Čas letí a kilometry ubíhají a tak si říkám, že tři roky užívání s náběhem cca 75tkm z toho 70tkm na plyn je tak nějak vhodný čas na malé ohlédnutí a shrnutí mých dojmů a zkušeností s XT-čkem.
Vezmu to postupně od začátku. Připomenu, že jsem XT-čko koupil v dubnu 2015 od jistého srbského politika.
Čtvrt roku jsem si auto tak nějak oťukával a jestli to je to pravé ořechové, co chci jednak na denní dojíždění a jednak na rodinné výlety. A protože jsem se ujistil, i přes sem tam nějaké výhrady, že ano, přišla tehdy v létě na řadu přestavba na plyn a tomu předcházející důkladná prohlídka a poměrně velký servis, zahrnující především ventily, ale i třeba výměnu spojky, a pak ono provedení přestavby na LPG i dodatečná antikorozní ochrana, protože se ukázalo, že ta na autě tak trochu chyběla. Zřejmě úsporné opatřění japončíků pro jižní Evropu. Takže bylo třeba zakonzervovat dosud prakticky rzí netknutý stav. Zároveň tímto upozorňuji zájemce o ojetá sůba z Itálie, aby počítaly s nutností autu dodatečně pořádně ošetřit podvozek i motorový prostor. Veškerý servis byl k mé plné spokojenosti proveden v Dobřanech a "zplynění" má na svědomí Radek Červený, tedy firma Strogas z Lužan u Přeštic.
K tomu LPG dodám, že se jedná o systém Magic 4 a bylo rovněž instalováno tlakové přimazávání, ke kterému používám přípravek Flashlube. Odladění LPG vyžadovalo o něco více snažení než před tím u dloulitru atmo, kde v podstatě nebylo třeba nic "ladit", ale po asi dvou zkušebních etapách bylo dosaženo naprosto bezproblémového chodu. Přetrval jediný nešvar, a to mírné cuknutí v okamžiku, kdy dojde plyn.
Někdy koncem 2015 nebo začátkem 2016 mě neminula výměna zadních tlumičů, s kterou jsem počítal už při koupi. Voba padla na KYB bez nivelace a zesílené pružiny. Opět provedeno v Dobřanech.
Loni jsem si nechal u autočalouníka Šemory z Křimic dovycpat sedadlo řidiče, aby poskytovalo alespoň nějaké boční vedení. Pocit ze sedačky je teď lepší, ale pro dosažení skutečně lepšího vedení i pohodlí by bylo nutno přešít celý potah a do toho se mi zatím strkat peníze nechce.
V průběhu těch necelých tří let jsem si postupně na auto dodělal zástěrky, zadní nášlap a naposledy a mřížku do kapoty, kterou jsem se pochlubil o pár příspěvků výše.
Letos přišla na řadu kompletní výměna všech tlumičů. Po neúspěšném hledání sportovnější varianty ke standardním KYB Exel-G jsem u těchto zůstal. Nové tlumiče jsou ve srovnáním s původními jako nebe a dudy.
Nyní mám čerstvě přezuto na letní Dunlopy SportMaxx RT2 nazuté na renovovaných discích XT.
Pár strohých faktů:
- aktuální nájezd 170tkm, z toho 75tkm na plyn
- LPG Magic4 s řídicí jednotkou STAG
- tlakové přimazávání přímo do rozvodu LPG - používám FlashLube
- přívstřik benzínu dle zatížení motoru
- dlouhodobá průměrná spotřeba LPG necelých 11l/100km (pohybuje se většinou v rozmezí 10 až 12)
- dlouhodobá průměrná spotřeba benzínu cca 0,5l/100km
- spotřeba oleje cca 1l/10tkm
- spotřeba FlashLube 11dcl/1000km
- servis - normální pravidelný každých 10tkm
- ventily - zatím nic, budou se dělat po 80tkm, takže letos v létě
Ještě jeden postřeh, co se týče pneu a SG a to ať s turbem nebo bez. Jednoznačně doporučuju asymetrické vzorky. Citelně zlepšují zpětnou vazbu i přesnost řízení.