Waltherovo dilema a prosba - H6

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Walther
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 166
Registrován: stř říj 06, 2010 8:49 pm
Jméno a příjmení: Walther
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Waltherovo dilema a prosba - H6

Příspěvek od Walther »

Zdravím vespolek.

Po tříletém sedlání H6 MY2000 přichází uvažování zda - li přejít či nepřejít na Outback H6 2004-2006 (eventuelne Lego sedan H6).

Neresim ani tak rozdíl v designu a interiéru, spíš řeším jestli si o tolik pomůžu výkonem (motor, převodovka).

Není nad osobní zkušenost, takže primárně bych chtěl zkusit zjistit, jestli někdo v okolí (Zlínsko, Brněnsko, teoreticky příští víkend cesta do Ostravy) nesedlá výše zmíněné a třeba me kousek nesvezl (eventuelne na chvíli nepůjčil :-) ).

Samozřejmě hradím náklady s tím spojené.
Ex - Legacy 2,5i 115kW rv.2001

ø 8,69l--->8,84l--->8,92l

Ex - Outback H6 154kW MY2000 "zelenáč"

ø 10,47--->9,15--->9,56--->8,73--->8,92--->8,84

Outback H6 180kW MY2006 "šáňo"

ø 9,4--->9,96--->10,4

Outback H6 154kW MY2003 "DLC"
merlin
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 690
Registrován: sob lis 19, 2011 10:25 pm
Jméno a příjmení: Alexander Kršek (Jarmila Kršková)
Bydliště: Praha - Prosek

Re: Waltherovo dilema a prosba - H6

Příspěvek od merlin »

Tak z fleku ma napadajú tri veci:
  • Pohotovostná hmotnosť/Výkon - len hrubý výpočet:
    Outback H6 2000 - 1610kg/154kW = 10.45 kg/kW
    Outback 3.0R 2004 - 1545kg/180kW = 8.58 kg/kW
    Legacy 3.0R 2004 sedan - 1495kg/180kw = 8.31 kg/kW
    Trochu teoretizujem, ale myslím, že o 15% lepšiu dynamiku u 3.0R asi pôjde poznať.
  • 4EAT vs. 5EAT - pokiaľ som dobre postrehol (zatiaľ som si s 5EAT diaľnice ešte moc neužil), tak to je na diaľnici rozdiel 3500 ot/min vs 3000 ot/min. Mimo diaľnicu ale ten stupeň naviac nepoznám.
  • Euro3 vs. Euro4 - zrovna nedávno som zachytil, že sa ktosi/kdesi chystá penalizovať i autá splňujúce Euro3 normu. Euro4 je zatiaľ v pohode.
Subaru Legacy 3.0R AT Kombi Comfort-Navi 2007 Obrázek
Subaru Legacy 2.0R AT Kombi Comfort-Navi 2006 Obrázek - predané
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21962
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Waltherovo dilema a prosba - H6

Příspěvek od HonzaCZ »

Na něj nemá smysl teoretizovat... já už s ním teoretizuju asi půl roku ::-DDD:
Musí se s tím prostě svíst :-)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
JRJ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2463
Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
Bydliště: Praha

Re: Waltherovo dilema a prosba - H6

Příspěvek od JRJ »

merlin: Takhle to nemůžeš brát. Ty motory jsou prakticky stejný (vrtání, zdvih, počet ventilů), takže mají i identický točivý moment necelých 300 N.m a jeho průběh v běžných otáčkách. Ta výkonnější verze má vavíc jen "vrcholovou špičku", přičemž těch 180 kW je posazeno hodně vysoko (6600rpm). Na druhou stranu v převodovkách bych viděl podstatný rozdíl, hlavně v možnosti manuální volby rychlostního stupně u 5AT.
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21962
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Waltherovo dilema a prosba - H6

Příspěvek od HonzaCZ »

JRJ: Zas tak jednoznačně bych to neviděl. Ten starý motor líp tahá v nižších otáčkách... 180 kW se musí dost točit, aby to jelo.
5AT jednoznačně je lepší převodovka, ale zrovna možnost manuální volby beru jako tu nejmenší výhodu. Co s tím stále všichni mají? U 4AT s klasickým řazením PRND321 se dá +/- taky řadit manuálně. Sice ne tak komfortně, jako u těch novějších se Sport Shiftem (i 4AT) / SI-drive, ale prostě to jde. Navíc nevím, jak se starší kysny s SS chovají, ale SI-drive tam neudrží vyšší kvalt, když zpomalíš pod nějakou mez a samo to podřadí a při zrychlení na původní rychlost to tam ten původní kvalt nevrátí. Tak trochu hloupý.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
JRJ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2463
Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
Bydliště: Praha

Re: Waltherovo dilema a prosba - H6

Příspěvek od JRJ »

Mě to drží navolený kval dokud buď a) pod plným plynem nedosáhnu 7000 rpm, pak přeřadí na vyšší kvalt, nebo b) když zapomenu podřadit a šlápnu na plyn při velmi nízkých otáčkách (nevím přesně kolik určitě pod 1500 rpm, možná 1200, možná záleží jak na ten plyn šlápnu atp.) tak podřadí.

Takže při svižné jízdě po točité okresce si navolím za 3 a převodovka zběsile nepodřazuje při každém šlápnutí na plyn. A to mi vyhovuje.
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21962
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Waltherovo dilema a prosba - H6

Příspěvek od HonzaCZ »

Jo, to jo. To je výhoda. Mně jde o to podřazení, kdy člověk prostě jen zpomalí. Že by mi to v manuálním režimu podřadilo při šlápnutí na plyn se mi nestalo.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Walther
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 166
Registrován: stř říj 06, 2010 8:49 pm
Jméno a příjmení: Walther
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Waltherovo dilema a prosba - H6

Příspěvek od Walther »

No divim se ze si mne HonzaCZ ještě neodebral na FB z přátel :-D

Plánuju doma obměnu Felicie kterou jezdi moja.

V zásadě jsou 2 možnosti. Pořídit H6 180kW a ženě přenechat H6 154kW (kterou mě nechce o víkendech když jsem doma ani nechat ridit :-D )

Nebo když H6 180kW neoslní jak bych rád, tak aktuální H6 zůstane a místo feldy by třeba přibylo dvojče (třeba Outback 2.5 v matu).
Ex - Legacy 2,5i 115kW rv.2001

ø 8,69l--->8,84l--->8,92l

Ex - Outback H6 154kW MY2000 "zelenáč"

ø 10,47--->9,15--->9,56--->8,73--->8,92--->8,84

Outback H6 180kW MY2006 "šáňo"

ø 9,4--->9,96--->10,4

Outback H6 154kW MY2003 "DLC"
merlin
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 690
Registrován: sob lis 19, 2011 10:25 pm
Jméno a příjmení: Alexander Kršek (Jarmila Kršková)
Bydliště: Praha - Prosek

Re: Waltherovo dilema a prosba - H6

Příspěvek od merlin »

Tak zrovna SportShift som nijak zvlášť nevyužíval ani u 4EAT (leda spočiatku ako frajerinku), a po krátkom skúšaní som ho "odložil na neskôr" i u 5EAT. Už u 4EAT som si zvykol "voliť stupne" plynovým pedálom a príde mi, že 5EAT nie je zásadne odlišná. Je to asi ešte stále vec (ne)zvyku a tak mi 5EAT príde len viac citlivejšia na nohu na plyne. Ale to kolečko naviac je príjemné na diaľnici.

Odesláno z mého GT-I9100
Subaru Legacy 3.0R AT Kombi Comfort-Navi 2007 Obrázek
Subaru Legacy 2.0R AT Kombi Comfort-Navi 2006 Obrázek - predané
Majer
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1061
Registrován: pon bře 18, 2013 5:08 pm
Jméno a příjmení: Robert Košař
Bydliště: Ostrava

Re: Waltherovo dilema a prosba - H6

Příspěvek od Majer »

A to je dilema jít s 2.5 na h6 154kw a nebo rovnou přeskočit a pořídit 180kw....
Peugeot 406,Subaru Outback 2,5AT,r.v.00
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21962
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Waltherovo dilema a prosba - H6

Příspěvek od HonzaCZ »

Majer píše:A to je dilema jít s 2.5 na h6 154kw a nebo rovnou přeskočit a pořídit 180kw....
Ne, je to složitější :-)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Walther
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 166
Registrován: stř říj 06, 2010 8:49 pm
Jméno a příjmení: Walther
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Waltherovo dilema a prosba - H6

Příspěvek od Walther »

Složitější, H6 154kW mam a bud zůstane a přibude domu (třeba) 2.5, nebo přibude H6 180 kW a stara H6 zůstane. :-)
Ex - Legacy 2,5i 115kW rv.2001

ø 8,69l--->8,84l--->8,92l

Ex - Outback H6 154kW MY2000 "zelenáč"

ø 10,47--->9,15--->9,56--->8,73--->8,92--->8,84

Outback H6 180kW MY2006 "šáňo"

ø 9,4--->9,96--->10,4

Outback H6 154kW MY2003 "DLC"
Majer
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1061
Registrován: pon bře 18, 2013 5:08 pm
Jméno a příjmení: Robert Košař
Bydliště: Ostrava

Re: Waltherovo dilema a prosba - H6

Příspěvek od Majer »

Hlavně ne 2.5 v AT.....
Peugeot 406,Subaru Outback 2,5AT,r.v.00
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21962
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Waltherovo dilema a prosba - H6

Příspěvek od HonzaCZ »

Na normální ježdění stačí i 2.5 AT.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Majer
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1061
Registrován: pon bře 18, 2013 5:08 pm
Jméno a příjmení: Robert Košař
Bydliště: Ostrava

Re: Waltherovo dilema a prosba - H6

Příspěvek od Majer »

Spotřeba vs.zrychlení pružnost jízdy atd je naprostá katastrofa ,otázka jak to jezdí s MT ale já už bych tu chybu neudělal .....
Peugeot 406,Subaru Outback 2,5AT,r.v.00
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“