Ahoj Subaráci,
Od minulé investice uběhlo pár měsíců. Během roku 2016 ještě dále proběhlo:
-Výměna předního spodního pomocného rámu za zánovní
- podařilo se mi zničit převodovku TY752 -stálý převod 4.11 (umřela na trojce při nešťastném puštění spojky - sjela mi noha z pedálu při vytočeném motoru. Auto vystřelilo tak, jak ještě nikdy a po 20 metrech zarachtalo!
- výměna za perfektní skříň od Toma Doudy TY754 VBAAA - jdm STI, r.v. 2000 a najeto 54000km, stálý převod 4.44 a silnější zadní špéra (měněno i s kardanem a zadníma poloosama)
z této skříně mám opravdu radost. Nepřijde mi kratší než předchozí, ale celkově dokonce mnohem použitelnější a lépe odstupňovaná , než
předchozí TY 752, která mě ale mátla značnou hlučností, takže s ní jízda nebyla zrovna komfortní v žádné rychlosti
- momentálně je auto 1 den zpět z velkého servisu a konečně udělán podvozek tak, jak jsem si přál už při koupi auta tzn.:
- tlumiče Kayaba Ultra SR
- Whiteline stavitelné stabilizátory + kosti
- 4x komplet zadní štelovací ramena Whiteline (pro mě zbytečný, ale hezký luxus) na polyuretanech
- Anti Lift od Powerflexu
- pár drobností typu manžety, silentbloky atd..
-vyčištění blow off Forge (měl nepravidelné výpadky odfuku, nebo si odfouk když neměl !)
- nainstalováno Walbro 255
- dále při předání auta v servisu mi bylo nabídnuto ať si v autě zkusím sedačky z jdm Imprezy (klasické ročníku cca 2002 bez dělených
hlavových opěrek, ale bez bočních airbagů). No za 10min jsem tam měl nainstalovanou i druhou. Popravdě, nečekal jsem prakticky žádný
rozdíl, ale ty sedačky jsou pro mě osobně o dost lepší, neboť lépe obepínají horní část těla a celkově jsou tvrdší, ale dokonce pohodlnější
a sedák není v místě podkoleních jamek tak zvedlý, jako původní. (musel jsem kvůli tomu mít dost blízko volantu sesli). Díky těmto
sedačkám jsem si vyřešil zapeklitý problém s trochu bolavými zády. Nové sesle navíc obsahují v základu drobnou egopřirážku, přidávají
autu 1,5 koně a snižují spotřebu díky sportovnějšímu vzhledu.
Co se podvozku týče auto je samozřejmně docela jiné oproti seriovému WRX. Mnohem méně se naklání a lépe zatáčí (to bylo patrné už po
instalaci silnější zadní špéry ). Vřele doporučuji těm, kteří z nějakých důvodů chtějí vagon, nebo prostě nejsou ochotní šetřit na Sti rovnou.
Já bych sedana nemohl využívat k občasným pracovním jízdám, kde se mi hodí kombi a krom konkrétní barevné kombinace + stavu auta
mi vlastně vyhovuje určitá "nenápadnost" vagonu. To se o sedanu opravdu říct nedá, i když jej považuji za hezčí
. Toliko k případnému
dotazu kolik to stálo a proč nešetřím raději na Sti
. Je zábavné sledovat, co která změna udělá s chováním vozu.
Dosavadní cena veškerého servisu vč. pneu za 2 roky co auto vlastním byla 211 000,-
V tomto roce bych rád vyměnil brzdy komplet za velká Bremba, ostré řízení a jako první bude záchrana zadních lemů.
Soupis všech těchto dalších věcí, které by se mi líbily popř. budou nevyhnutelné (kix motoru atd.) je za 215 000,-