Forester SG5, 2.0, manuál, 2005
- StandaB
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3662
- Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
- Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
- Bydliště: Nürnberg
Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005
Myslim si to same. Naposled jsem menil remen po skoro 9letech a 90tis.a vypadal jeste velice dobre. Jirka Strejc z Dobran rikal ze to nesmime srovnavat s VW TDI kde je ten remen o 40% uzsi a je namahan daleko vetsim tahem. Jinak jsem se docetl ze jeden Rakusak tam mel remen 230tis. Na to bych zas ja koule nemel.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5166
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005
pokud ten řemen není nějaký vyložený šmejd tak vydrží daleko víc , roků i km , 200tkm určitě, jenže né vždy to musí vydržet ostatní komponenty , jenže kdo by to riskoval, navíc pokud je auto jinak v cajku, u auta vyloženě na dojetí , které člověk hodlá vyloženě dojezdit a jezdí se s ním kolem baráku tak bych klidně těch 200tkm riskl, určitě by to vydrželo a těch 10 roku stáří taky, možná na to časem u mého forestra dojde že to risknu , to se uvidí jak rychle bude reznout , teď mám cca rok po rozvodech takže to není aktuální zatím , co jsem viděl řemeny po 100tkm vždy vypadaly jako nové i ty po 150tkm, spíš je podle mě problém to stáří a spravné napnutí ...
nejdřív jsem myslel že jej loni měnit nebudu, jenže pak jsem nad tím uvažoval , že ještě cca 4 roky to auto možná vydrží což už bych na ty rozvody najel těch 200tkm takže by mě to i tak nejspíš neminulo a nebo by se to rozsypalo, tak jsem je nakonec vyměnil, nejspíš opravdu naposled a budu jezdit dokud pojede auto tak se třeba uvidí kolik vydrží, i když myslím že dřív dojezdím na něco jiného
nejdřív jsem myslel že jej loni měnit nebudu, jenže pak jsem nad tím uvažoval , že ještě cca 4 roky to auto možná vydrží což už bych na ty rozvody najel těch 200tkm takže by mě to i tak nejspíš neminulo a nebo by se to rozsypalo, tak jsem je nakonec vyměnil, nejspíš opravdu naposled a budu jezdit dokud pojede auto tak se třeba uvidí kolik vydrží, i když myslím že dřív dojezdím na něco jiného
- ok1mpx
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1346
- Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
- Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
- Bydliště: okres Česká Lípa
Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005
365877km:
Výměna oleje 10W40
Výměna rozvodů INA
Tak jsem se nakonec odhodlal a ty rozvody po necelých 80tis km vyměnil.
Jak pravili mnozí, řemen vypadá jak novej, byl z roku 2015 (Made in Germany), takže byl zjevně tehdá vyměněn.
Horší to je rolnama, kromě napínáku všechny výrazně hlučí. Ta hladká bez osazení měla dokonce osovou vůli víc než 1mm.
Po sestavení všeho zpět po nastartování se ozval nepříjemný přerušovaný pískot a začalo svítit kuře. Tak jsme s klukem pátrali, jestli je to tou novou kladkou napínáku klimy, jednou se mu stalo, že drhla, ale tím to nebylo. Měl jsem obavu, jestli jsem moc nepřešponoval řemen altíku, ale opak byl pravdou, po došponování zmizel pískot a šly smazat chyby napájecího napětí. každopádně řemen bude chtít vyměnit, přijde mi zevnitř tvrdý a drsný.
Co mne znepokojuje, je, že kryty rozvodů byly uvnitř špinavé od oleje v místě vodní pumpy. Na 12Nm nemám momenťák, ale všech 5 šroubů jsem otočil o 1/2 otáčky, než začaly klást pocítitelný odpor. Je po vyndání pumpy přístupný nějaký olejový kanálek? Nebo simerink na vačkové hřídeli? Je tam vůbec něco takového a tlak oleje za tím?
Výměna oleje 10W40
Výměna rozvodů INA
Tak jsem se nakonec odhodlal a ty rozvody po necelých 80tis km vyměnil.
Jak pravili mnozí, řemen vypadá jak novej, byl z roku 2015 (Made in Germany), takže byl zjevně tehdá vyměněn.
Horší to je rolnama, kromě napínáku všechny výrazně hlučí. Ta hladká bez osazení měla dokonce osovou vůli víc než 1mm.
Po sestavení všeho zpět po nastartování se ozval nepříjemný přerušovaný pískot a začalo svítit kuře. Tak jsme s klukem pátrali, jestli je to tou novou kladkou napínáku klimy, jednou se mu stalo, že drhla, ale tím to nebylo. Měl jsem obavu, jestli jsem moc nepřešponoval řemen altíku, ale opak byl pravdou, po došponování zmizel pískot a šly smazat chyby napájecího napětí. každopádně řemen bude chtít vyměnit, přijde mi zevnitř tvrdý a drsný.
Co mne znepokojuje, je, že kryty rozvodů byly uvnitř špinavé od oleje v místě vodní pumpy. Na 12Nm nemám momenťák, ale všech 5 šroubů jsem otočil o 1/2 otáčky, než začaly klást pocítitelný odpor. Je po vyndání pumpy přístupný nějaký olejový kanálek? Nebo simerink na vačkové hřídeli? Je tam vůbec něco takového a tlak oleje za tím?
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
- ok1mpx
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1346
- Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
- Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
- Bydliště: okres Česká Lípa
Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005
Kolegáčkové, mám dotaz, poslední dobou jde dost těžko řadit - prostě kvedlačce se moc nechce do těch míst, kam patří. A vyhodit kvalt vyžaduje také dost úsilí. Setkal se s tím někdo?
374 tis km.
374 tis km.
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
- StandaB
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3662
- Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
- Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
- Bydliště: Nürnberg
Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005
Jestli se ozyvaji zuby?? Tak bych tipoval jako namornik. Jestli ne, tak mozna tahla od rad. paky.
- ok1mpx
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1346
- Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
- Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
- Bydliště: okres Česká Lípa
Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005
Auto jede jak má, spojka neklouže, jen bych možná řekl, že je převodovka trochu hlučnější.
Pokud by mělo jít o závadu spojky, musela by ne zcela rozepínat, to si nedovedu dost dobře představit, co by se tam muselo stát. Kdyby to bylo těsně po montáži nové, tak ano, na to by tam mohlo být nějaké štelování, zkusím najít a trochu s ním pohejbat.
Občas se při řazení potkají zuby, to jo, ale to přičítáme unaveným nohoum a nedošláplému pedálu.
Pokud by mělo jít o závadu spojky, musela by ne zcela rozepínat, to si nedovedu dost dobře představit, co by se tam muselo stát. Kdyby to bylo těsně po montáži nové, tak ano, na to by tam mohlo být nějaké štelování, zkusím najít a trochu s ním pohejbat.
Občas se při řazení potkají zuby, to jo, ale to přičítáme unaveným nohoum a nedošláplému pedálu.
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20631
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005
Sekundární váleček spojky, kapalina spojky (brzdovka) nebo zlomená vidlička . To je několik možností.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005
Ta spojka má automatické nastavení vůle a nic tam nepošteluješ.
Stane se to, že se ojede a už nedokáže tu vůli nastavit, tak aby to vypínalo.
Stane se to, že se ojede a už nedokáže tu vůli nastavit, tak aby to vypínalo.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- ok1mpx
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1346
- Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
- Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
- Bydliště: okres Česká Lípa
Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005
Jako že se ojede obložení a nebo ložisko nebo něco podobného? Na Š105/120 se občas ubrousily packy, když bylo špatné ložisko. Myslíš něco takového?
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005
Myslím, že se ojede obložení, přítlačný kotouč a setrvačník dohromady. Prostě žádná závada, jen běžné opotřebení.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20631
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005
Na tvým místě bych zkusil vyměnit tu kapalinu. Určitě se ještě neměnila a stojí par korun. Nebo ještě jinak, pokud se to horší když se motor ohřeje, tak by to mělo pomoct. Ale samozřejmě je to věštění z křišťálové koule
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005
Vyměnit brzdovou kapalinu v okruhu spojky je určitě dobré. Je jí tam hrozně málo a určitě degraduje.
Ale problém se tím asi nevyřeší, to je jen prevence prolémům.
V jaké poloze spojkového pedálu to zabírá?
Ale problém se tím asi nevyřeší, to je jen prevence prolémům.
V jaké poloze spojkového pedálu to zabírá?
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- ok1mpx
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1346
- Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
- Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
- Bydliště: okres Česká Lípa
Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005
Tak se spojkou jsem nic nedělal, ale chci ještě vyřešit to kuře. Měnil sondu kvůli ulomenému drátu vyhřívání u těla sondy, to hlásilo malej proud a po výměně za číňana (s blbým konektorem) to hlásí zase moc velkej proud, tak ho chci odporem poslat do správných mezí a nedaří se mi najít, jaký že proud by tam měl téci. Neví někdo?
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005
Přední, nebo zadní sonda?
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT