Diagnóza 2,5XT - Bekrovy vehikly

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: Diagnóza 2,5XT - Konečné řešení

Příspěvek od Marty73 »

hamoun píše:mimochodem nevim, z ceho to mate tak poohybane .. je to skoro na vsem, co vidim ...
kde ty sutry chytate?
ja mel při prodeji auta (130tkm? 140tkm?) asi 3 ohnute platky ... jinak to bylo jak nove ...
Jezdíme v zimě za posypovými vozy, aby nám to neuklouzlo :-DDD
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Uživatelský avatar
draconis
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5207
Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: České Budějovice

Re: Diagnóza 2,5XT - Konečné řešení

Příspěvek od draconis »

hamoun píše:mimochodem nevim, z ceho to mate tak poohybane .. je to skoro na vsem, co vidim ...
kde ty sutry chytate?
No tak počkej, když si na to zítra (tedy dnes přes den) vzpomenu, pošlu ti fotku z mého Forejse... :-)
Bodyšek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1706
Registrován: pát úno 10, 2017 1:30 pm
Jméno a příjmení: Bohumil Kohout
Bydliště: Teplice nad Bečvou č.13

Re: Diagnóza 2,5XT - Konečné řešení

Příspěvek od Bodyšek »

Gratulace!!!At slouzi a jezdi!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Uživatelský avatar
Bekr
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 544
Registrován: sob lis 26, 2011 9:47 pm

Re: Diagnóza 2,5XT - Konečné řešení

Příspěvek od Bekr »

XT-čko má za sebou 160tkm a podvozek už potřeboval trochu zainvestovat. Hlavně tlumiče. Po neúspěšném hledání sportovnější, ale nesnížené, varianty ke standardu KYB Exel-G jsem u toho standardu zůstal. Ujel jsem s tím zatím jen pár kilometrů, ale musím říct, že rozdíl je značný a říkám si, že jsem to měl udělat už dávno. Před výměnou jsem byl rozhodnut vyměnit i zimáky, páč už je mám šestou sezónu a občas mi to už připadalo takový nejistý. Teď ale nevím, jestli na nich nakonec tu letošní už nedojezdím. Auto jede jak po kolejích i na ranní oslizlé vozovce. (*_^) |,,,,

Perlička na závěr, bo musím mít vždycky něco spešl... Domníval jsem se, že mi odešla jedna přední kost. Nechával jsem to už od Vánoc na právě plánovanou výměnu tlumičů. Při té se však ukázalo, že kost je v pořádku, jenže je vytržená z držáku na ramenni... 8()
Bekr
Subaru Forester 2.0X Comfort 2003
Subaru Forester 2.0X Active 2007
Subaru Forester 2.5XT Low 2008
Subaru Outback 2.5i Executive ES 2020
GSX400SH 88 & XJR1300 00 & S22 60
Uživatelský avatar
Bekr
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 544
Registrován: sob lis 26, 2011 9:47 pm

Re: Diagnóza 2,5XT - Konečné řešení

Příspěvek od Bekr »

Tak jsem gumy přeci jen vyměnil. Nové obutí je Continental TS850P.
Řízení je teď subjektivně citlivější než s předchozími šípáky Semperit SpeedGrip, stejně tak jako při srovnání s GY UltraGrip Performance, které jsem tam měl před dvěma lety a teď jsou na dvoulitru. Hlavní rozdíl cítím za vrcholem zatáčky, kdy tyhle contíky ochotněji utahujou zatáčku. Jinak grip asi nebudou mít lepší než výše zmíněné GY na žádném povrchu a jsou i hlučnější. Shrnuto podtrženo, pro pocit z řízení jsou super, ale pokud bych měl vybírat jen rozumem, tak bych musel sáhnout opět po GY UG...
Přílohy
20180126_160634.jpg
Naposledy upravil(a) Bekr dne úte led 30, 2018 6:18 am, celkem upraveno 1 x.
Bekr
Subaru Forester 2.0X Comfort 2003
Subaru Forester 2.0X Active 2007
Subaru Forester 2.5XT Low 2008
Subaru Outback 2.5i Executive ES 2020
GSX400SH 88 & XJR1300 00 & S22 60
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Diagnóza 2,5XT - Konečné řešení

Příspěvek od romull »

Perfektní volba a až přijde sníh, tak poznáš že mají i lepší boční vedení a oproti spoustě jiných umí i slušně brzdit =) . Cenově jsou sice trošku výše, ale svými vlastnostmi to zase vrátí.
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Uživatelský avatar
Bekr
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 544
Registrován: sob lis 26, 2011 9:47 pm

Re: Diagnóza 2,5XT - Konečné řešení

Příspěvek od Bekr »

Čas letí a kilometry ubíhají a tak si říkám, že tři roky užívání s náběhem cca 75tkm z toho 70tkm na plyn je tak nějak vhodný čas na malé ohlédnutí a shrnutí mých dojmů a zkušeností s XT-čkem.
Vezmu to postupně od začátku. Připomenu, že jsem XT-čko koupil v dubnu 2015 od jistého srbského politika. :-) Čtvrt roku jsem si auto tak nějak oťukával a jestli to je to pravé ořechové, co chci jednak na denní dojíždění a jednak na rodinné výlety. A protože jsem se ujistil, i přes sem tam nějaké výhrady, že ano, přišla tehdy v létě na řadu přestavba na plyn a tomu předcházející důkladná prohlídka a poměrně velký servis, zahrnující především ventily, ale i třeba výměnu spojky, a pak ono provedení přestavby na LPG i dodatečná antikorozní ochrana, protože se ukázalo, že ta na autě tak trochu chyběla. Zřejmě úsporné opatřění japončíků pro jižní Evropu. Takže bylo třeba zakonzervovat dosud prakticky rzí netknutý stav. Zároveň tímto upozorňuji zájemce o ojetá sůba z Itálie, aby počítaly s nutností autu dodatečně pořádně ošetřit podvozek i motorový prostor. Veškerý servis byl k mé plné spokojenosti proveden v Dobřanech a "zplynění" má na svědomí Radek Červený, tedy firma Strogas z Lužan u Přeštic.
K tomu LPG dodám, že se jedná o systém Magic 4 a bylo rovněž instalováno tlakové přimazávání, ke kterému používám přípravek Flashlube. Odladění LPG vyžadovalo o něco více snažení než před tím u dloulitru atmo, kde v podstatě nebylo třeba nic "ladit", ale po asi dvou zkušebních etapách bylo dosaženo naprosto bezproblémového chodu. Přetrval jediný nešvar, a to mírné cuknutí v okamžiku, kdy dojde plyn.
Někdy koncem 2015 nebo začátkem 2016 mě neminula výměna zadních tlumičů, s kterou jsem počítal už při koupi. Voba padla na KYB bez nivelace a zesílené pružiny. Opět provedeno v Dobřanech.
Loni jsem si nechal u autočalouníka Šemory z Křimic dovycpat sedadlo řidiče, aby poskytovalo alespoň nějaké boční vedení. Pocit ze sedačky je teď lepší, ale pro dosažení skutečně lepšího vedení i pohodlí by bylo nutno přešít celý potah a do toho se mi zatím strkat peníze nechce.
V průběhu těch necelých tří let jsem si postupně na auto dodělal zástěrky, zadní nášlap a naposledy a mřížku do kapoty, kterou jsem se pochlubil o pár příspěvků výše.
Letos přišla na řadu kompletní výměna všech tlumičů. Po neúspěšném hledání sportovnější varianty ke standardním KYB Exel-G jsem u těchto zůstal. Nové tlumiče jsou ve srovnáním s původními jako nebe a dudy.
Nyní mám čerstvě přezuto na letní Dunlopy SportMaxx RT2 nazuté na renovovaných discích XT.

Pár strohých faktů:
- aktuální nájezd 170tkm, z toho 75tkm na plyn
- LPG Magic4 s řídicí jednotkou STAG
- tlakové přimazávání přímo do rozvodu LPG - používám FlashLube
- přívstřik benzínu dle zatížení motoru
- dlouhodobá průměrná spotřeba LPG necelých 11l/100km (pohybuje se většinou v rozmezí 10 až 12)
- dlouhodobá průměrná spotřeba benzínu cca 0,5l/100km
- spotřeba oleje cca 1l/10tkm
- spotřeba FlashLube 11dcl/1000km
- servis - normální pravidelný každých 10tkm
- ventily - zatím nic, budou se dělat po 80tkm, takže letos v létě

Ještě jeden postřeh, co se týče pneu a SG a to ať s turbem nebo bez. Jednoznačně doporučuju asymetrické vzorky. Citelně zlepšují zpětnou vazbu i přesnost řízení. [DRIVE]
Naposledy upravil(a) Bekr dne čtv bře 29, 2018 10:49 pm, celkem upraveno 1 x.
Bekr
Subaru Forester 2.0X Comfort 2003
Subaru Forester 2.0X Active 2007
Subaru Forester 2.5XT Low 2008
Subaru Outback 2.5i Executive ES 2020
GSX400SH 88 & XJR1300 00 & S22 60
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20510
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Diagnóza 2,5XT - Konečné řešení

Příspěvek od námořník »

Jede ti to moc pěkně :-). Nový tlumiče dělaj hodně, ať dál slouží :-).
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
Bekr
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 544
Registrován: sob lis 26, 2011 9:47 pm

Re: Diagnóza 2,5XT - Konečné řešení

Příspěvek od Bekr »

Jirko, dík! :-)
Bekr
Subaru Forester 2.0X Comfort 2003
Subaru Forester 2.0X Active 2007
Subaru Forester 2.5XT Low 2008
Subaru Outback 2.5i Executive ES 2020
GSX400SH 88 & XJR1300 00 & S22 60
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48892
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnóza 2,5XT - Konečné řešení

Příspěvek od VDC »

70 000 na plyn, tak to máme aktuálně stejnej nájezd. :-) Auto je to krásný !!!
Tak snad nám to dlouho vydrží. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
adavid555
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 237
Registrován: sob zář 26, 2009 8:11 pm
Jméno a příjmení: David
Bydliště: Karviná
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnóza 2,5XT - Konečné řešení

Příspěvek od adavid555 »

Pěkné to máš.

odesláno z mobilu
passat b5.5 V6
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Diagnóza 2,5XT - Konečné řešení

Příspěvek od dethroned »

užitečné informace. ventily budeš dělat kontrolu nebo rovnou seřízení? na kolik odhaduješ seřízení když jde motor ven?

btw. na 99% neexistuje něco jako verze pro jížní evropu. je to standard EU. auta z jihu Itálie jsou většinou prostá podvozkové koroze, což je dobrá příležitost to ošetřit pro naší solanku...
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
yohn
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11958
Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnóza 2,5XT - Konečné řešení

Příspěvek od yohn »

Tipuju si serizeni ventilu u 169kw na 12k. A myslim, ze mam hodne presnej odhad.
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
Uživatelský avatar
Bekr
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 544
Registrován: sob lis 26, 2011 9:47 pm

Re: Diagnóza 2,5XT - Konečné řešení

Příspěvek od Bekr »

Myslím, že tak nějak. Možná i 15.
Po 80tkm to už nějaké seřízení asi bude potřebovat. Pak dám vědět.
Bekr
Subaru Forester 2.0X Comfort 2003
Subaru Forester 2.0X Active 2007
Subaru Forester 2.5XT Low 2008
Subaru Outback 2.5i Executive ES 2020
GSX400SH 88 & XJR1300 00 & S22 60
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10614
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Diagnóza 2,5XT - Konečné řešení

Příspěvek od Mira »

Bekr píše: Nyní mám čerstvě přezuto na letní Dunlopy SportMaxx RT2 nazuté na renovovaných discích XT.

Ještě jeden postřeh, co se týče pneu a SG a to ať s turbem nebo bez. Jednoznačně doporučuju asymetrické vzorky. Citelně zlepšují zpětnou vazbu i přesnost řízení.
Po dávné zkušenosti se zimníma šípama jezdím pouze asymetrický dezény. Léto i zima a nechci jiný.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“