Stránka 1 z 20

Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Napsal: ned bře 06, 2016 7:10 pm
od ok1mpx
Ahoj :!: , jsem čerstvý Subarista.
Auto se snažím poznat, vylepšit. Mám jej půl roku, najeto 6000km, celkem má už přes 280 000km.
Štvou mě strašný prkotiny, jako třeba:
- po nastartování se nastaví na origo rádiu defaultní hlasitost :839:
- při nastupování do nastartovaného auta si (kolenem) nastříkám do očí ostřikovačema světel :baseball:
- při dávání směrovek občas zhasnu potkávačky a není na to kontrolka

Vrtají :655: mě hlavou některé věci:
- při otvírání nádrže je v ní podtlak (že by vír v nádrži?)
- E85 :?: (Felicii 1.6 chutnal bez jakékoli úpravy)
- jak zjistit, jestli mám vyhřívané čelní sklo (musím koupit nové)
- kontrolka vyhřívání zrcátek nesvítí
- podsvícení přístrojového štítu - v manuálu nejsou uvedeny typy
- šrouby potřebné k vyndání světlometů (výměně žárovek) jsou zarezlé

Zatím jsem měnil:
- akumulátor (obtížné starty, při startu se vynuloval denní počítač km)
- baterku v dálkáči
- vařil jsem 1. díl výfuku u držáku mezi baňkami katíku a u příruby

Jízda:
- popojíždění po městě a jízda klikatými okreskami mi více vyhovuje se zařazenou terénní redukcí, neubližuju mu?
- odkojený Š100/120, vyježděný s Fav1.3 a Fel1.6 stále podvědomě brzdím před zatáčkama. Jak poznám, že se blíží hranice, za kterou nesmím? Když pozoruju řidiče okololetících dvoukoláků, tak bych nápis na zádi nejradši přelepil, abych Vám nedělal ostudu. Naopak při rozjezdu do zatáčky na sněhu je strašně jednoduché zadek (prázdného auta) utrhnout a nechat předběhnout...
- mám shánět řetězy?

Plánuju:
- namontovat mlhovky
- 2DIN navigaci (obyčejná není kam dát, kolize s horní schránkou a airbagem)
- LEDky a DRL tak, aby svítil i zadek (nesnáším neosvětlené zadky)
- podsvícené logo
- tažné zařízení
- namontovat radiostanici

Poprosím ostatní uživatele o rady, nápady, postupy.

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Napsal: ned bře 06, 2016 7:47 pm
od ladis77
prvni 3 veci je asi jen tvuj problem :845:
a dal: redukci tomu rozhodne neublizis
podtlak me dela taky, zkus to min dotahovat, ne uplne na krev
E85 ? proc? je v tom vyhoda ?
vyhrivany celni sklo bude jen pod streracema, budou tam silny vyhrejvaci pruhy

a jak poznas ze ses v zatacce za limitem ?..... to nechtej ::-DDD:

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Napsal: ned bře 06, 2016 8:22 pm
od vena
s tou redukcí tam jsou určitý limity,co se týká rychlosti na určitý kvalty.v manuálu mam dojem že na to je tabulka.

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Napsal: ned bře 06, 2016 8:42 pm
od bushman1
E85 - Felicia to vydržela, ale většina moderních motorů bez chytré krabičky ne. Časem odděláš motor.
Nákladově v tom ale nevidím moc smysl, to už je zajímavější LPG.
Počítej s tím, že po přechodu na E85 do půl roku budeš měnit pár věcí - např. palivový filtr.

Používáním redukce budeš šetřit spojku. Na redukci tabulku nepotřebuješ, poznáš podle zvuku, že už se to točí moc a je třeba přeřadit.

Podtlak v nádrži mám pravidelně i na rok staré Škodovce, takže bych to neřešil.

Jestli jezdíš ty samé zatáčky, tak zkus opatrně posouvat hranici a projíždět je rychleji a rychleji. Jakmile dostaneš lehký smyk, který přitom ještě bez problémů zvládneš, tak jseš na limitu auta.
On je Forester trochu vyšší auto, takže má v zatáčkách určité problémy v porovnání se Subaru plackami.

Ten předbíhající zadek Subaru je vlastnost. Prostě lehké auto bez stabilizačního systému. Díky permanentní čtyřkolce je ale možné volantem a plynem ten smyk krásně regulovat. Auto je úžasně čitelné a člověk se rychle naučí se smykem pracovat. Ideální je to zkoušet někde na letišti.
Musíš si zafixovat to, že je-li auto ve smyku, tak pořád není nic ztraceno. Naopak je to další stav vozu, který se člověk musí naučit zvládat.

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Napsal: úte bře 08, 2016 8:35 pm
od CZastik
Ještě bych položil doplňující otázky:
Jaký největší kola by se na tohodle Forestra daly dát a které se dají zapsat do TP.
Případně jestli je třeba přizvednutí řešit do TP.

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Napsal: úte bře 08, 2016 9:06 pm
od davidherda
225/45/R18

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Napsal: úte bře 08, 2016 9:07 pm
od CZastik
Dík a nějaký s profilem 70? :-)
Respektive ted tam mám 205/70/R15. Tak jestli by mohli být třeba na R16

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Napsal: úte bře 08, 2016 9:36 pm
od Doro
- při nastupování do nastartovaného auta si (kolenem) nastříkám do očí ostřikovačema světel :baseball:
Taky se mi někdy spíše vyjímečně stane, že si cáknu, ale do očí? to děláš jak?
Ostatní je tvůj problém

Vrtají :655: mě hlavou některé věci:
- při otvírání nádrže je v ní podtlak (že by vír v nádrži?) ...jojo, je tam
- E85 :?: (Felicii 1.6 chutnal bez jakékoli úpravy) ...nezkoušel jsem a ani neplánuju
- jak zjistit, jestli mám vyhřívané čelní sklo (musím koupit nové) ...vpravo úúúplně dole v rohu, když koukneš až za plasty, jsou vidět dráty ke sklu, nebo zapni vlevo pod volantem kontrolku odmrazování a po chviilce zkus zvenku rukou pod stěrač
- kontrolka vyhřívání zrcátek nesvítí ...ani nemůže, když tam není :845: (je zapojeno splu s vyhříváním předního skla)
- šrouby potřebné k vyndání světlometů (výměně žárovek) jsou zarezlé ...kartáč, kofolu, WD a odrezovač máš?

Jízda:
- popojíždění po městě a jízda klikatými okreskami mi více vyhovuje se zařazenou terénní redukcí, neubližuju mu? ...nemáš jak, tak to neřeš
- odkojený Š100/120, vyježděný s Fav1.3 a Fel1.6 stále podvědomě brzdím před zatáčkama. Jak poznám, že se blíží hranice, za kterou nesmím? Když pozoruju řidiče okololetících dvoukoláků, tak bych nápis na zádi nejradši přelepil, abych Vám nedělal ostudu. Naopak při rozjezdu do zatáčky na sněhu je strašně jednoduché zadek (prázdného auta) utrhnout a nechat předběhnout... ...musíš se naučit sám dle sebe, pokud to v zatáčce začne klouzat, jen dáš nohu z plynu (předtím už jsis ale podřadil) a čekáš... zbytek pochopíš sám
- mám shánět řetězy? ...nešetři na kvalitních gumách, pak řetězy nebudeš řešit

- tažné zařízení ....forest bez tažného... to je jako auto bez volantu (zásadně na 2 šrouby, nikdy bajonet!)

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Napsal: stř bře 09, 2016 8:10 am
od davidherda
CZastik píše:Dík a nějaký s profilem 70?
Respektive ted tam mám 205/70/R15. Tak jestli by mohli být třeba na R16
205/70/R15 jsou také možné:
místní osazenstvo ti určitě doporučí:
http://www.zbozi.cz/vyrobek/general-gra ... 0-r15-96t/
nejvíce zkušeností na nich má asi Tiger, já mám GGB AT2 205/75/R15 a v terénu naprostá spokojenost, horší jsou jen na zledovatělé silnici, ve sněhu jsem snad lepší gumu nepoznal :supeer:

Jinak já stříkám když vystupuji:-) a když prudce zabrzdím ::-DDD:

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Napsal: stř bře 09, 2016 5:29 pm
od CZastik
davidherda
Dík za pěkný tip. Ale ty jsou koukám celoroční, mám dvě sady kol, jedny na léto jedny na zimu. Tak nevím jestli bych přecházel na jednu sadu. A jinak sem neslyšel zrovna chválu na celoroční ale to se týkalo silničních. A máš i tento rozměr napsaný v TP?


ok1mpx
A co se týká E85, nedalo mi to zkusil sem to s Fordíkem i s trochu chytrou krabičkou. Na jízdě to extra znát nebylo, spotřeba šla nahoru a nemohl sem točit nad 4500. A ted když je E85 jen o pár korun levnější než benzím, tak bych do něj nešel

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Napsal: stř bře 09, 2016 5:34 pm
od davidherda
ano v TP mám i 205/70/15.

Je nás tu víc, co jezdí na celoročkách, projdi vlákno o pneu, je tam dost informací na to, aby ses správně rozhodl, já zvolil ty GGB AT2 205/75/15 a nelituji, guma by hohla být i 205/80/15, ale te se bohužel nedělá.

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Napsal: stř bře 09, 2016 5:35 pm
od ok1mpx
Chlapi, díky za rady a názory :pr: .

ostřikovače - prostě mají tlak jak bejk a jdou až na čelní okno, můžu přidat nějaké elektrické blokování otevřenými dveřmi, jen nechci párat origo elektriku, tak jen dotaz, jestli to někdo nevyřešil třeba nějak elegantněji

rádio - dozvěděl jsem se akorát, že ej to můj problém. Vám to nedělá, nebo vás to ne...re? Mě strašně! V manuálu jsem se nastavení nedočetl. Možná je připojené na sběrnici vozu a šlo by nastavit hlasitost po zapnutí v diagnostice. Nakonec to vyřeším výměnou za 7" vestavěnou navigaci

šrouby světel - odrezovač a nějaké zkušenosti jasně že mám, ale tvar šroubu a provedení spoje prakticky vylučuje, aby se chemie dostala k závitu. Jen jsem se chtěl zeptat na zkušenosti. Půlka ročních aut jezdí s nějakou nesvítící žárovkou a tady, že by do těch světel 10let nikdo nelezl? A nebo že by to tak zarezlo za měsíc? Jeden šroub už zalomený byl (na filtr vzduchu) a další na světle rupnul mě. Dál jsem to nezkoušel, protože se to v zimě blbě venku dělá. Ale chtěl bych mít jistotu, že když mě cestou lupne žárovka, tak nepojedu domů na odtahovce, protože se k ní nedostanu.

gumy - když už to někdo přidal do diskuse k mému autu, tak jsem jej koupil se dvěma sadami zimních gum, teď tam mám plecháče, na hliníky koupím něco letního, protože je jedna z gum proražená, budu shánět jednu do čtveřice, nebo je budu muset rozprodat. typy později dodám, teď to mám k autu tak 9000km. S dojížděním zimáků v létě mám špatnou zkušenost, když mi na dálnici bouchla na Feldě a tak to byla poslední pobídka na pořízení bytelnějšího auta. Přípustné rozměry ráfků a gum jsou v TP a jiné bych nezkoušel, protože jsem si ho pořídil na to, abych se dostal za jakéhokoli počasí domů a ne na blbnutí v lomu - i když bych to taky rád zkusil.

E85 - Felda žrala okolo 10l/ 100km ať tam byl čistý E85 nebo N95, nebo směs v jakémkoli poměru. Rozdíl 10Kč/l byl pádný důvod. Forestr má najeto stejně, co ta Felinka (cca 280tis.), tak by to za výměnu fitru stálo. Jen jde o to, z jakých materiálů je prostor v motoru. Dát za uši ropným kartelům mě láká, i když připouštím, že výroba biolihu nějakou naftu sežere. Nejvíc by se mi líbil hybrid, ale kvůli tomu lesníka předělávat nebudu :-)

LPG - má někdo nádrž tak umístěnou, aby nezabírala kufr a prostor pro rezervu?

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Napsal: stř bře 09, 2016 5:48 pm
od ok1mpx
podtlak v nádrži - u škodovek 100/120/Fav/Fel byl okolo hrdel nádrže systém hadiček, umožňující odvětrávání. Když se to ucpalo, přetlak v nádrži to někdy uvolnil, ale když ne, hrozil kolaps (zborcení) nádrže. Takže si myslím, že to není dobře. Tak to holt budu muset nastudovat v chytré knížce. Kdyžtak se někdo ozvěte s nápadem, kde, co jak...

řazení
- maximálky na redukci mám nastudované. To je v pohodě. Ale občas při řazení čehokoli tam kvalt moc nejde. Může to něco signalizovat? Od začátku, co Forestra mám, mi přijde, že občas klouže spojka a po pár kilometrech to vypadá OK. Přitom, občas, zvlášť na redukci mi přijde, že se mi povede " spojkou prásknout" tvrději, než by bylo záhodno a auto sebou cukne (za jízdy, třeba mezi 3 a 4 stupněm), takže kdyby byla spojka na hranici, tak by to spíše klouzlo ve spojce, než aby to mlátilo s posádkou :-)

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Napsal: stř bře 09, 2016 6:26 pm
od CZastik
davidherda
Tak to sem si pročítal, už i dřív jen mi to vypadlo. Je tam toho napsaný dost, o rozměrech už míň. Mě a právě jestli není problém ten profil 75. Jinak sem na netu viděl, že by tam měli jít i 225/70/R15, Forestrovy to na pěkných aspoň trochu teréních pneumatikách sluší.

ok1mpx
nádrž sem jinde neviděl ale viděl sem rezervu umístěnou pod autem :-) byl to forester minulá generace, takže původně měl být ještě o kousek nižší

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Napsal: stř bře 09, 2016 7:31 pm
od Mareka
Ad nechtěné spouštění ostřiku světel: nejjednodušší je podle mne odpojit ovládání (přerušit v tlačítku).
Měl jsem to tak u předchozího Forestra - podle mne ten ostřik světel akorát zbytečně bere vodu.