Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10623
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od Mira »

Špatnou lambdu by to měla grilovat. Diagnostika nic neukazuje? Špatnou lambdu bys měl diagnostikovat přes elmika.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od mnov »

Není jednoduší kouknout na to přes FreeSSM a případně něco zalogovat RomRaiderem?
Jako měnit sondy z SF na SG co vypadají stejně je pěkné, ale já mám Imprezu se stejným motorem jako Forestera a dokonce je to stejný rok výroby, ale u Imrezy mi to všude ukazuje jinou lambda sondu. [?]
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
ok1mpx
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1344
Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
Bydliště: okres Česká Lípa

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od ok1mpx »

Free SSM neukazuje žádné závady, typ motoru a kontrolní kód jednotky to přečte. Také online hodnoty vidím.
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10623
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od Mira »

Těm vyhledávačům se nedá moc věřit, je třeba se na ni podívat. Na jaře jsem ji měnil, naštěstí na druhej pokus jsme byli úspěšný. Aspoň u turba je u SF a SG jinačí.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od mnov »

Tak se tam podívej na živé hodnoty od lambda sondy a nemusíš ji řešit. :-)
Podle mého názoru lambda sama škubání nezpůsobí. Další možnost je to logování a porovnat to s funkčním autem.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od mnov »

Mira píše:Těm vyhledávačům se nedá moc věřit, je třeba se na ni podívat. Na jaře jsem ji měnil, naštěstí na druhej pokus jsme byli úspěšný. Aspoň u turba je u SF a SG jinačí.
Asi jsem se toho hledání zúčastnil. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10623
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od Mira »

Mě to se špatnou lambdou grilovalo, žralo jak parník, ale nikdy nezacukalo.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od mnov »

Mira píše:Mě to se špatnou lambdou grilovalo, žralo jak parník, ale nikdy nezacukalo.
Ano tak by se to mělo chovat. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
ok1mpx
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1344
Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
Bydliště: okres Česká Lípa

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od ok1mpx »

Tak jsem počistil EGR, něco na způsob https://www.youtube.com/watch?v=Wzl2OhwdbHc, je to o dost lepší, ale ne na 100%. Měl někdo rozdělaný vstřiky? Má tam co vynechávat?

Další problém:
Přední levou kost stabilizátoru jsme měnili loni, letos pravou, ale stále mi něco na autě lupe, typicky po průjezdu nerovností. Ale vždycky jen jednou, při opakování to už neudělá. A stále váhám, zda to jse zepředu nebo zezadu. Čepy kola řízení vypadají OK. Co by to mohlo být? Někdy to zní, jako by se "prolomila" boule na plechu.

EDIT 22.2.2018:
Tak se konečně kontrolka motoru ukázala natrvalo a závada šla pomocí FreeSSM přečíst. Nepálí válec 2 (Misfire on Cylinder No.2). Akorát na blbnutí okolo auta je krutá zima :-(
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Uživatelský avatar
ok1mpx
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1344
Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
Bydliště: okres Česká Lípa

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od ok1mpx »

Tak se, zdáse, dostavují opravářské úspěchy. Na kosti, co se měnila loni jsem našel povolenou matku. Po dotažení většina pazvuků zmizela.

Dnes jsem šel hledat problém na tom válci č.2, protože cukání už bylo velmi nepříjemé, občas se kuře rozblikalo, zůstalo svítit, občas během jízdy zhaslo. Studené starty při -15C byly horor, to strídavě střílelo a chcípalo.

Opět jsem pečlivě změřil kabely - všechny okolo 10kOhm. Při čištění svíčky postiženého válce (kdo by hledal, který válec je který, je to vylisováno na modulu zapalování.) jsem si krom vrstvy karbonu na konci závitu a zašedlé keramiky všiml černé stopy po (snad) jiskrách, skákajících po izolátoru. Tak jsem nebohou svíčky vykartáčoval a umyl benzínem. Taktéž koncovky kabelů jsem řádně očistil od napečeného oleje, co vniká přes odešlá těsnění z hlavy do komůrky svíčky.
A protože SUBARU specialita je, že VN cívky jsou dvě a ne 4, tak jsem zapátral. Naměřil jsem odpor mezi výstupy 1-2, a 3-4 po 13kOhmech. Pálí tedy naráz zřejmě svíčky obou předních a obou zadních válců. Sice jsou zřejmě svíčky vzájemně oddděleny odpory + odporem kabelů, svod na té protilehlé může být problém. Ani nešla ven, jak byl zapečenný olej v závitu. Jiskriště ale bylo krásně čisté. Očistil jsem proto i tuto svíčku a dutinu koncovky kabelu.

První zkušební jízda (20km) je OK! >B-) ,,,,| (*_^) |,,,,
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od mnov »

Nečistil bych svíčky, ale dal rovnou nové. Vždyť ta svíčka stojí cca 50 Kč.
Pokud teče olej víky ventilů, tak to chce pořešit, protože svíčka s koncovkou zaplavená olejem pak dělá svody.
Jo jasně stačí jeden svod a dva válce jsou KO.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
ok1mpx
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1344
Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
Bydliště: okres Česká Lípa

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od ok1mpx »

Když ty svíčky tam jsou asi měsíc....
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od mnov »

To je jedno, že tam jsou měsíc, ale píšeš "Ani nešla ven, jak byl zapečenný olej v závitu".
To si koleduješ o problém.
Ono k tomu není moc dobrý přístup a ještě si s tím takto zahrávat. Stržený závit v hlavě bude pak docela problém.
Já závit svíček stříkám měděným sprejem a snažím se je demontovat co nejméně.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
ok1mpx
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1344
Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
Bydliště: okres Česká Lípa

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od ok1mpx »

Tak jsem měnil výfuk.
Dotazy do fóra:
Spoj parohů a prvního dílu s katalyzátory - k přednímu šroubu je strašně blbý přístup, dá se tam dostat jen malou ráčnou narvanou mezi krycí plechy parohů a převodovku. Má na to někdo nějaký postup? Kromě riskování že urvu štefty na hlavě.
Druhý díl. Omylem jsem si objedal střední díl na SF a ne na SG. Pasoval, ale chybí tam baňka, vzhledově jako třetí díl katalyzátoru. Je důvod ho vyměnit za ten správný? K čemu ta baňka slouží?
Krycí plechy obecně: Postupně odrezly a opadaly. Díl s katíkama od JMJ má navařeno něco jako stínící kryt na druhém katu, ale na prvním katu (se sondama) nic není. A originály by ani po opravě nepasovaly. Má někdo zkušenost, že by se něco poškodilo teplem kvůli chybějícím krytům kalalyzátoru?

Info do wiki: SG a SF (u 92kW) má v podstatě záměnné díly výfukového potrubí, včetně gumových závěsů a těsnění, jen v prvním katu má SG dvě sondy, SF jen jednu.
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od mnov »

ok1mpx píše: Má na to někdo nějaký postup?
Jestli se dobře pamatuji, tak jsem to dělal stranovým očkovým klíčem, ale jde to pomalu.
ok1mpx píše: K čemu ta baňka slouží?
Slouží jako tlumič. Já mám na středovém dílu dvě.
ok1mpx píše: Má někdo zkušenost, že by se něco poškodilo teplem kvůli chybějícím krytům kalalyzátoru?
Mám namontovaný katalyzátor Bosal bez stínících plechů na předním katu a žádný problém s tím není. U originál jsem ho měl stejně dávno odpadlý.
ok1mpx píše:Info do wiki: SG a SF (u 92kW) má v podstatě záměnné díly výfukového potrubí, včetně gumových závěsů a těsnění, jen v prvním katu má SG dvě sondy, SF jen jednu.
Tohle bude asi složitější a rozdíly se najdou i podle data výroby.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“