Forester SG5, 2.0, manuál, 2005
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10651
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005
Špatnou lambdu by to měla grilovat. Diagnostika nic neukazuje? Špatnou lambdu bys měl diagnostikovat přes elmika.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7830
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005
Není jednoduší kouknout na to přes FreeSSM a případně něco zalogovat RomRaiderem?
Jako měnit sondy z SF na SG co vypadají stejně je pěkné, ale já mám Imprezu se stejným motorem jako Forestera a dokonce je to stejný rok výroby, ale u Imrezy mi to všude ukazuje jinou lambda sondu.
Jako měnit sondy z SF na SG co vypadají stejně je pěkné, ale já mám Imprezu se stejným motorem jako Forestera a dokonce je to stejný rok výroby, ale u Imrezy mi to všude ukazuje jinou lambda sondu.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- ok1mpx
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1346
- Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
- Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
- Bydliště: okres Česká Lípa
Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005
Free SSM neukazuje žádné závady, typ motoru a kontrolní kód jednotky to přečte. Také online hodnoty vidím.
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10651
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005
Těm vyhledávačům se nedá moc věřit, je třeba se na ni podívat. Na jaře jsem ji měnil, naštěstí na druhej pokus jsme byli úspěšný. Aspoň u turba je u SF a SG jinačí.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7830
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005
Tak se tam podívej na živé hodnoty od lambda sondy a nemusíš ji řešit.
Podle mého názoru lambda sama škubání nezpůsobí. Další možnost je to logování a porovnat to s funkčním autem.
Podle mého názoru lambda sama škubání nezpůsobí. Další možnost je to logování a porovnat to s funkčním autem.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7830
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005
Asi jsem se toho hledání zúčastnil.Mira píše:Těm vyhledávačům se nedá moc věřit, je třeba se na ni podívat. Na jaře jsem ji měnil, naštěstí na druhej pokus jsme byli úspěšný. Aspoň u turba je u SF a SG jinačí.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10651
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005
Mě to se špatnou lambdou grilovalo, žralo jak parník, ale nikdy nezacukalo.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7830
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005
Ano tak by se to mělo chovat.Mira píše:Mě to se špatnou lambdou grilovalo, žralo jak parník, ale nikdy nezacukalo.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- ok1mpx
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1346
- Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
- Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
- Bydliště: okres Česká Lípa
Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005
Tak jsem počistil EGR, něco na způsob https://www.youtube.com/watch?v=Wzl2OhwdbHc, je to o dost lepší, ale ne na 100%. Měl někdo rozdělaný vstřiky? Má tam co vynechávat?
Další problém:
Přední levou kost stabilizátoru jsme měnili loni, letos pravou, ale stále mi něco na autě lupe, typicky po průjezdu nerovností. Ale vždycky jen jednou, při opakování to už neudělá. A stále váhám, zda to jse zepředu nebo zezadu. Čepy kola řízení vypadají OK. Co by to mohlo být? Někdy to zní, jako by se "prolomila" boule na plechu.
EDIT 22.2.2018:
Tak se konečně kontrolka motoru ukázala natrvalo a závada šla pomocí FreeSSM přečíst. Nepálí válec 2 (Misfire on Cylinder No.2). Akorát na blbnutí okolo auta je krutá zima
Další problém:
Přední levou kost stabilizátoru jsme měnili loni, letos pravou, ale stále mi něco na autě lupe, typicky po průjezdu nerovností. Ale vždycky jen jednou, při opakování to už neudělá. A stále váhám, zda to jse zepředu nebo zezadu. Čepy kola řízení vypadají OK. Co by to mohlo být? Někdy to zní, jako by se "prolomila" boule na plechu.
EDIT 22.2.2018:
Tak se konečně kontrolka motoru ukázala natrvalo a závada šla pomocí FreeSSM přečíst. Nepálí válec 2 (Misfire on Cylinder No.2). Akorát na blbnutí okolo auta je krutá zima
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
- ok1mpx
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1346
- Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
- Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
- Bydliště: okres Česká Lípa
Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005
Tak se, zdáse, dostavují opravářské úspěchy. Na kosti, co se měnila loni jsem našel povolenou matku. Po dotažení většina pazvuků zmizela.
Dnes jsem šel hledat problém na tom válci č.2, protože cukání už bylo velmi nepříjemé, občas se kuře rozblikalo, zůstalo svítit, občas během jízdy zhaslo. Studené starty při -15C byly horor, to strídavě střílelo a chcípalo.
Opět jsem pečlivě změřil kabely - všechny okolo 10kOhm. Při čištění svíčky postiženého válce (kdo by hledal, který válec je který, je to vylisováno na modulu zapalování.) jsem si krom vrstvy karbonu na konci závitu a zašedlé keramiky všiml černé stopy po (snad) jiskrách, skákajících po izolátoru. Tak jsem nebohou svíčky vykartáčoval a umyl benzínem. Taktéž koncovky kabelů jsem řádně očistil od napečeného oleje, co vniká přes odešlá těsnění z hlavy do komůrky svíčky.
A protože SUBARU specialita je, že VN cívky jsou dvě a ne 4, tak jsem zapátral. Naměřil jsem odpor mezi výstupy 1-2, a 3-4 po 13kOhmech. Pálí tedy naráz zřejmě svíčky obou předních a obou zadních válců. Sice jsou zřejmě svíčky vzájemně oddděleny odpory + odporem kabelů, svod na té protilehlé může být problém. Ani nešla ven, jak byl zapečenný olej v závitu. Jiskriště ale bylo krásně čisté. Očistil jsem proto i tuto svíčku a dutinu koncovky kabelu.
První zkušební jízda (20km) je OK!
Dnes jsem šel hledat problém na tom válci č.2, protože cukání už bylo velmi nepříjemé, občas se kuře rozblikalo, zůstalo svítit, občas během jízdy zhaslo. Studené starty při -15C byly horor, to strídavě střílelo a chcípalo.
Opět jsem pečlivě změřil kabely - všechny okolo 10kOhm. Při čištění svíčky postiženého válce (kdo by hledal, který válec je který, je to vylisováno na modulu zapalování.) jsem si krom vrstvy karbonu na konci závitu a zašedlé keramiky všiml černé stopy po (snad) jiskrách, skákajících po izolátoru. Tak jsem nebohou svíčky vykartáčoval a umyl benzínem. Taktéž koncovky kabelů jsem řádně očistil od napečeného oleje, co vniká přes odešlá těsnění z hlavy do komůrky svíčky.
A protože SUBARU specialita je, že VN cívky jsou dvě a ne 4, tak jsem zapátral. Naměřil jsem odpor mezi výstupy 1-2, a 3-4 po 13kOhmech. Pálí tedy naráz zřejmě svíčky obou předních a obou zadních válců. Sice jsou zřejmě svíčky vzájemně oddděleny odpory + odporem kabelů, svod na té protilehlé může být problém. Ani nešla ven, jak byl zapečenný olej v závitu. Jiskriště ale bylo krásně čisté. Očistil jsem proto i tuto svíčku a dutinu koncovky kabelu.
První zkušební jízda (20km) je OK!
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7830
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005
Nečistil bych svíčky, ale dal rovnou nové. Vždyť ta svíčka stojí cca 50 Kč.
Pokud teče olej víky ventilů, tak to chce pořešit, protože svíčka s koncovkou zaplavená olejem pak dělá svody.
Jo jasně stačí jeden svod a dva válce jsou KO.
Pokud teče olej víky ventilů, tak to chce pořešit, protože svíčka s koncovkou zaplavená olejem pak dělá svody.
Jo jasně stačí jeden svod a dva válce jsou KO.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- ok1mpx
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1346
- Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
- Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
- Bydliště: okres Česká Lípa
Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005
Když ty svíčky tam jsou asi měsíc....
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7830
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005
To je jedno, že tam jsou měsíc, ale píšeš "Ani nešla ven, jak byl zapečenný olej v závitu".
To si koleduješ o problém.
Ono k tomu není moc dobrý přístup a ještě si s tím takto zahrávat. Stržený závit v hlavě bude pak docela problém.
Já závit svíček stříkám měděným sprejem a snažím se je demontovat co nejméně.
To si koleduješ o problém.
Ono k tomu není moc dobrý přístup a ještě si s tím takto zahrávat. Stržený závit v hlavě bude pak docela problém.
Já závit svíček stříkám měděným sprejem a snažím se je demontovat co nejméně.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- ok1mpx
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1346
- Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
- Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
- Bydliště: okres Česká Lípa
Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005
Tak jsem měnil výfuk.
Dotazy do fóra:
Spoj parohů a prvního dílu s katalyzátory - k přednímu šroubu je strašně blbý přístup, dá se tam dostat jen malou ráčnou narvanou mezi krycí plechy parohů a převodovku. Má na to někdo nějaký postup? Kromě riskování že urvu štefty na hlavě.
Druhý díl. Omylem jsem si objedal střední díl na SF a ne na SG. Pasoval, ale chybí tam baňka, vzhledově jako třetí díl katalyzátoru. Je důvod ho vyměnit za ten správný? K čemu ta baňka slouží?
Krycí plechy obecně: Postupně odrezly a opadaly. Díl s katíkama od JMJ má navařeno něco jako stínící kryt na druhém katu, ale na prvním katu (se sondama) nic není. A originály by ani po opravě nepasovaly. Má někdo zkušenost, že by se něco poškodilo teplem kvůli chybějícím krytům kalalyzátoru?
Info do wiki: SG a SF (u 92kW) má v podstatě záměnné díly výfukového potrubí, včetně gumových závěsů a těsnění, jen v prvním katu má SG dvě sondy, SF jen jednu.
Dotazy do fóra:
Spoj parohů a prvního dílu s katalyzátory - k přednímu šroubu je strašně blbý přístup, dá se tam dostat jen malou ráčnou narvanou mezi krycí plechy parohů a převodovku. Má na to někdo nějaký postup? Kromě riskování že urvu štefty na hlavě.
Druhý díl. Omylem jsem si objedal střední díl na SF a ne na SG. Pasoval, ale chybí tam baňka, vzhledově jako třetí díl katalyzátoru. Je důvod ho vyměnit za ten správný? K čemu ta baňka slouží?
Krycí plechy obecně: Postupně odrezly a opadaly. Díl s katíkama od JMJ má navařeno něco jako stínící kryt na druhém katu, ale na prvním katu (se sondama) nic není. A originály by ani po opravě nepasovaly. Má někdo zkušenost, že by se něco poškodilo teplem kvůli chybějícím krytům kalalyzátoru?
Info do wiki: SG a SF (u 92kW) má v podstatě záměnné díly výfukového potrubí, včetně gumových závěsů a těsnění, jen v prvním katu má SG dvě sondy, SF jen jednu.
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7830
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005
Jestli se dobře pamatuji, tak jsem to dělal stranovým očkovým klíčem, ale jde to pomalu.ok1mpx píše: Má na to někdo nějaký postup?
Slouží jako tlumič. Já mám na středovém dílu dvě.ok1mpx píše: K čemu ta baňka slouží?
Mám namontovaný katalyzátor Bosal bez stínících plechů na předním katu a žádný problém s tím není. U originál jsem ho měl stejně dávno odpadlý.ok1mpx píše: Má někdo zkušenost, že by se něco poškodilo teplem kvůli chybějícím krytům kalalyzátoru?
Tohle bude asi složitější a rozdíly se najdou i podle data výroby.ok1mpx píše:Info do wiki: SG a SF (u 92kW) má v podstatě záměnné díly výfukového potrubí, včetně gumových závěsů a těsnění, jen v prvním katu má SG dvě sondy, SF jen jednu.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT