Legacy 3.0R, Spec B
Legacy 3.0R, Spec B
Zdravím vás,
hneď na úvod sa chcem ospravedlniť ak vadí, že nie som Čech. Pokojne môj príspevok zmažte.
Šťastným majiteľom Subaru som sa stal celkom náhodne a nečakane. Samozrejme, túto značku ako každý normálny chlap registrujem, ale nikdy som reálne neuvažoval o kúpe tohto Japončíka.
Momentálne pracujem v krajine, kde benzín stojí smiešne peniaze, a tak som špekuloval nad kúpou V8-mičky. Zameriaval som sa na ročníky 2005+, a síce na A6 4.2 a MB E-500. Nič vhodné som však nenašiel a pomaly som sa začal zmierovať s myšlienkou, že sa z dovolenky vrátim letecky. Nakoniec som však objavil inzerát s mojím terajším autom. Vôbec som netušil čo znamená akési Spec B. Skôr ma zaujalo, že je to 3-liter, 4x4, má jasnú servisnú históriu, je nebúrané a jeho dizajn podľa mňa predbehol dobu. Mínusom bol manuál. Tento mínus sa však po prvých 5-tich minútach vlastníctva auta zmenil na najväčšie plus, ale nepredbiehajme...
Deň pred návratom do práce som ráno vyštartoval s kamarátom na jeho Tribece auto pozrieť. Lego (strašne sa mi páči vaša česká skratka) vyzeralo naživo pekne. Malo menšie škrabance, ale nič vážne. Po krátkej obhliadke exteriéru/interiéru, kde ma milo prekvapil dotykový panel s navigáciou sme išli na skúšobnú jazdu. Povedal som kamarátovi nech to prebehne on, pretože som s týmito autami nemal žiadne skúsenosti a nedokážem posúdiť stav motora a prevodovky. Martin to trošku rozbehol, zaradil 1-2-3, pozrel sa na mňa, resp. na môj vysmiaty ksicht a bolo rozhodnuté. Po krátkej dohode na cene sme si s predošlým majiteľom tľapli. Mal som pred sebou vyše 2-hodinovú cestu domov. Tu by som sa chcel vrátiť k momentu s manuálom. Prvých pár stovák metrov bolo opatrných (nebudem klamať, že to boli kilometre), a potom sa mi to úplne vymklo spod kontroly. Každý kvalt som hádzal pri 6000 rpm a môj úsmev sa celú cestu rozširoval o nové vrásky. Mojím predošlým autom bol mercedes W210 E-430 4-matic. Mal síce viacej koní, ale vážil 2,5 tony. Lego s cca 1500kg a 245 koňmi mi v porovnaní s medvedíkom pripadalo ako auto poháňane nitrom.
Najhorším obdobím bolo čakanie na auto až vylezie zo servisu, resp. budem si poň môcť prísť...
Auto som kúpil koncom júla a dostal som sa k nemu až 16.9. (!). Všetky autá, ktoré sme kedy v rodine mali museli byť vždy v 100%. V skratke zhrniem čo sa na aute po kúpe robilo: 1) kompletná výmena rozvodov; 2) výmena všetkých olejov a náplní; 3) výmena všetkých štyroch brzdových kotúčov a brzdových doštičiek; 4) vyrovnanie dvoch predných diskov a nastriekanie všetkých štyroch diskov do grafitovej farby; 5) obšitie volantu a riadiacej páky novou kožou; 6) výmena všetkých žiaroviek; výmena sviečok, čistenie klimatizácie a ďalšie drobnosti, na ktoré si nespomeniem. Taktiež som kúpil dve nové sady pneumatík (letné Hankook, zimné Continental) a jednu sadu nových 17-palcových diskov značky Rota. Spojka na aute bola pred niekoľkými mesiacmi menená predošlým majiteľom.
Pridávam jednu fotografiu, pre predstavu ako auto vyzerá.
Veľmi rád zodpoviem na všetky vaše otázky a postupne doplním ďalšie fotky (až nejaké nafotím )
hneď na úvod sa chcem ospravedlniť ak vadí, že nie som Čech. Pokojne môj príspevok zmažte.
Šťastným majiteľom Subaru som sa stal celkom náhodne a nečakane. Samozrejme, túto značku ako každý normálny chlap registrujem, ale nikdy som reálne neuvažoval o kúpe tohto Japončíka.
Momentálne pracujem v krajine, kde benzín stojí smiešne peniaze, a tak som špekuloval nad kúpou V8-mičky. Zameriaval som sa na ročníky 2005+, a síce na A6 4.2 a MB E-500. Nič vhodné som však nenašiel a pomaly som sa začal zmierovať s myšlienkou, že sa z dovolenky vrátim letecky. Nakoniec som však objavil inzerát s mojím terajším autom. Vôbec som netušil čo znamená akési Spec B. Skôr ma zaujalo, že je to 3-liter, 4x4, má jasnú servisnú históriu, je nebúrané a jeho dizajn podľa mňa predbehol dobu. Mínusom bol manuál. Tento mínus sa však po prvých 5-tich minútach vlastníctva auta zmenil na najväčšie plus, ale nepredbiehajme...
Deň pred návratom do práce som ráno vyštartoval s kamarátom na jeho Tribece auto pozrieť. Lego (strašne sa mi páči vaša česká skratka) vyzeralo naživo pekne. Malo menšie škrabance, ale nič vážne. Po krátkej obhliadke exteriéru/interiéru, kde ma milo prekvapil dotykový panel s navigáciou sme išli na skúšobnú jazdu. Povedal som kamarátovi nech to prebehne on, pretože som s týmito autami nemal žiadne skúsenosti a nedokážem posúdiť stav motora a prevodovky. Martin to trošku rozbehol, zaradil 1-2-3, pozrel sa na mňa, resp. na môj vysmiaty ksicht a bolo rozhodnuté. Po krátkej dohode na cene sme si s predošlým majiteľom tľapli. Mal som pred sebou vyše 2-hodinovú cestu domov. Tu by som sa chcel vrátiť k momentu s manuálom. Prvých pár stovák metrov bolo opatrných (nebudem klamať, že to boli kilometre), a potom sa mi to úplne vymklo spod kontroly. Každý kvalt som hádzal pri 6000 rpm a môj úsmev sa celú cestu rozširoval o nové vrásky. Mojím predošlým autom bol mercedes W210 E-430 4-matic. Mal síce viacej koní, ale vážil 2,5 tony. Lego s cca 1500kg a 245 koňmi mi v porovnaní s medvedíkom pripadalo ako auto poháňane nitrom.
Najhorším obdobím bolo čakanie na auto až vylezie zo servisu, resp. budem si poň môcť prísť...
Auto som kúpil koncom júla a dostal som sa k nemu až 16.9. (!). Všetky autá, ktoré sme kedy v rodine mali museli byť vždy v 100%. V skratke zhrniem čo sa na aute po kúpe robilo: 1) kompletná výmena rozvodov; 2) výmena všetkých olejov a náplní; 3) výmena všetkých štyroch brzdových kotúčov a brzdových doštičiek; 4) vyrovnanie dvoch predných diskov a nastriekanie všetkých štyroch diskov do grafitovej farby; 5) obšitie volantu a riadiacej páky novou kožou; 6) výmena všetkých žiaroviek; výmena sviečok, čistenie klimatizácie a ďalšie drobnosti, na ktoré si nespomeniem. Taktiež som kúpil dve nové sady pneumatík (letné Hankook, zimné Continental) a jednu sadu nových 17-palcových diskov značky Rota. Spojka na aute bola pred niekoľkými mesiacmi menená predošlým majiteľom.
Pridávam jednu fotografiu, pre predstavu ako auto vyzerá.
Veľmi rád zodpoviem na všetky vaše otázky a postupne doplním ďalšie fotky (až nejaké nafotím )
Legacy 3.0R Spec B - MY2005 6MT
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16139
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Legacy 3.0R, Spec B
Dazzel: vítej u nás v klubu :pr: , v šestihrnkové sekci a podsekci SpecB :supeer: (je nás tady jen pár :850: ).
U nás si vůbec nehrajeme na Čech/neČech. Máme tady dost kluků ze Slovenska, minimálně jednoho rodilého Slovince, jednoho rodilého Němce.Dazzel píše:hneď na úvod sa chcem ospravedlniť ak vadí, že nie som Čech. Pokojne môj príspevok zmažte.
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Re: Legacy 3.0R, Spec B
Ďakujem pekne za privítanie. Budem sa snažiť prispieť svojimi skúsenosťami s týmto autom, i keď zatiaľ som na ňom najazdil len niečo málo cez 3000 km.
Legacy 3.0R Spec B - MY2005 6MT
Re: Legacy 3.0R, Spec B
Gratuluji.
První Subárko a hned Spec. B-čko MT, po kterém tady někteří touží.
Rodinné auto se sportovním chováním, které uspokojí mnohé "závodníky".
Jen opatrně, než se s tím sžiješ. Subárka jsou ošidná v tom, že v zatáčkách dlouho nic a když se to utrhne, tak už je velký průser. Ostatním autům alespoň hvízdají gumy a hrnou se ven.
První Subárko a hned Spec. B-čko MT, po kterém tady někteří touží.
Rodinné auto se sportovním chováním, které uspokojí mnohé "závodníky".
Jen opatrně, než se s tím sžiješ. Subárka jsou ošidná v tom, že v zatáčkách dlouho nic a když se to utrhne, tak už je velký průser. Ostatním autům alespoň hvízdají gumy a hrnou se ven.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Re: Legacy 3.0R, Spec B
Vďaka. No, zatiaľ to moc v zákrutách nehrotím, teda aspoň nie dole kopcom...
Myslím si, že ak človek nie je úplný magor a má niečo odjazdené tak aj na relatívne neznámom aute dokáže chodiť svižne bez toho, aby ohrozoval ďalších vodičov a čistil priekopy. Na jazdenie na hrane sú okruhy.
Myslím si, že ak človek nie je úplný magor a má niečo odjazdené tak aj na relatívne neznámom aute dokáže chodiť svižne bez toho, aby ohrozoval ďalších vodičov a čistil priekopy. Na jazdenie na hrane sú okruhy.
Legacy 3.0R Spec B - MY2005 6MT
- SCOOTER
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2999
- Registrován: ned úno 14, 2010 9:45 pm
- Jméno a příjmení: Miloš Tůma
- Bydliště: Tábor
- Kontaktovat uživatele:
Re: Legacy 3.0R, Spec B
Dazzel velká gratulace :pr: k Tvému povozu :826: ,at děla radost a žádnou starost.Jen bacha na plyn :3gears: at s toho neni "kupé" :845: .
Legacy 2.0R 121kw MT. MY2007 ...mazel
Forester S Turbo 2.0i 130kw. MY 2002-Radost
Legacy com.III 2.0i 92kw. MY2002
Outback 2.5i 121kw MT,MY2005
Outback H6 3.0i 154kw. MY2003-Luxus
Legacy 2.5i 115kw. MY1999
Subaru Impreza GT 155kw. MY1996-Legenda
Forester S Turbo 2.0i 130kw. MY 2002-Radost
Legacy com.III 2.0i 92kw. MY2002
Outback 2.5i 121kw MT,MY2005
Outback H6 3.0i 154kw. MY2003-Luxus
Legacy 2.5i 115kw. MY1999
Subaru Impreza GT 155kw. MY1996-Legenda
- j3rry
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1024
- Registrován: pon dub 16, 2012 9:58 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš H.
- Bydliště: Brno/Karviná/Pržno
Re: Legacy 3.0R, Spec B
Z toho úhlu si nejsem jistý na 100%, ale zdá se mi, že to má pofaceliftovou masku... (Že by někdo úspěšně dokončil resurekci mojí bejvalky ? :655: )
Jinak gratuluji k pořízení toho nejlepšího, co kdy Subaru vyrobilo! :657:
Jinak gratuluji k pořízení toho nejlepšího, co kdy Subaru vyrobilo! :657:
1999 SF Subaru Forester 2.0 5MT
1995 GC8 Subaru Impreza WRX STi - sold
1996 Mazda MX-5 NA 1.6 66kw - R.I.P.
2005 Subaru Legacy 3.0R 6MT Spec.B Sedan - R.I.P. (ale resurrected a teď kdesi stále spokojeně vrčí)
2004 Subaru Legacy 2.5 5MT Sedan - R.I.P.
1995 GC8 Subaru Impreza WRX STi - sold
1996 Mazda MX-5 NA 1.6 66kw - R.I.P.
2005 Subaru Legacy 3.0R 6MT Spec.B Sedan - R.I.P. (ale resurrected a teď kdesi stále spokojeně vrčí)
2004 Subaru Legacy 2.5 5MT Sedan - R.I.P.
Re: Legacy 3.0R, Spec B
scooter> Ďakujem. Autíčko zatiaľ poslúcha a robí ozajstnú radosť.
j3rry> Auto je od nova na SK. Som tretí majiteľ a navyše... Ty si nemal krídlo!!! :845:
j3rry> Auto je od nova na SK. Som tretí majiteľ a navyše... Ty si nemal krídlo!!! :845:
Legacy 3.0R Spec B - MY2005 6MT
Re: Legacy 3.0R, Spec B
Ježíš j3rry, čo si to porobil s tým autom? :686:
Legacy 3.0R Spec B - MY2005 6MT
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49152
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Legacy 3.0R, Spec B
Dazzel vítej. Je moc dobře, že jsi sáhl po SpecB místo původně vybíraných vozů.
Určitě to bude dělat jen radost.
S národností si opravdu starost dělat nemusíš, to opravdu neřešíme.
Odesláno z mého EVOLVEO StrongPhone Q4 pomocí Tapatalk
Určitě to bude dělat jen radost.
S národností si opravdu starost dělat nemusíš, to opravdu neřešíme.
Odesláno z mého EVOLVEO StrongPhone Q4 pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- j3rry
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1024
- Registrován: pon dub 16, 2012 9:58 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš H.
- Bydliště: Brno/Karviná/Pržno
Re: Legacy 3.0R, Spec B
Neměl jsem křídlo, no... to je fakt...Dazzel píše:scooter> Ďakujem. Autíčko zatiaľ poslúcha a robí ozajstnú radosť.
j3rry> Auto je od nova na SK. Som tretí majiteľ a navyše... Ty si nemal krídlo!!!
No já jsem ho furt tak nějak otloukánkoval a spravoval včetně G.O. spodku motoru tak dlouho, až jsem ho pak půjčil kámošovi a ten ho zaparkoval policajtům do stanice... ale to je jiné auto, jiné téma, jiný příběh, tohle je vlákno o Tvém mazlovi!
Takže držím palce, ať Ti slouží k co největší radosti a spokojenosti. Je to famózní auto, IMHO a tady se moc rád budu opakovat, to nejlepší, co kdy Subaru vyrobilo. To auto umí, s výjimkou "Forester-level+" terénu skoro úplně všechno... :850:
1999 SF Subaru Forester 2.0 5MT
1995 GC8 Subaru Impreza WRX STi - sold
1996 Mazda MX-5 NA 1.6 66kw - R.I.P.
2005 Subaru Legacy 3.0R 6MT Spec.B Sedan - R.I.P. (ale resurrected a teď kdesi stále spokojeně vrčí)
2004 Subaru Legacy 2.5 5MT Sedan - R.I.P.
1995 GC8 Subaru Impreza WRX STi - sold
1996 Mazda MX-5 NA 1.6 66kw - R.I.P.
2005 Subaru Legacy 3.0R 6MT Spec.B Sedan - R.I.P. (ale resurrected a teď kdesi stále spokojeně vrčí)
2004 Subaru Legacy 2.5 5MT Sedan - R.I.P.
Re: Legacy 3.0R, Spec B
Ďakujem všetkým ešte raz za vrelé privítanie.
Je to veľmi zábavné auto a dobre ovladateľné auto. Viem, že z pohľadu subaristov to už radíte medzi tažšie autá, ale mne to príde ľahké ako pierko.
Pochopte, že doteraz som jazdil na spomínanom MB, predtým iný MB a predtým Volvo 940GL. Všetko 2tony a viac.
Rovnako oceňujem presné riadenie a skvelú odozvu auta. O dávkovaní plynu ani nehovorím. Táto atmosféra je jednoducho perfektná.
Privítal by som viacej miesta, keďže mám 193cm a 95kg, ale dá sa to prežiť.
Práve som začal čítať tvoj príbeh j3rry. Dnes to asi ani nestihnem, pretože je po 23:00. Znamená to, že môžem vytiahnuť Lego z garáže a trošku ho prevetrať po meste. ::-DD: ďakujem ešte raz.
Je to veľmi zábavné auto a dobre ovladateľné auto. Viem, že z pohľadu subaristov to už radíte medzi tažšie autá, ale mne to príde ľahké ako pierko.
Pochopte, že doteraz som jazdil na spomínanom MB, predtým iný MB a predtým Volvo 940GL. Všetko 2tony a viac.
Rovnako oceňujem presné riadenie a skvelú odozvu auta. O dávkovaní plynu ani nehovorím. Táto atmosféra je jednoducho perfektná.
Privítal by som viacej miesta, keďže mám 193cm a 95kg, ale dá sa to prežiť.
Práve som začal čítať tvoj príbeh j3rry. Dnes to asi ani nestihnem, pretože je po 23:00. Znamená to, že môžem vytiahnuť Lego z garáže a trošku ho prevetrať po meste. ::-DD: ďakujem ešte raz.
Legacy 3.0R Spec B - MY2005 6MT
Re: Legacy 3.0R, Spec B
Jeste bych nechal rozlestit svetla. Zda se mi, ze je mas dost tmava.
Jinak predfacelift SpecB byly xenony?
Jinak predfacelift SpecB byly xenony?
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Re: Legacy 3.0R, Spec B
Jednoznačne súhlasím, ale akosi na to už nevyšiel čas. Vydržím ešte túto zimu a v lete dám auto odborníkom nech preleštia celé auto. Za tých 10 rokov sa na ňom nazbierali šrámy.
Pre doplnenie, je to r.v. 2004 a MY 2005. Svetlá sú preto bohužiaľ klasické. Zaujímal som sa o prerábku na xenóny, ale bolo by to dosť komplikované. :655:
Pre doplnenie, je to r.v. 2004 a MY 2005. Svetlá sú preto bohužiaľ klasické. Zaujímal som sa o prerábku na xenóny, ale bolo by to dosť komplikované. :655:
Legacy 3.0R Spec B - MY2005 6MT