Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 73 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
Forester SG5, 2.0, manuál, 2005 
Autor Zpráva
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Příspěvky: 102
Bydliště: okres Česká Lípa
Ahoj :!: , jsem čerstvý Subarista.
Auto se snažím poznat, vylepšit. Mám jej půl roku, najeto 6000km, celkem má už přes 280 000km.
Štvou mě strašný prkotiny, jako třeba:
- po nastartování se nastaví na origo rádiu defaultní hlasitost :839:
- při nastupování do nastartovaného auta si (kolenem) nastříkám do očí ostřikovačema světel :baseball:
- při dávání směrovek občas zhasnu potkávačky a není na to kontrolka

Vrtají :655: mě hlavou některé věci:
- při otvírání nádrže je v ní podtlak (že by vír v nádrži?)
- E85 :?: (Felicii 1.6 chutnal bez jakékoli úpravy)
- jak zjistit, jestli mám vyhřívané čelní sklo (musím koupit nové)
- kontrolka vyhřívání zrcátek nesvítí
- podsvícení přístrojového štítu - v manuálu nejsou uvedeny typy
- šrouby potřebné k vyndání světlometů (výměně žárovek) jsou zarezlé

Zatím jsem měnil:
- akumulátor (obtížné starty, při startu se vynuloval denní počítač km)
- baterku v dálkáči
- vařil jsem 1. díl výfuku u držáku mezi baňkami katíku a u příruby

Jízda:
- popojíždění po městě a jízda klikatými okreskami mi více vyhovuje se zařazenou terénní redukcí, neubližuju mu?
- odkojený Š100/120, vyježděný s Fav1.3 a Fel1.6 stále podvědomě brzdím před zatáčkama. Jak poznám, že se blíží hranice, za kterou nesmím? Když pozoruju řidiče okololetících dvoukoláků, tak bych nápis na zádi nejradši přelepil, abych Vám nedělal ostudu. Naopak při rozjezdu do zatáčky na sněhu je strašně jednoduché zadek (prázdného auta) utrhnout a nechat předběhnout...
- mám shánět řetězy?

Plánuju:
- namontovat mlhovky
- 2DIN navigaci (obyčejná není kam dát, kolize s horní schránkou a airbagem)
- LEDky a DRL tak, aby svítil i zadek (nesnáším neosvětlené zadky)
- podsvícené logo
- tažné zařízení
- namontovat radiostanici

Poprosím ostatní uživatele o rady, nápady, postupy.

_________________
Subaru Forester SG5, 2.0 man. *2005, vínový, spotřeba okolo 1hl/Mm
Subaru Forester SF5LJ, 2.0 man. *1999, stříbrný


ned bře 06, 2016 7:10 pm
Profil
Strážce pokladu
Strážce pokladu
Uživatelský avatar

Registrován: stř zář 09, 2009 6:07 pm
Příspěvky: 4240
Bydliště: praha
prvni 3 veci je asi jen tvuj problem :845:
a dal: redukci tomu rozhodne neublizis
podtlak me dela taky, zkus to min dotahovat, ne uplne na krev
E85 ? proc? je v tom vyhoda ?
vyhrivany celni sklo bude jen pod streracema, budou tam silny vyhrejvaci pruhy

a jak poznas ze ses v zatacce za limitem ?..... to nechtej ::-DDD:

_________________
Outback 2,5i 5MT,121 kw, 8/2005, dekl Kofilka, v rodině
Impreza combi wrx 2.0 5MT, 195kw, 2003 PRODRIVE vikendovka
Obrázek
ford transit connect 2006 1.8 tdci 66kw - pracant
fiat ducato hymer - 1.9 td,1996, 4 jizda, 4 spani, Vmax 105km/h


ned bře 06, 2016 7:47 pm
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát lis 04, 2011 9:10 am
Příspěvky: 527
Bydliště: železná ruda
s tou redukcí tam jsou určitý limity,co se týká rychlosti na určitý kvalty.v manuálu mam dojem že na to je tabulka.

_________________
//Ford Galaxy 2.3 05 lpg //Subaru Impreza 2.0 05 lpg //
ex-Škoda 100,105,Felicia,Octavia,Peugeot 205,206,VW T4,Passat,Renault 4,Scénic,MB W114,Subaru Forester ,Impreza 2x,Outback H6,Ford Galaxy,Volvo V70,Honda Accord


ned bře 06, 2016 8:22 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm
Příspěvky: 1326
E85 - Felicia to vydržela, ale většina moderních motorů bez chytré krabičky ne. Časem odděláš motor.
Nákladově v tom ale nevidím moc smysl, to už je zajímavější LPG.
Počítej s tím, že po přechodu na E85 do půl roku budeš měnit pár věcí - např. palivový filtr.

Používáním redukce budeš šetřit spojku. Na redukci tabulku nepotřebuješ, poznáš podle zvuku, že už se to točí moc a je třeba přeřadit.

Podtlak v nádrži mám pravidelně i na rok staré Škodovce, takže bych to neřešil.

Jestli jezdíš ty samé zatáčky, tak zkus opatrně posouvat hranici a projíždět je rychleji a rychleji. Jakmile dostaneš lehký smyk, který přitom ještě bez problémů zvládneš, tak jseš na limitu auta.
On je Forester trochu vyšší auto, takže má v zatáčkách určité problémy v porovnání se Subaru plackami.

Ten předbíhající zadek Subaru je vlastnost. Prostě lehké auto bez stabilizačního systému. Díky permanentní čtyřkolce je ale možné volantem a plynem ten smyk krásně regulovat. Auto je úžasně čitelné a člověk se rychle naučí se smykem pracovat. Ideální je to zkoušet někde na letišti.
Musíš si zafixovat to, že je-li auto ve smyku, tak pořád není nic ztraceno. Naopak je to další stav vozu, který se člověk musí naučit zvládat.

_________________
Subaru Legacy kombi 2.5i MT 127kW 2008 LPG
Skoda Octavia RS 2.0 TDI MT 135kW 2015


ned bře 06, 2016 8:42 pm
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: úte kvě 12, 2015 6:51 am
Příspěvky: 68
Bydliště: Brno
Ještě bych položil doplňující otázky:
Jaký největší kola by se na tohodle Forestra daly dát a které se dají zapsat do TP.
Případně jestli je třeba přizvednutí řešit do TP.

_________________
Subaru Forester 2.0X 92kW (2005)
Ford Escort 85 kW ex
Škoda Favorit 44kW Odpočívá na zahradě


úte bře 08, 2016 8:35 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned led 04, 2015 2:11 pm
Příspěvky: 4278
Bydliště: podhradí Křivoklátu
225/45/R18

_________________
Forester 2,0XTi MY02 -Silvestr
Forester 2,0X MY03 -Modrestr
Forester 2,0X MY04 -Pinkrestr
Forester 2,5XT MY09 -Černestr-ex
Rád všem vřele doporučím, tento servis Subaru, když půjdete na Křivoklát zajdem spolu do baru.
http://www.boxerauto.cz/


úte bře 08, 2016 9:06 pm
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: úte kvě 12, 2015 6:51 am
Příspěvky: 68
Bydliště: Brno
Dík a nějaký s profilem 70? :-)
Respektive ted tam mám 205/70/R15. Tak jestli by mohli být třeba na R16

_________________
Subaru Forester 2.0X 92kW (2005)
Ford Escort 85 kW ex
Škoda Favorit 44kW Odpočívá na zahradě


úte bře 08, 2016 9:07 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: ned zář 06, 2009 6:00 pm
Příspěvky: 2849
Bydliště: Valašsko
- při nastupování do nastartovaného auta si (kolenem) nastříkám do očí ostřikovačema světel :baseball:
Taky se mi někdy spíše vyjímečně stane, že si cáknu, ale do očí? to děláš jak?
Ostatní je tvůj problém

Vrtají :655: mě hlavou některé věci:
- při otvírání nádrže je v ní podtlak (že by vír v nádrži?) ...jojo, je tam
- E85 :?: (Felicii 1.6 chutnal bez jakékoli úpravy) ...nezkoušel jsem a ani neplánuju
- jak zjistit, jestli mám vyhřívané čelní sklo (musím koupit nové) ...vpravo úúúplně dole v rohu, když koukneš až za plasty, jsou vidět dráty ke sklu, nebo zapni vlevo pod volantem kontrolku odmrazování a po chviilce zkus zvenku rukou pod stěrač
- kontrolka vyhřívání zrcátek nesvítí ...ani nemůže, když tam není :845: (je zapojeno splu s vyhříváním předního skla)
- šrouby potřebné k vyndání světlometů (výměně žárovek) jsou zarezlé ...kartáč, kofolu, WD a odrezovač máš?

Jízda:
- popojíždění po městě a jízda klikatými okreskami mi více vyhovuje se zařazenou terénní redukcí, neubližuju mu? ...nemáš jak, tak to neřeš
- odkojený Š100/120, vyježděný s Fav1.3 a Fel1.6 stále podvědomě brzdím před zatáčkama. Jak poznám, že se blíží hranice, za kterou nesmím? Když pozoruju řidiče okololetících dvoukoláků, tak bych nápis na zádi nejradši přelepil, abych Vám nedělal ostudu. Naopak při rozjezdu do zatáčky na sněhu je strašně jednoduché zadek (prázdného auta) utrhnout a nechat předběhnout... ...musíš se naučit sám dle sebe, pokud to v zatáčce začne klouzat, jen dáš nohu z plynu (předtím už jsis ale podřadil) a čekáš... zbytek pochopíš sám
- mám shánět řetězy? ...nešetři na kvalitních gumách, pak řetězy nebudeš řešit

- tažné zařízení ....forest bez tažného... to je jako auto bez volantu (zásadně na 2 šrouby, nikdy bajonet!)

_________________
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)


Naposledy upravil Doro dne úte bře 08, 2016 9:37 pm, celkově upraveno 1



úte bře 08, 2016 9:36 pm
Profil ICQ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned led 04, 2015 2:11 pm
Příspěvky: 4278
Bydliště: podhradí Křivoklátu
CZastik píše:
Dík a nějaký s profilem 70?
Respektive ted tam mám 205/70/R15. Tak jestli by mohli být třeba na R16


205/70/R15 jsou také možné:
místní osazenstvo ti určitě doporučí:
http://www.zbozi.cz/vyrobek/general-gra ... 0-r15-96t/
nejvíce zkušeností na nich má asi Tiger, já mám GGB AT2 205/75/R15 a v terénu naprostá spokojenost, horší jsou jen na zledovatělé silnici, ve sněhu jsem snad lepší gumu nepoznal :supeer:

Jinak já stříkám když vystupuji:-) a když prudce zabrzdím ::-DDD:

_________________
Forester 2,0XTi MY02 -Silvestr
Forester 2,0X MY03 -Modrestr
Forester 2,0X MY04 -Pinkrestr
Forester 2,5XT MY09 -Černestr-ex
Rád všem vřele doporučím, tento servis Subaru, když půjdete na Křivoklát zajdem spolu do baru.
http://www.boxerauto.cz/


stř bře 09, 2016 8:10 am
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: úte kvě 12, 2015 6:51 am
Příspěvky: 68
Bydliště: Brno
davidherda
Dík za pěkný tip. Ale ty jsou koukám celoroční, mám dvě sady kol, jedny na léto jedny na zimu. Tak nevím jestli bych přecházel na jednu sadu. A jinak sem neslyšel zrovna chválu na celoroční ale to se týkalo silničních. A máš i tento rozměr napsaný v TP?


ok1mpx
A co se týká E85, nedalo mi to zkusil sem to s Fordíkem i s trochu chytrou krabičkou. Na jízdě to extra znát nebylo, spotřeba šla nahoru a nemohl sem točit nad 4500. A ted když je E85 jen o pár korun levnější než benzím, tak bych do něj nešel

_________________
Subaru Forester 2.0X 92kW (2005)
Ford Escort 85 kW ex
Škoda Favorit 44kW Odpočívá na zahradě


stř bře 09, 2016 5:29 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned led 04, 2015 2:11 pm
Příspěvky: 4278
Bydliště: podhradí Křivoklátu
ano v TP mám i 205/70/15.

Je nás tu víc, co jezdí na celoročkách, projdi vlákno o pneu, je tam dost informací na to, aby ses správně rozhodl, já zvolil ty GGB AT2 205/75/15 a nelituji, guma by hohla být i 205/80/15, ale te se bohužel nedělá.

_________________
Forester 2,0XTi MY02 -Silvestr
Forester 2,0X MY03 -Modrestr
Forester 2,0X MY04 -Pinkrestr
Forester 2,5XT MY09 -Černestr-ex
Rád všem vřele doporučím, tento servis Subaru, když půjdete na Křivoklát zajdem spolu do baru.
http://www.boxerauto.cz/


Naposledy upravil davidherda dne stř bře 09, 2016 7:36 pm, celkově upraveno 1



stř bře 09, 2016 5:34 pm
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Příspěvky: 102
Bydliště: okres Česká Lípa
Chlapi, díky za rady a názory :pr: .

ostřikovače - prostě mají tlak jak bejk a jdou až na čelní okno, můžu přidat nějaké elektrické blokování otevřenými dveřmi, jen nechci párat origo elektriku, tak jen dotaz, jestli to někdo nevyřešil třeba nějak elegantněji

rádio - dozvěděl jsem se akorát, že ej to můj problém. Vám to nedělá, nebo vás to ne...re? Mě strašně! V manuálu jsem se nastavení nedočetl. Možná je připojené na sběrnici vozu a šlo by nastavit hlasitost po zapnutí v diagnostice. Nakonec to vyřeším výměnou za 7" vestavěnou navigaci

šrouby světel - odrezovač a nějaké zkušenosti jasně že mám, ale tvar šroubu a provedení spoje prakticky vylučuje, aby se chemie dostala k závitu. Jen jsem se chtěl zeptat na zkušenosti. Půlka ročních aut jezdí s nějakou nesvítící žárovkou a tady, že by do těch světel 10let nikdo nelezl? A nebo že by to tak zarezlo za měsíc? Jeden šroub už zalomený byl (na filtr vzduchu) a další na světle rupnul mě. Dál jsem to nezkoušel, protože se to v zimě blbě venku dělá. Ale chtěl bych mít jistotu, že když mě cestou lupne žárovka, tak nepojedu domů na odtahovce, protože se k ní nedostanu.

gumy - když už to někdo přidal do diskuse k mému autu, tak jsem jej koupil se dvěma sadami zimních gum, teď tam mám plecháče, na hliníky koupím něco letního, protože je jedna z gum proražená, budu shánět jednu do čtveřice, nebo je budu muset rozprodat. typy později dodám, teď to mám k autu tak 9000km. S dojížděním zimáků v létě mám špatnou zkušenost, když mi na dálnici bouchla na Feldě a tak to byla poslední pobídka na pořízení bytelnějšího auta. Přípustné rozměry ráfků a gum jsou v TP a jiné bych nezkoušel, protože jsem si ho pořídil na to, abych se dostal za jakéhokoli počasí domů a ne na blbnutí v lomu - i když bych to taky rád zkusil.

E85 - Felda žrala okolo 10l/ 100km ať tam byl čistý E85 nebo N95, nebo směs v jakémkoli poměru. Rozdíl 10Kč/l byl pádný důvod. Forestr má najeto stejně, co ta Felinka (cca 280tis.), tak by to za výměnu fitru stálo. Jen jde o to, z jakých materiálů je prostor v motoru. Dát za uši ropným kartelům mě láká, i když připouštím, že výroba biolihu nějakou naftu sežere. Nejvíc by se mi líbil hybrid, ale kvůli tomu lesníka předělávat nebudu :-)

LPG - má někdo nádrž tak umístěnou, aby nezabírala kufr a prostor pro rezervu?

_________________
Subaru Forester SG5, 2.0 man. *2005, vínový, spotřeba okolo 1hl/Mm
Subaru Forester SF5LJ, 2.0 man. *1999, stříbrný


Naposledy upravil ok1mpx dne ned bře 20, 2016 5:38 pm, celkově upraveno 1



stř bře 09, 2016 5:35 pm
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Příspěvky: 102
Bydliště: okres Česká Lípa
podtlak v nádrži - u škodovek 100/120/Fav/Fel byl okolo hrdel nádrže systém hadiček, umožňující odvětrávání. Když se to ucpalo, přetlak v nádrži to někdy uvolnil, ale když ne, hrozil kolaps (zborcení) nádrže. Takže si myslím, že to není dobře. Tak to holt budu muset nastudovat v chytré knížce. Kdyžtak se někdo ozvěte s nápadem, kde, co jak...

řazení
- maximálky na redukci mám nastudované. To je v pohodě. Ale občas při řazení čehokoli tam kvalt moc nejde. Může to něco signalizovat? Od začátku, co Forestra mám, mi přijde, že občas klouže spojka a po pár kilometrech to vypadá OK. Přitom, občas, zvlášť na redukci mi přijde, že se mi povede " spojkou prásknout" tvrději, než by bylo záhodno a auto sebou cukne (za jízdy, třeba mezi 3 a 4 stupněm), takže kdyby byla spojka na hranici, tak by to spíše klouzlo ve spojce, než aby to mlátilo s posádkou :-)

_________________
Subaru Forester SG5, 2.0 man. *2005, vínový, spotřeba okolo 1hl/Mm
Subaru Forester SF5LJ, 2.0 man. *1999, stříbrný


stř bře 09, 2016 5:48 pm
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: úte kvě 12, 2015 6:51 am
Příspěvky: 68
Bydliště: Brno
davidherda
Tak to sem si pročítal, už i dřív jen mi to vypadlo. Je tam toho napsaný dost, o rozměrech už míň. Mě a právě jestli není problém ten profil 75. Jinak sem na netu viděl, že by tam měli jít i 225/70/R15, Forestrovy to na pěkných aspoň trochu teréních pneumatikách sluší.

ok1mpx
nádrž sem jinde neviděl ale viděl sem rezervu umístěnou pod autem :-) byl to forester minulá generace, takže původně měl být ještě o kousek nižší

_________________
Subaru Forester 2.0X 92kW (2005)
Ford Escort 85 kW ex
Škoda Favorit 44kW Odpočívá na zahradě


stř bře 09, 2016 6:26 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
Příspěvky: 1826
Bydliště: Ostrava
Ad nechtěné spouštění ostřiku světel: nejjednodušší je podle mne odpojit ovládání (přerušit v tlačítku).
Měl jsem to tak u předchozího Forestra - podle mne ten ostřik světel akorát zbytečně bere vodu.

_________________
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)


stř bře 09, 2016 7:31 pm
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 73 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: