Stránka 3 z 8

Re: Diagnóza 2,5XT - Konečné řešení

Napsal: stř bře 15, 2017 9:31 am
od Marty73
hamoun píše:mimochodem nevim, z ceho to mate tak poohybane .. je to skoro na vsem, co vidim ...
kde ty sutry chytate?
ja mel při prodeji auta (130tkm? 140tkm?) asi 3 ohnute platky ... jinak to bylo jak nove ...
Jezdíme v zimě za posypovými vozy, aby nám to neuklouzlo :-DDD

Re: Diagnóza 2,5XT - Konečné řešení

Napsal: pát bře 17, 2017 2:53 am
od draconis
hamoun píše:mimochodem nevim, z ceho to mate tak poohybane .. je to skoro na vsem, co vidim ...
kde ty sutry chytate?
No tak počkej, když si na to zítra (tedy dnes přes den) vzpomenu, pošlu ti fotku z mého Forejse... :-)

Re: Diagnóza 2,5XT - Konečné řešení

Napsal: ned bře 19, 2017 1:49 am
od Bodyšek
Gratulace!!!At slouzi a jezdi!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Diagnóza 2,5XT - Konečné řešení

Napsal: pát led 19, 2018 8:01 am
od Bekr
XT-čko má za sebou 160tkm a podvozek už potřeboval trochu zainvestovat. Hlavně tlumiče. Po neúspěšném hledání sportovnější, ale nesnížené, varianty ke standardu KYB Exel-G jsem u toho standardu zůstal. Ujel jsem s tím zatím jen pár kilometrů, ale musím říct, že rozdíl je značný a říkám si, že jsem to měl udělat už dávno. Před výměnou jsem byl rozhodnut vyměnit i zimáky, páč už je mám šestou sezónu a občas mi to už připadalo takový nejistý. Teď ale nevím, jestli na nich nakonec tu letošní už nedojezdím. Auto jede jak po kolejích i na ranní oslizlé vozovce. (*_^) |,,,,

Perlička na závěr, bo musím mít vždycky něco spešl... Domníval jsem se, že mi odešla jedna přední kost. Nechával jsem to už od Vánoc na právě plánovanou výměnu tlumičů. Při té se však ukázalo, že kost je v pořádku, jenže je vytržená z držáku na ramenni... 8()

Re: Diagnóza 2,5XT - Konečné řešení

Napsal: pon led 29, 2018 10:31 pm
od Bekr
Tak jsem gumy přeci jen vyměnil. Nové obutí je Continental TS850P.
Řízení je teď subjektivně citlivější než s předchozími šípáky Semperit SpeedGrip, stejně tak jako při srovnání s GY UltraGrip Performance, které jsem tam měl před dvěma lety a teď jsou na dvoulitru. Hlavní rozdíl cítím za vrcholem zatáčky, kdy tyhle contíky ochotněji utahujou zatáčku. Jinak grip asi nebudou mít lepší než výše zmíněné GY na žádném povrchu a jsou i hlučnější. Shrnuto podtrženo, pro pocit z řízení jsou super, ale pokud bych měl vybírat jen rozumem, tak bych musel sáhnout opět po GY UG...

Re: Diagnóza 2,5XT - Konečné řešení

Napsal: úte led 30, 2018 1:30 am
od romull
Perfektní volba a až přijde sníh, tak poznáš že mají i lepší boční vedení a oproti spoustě jiných umí i slušně brzdit =) . Cenově jsou sice trošku výše, ale svými vlastnostmi to zase vrátí.

Re: Diagnóza 2,5XT - Konečné řešení

Napsal: čtv bře 29, 2018 10:29 pm
od Bekr
Čas letí a kilometry ubíhají a tak si říkám, že tři roky užívání s náběhem cca 75tkm z toho 70tkm na plyn je tak nějak vhodný čas na malé ohlédnutí a shrnutí mých dojmů a zkušeností s XT-čkem.
Vezmu to postupně od začátku. Připomenu, že jsem XT-čko koupil v dubnu 2015 od jistého srbského politika. :-) Čtvrt roku jsem si auto tak nějak oťukával a jestli to je to pravé ořechové, co chci jednak na denní dojíždění a jednak na rodinné výlety. A protože jsem se ujistil, i přes sem tam nějaké výhrady, že ano, přišla tehdy v létě na řadu přestavba na plyn a tomu předcházející důkladná prohlídka a poměrně velký servis, zahrnující především ventily, ale i třeba výměnu spojky, a pak ono provedení přestavby na LPG i dodatečná antikorozní ochrana, protože se ukázalo, že ta na autě tak trochu chyběla. Zřejmě úsporné opatřění japončíků pro jižní Evropu. Takže bylo třeba zakonzervovat dosud prakticky rzí netknutý stav. Zároveň tímto upozorňuji zájemce o ojetá sůba z Itálie, aby počítaly s nutností autu dodatečně pořádně ošetřit podvozek i motorový prostor. Veškerý servis byl k mé plné spokojenosti proveden v Dobřanech a "zplynění" má na svědomí Radek Červený, tedy firma Strogas z Lužan u Přeštic.
K tomu LPG dodám, že se jedná o systém Magic 4 a bylo rovněž instalováno tlakové přimazávání, ke kterému používám přípravek Flashlube. Odladění LPG vyžadovalo o něco více snažení než před tím u dloulitru atmo, kde v podstatě nebylo třeba nic "ladit", ale po asi dvou zkušebních etapách bylo dosaženo naprosto bezproblémového chodu. Přetrval jediný nešvar, a to mírné cuknutí v okamžiku, kdy dojde plyn.
Někdy koncem 2015 nebo začátkem 2016 mě neminula výměna zadních tlumičů, s kterou jsem počítal už při koupi. Voba padla na KYB bez nivelace a zesílené pružiny. Opět provedeno v Dobřanech.
Loni jsem si nechal u autočalouníka Šemory z Křimic dovycpat sedadlo řidiče, aby poskytovalo alespoň nějaké boční vedení. Pocit ze sedačky je teď lepší, ale pro dosažení skutečně lepšího vedení i pohodlí by bylo nutno přešít celý potah a do toho se mi zatím strkat peníze nechce.
V průběhu těch necelých tří let jsem si postupně na auto dodělal zástěrky, zadní nášlap a naposledy a mřížku do kapoty, kterou jsem se pochlubil o pár příspěvků výše.
Letos přišla na řadu kompletní výměna všech tlumičů. Po neúspěšném hledání sportovnější varianty ke standardním KYB Exel-G jsem u těchto zůstal. Nové tlumiče jsou ve srovnáním s původními jako nebe a dudy.
Nyní mám čerstvě přezuto na letní Dunlopy SportMaxx RT2 nazuté na renovovaných discích XT.

Pár strohých faktů:
- aktuální nájezd 170tkm, z toho 75tkm na plyn
- LPG Magic4 s řídicí jednotkou STAG
- tlakové přimazávání přímo do rozvodu LPG - používám FlashLube
- přívstřik benzínu dle zatížení motoru
- dlouhodobá průměrná spotřeba LPG necelých 11l/100km (pohybuje se většinou v rozmezí 10 až 12)
- dlouhodobá průměrná spotřeba benzínu cca 0,5l/100km
- spotřeba oleje cca 1l/10tkm
- spotřeba FlashLube 11dcl/1000km
- servis - normální pravidelný každých 10tkm
- ventily - zatím nic, budou se dělat po 80tkm, takže letos v létě

Ještě jeden postřeh, co se týče pneu a SG a to ať s turbem nebo bez. Jednoznačně doporučuju asymetrické vzorky. Citelně zlepšují zpětnou vazbu i přesnost řízení. [DRIVE]

Re: Diagnóza 2,5XT - Konečné řešení

Napsal: čtv bře 29, 2018 10:43 pm
od námořník
Jede ti to moc pěkně :-). Nový tlumiče dělaj hodně, ať dál slouží :-).

Re: Diagnóza 2,5XT - Konečné řešení

Napsal: čtv bře 29, 2018 11:20 pm
od Bekr
Jirko, dík! :-)

Re: Diagnóza 2,5XT - Konečné řešení

Napsal: pát bře 30, 2018 6:19 am
od VDC
70 000 na plyn, tak to máme aktuálně stejnej nájezd. :-) Auto je to krásný !!!
Tak snad nám to dlouho vydrží. :-)

Re: Diagnóza 2,5XT - Konečné řešení

Napsal: pát bře 30, 2018 9:36 am
od adavid555
Pěkné to máš.

odesláno z mobilu

Re: Diagnóza 2,5XT - Konečné řešení

Napsal: pát bře 30, 2018 9:36 am
od dethroned
užitečné informace. ventily budeš dělat kontrolu nebo rovnou seřízení? na kolik odhaduješ seřízení když jde motor ven?

btw. na 99% neexistuje něco jako verze pro jížní evropu. je to standard EU. auta z jihu Itálie jsou většinou prostá podvozkové koroze, což je dobrá příležitost to ošetřit pro naší solanku...

Re: Diagnóza 2,5XT - Konečné řešení

Napsal: pát bře 30, 2018 11:23 am
od yohn
Tipuju si serizeni ventilu u 169kw na 12k. A myslim, ze mam hodne presnej odhad.

Re: Diagnóza 2,5XT - Konečné řešení

Napsal: pát bře 30, 2018 10:12 pm
od Bekr
Myslím, že tak nějak. Možná i 15.
Po 80tkm to už nějaké seřízení asi bude potřebovat. Pak dám vědět.

Re: Diagnóza 2,5XT - Konečné řešení

Napsal: pát bře 30, 2018 10:49 pm
od Mira
Bekr píše: Nyní mám čerstvě přezuto na letní Dunlopy SportMaxx RT2 nazuté na renovovaných discích XT.

Ještě jeden postřeh, co se týče pneu a SG a to ať s turbem nebo bez. Jednoznačně doporučuju asymetrické vzorky. Citelně zlepšují zpětnou vazbu i přesnost řízení.
Po dávné zkušenosti se zimníma šípama jezdím pouze asymetrický dezény. Léto i zima a nechci jiný.