem pohladil, jak je bytelnej a s dědulou se rozloučil s tím, že se vlastně nic nestalo a jel zaparkovat. Po 200m jsem nárazník na parkovišti ještě jednou prohlédl a vše OK. Otočím se najednou lup! A z nárazníku vyskočil rozdrcený ostřikovač.

Stav říjen 2016: náhradní díly koupeny, jen nejsou lidi, co by to vyměnili.

*) no... ono vlastně není první, v zimě jsem si nacouval v noční mlze na pouliční lampu ::-((( Promáčknul se jen roh plastového nárazníku a nyní už je srovnaný.
Přílohy
ostřikovač-s.jpg
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Uživatelský avatar
ok1mpx
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1344
Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
Bydliště: okres Česká Lípa

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od ok1mpx »

bok1s.jpg
No, a pak přišla taky první rána...

Pátek 2.9.2016, v 6h ráno, blondýna za volantem přibližovadla s dámským spojovacím zařízením na čumáku, přijíždějící z vedlejší nedala přednost Forestru šinoucím se po hlavní. Z čumáku si udělala trsátka. Můj Foryn získal "odřené" dveře, kolo a zadní nárazník, prohlý B sloupek. Stále trvala na tom, že měla přednost zprava, tak dostala od strážců pořádku "bonus" -3000,- Kč. Moje paní si navíc nevzala s sebou telefon, takže komunikace se mnou doma, uvězněného jako lev v kleci, nemaje další funkční auto po ruce, probíhala pomocí radioamatérské radiostanice, kterou mám v autě nainstalovanou.

Holt musím poděkovat jedné nejmenované tuzemské pojišťovně, sice jsem celý den strávil vyplňováním formulářů na webu a telefonicky jsem otravoval, kam jít ukázat auto, abych mohl začít s alespoň provizorní opravou. Nakonec ještě ten den přijel mobilní ohledávač, potvrdil odhad škody z BA na 60 000,- a přemluvil mě, ať si nechám udělat likvidaci rozpočtem a nikoli fakturou, protože by to mohlo spadnout do totálky a prodělal bych na tom. V úterý jsem měl zprávu od Likvidátora a ve čtvrtek peníze na účtu. Sice původní odhad zrubaný kvůli údajným dřívějším opravám (tloušťka laku na dveřích) a opravovanému nárazníku. No nic, když mi to zrubali za staré díly, tak jsem začal poptávat staré díly. I když jsem měl dobrou nabídku od Vrťase, vzal jsem díly z Hostivic, neb to vypadalo, že jsou ve stejné barvě. Já měl 2J1 a dárce 2J2. Ten rozdíl zdá se, byl jen v barvě plastů, já měl černé a dárce stříbrné. Dveře na autě nakonec nebyly opravované, ale měněné po nějakém karambolu za nové, originální díly.
O víkendu jsem to přeházel, srovnal sloupek, přes noc na pondělí jsem si dal ještě rozborku ježka v kleci, protože na náhradních dveřích bylo poryté sklo a vadná stahovačka, navíc jiná verze svazku kvůli RHD. Dokonce se lišily i zámky dveří s konektory. Zajímavé je, že svazek a připojovací konektor byl jiný i na zadních dveřích. Konec dobrý, všechno dobré, zase [DRIVE] a dveře jdou zavírat. [BANANA]
Naposledy upravil(a) ok1mpx dne pát říj 21, 2016 7:15 pm, celkem upraveno 1 x.
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Uživatelský avatar
ok1mpx
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1344
Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
Bydliště: okres Česká Lípa

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od ok1mpx »

Výměna kliky u LP dveří.

Po zkušenostech s výměnou stahovačky a okna v bouraných dveřích jsem se odvážil vyměnit urvanou kliku, co byla na autě od začátku.
>:-& to není tak jednoduché! Na ty šrouby se nedá dostat! A tak muselo v podstatě všechno ze dveří ven, ale ne úplně, byl jsem trochu lenivý a tím si přidělal práci. Navíc závit, co měl být původně v plastu držel na šroubu tak pevně, že jsem ho musel (uprostřed krásně lakovaných dveří) rozříznou flexou, abych se z toho vymotal. A když jsem to všechno složil, namontoval tapec, (práce se protáhla dlouho do noci, padla tma a začalo mrholit) s úlevou jsem zabouchnul dveře ... a málem ulomil sklo. Bylo úplně našišato! Po dvojí rozborce jsem zjistil, že mi vyklouzl plastový jezdec z lišty a jezdí za ní. Ale nakonec se povedlo >B-)
Naposledy upravil(a) ok1mpx dne čtv úno 23, 2017 10:42 am, celkem upraveno 1 x.
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od mnov »

A proč tu někdo tvrdí, že Subaru potřebuje speciální servis?
Zvládl jsi to sám. ,,,,| (*_^) |,,,,
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
ok1mpx
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1344
Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
Bydliště: okres Česká Lípa

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od ok1mpx »

No, měl jsem strach, na autě něco kutit a to tak, že při výměně rozvodů, spojky a náplně v převodovce jsem si nechal vyměnit i olej v motoru u servisáka. Nakonec mi tvrdil, že jsem mu dal oleje málo (4l) a přidal tam něco ze svého. Ale že musím rychle ještě dolít, že je ho tam málo. Už to bude pomalu zase na výměnu oleje od té doby a furt je nad ryskou. A to někde ukapává na výfuk - smrdí to, když někde zastavím.

Ale potvrdilo se mi, že Japonci nejsou pitomci, a [SUBARU] je docela příjemná skládačka! (*_^) |,,,,
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od mnov »

Pokud mu nestačilo 4l oleje do motoru, tak bych si asi radši předělal i ty rozvody. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od VDC »

Subaru, když to okoukneš, je jednoduchý auto. :-) Rozhodně co se mechaniky vozu týče.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
ok1mpx
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1344
Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
Bydliště: okres Česká Lípa

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od ok1mpx »

Vážení, mám tu čest oznámit přírůstek do rodiny.

Včera jsem pořídil druhého Forestříka. Hlavně, abych se v tom prvním mohl vrtat a pak nemusel odtud z vesnice na nákup a do práce pěšky.

Chtěl jsem ještě tak nějak zachraňovat odstavenou Felicii, aby bylo druhé auto u baráku, ale po roce s Foresterem už jsme se doma shodli, že jiné auto, než [SUBARU] už prostě nechceme.

Po vzoru některých kolegů (tím nemyslím Davida :-D ), budeme mít SUBARU sraz každý večer u baráku. A protože "Silvestr" už je obsazený, tak mu budeme říkat asi "Orchestr", protože dost hučí převodovka, nebo něco s ní spojeného. Ono na autíčku bude ještě dost práce, ale tím, že je v prodeji-koupi zavrtanej Vrťas, tak doufám, že je to záruka spokojenosti. ,,,,| (*_^) |,,,,
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“