jak dundee k STi přišel

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
.dundee.
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2869
Registrován: stř kvě 18, 2011 1:08 am
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Praha

jak dundee k STi přišel

Příspěvek od .dundee. »

Letos je to už šest let, co si užívám ježdění s STičkem. A protože ho čeká nějaký upgrade, vrátím se trochu do historie.

Míval jsem zdroj dobře zajetých Oplů – Vectra. Postupně jsem měl tři, jedno Áčko a dvě Béčka, vždy po čtyřech letech. Všechno benzínové dvoulitry, rychlé a spolehlivé vozy bez náročného servisu a s více jak 300 000 km na tachometru, když jsme se loučili.
S kamarády jsme sledovali a jezdili fotit domácí soutěžáckou scénu a v létě 2005 jsme vyrazili do Německa na Moselu, na vlastní oči vidět a zažít ten cirkus jménem WRC, poznat bájné vinice, panzerplatte, okukovat pořádné depo a třeba i potkat některou z legend. V té době byl na vrcholu „pan profesor“ Loeb a všichni ostatní předchozí mistři (Solberg, Grönholm) mu jen sekundovali, ale o to víc bavili diváky svými průjezdy. Ale nejvíc mě překvapilo, když se objevil Outback BP jako předjezdec. Rodinný kombík v plný rychlosti na RZetě. A upaloval velmi slušně. To by bylo auto pro rodinu, na výlety po Čechách i Evropě! Zalíbil se mi na první pohled.
DE05-02.jpg
DE05-03.jpg
DE05-01.jpg
Ovšem brzy jsem si spočítal, že mi Vectra bude muset ještě nějakou dobu stačit :-)

Podzim 2009. Na trhu je nový model Legacy a ikonická bezrámová okna jsou fuč. Navíc se mi nový model BR vyloženě nelíbil. Došlo mi že když ne teď, tak už asi nikdy. Ceny ojetin moc nepadaly, a navíc tu byla opěvovaná novinka Boxer Diesel i do výběhového modelu. Rodinná rada se usnesla, že jestli to má větší kufr než Vectra (rok starý capart potřebuje vozit neskutečné množství věcí), tak ať si to klidně koupím. OK, kufr na šířku o deset cm víc, na délku dokonce o patnáct. Že je o polovinu mělčí žena zjistila pozdě :-)

Když jsem do Lega poprvé sednul, sedačka mne objala a budíky pozdravily. Opatrně jsem vyjel ze salónu, postupně rozehřál motor na dálnici a zpět se vrátil okreskama s rohlíkem na xichtě. Naprosto uchvácen. I s tou naftou to byl proti staré Vectře velký rozdíl. Takže jsem si domů přivezl necelý rok starou předváděčku výběhového modelu BL/BP s 18000 km. Vlastně nové auto za cenu tříleté ojetiny. A přišla zima, kdy se i v Praze držel sníh a led na ulicích celý leden a únor. Lepší a spolehlivější rodinný povoz jsme do té doby neměli a auto si vysloužilo velmi dobrou reputaci i u ženy.
Lego_last-01.jpg
Na jaře a za sucha jsem začal objevovat další výhody, pro které ty auta máme všichni rádi. Nízké těžiště, dokonalý podvozek, čtyřkolka a najednou se rychlost a jistota v průjezdu zatáček výrazně zvýšila.

Lego mě přivedlo do téhle báječné komunity a na první Subaru srazy. Vlastně poprvé jsem neměl jen povoz, ale prostředek k objevování a sdílení řidičských zážitků. S Legem jsem byl poprvé jezdit na okruhu v Sosnové pod vedením Martina Semeráda a začal zjišťovat, kam až se dá s dobře postaveným autem zajít.
Lego_Sosna-01.jpg
Jako druhé auto pro ženu a do města jsme měli opět Opla – Corsu. A opět přišla nabídka, kterou nelze odmítnout – tříletá Vectra C, benzín, 150 koní, se slovy dárce „vemte si ji, aspoň bude jezdit, já už ji nepotřebuji“. Corsa odjela o garáž dál a doma se objevil druhý „stěhovák“. Doslova. Tahle generace Vectry je i v liftbacku ohromná. Rok a půl jsem o víkendech auta střídal, ale opravdové potěšení z jízdy nabídlo jen Legacy. Vectra je pohodlná, rychlá, ale emoce chyběly. Došlo mi, že takhle ani jedno auto nepoužíváme naplno a zároveň je zbytečné provozovat dva stěhovací vozy, i když každý s naprosto odlišným charakterem.
Situace vyžadovala řešení. Radikální.

V zimě 2014 jsem doma navrhl, že bych obě auta prodal (žena: i to tvoje milované Legacy???) a pořídil „pro ženu“ Outbacka BP v automatu (Subaru se nevzdáme a s tím automatem se ti přece bude jezdit líp) a pro sebe něco menšího, rychlejšího, sportovnějšího.

Odpověděla: „Tak to udělej.“ Žena moje milá :-)

Následoval asi měsíc každodenního pročítání všech možných inzerátů. A samozřejmě nejdůležitější bylo vybrat hned to něco rychlejšího, sportovnějšího. Zkratky jako GT, RA, WRX a STi se mi usídlily v hlavně natrvalo. Kromě inzerátů jsem ovšem bedlivě pročítal i toto fórum (a tehdy ještě na webu fungující CSC). A hledal důvody, argumenty, řešení. Velkou inspirací pro mne byl v té době Hamoun (díky Petře!), který své WRX 08 neskutečně vylepšoval a ladil. Pochopil jsem, že pro mne tudy cesta nevede, neboť nemám potřebné znalosti, zkušenosti, finance a ani trpělivost, abych to takhle absolvoval. Musím sehnat něco hotového, naladěného, dokonalého. Prostě hotové STi.

Doba pro výběr takové hračky byla téměř ideální, bylo z čeho vybírat, na trhu byla ještě GC generace a aut GD generace ve verzi bug, blob i hawk bylo několik. Nicméně i s vidinou výměny se mi s Legem loučilo těžko. Přeci jen to bylo auto, které mě chytlo od prvopočátku a prožil jsem s ním nádherné čtyři roky, kdy i jízda s rodinou na víkend byl řidičský zážitek.

Lego odjelo k novému majiteli s 80 000 km. Za ty čtyři a půl roku co jsem ho vlastnil, jsem měnil jen olej, filtry a brzdovku v rámci garančních prohlídek. Navíc bylo potřeba vyměnit pouze přední ložiska, která obě odešla v rozmezí 5000 km. Nový majitel si ho nechal dalších 5 let a naposled jsem Lego náhodou potkal v jednom pražském servisu s nájezdem 190 000 km a stále původním motorem. Jen ty vstřikovače by prý už chtěly vyměnit, nicméně i po devíti a půl letech bylo bez problému pojízdné.

Březen 2014. Jedu si vyzvednout STíčko! Modrý sedan s tím šíleným křídlem. Solbergovo STi s kterým dosáhl v roce 2003 mistrovského titulu ve WRC (OK, měl to trochu jinak poladěné). Subaru, které jsem ho před devíti lety viděl pilotovat po erzetách mezi vinicemi. To je víc než splněný sen, něco takového jsem si tenkrát ani nedokázal představit. Ale vlastně jsem k tomu v posledních čtyřech letech podvědomě směřoval.
STI-01.jpg
STI-02.jpg
STI-03.jpg
Další pohled na inzeráty mne vrátil do reality, když jsem zjistil že za cenu Vectry si žádného slušně ojetého Outbacka nepořídím. Takže Vectra zůstala doma a poctivě nás stěhuje dalších šest let. A při pohledu na nová auta se o ni začínám pečlivě starat, neboť spolehlivý výkonný atmosférický benzínový čtyřválec s rozumným obsahem 2.2 l je dnes v rodinném sedanu neexistující záležitost.

Moje Subaru Impreza WRX STi model 2004 je původem z Německa a tam také byla upravena. Dostala Ecutek stage2 (walbro 255, sportovní výfuk Supersprint) a byla naladěna na brzdě na výkon 240kW/327 koní při 6000 ot/min a maximální krouťák 412Nm/5200 ot/min. Další sportovní výbava zahrnovala zkrácené řazení shortshift, tříbodové pásy Schroth, plně stavitelný podvozek BC Racing a upgrade brzd – pancéřové hadice a EBC drážkované kotouče a desky OrangeStuff. Prostě hotové auto :-).

Jako každého mě samozřejmě čekal vstupní servis, který znamenal: výměnu spojky a zničeného přítlačáku, výměnu viskózní spojky mezinápravy, výměnu všech ložisek v převodovce a nová zadní ložiska. Repasí prošel i zadní diferenciál. Ale to bylo vše a od té doby auto jezdí, jezdí a jezdí.

Jen rozsah pravidelných každoročních prohlídek se poněkud změnil, protože kromě obligátních filtrů a oleje většinou měním ještě přední brzdové destičky a všechny pneumatiky. Holt STi znamená trochu jinou definici „spotřebního materiálu“ :-) .

Seznamování začalo hned z jara na naprosto luxusní akci zvanou Andělka (organizoval Tango a Alky za vydatné pomoci hasičů z Višňové). Tehdy jsem poznal že moje řidičské limity jsou tam, kde se auto teprve začíná nadechovat k nějaké akci. O tom, že se mám opravdu hodně co učit mě hned další den přesvědčil Domec (alias Mistri3) s kterým jsme si dali tandem přes Jizerky, kolem Pecky do Hořic a já ve zpětném zrcátku jen s úžasem sledoval jeho nádherně rozevlátou jízdu.

Najednou bylo třeba každý víkend někam zajet, a hlavně zkoušet posouvat svoje limity. Moje děti si, k mé velké radosti, STíčko zamilovaly stejně jako já. Díky výkonu se v STi auta nepředjíždí, ale „přeskakují“, což je ohromná sranda. Pravdou ovšem je, že předjíždění je díky rezervě ve výkonu opravdu pohodlné, rychlé a bezpečné.

Jakmile se objevila možnost vyrazit na okruh, tak jsem neváhal. Písek, Vysoké Mýto, Sosnová – trojice okruhů, kterou se mi povede navštívit skoro každý rok. Koučink od Martina Semeráda a dalších jezdců z Driving Academy mi hodně pomohl nejen se správnou stopou, ale taky se způsobem, jak poznat chování auta a naučit se využívat přenosu váhy.
STI-09.jpg
Nejzábavnější ale byla klubová akce v Bělé, kde jsme lítali po úzké asfaltce mezi stromy a pneumatikami skoro jak na rally – za mne určitě nejlepší „okruh“, kde se lze bezpečně svézt.

Na okruzích i v provozu používám stejné pneu Bridgestone Potenza RE070, semislick, který Subaru s novým autem dodávalo. Je super si na rozpáleném okruhu vyzkoušet, jak se pneu chová na limitu svých možností. Protože na silnici pak poznám, kdy se k tomu limitu blížím, a vím jak se bude pneu chovat a co můžu čekat. Občas jsem vyzkoušel i jiné typy, Pirelli Zero, Kumho Ecsta, ale zatím mám nejlepší pocit právě z RE070 (testování Yoko AD08 mne snad čeká).

Loňský rok přinesl i dvě úžasné akce mimo okruhy: zimní Ferencův sraz u Havrdů, z kterého se vyklubala fantastická sněhojízda po místních zapadaných okreskách. Vrátit se na chalupu nás donutily pouze prázdné nádrže. A vrcholem roku byl výlet do Alpských průsmyků. Nejlepší řidičský (a zároveň společenský) zážitek. 800 km horských silnic, průsmyků, úzkých okresek. Naprostá paráda a řidičská nirvána.
STI-24.jpg
Šest let mě STičko doprovází na všechny ty naše báječné srazy, víkendy, ranní stinty a další radovánky. Šest let a skoro 40 000 km naprosto bez závady a většího servisu. Nejkrásnějších šest let v mém řidičském životě.

Letos přišel čas mu to všechno vrátit. A tak, jako kdysi Hamoun, začínám hledat a vymýšlet co všechno vyměnit a jak to poladit aby to fungovalo ještě líp než doteď.
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
Uživatelský avatar
.dundee.
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2869
Registrován: stř kvě 18, 2011 1:08 am
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Praha

Re: jak dundee k STi přišel

Příspěvek od .dundee. »

a ještě pár fotek ze srazů a klubových akcí:
WRXSTI-02-1.jpg
WRXSTI-01-1.jpg
STI-10.jpg
STI-06.jpg
STI-08.jpg
STI-07.jpg
STI-14.jpg
STI-16.jpg
STI-31.jpg
STI-39.jpg
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: jak dundee k STi přišel

Příspěvek od námořník »

Ať se ti Pavle to poladění podaří a máš z něj stále stejnou radost :-)
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
.dundee.
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2869
Registrován: stř kvě 18, 2011 1:08 am
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Praha

Re: jak dundee k STi přišel

Příspěvek od .dundee. »

STI-12.jpg
STI-15.jpg
STI_kozákov-01.jpg
STI-25.jpg
STI-23.jpg
STI-28.jpg
STI-29.jpg
STI-27.jpg
STI-32.jpg
STI-40.jpg
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 18904
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: jak dundee k STi přišel

Příspěvek od hamoun »

krasne fotky, poutavy pribeh :)
a diky !!! bylo mi cti :)


tesim se na popis toho, co se postupne bude s autem dit ! na hledani .. zkouseni .. prvni dojmy ...
pro me to jsou nezapomenutelne momenty v mem motoristickem zivote :)

Odesláno pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14702
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: jak dundee k STi přišel

Příspěvek od Tapan »

To se moc hezky čte. Tak snad jen...ať dělá minimálně stejně radosti jako dosud :-)
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
jatros
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 516
Registrován: stř úno 16, 2011 2:43 pm

Re: jak dundee k STi přišel

Příspěvek od jatros »

Pěkně napsáno, jde cítit, že to auto máš rád.
Tak ať ten upgrade vyjde a dělá ti ještě větší radost! ,,,,| (*_^) |,,,,
(jsem ani netušil, že jsme měli stejnou cestu k STI, já měl jako první Subaru přesně takového Outbacka, jak máš na fotce, včetně barvy a disku kol ;-D )
Uživatelský avatar
OZP
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 4313
Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
Jméno a příjmení: Ondřej
Bydliště: Praha

Re: jak dundee k STi přišel

Příspěvek od OZP »

Super! Vzdy se za tebou rad svezu!
VW Multivan T6.1 / HAWK- Impreza WRX STI MY2006 / BLOB- Impreza WRX STI MY2003 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 /
V rodině též Levorg MY2017
/ OZP SUBARU Youtube
Uživatelský avatar
matty
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 467
Registrován: stř kvě 14, 2014 6:53 pm
Jméno a příjmení: Martin Kopecky
Bydliště: Jičín

Re: jak dundee k STi přišel

Příspěvek od matty »

Hezké čtení, hezké fotky a hlavně super vzpomínky :)
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: jak dundee k STi přišel

Příspěvek od Traveller »

Ať ti to ještě dlouho jezdí. ,,,,| (*_^) |,,,, ,,,,| (*_^) |,,,, ,,,,| (*_^) |,,,,
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
Omega23
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 753
Registrován: pon říj 22, 2018 6:45 pm
Jméno a příjmení: Miloš Těsnohlídek
Bydliště: Budweis Kančíkov

Re: jak dundee k STi přišel

Příspěvek od Omega23 »

Krásné čtení a připomnělo mi mé první km za volantem plejád. Potvrdil jsem si,že je to asi úplně stejně u každého kdo rád řídí a poprvé vezme do rukou volant Subaru - huba od ucha k uchu a nevylezu dokud bude něco v nádrži!


Odesláno z mého SM-J730F pomocí Tapatalk
__________________
Forester 2.0D SJ 2015
Ex.3 x Octavia 1,9TDI
Uživatelský avatar
cleo
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 6320
Registrován: čtv lis 20, 2014 11:38 am
Jméno a příjmení: Pavel Klofáč
Bydliště: Poddžbánsko

Re: jak dundee k STi přišel

Příspěvek od cleo »

To je poctenicko !!!! At ti dela stale stejnou radost i po poladeni.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
MY2020 Subaru Outback 2.5i Active - otouš Obrázek
ex 2016 Subaru Forester 2.0i-L Comfort CVT - modrásek
marzi
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1363
Registrován: čtv led 21, 2010 11:32 am
Jméno a příjmení: martin zich
Bydliště: plzen

Re: jak dundee k STi přišel

Příspěvek od marzi »

pekny ,,,,| (*_^) |,,,,

a nasel jsem u sebe nekolik paralel....navstevu nemecke rally, ja tam byl 3x a pak 2005 ve Finsku
....vlastnictvi Boxer diesel, akorat ja mel Outbacka 08 a teda, z jizdních vlastností jsem nijak nadšenej nebyl, spíš mě zklamal, jak byl strašně mekkej a houpavej,
a první akce s STi Adnělka..viz foto
akorat me ani Semerad porádně řídit nenaučil
[SUBARU] STi
Přílohy
2014-05-17-1282.jpg
Subaru Outback 2.0D MY 2008 prodáno
Subaru Legacy kombi 2,5GT MY 2010 prodáno
Subaru Impreza WRX STi MY 2006
BMW 330 Ci cabrio MY 2001
MB GLC 43 AMG MY 2018
Jaguar XK8 MY 1998
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: jak dundee k STi přišel

Příspěvek od VDC »

To je super čtení !!! A jsem moc rád, že se na těch vylepšeních budu moci podílet !!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: jak dundee k STi přišel

Příspěvek od Traveller »

Tak teď už by to Pavle chtělo jen podat nějaký nástin, co se chystá. ;-D
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“