Jezdíme v zimě za posypovými vozy, aby nám to neuklouzlohamoun píše:mimochodem nevim, z ceho to mate tak poohybane .. je to skoro na vsem, co vidim ...
kde ty sutry chytate?
ja mel při prodeji auta (130tkm? 140tkm?) asi 3 ohnute platky ... jinak to bylo jak nove ...
Diagnóza 2,5XT - Bekrovy vehikly
- Marty73
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 3306
- Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
- Jméno a příjmení: Martin J.
- Bydliště: Statenice
Re: Diagnóza 2,5XT - Konečné řešení
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
- draconis
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5217
- Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: České Budějovice
Re: Diagnóza 2,5XT - Konečné řešení
No tak počkej, když si na to zítra (tedy dnes přes den) vzpomenu, pošlu ti fotku z mého Forejse...hamoun píše:mimochodem nevim, z ceho to mate tak poohybane .. je to skoro na vsem, co vidim ...
kde ty sutry chytate?
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1706
- Registrován: pát úno 10, 2017 1:30 pm
- Jméno a příjmení: Bohumil Kohout
- Bydliště: Teplice nad Bečvou č.13
Re: Diagnóza 2,5XT - Konečné řešení
Gratulace!!!At slouzi a jezdi!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Diagnóza 2,5XT - Konečné řešení
XT-čko má za sebou 160tkm a podvozek už potřeboval trochu zainvestovat. Hlavně tlumiče. Po neúspěšném hledání sportovnější, ale nesnížené, varianty ke standardu KYB Exel-G jsem u toho standardu zůstal. Ujel jsem s tím zatím jen pár kilometrů, ale musím říct, že rozdíl je značný a říkám si, že jsem to měl udělat už dávno. Před výměnou jsem byl rozhodnut vyměnit i zimáky, páč už je mám šestou sezónu a občas mi to už připadalo takový nejistý. Teď ale nevím, jestli na nich nakonec tu letošní už nedojezdím. Auto jede jak po kolejích i na ranní oslizlé vozovce.
Perlička na závěr, bo musím mít vždycky něco spešl... Domníval jsem se, že mi odešla jedna přední kost. Nechával jsem to už od Vánoc na právě plánovanou výměnu tlumičů. Při té se však ukázalo, že kost je v pořádku, jenže je vytržená z držáku na ramenni...
Perlička na závěr, bo musím mít vždycky něco spešl... Domníval jsem se, že mi odešla jedna přední kost. Nechával jsem to už od Vánoc na právě plánovanou výměnu tlumičů. Při té se však ukázalo, že kost je v pořádku, jenže je vytržená z držáku na ramenni...
Bekr
Subaru Forester 2.0X Comfort 2003
Subaru Forester 2.0X Active 2007
Subaru Forester 2.5XT Low 2008
Subaru Outback 2.5i Executive ES 2020
GSX400SH 88 & XJR1300 00 & S22 60
Subaru Forester 2.0X Comfort 2003
Subaru Forester 2.0X Active 2007
Subaru Forester 2.5XT Low 2008
Subaru Outback 2.5i Executive ES 2020
GSX400SH 88 & XJR1300 00 & S22 60
Re: Diagnóza 2,5XT - Konečné řešení
Tak jsem gumy přeci jen vyměnil. Nové obutí je Continental TS850P.
Řízení je teď subjektivně citlivější než s předchozími šípáky Semperit SpeedGrip, stejně tak jako při srovnání s GY UltraGrip Performance, které jsem tam měl před dvěma lety a teď jsou na dvoulitru. Hlavní rozdíl cítím za vrcholem zatáčky, kdy tyhle contíky ochotněji utahujou zatáčku. Jinak grip asi nebudou mít lepší než výše zmíněné GY na žádném povrchu a jsou i hlučnější. Shrnuto podtrženo, pro pocit z řízení jsou super, ale pokud bych měl vybírat jen rozumem, tak bych musel sáhnout opět po GY UG...
Řízení je teď subjektivně citlivější než s předchozími šípáky Semperit SpeedGrip, stejně tak jako při srovnání s GY UltraGrip Performance, které jsem tam měl před dvěma lety a teď jsou na dvoulitru. Hlavní rozdíl cítím za vrcholem zatáčky, kdy tyhle contíky ochotněji utahujou zatáčku. Jinak grip asi nebudou mít lepší než výše zmíněné GY na žádném povrchu a jsou i hlučnější. Shrnuto podtrženo, pro pocit z řízení jsou super, ale pokud bych měl vybírat jen rozumem, tak bych musel sáhnout opět po GY UG...
Naposledy upravil(a) Bekr dne úte led 30, 2018 6:18 am, celkem upraveno 1 x.
Bekr
Subaru Forester 2.0X Comfort 2003
Subaru Forester 2.0X Active 2007
Subaru Forester 2.5XT Low 2008
Subaru Outback 2.5i Executive ES 2020
GSX400SH 88 & XJR1300 00 & S22 60
Subaru Forester 2.0X Comfort 2003
Subaru Forester 2.0X Active 2007
Subaru Forester 2.5XT Low 2008
Subaru Outback 2.5i Executive ES 2020
GSX400SH 88 & XJR1300 00 & S22 60
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4156
- Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
- Bydliště: Jemnice, Vysočina
Re: Diagnóza 2,5XT - Konečné řešení
Perfektní volba a až přijde sníh, tak poznáš že mají i lepší boční vedení a oproti spoustě jiných umí i slušně brzdit . Cenově jsou sice trošku výše, ale svými vlastnostmi to zase vrátí.
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Nyní: BMW 330xd AT
Re: Diagnóza 2,5XT - Konečné řešení
Čas letí a kilometry ubíhají a tak si říkám, že tři roky užívání s náběhem cca 75tkm z toho 70tkm na plyn je tak nějak vhodný čas na malé ohlédnutí a shrnutí mých dojmů a zkušeností s XT-čkem.
Vezmu to postupně od začátku. Připomenu, že jsem XT-čko koupil v dubnu 2015 od jistého srbského politika. Čtvrt roku jsem si auto tak nějak oťukával a jestli to je to pravé ořechové, co chci jednak na denní dojíždění a jednak na rodinné výlety. A protože jsem se ujistil, i přes sem tam nějaké výhrady, že ano, přišla tehdy v létě na řadu přestavba na plyn a tomu předcházející důkladná prohlídka a poměrně velký servis, zahrnující především ventily, ale i třeba výměnu spojky, a pak ono provedení přestavby na LPG i dodatečná antikorozní ochrana, protože se ukázalo, že ta na autě tak trochu chyběla. Zřejmě úsporné opatřění japončíků pro jižní Evropu. Takže bylo třeba zakonzervovat dosud prakticky rzí netknutý stav. Zároveň tímto upozorňuji zájemce o ojetá sůba z Itálie, aby počítaly s nutností autu dodatečně pořádně ošetřit podvozek i motorový prostor. Veškerý servis byl k mé plné spokojenosti proveden v Dobřanech a "zplynění" má na svědomí Radek Červený, tedy firma Strogas z Lužan u Přeštic.
K tomu LPG dodám, že se jedná o systém Magic 4 a bylo rovněž instalováno tlakové přimazávání, ke kterému používám přípravek Flashlube. Odladění LPG vyžadovalo o něco více snažení než před tím u dloulitru atmo, kde v podstatě nebylo třeba nic "ladit", ale po asi dvou zkušebních etapách bylo dosaženo naprosto bezproblémového chodu. Přetrval jediný nešvar, a to mírné cuknutí v okamžiku, kdy dojde plyn.
Někdy koncem 2015 nebo začátkem 2016 mě neminula výměna zadních tlumičů, s kterou jsem počítal už při koupi. Voba padla na KYB bez nivelace a zesílené pružiny. Opět provedeno v Dobřanech.
Loni jsem si nechal u autočalouníka Šemory z Křimic dovycpat sedadlo řidiče, aby poskytovalo alespoň nějaké boční vedení. Pocit ze sedačky je teď lepší, ale pro dosažení skutečně lepšího vedení i pohodlí by bylo nutno přešít celý potah a do toho se mi zatím strkat peníze nechce.
V průběhu těch necelých tří let jsem si postupně na auto dodělal zástěrky, zadní nášlap a naposledy a mřížku do kapoty, kterou jsem se pochlubil o pár příspěvků výše.
Letos přišla na řadu kompletní výměna všech tlumičů. Po neúspěšném hledání sportovnější varianty ke standardním KYB Exel-G jsem u těchto zůstal. Nové tlumiče jsou ve srovnáním s původními jako nebe a dudy.
Nyní mám čerstvě přezuto na letní Dunlopy SportMaxx RT2 nazuté na renovovaných discích XT.
Pár strohých faktů:
- aktuální nájezd 170tkm, z toho 75tkm na plyn
- LPG Magic4 s řídicí jednotkou STAG
- tlakové přimazávání přímo do rozvodu LPG - používám FlashLube
- přívstřik benzínu dle zatížení motoru
- dlouhodobá průměrná spotřeba LPG necelých 11l/100km (pohybuje se většinou v rozmezí 10 až 12)
- dlouhodobá průměrná spotřeba benzínu cca 0,5l/100km
- spotřeba oleje cca 1l/10tkm
- spotřeba FlashLube 11dcl/1000km
- servis - normální pravidelný každých 10tkm
- ventily - zatím nic, budou se dělat po 80tkm, takže letos v létě
Ještě jeden postřeh, co se týče pneu a SG a to ať s turbem nebo bez. Jednoznačně doporučuju asymetrické vzorky. Citelně zlepšují zpětnou vazbu i přesnost řízení.
Vezmu to postupně od začátku. Připomenu, že jsem XT-čko koupil v dubnu 2015 od jistého srbského politika. Čtvrt roku jsem si auto tak nějak oťukával a jestli to je to pravé ořechové, co chci jednak na denní dojíždění a jednak na rodinné výlety. A protože jsem se ujistil, i přes sem tam nějaké výhrady, že ano, přišla tehdy v létě na řadu přestavba na plyn a tomu předcházející důkladná prohlídka a poměrně velký servis, zahrnující především ventily, ale i třeba výměnu spojky, a pak ono provedení přestavby na LPG i dodatečná antikorozní ochrana, protože se ukázalo, že ta na autě tak trochu chyběla. Zřejmě úsporné opatřění japončíků pro jižní Evropu. Takže bylo třeba zakonzervovat dosud prakticky rzí netknutý stav. Zároveň tímto upozorňuji zájemce o ojetá sůba z Itálie, aby počítaly s nutností autu dodatečně pořádně ošetřit podvozek i motorový prostor. Veškerý servis byl k mé plné spokojenosti proveden v Dobřanech a "zplynění" má na svědomí Radek Červený, tedy firma Strogas z Lužan u Přeštic.
K tomu LPG dodám, že se jedná o systém Magic 4 a bylo rovněž instalováno tlakové přimazávání, ke kterému používám přípravek Flashlube. Odladění LPG vyžadovalo o něco více snažení než před tím u dloulitru atmo, kde v podstatě nebylo třeba nic "ladit", ale po asi dvou zkušebních etapách bylo dosaženo naprosto bezproblémového chodu. Přetrval jediný nešvar, a to mírné cuknutí v okamžiku, kdy dojde plyn.
Někdy koncem 2015 nebo začátkem 2016 mě neminula výměna zadních tlumičů, s kterou jsem počítal už při koupi. Voba padla na KYB bez nivelace a zesílené pružiny. Opět provedeno v Dobřanech.
Loni jsem si nechal u autočalouníka Šemory z Křimic dovycpat sedadlo řidiče, aby poskytovalo alespoň nějaké boční vedení. Pocit ze sedačky je teď lepší, ale pro dosažení skutečně lepšího vedení i pohodlí by bylo nutno přešít celý potah a do toho se mi zatím strkat peníze nechce.
V průběhu těch necelých tří let jsem si postupně na auto dodělal zástěrky, zadní nášlap a naposledy a mřížku do kapoty, kterou jsem se pochlubil o pár příspěvků výše.
Letos přišla na řadu kompletní výměna všech tlumičů. Po neúspěšném hledání sportovnější varianty ke standardním KYB Exel-G jsem u těchto zůstal. Nové tlumiče jsou ve srovnáním s původními jako nebe a dudy.
Nyní mám čerstvě přezuto na letní Dunlopy SportMaxx RT2 nazuté na renovovaných discích XT.
Pár strohých faktů:
- aktuální nájezd 170tkm, z toho 75tkm na plyn
- LPG Magic4 s řídicí jednotkou STAG
- tlakové přimazávání přímo do rozvodu LPG - používám FlashLube
- přívstřik benzínu dle zatížení motoru
- dlouhodobá průměrná spotřeba LPG necelých 11l/100km (pohybuje se většinou v rozmezí 10 až 12)
- dlouhodobá průměrná spotřeba benzínu cca 0,5l/100km
- spotřeba oleje cca 1l/10tkm
- spotřeba FlashLube 11dcl/1000km
- servis - normální pravidelný každých 10tkm
- ventily - zatím nic, budou se dělat po 80tkm, takže letos v létě
Ještě jeden postřeh, co se týče pneu a SG a to ať s turbem nebo bez. Jednoznačně doporučuju asymetrické vzorky. Citelně zlepšují zpětnou vazbu i přesnost řízení.
Naposledy upravil(a) Bekr dne čtv bře 29, 2018 10:49 pm, celkem upraveno 1 x.
Bekr
Subaru Forester 2.0X Comfort 2003
Subaru Forester 2.0X Active 2007
Subaru Forester 2.5XT Low 2008
Subaru Outback 2.5i Executive ES 2020
GSX400SH 88 & XJR1300 00 & S22 60
Subaru Forester 2.0X Comfort 2003
Subaru Forester 2.0X Active 2007
Subaru Forester 2.5XT Low 2008
Subaru Outback 2.5i Executive ES 2020
GSX400SH 88 & XJR1300 00 & S22 60
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20601
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Diagnóza 2,5XT - Konečné řešení
Jede ti to moc pěkně . Nový tlumiče dělaj hodně, ať dál slouží .
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Re: Diagnóza 2,5XT - Konečné řešení
Jirko, dík!
Bekr
Subaru Forester 2.0X Comfort 2003
Subaru Forester 2.0X Active 2007
Subaru Forester 2.5XT Low 2008
Subaru Outback 2.5i Executive ES 2020
GSX400SH 88 & XJR1300 00 & S22 60
Subaru Forester 2.0X Comfort 2003
Subaru Forester 2.0X Active 2007
Subaru Forester 2.5XT Low 2008
Subaru Outback 2.5i Executive ES 2020
GSX400SH 88 & XJR1300 00 & S22 60
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49131
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Diagnóza 2,5XT - Konečné řešení
70 000 na plyn, tak to máme aktuálně stejnej nájezd. Auto je to krásný !!!
Tak snad nám to dlouho vydrží.
Tak snad nám to dlouho vydrží.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Diagnóza 2,5XT - Konečné řešení
užitečné informace. ventily budeš dělat kontrolu nebo rovnou seřízení? na kolik odhaduješ seřízení když jde motor ven?
btw. na 99% neexistuje něco jako verze pro jížní evropu. je to standard EU. auta z jihu Itálie jsou většinou prostá podvozkové koroze, což je dobrá příležitost to ošetřit pro naší solanku...
btw. na 99% neexistuje něco jako verze pro jížní evropu. je to standard EU. auta z jihu Itálie jsou většinou prostá podvozkové koroze, což je dobrá příležitost to ošetřit pro naší solanku...
- yohn
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11958
- Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Diagnóza 2,5XT - Konečné řešení
Tipuju si serizeni ventilu u 169kw na 12k. A myslim, ze mam hodne presnej odhad.
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
Re: Diagnóza 2,5XT - Konečné řešení
Myslím, že tak nějak. Možná i 15.
Po 80tkm to už nějaké seřízení asi bude potřebovat. Pak dám vědět.
Po 80tkm to už nějaké seřízení asi bude potřebovat. Pak dám vědět.
Bekr
Subaru Forester 2.0X Comfort 2003
Subaru Forester 2.0X Active 2007
Subaru Forester 2.5XT Low 2008
Subaru Outback 2.5i Executive ES 2020
GSX400SH 88 & XJR1300 00 & S22 60
Subaru Forester 2.0X Comfort 2003
Subaru Forester 2.0X Active 2007
Subaru Forester 2.5XT Low 2008
Subaru Outback 2.5i Executive ES 2020
GSX400SH 88 & XJR1300 00 & S22 60
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10646
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Diagnóza 2,5XT - Konečné řešení
Po dávné zkušenosti se zimníma šípama jezdím pouze asymetrický dezény. Léto i zima a nechci jiný.Bekr píše: Nyní mám čerstvě přezuto na letní Dunlopy SportMaxx RT2 nazuté na renovovaných discích XT.
Ještě jeden postřeh, co se týče pneu a SG a to ať s turbem nebo bez. Jednoznačně doporučuju asymetrické vzorky. Citelně zlepšují zpětnou vazbu i přesnost řízení.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem