Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 64 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
vojcek - subaru leone station wagon my88 
Autor Zpráva
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv pro 29, 2011 10:05 am
Příspěvky: 53
Bydliště: Bruntál
Konečně jsem se dokopal k tomu, abych si po dvou letech založil vlastní vlákno k „projektu“ Subaru Leone Station Wagon – rok 1988, které dáváme víceméně dohromady s kamarádem, se kterým máme společné cestovatelské zájmy. Že to bude zrovna Leone byla vlastně Subaru diagnóza a vývoj celé situace.

První moje Subaru byla Impreza combi MY2005, vlastnil jsem ji cca 4 roky, do té doby, než naší rodině začala být malá. Mile mě překvapilo fungování zdejšího fóra, zaregistroval jsem se a postupně čerpal informace . Odjakživa jsem si chtěl splnit to, že budu mít své hobby car a tohle jsem viděl jako možnost. Když jsem se začal poohlížet po vozidle pro „expediční“ účely, tak jsem ze začátku vybíral spíše z tereních aut, ale vcelku mě odrazovaly provozní náklady jako velké pneu, spotřeba spojená s vetší hmotností offroadů i s ohledem na to, že auto bych chtěl využívat pro denní ježdění do práce a v neposlední řadě pořizovací cena. Uvědomil jsem si, že přece nebudu jezdit žádný „trial“, tak jsem to celé uchopil z druhé strany a začal jsem hledat spíše osobní auto. Vědom si předností Subaru jsem hledal vhodný model této značky. Vždy se mi líbila starší auta „s duší“. Padlo mi do oka Leone, nepěkně hezký kombík s hranatými tvary a s čistě mechanickým pohonem, staré poctivé auto bez zbytečných plastů...zkrátka mi to zapadalo do mé skládačky. Takže jsem se začal koukat po inzerátech. Bylo mi jasné, že když koupím takhle staré auto, bude potřebovat nemalou péči, aby bylo použitelné pro daný účel. Věděl jsem že to sežere spoustu času a peněz a že taková investice se mi nikdy nevrátí. Zkrátka někdo to prochlastá, někdo to naháže do automatů a někdo se třeba ožení. Po uvážení všech pro a proti jsem do toho nakonec šel. Věděl jsem, že investice budou postupné a že to nepůjde všechno naráz.

Naskytl se inzerát, vzal jsem kolegu a jelo se. Auto bylo ve stavu, kdy téměř nebrzdilo, koroze lemů a prahů byla více než znatelná, ale s tím jsem počítal, že veškeré karosářské práce bych chtěl udělat hned nazačátku, tak abych se k tomu nemusel vracet v brzké budoucí době. Testovací jízda z důvodu absence STK probíhala po lesních a polních cestách. S panem prodávájícím jsme si plácli, slíbil jsem, že auto dám dohromady a nesešrotuji ho a tak mi s tímto příslibem bylo prodáno. Jako bonus jsem dostal ještě jeden částečný vrak bez papírů. To se psal 7. měsíc roku 2014.

Auto putovalo do garáže, abych ho mohl přepsat na sebe a udělat STK, musel jsem udělat komplet brdzdové obložení a trošku zakamuflovat díry v zadních podbězích. Pojezdil jsem cca 500 km a začal auto rozebírat, značky jsem uložil do depozitu. Automechanik mi vytáhl motor a převodovku na zvedáku. Rozborka všeho ostatního probíhala u mě v garáži a trvala mi vcelku dlouho, spousta fotodokumentace, nákresů a poznámek, zkrátka tak, abych byl ještě schopný to složit. Při rozebírání jsem postupně zjišťoval vcelku špatný stav karoserie. Popravdě, chvílemi jsem si myslel, že tuhle karoserii už nikdo nemůže dát dokupy. Po úplném rozebrání šla holá karoserie otrýskat. Trýskáním se odkryla i ta nejposlednější slabá místa a byl čas shánět karosáře. Po určitých komplikacích se toho ujal karosář, který to vzal jako práci na vyplnění volnějšího času. Říkal, že víckrát by něco podobného už nevzal, ale zvládl to. Nechtěl jsem na něj tlačit, aby kvalita nebyla na úkor času. 8. měsíc 2016 (po devíti měsících) byly karosářské práce hotovy, proveden nástřik dutin, podlahy zespodu a zevnitř.

Během té celé doby co jsem čekal, jsem koupil nějáké díly, 2x jsem jel na inzerát „prodám díly subaru leone“ a dvakrát jsem dovezl plnou dodávku všeho možného. Nachystal jsem si díly náprav a brzdy. Zakoupil jsem turbo motor – ten je v tuto chvíli už u mechanika, který ho rozdělá a vyhodnotí, co všechno s ním budeme dělat. Teď čekám na objednáné díly na nápravy, jako čepy ramen, čepy řízení, tyčky řízení, přední tlumiče, všechny ložiska, tak abych auto mohl postavit na kola a začít řešit lak.

To je tedy dosavadní příběh jednoho Leone. Koukám že jsem se rozepsal vcelku dost, což u mě není až tak zvykem. Dřív jsem to nechtěl zveřejňovat, ale teď, když už je kastle hotová, tak není cesty zpět. Budu rád za vaše připomínky a rady, protože jsem si vědom toho, že teď se dostávám do složitější fáze, takže každá rada dobrá. Myslím že ty největší investice jsou za námi, kromě laku. Dílů máme vcelku slušnou zásobu, takže je kde brát. Už ani neodhaduju, kolik času to ještě zabere, takže jsem sám sobě zakázal si něco slibovat, co se týká termínů.

No a to ještě, kdybych Vám řekl, že naše vysněná destinace, kam by jsme se chtěli s tímhle autem jednou podívat je Island, to by jste mě měli už úplně za blázna :-DDD – dá se říct že i díky tomu tenhle celý „projekt“ vznikl.

[SUBARU]

Přikládám odkaz na galerii, kterou bych chtěl průběžně doplňovat s přibývajícími prácemi.

http://www.rajce.net/a13281740

_________________
Subaru Outback 3,0 H6 MY02 LPG
Subaru Leone Station Wagon, MY88 - ve výstavbě http://vojcekleone.rajce.idnes.cz/Subaru_Leone_Station_Wagon_MY88/
ex Subaru Impreza 2,0 GX, MY05


ned zář 25, 2016 4:48 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: čtv zář 27, 2012 7:36 am
Příspěvky: 3333
To auto mi prijde povedomy...od Petra Periny?
Tohle obdivuju,ale ja bych do toho nesel,tento typ neni az tak unikatni,aby si to zaslouzil,predchozi model by byl lepší,avsak drzim palce at to dodelas!


ned zář 25, 2016 7:14 pm
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv pro 29, 2011 10:05 am
Příspěvky: 53
Bydliště: Bruntál
cerv píše:
To auto mi prijde povedomy...od Petra Periny?

Ano, auto je od p. Periny. Kdysi jsem ti volal, kontakt na tebe jsem měl od něj, měl jsem nějaké technické dotazy, ale už je to dávno... Vím že to není až takový unikát, nepočítám, že bych z něj udělal veterána. Spíš mi jde o funkčnost a využitelný potenciál auta.

_________________
Subaru Outback 3,0 H6 MY02 LPG
Subaru Leone Station Wagon, MY88 - ve výstavbě http://vojcekleone.rajce.idnes.cz/Subaru_Leone_Station_Wagon_MY88/
ex Subaru Impreza 2,0 GX, MY05


ned zář 25, 2016 7:58 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: čtv zář 27, 2012 7:36 am
Příspěvky: 3333
Myslim,ze si s nim dost hrajes,takze bude jiste vic,nez jen funkcni!Bude jiste krasny.Doufam,ze ty fotky videl subaru4ever,aby videl,jak vypada zrezrly subaru...


ned zář 25, 2016 8:10 pm
Profil
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 19207
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
Úžasný. Jsi pašák ! Smekám před každým, kdo se do takové repase pustí. Vím co to obnáší za objem práce.
Tvému rozhodnutí sáhnout po dvojkovém Leone rozumím, když to nemá být veterán.
Pravidelně podávej report, jak se projekt vyvíjí !

_________________
https://vdcmonstersubaru.tumblr.com/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Justy 1.0 ´92 + Subaru Outback 3,0 H6 '01 +Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
EX Subaru-Robin Generator 0,7 kW (ukraden) + Subaru-Robin Generator 3 kW


ned zář 25, 2016 8:37 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 16, 2013 11:27 am
Příspěvky: 822
Bydliště: Praha
Krásná práce I(-,^)I Držím palce ať se dílo podaří. I(-,^)I

_________________
Subaru Forester SG 2.0 92kW MT MY05 ADV Comfort
ex Subaru Forester SF 2.0 92kW MT MY99 ADV
Triumph Tiger 955i MY01


pon zář 26, 2016 10:05 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned led 04, 2015 2:11 pm
Příspěvky: 4280
Bydliště: podhradí Křivoklátu
Myslím že ti termín určí místní osazenstvo a sice léto 2019, kdy pojedeme na Island se Subaru průvodem I(-,^)I


Držím palce a moc se těším na jedno z nejhezčích expedičních vozidel na světě!

_________________
Forester 2,0XTi MY02 -Silvestr
Forester 2,0X MY03 -Modrestr
Forester 2,0X MY04 -Pinkrestr
Forester 2,5XT MY09 -Černestr-ex
Rád všem vřele doporučím, tento servis Subaru, když půjdete na Křivoklát zajdem spolu do baru.
http://www.boxerauto.cz/


pon zář 26, 2016 10:28 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 04, 2009 12:34 pm
Příspěvky: 303
Vojto paráda! I(-,^)I
Toho Leonka jsem chtěl původně koupit, ale Petr (Peřina) mi střelil "voňavku", která je sežraná podobně. Asi bude zdrojem pro mého bělouše :-)
Teď mě napadá, že ses chtěl podívat na nějaký detail. Ještě to platí?

Držím palce!

_________________
Forester MY99, 92kW, LPG mimo provoz, dárce
Forester MY05, 92kW
Leone Stationwagon MY88, turbo 100kW,


pon zář 26, 2016 10:44 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: pát lis 12, 2010 9:44 pm
Příspěvky: 2483
Bydliště: Praha 5
Vojto, mám velikou radost, že už je dokončení v dohlednu, a že to děláte takhle parádně!

Ad. korunní rýpal Cerv: Uznávám, že třeba kastli v okolí uchycení tlumičů mám proti nafocenému jako novou, ale prahy a podlahu mám horší, než jak to měl Vojta ::-(((

_________________
Subaru Leone Super Station 1,8 AT, (r.v.83)
Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09) (už byl nahrazen)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<


pon zář 26, 2016 10:50 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: čtv zář 27, 2012 7:36 am
Příspěvky: 3333
Subaru4ever píše:
Vojto, mám velikou radost, že už je dokončení v dohlednu, a že to děláte takhle parádně!

Ad. korunní rýpal Cerv: Uznávám, že třeba kastli v okolí uchycení tlumičů mám proti nafocenému jako novou, ale prahy a podlahu mám horší, než jak to měl Vojta

Ja rypal,ty vecny fnukal:-)Jednodušší opravit prahy a podlahu nez podbehy a uchyceni tlumicu...


pon zář 26, 2016 11:04 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: pát lis 12, 2010 9:44 pm
Příspěvky: 2483
Bydliště: Praha 5
O tom žádná ;-D

_________________
Subaru Leone Super Station 1,8 AT, (r.v.83)
Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09) (už byl nahrazen)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<


pon zář 26, 2016 11:13 am
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv pro 29, 2011 10:05 am
Příspěvky: 53
Bydliště: Bruntál
Děkuji za pochvalu a podporu :-) potěšilo mě takovéto přijetí.

davidherda: 2019 zní vcelku reálně i pro mě :-D a pokud to bude jen trochu možné, tak si to ujít určitě nenechám.

lajo: určitě bych se po domluvě zastavil, jak budu mít cestu kolem, minimálně kouknout pro inspiraci na toho tvého bělouše ;-)

Odesláno z mého Lenovo P1a42 pomocí Tapatalk

_________________
Subaru Outback 3,0 H6 MY02 LPG
Subaru Leone Station Wagon, MY88 - ve výstavbě http://vojcekleone.rajce.idnes.cz/Subaru_Leone_Station_Wagon_MY88/
ex Subaru Impreza 2,0 GX, MY05


pon zář 26, 2016 6:38 pm
Profil
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 19207
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
cerv píše:
Ja rypal,ty vecny fnukal:-)Jednodušší opravit prahy a podlahu nez podbehy a uchyceni tlumicu...


Má pravdu Adame. Opravit prahy není nic složitýho, i kdyby se musely vyrobit. Ale dělat nový zvonce na tlumiče a opravit je tak, aby geometrie zůstala tak jak byla, to už je vyšší level. A větší pakárna...

_________________
https://vdcmonstersubaru.tumblr.com/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Justy 1.0 ´92 + Subaru Outback 3,0 H6 '01 +Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
EX Subaru-Robin Generator 0,7 kW (ukraden) + Subaru-Robin Generator 3 kW


pon zář 26, 2016 6:48 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv pro 29, 2011 10:05 am
Příspěvky: 53
Bydliště: Bruntál
A máme tu první dotaz: Lift kit

Dnes mi došly téměř všechny díly na podvozek, ale když už to budu skládat na auto, chtěl bych to udělat z jedné vody... Původně jsem chtěl objednat 2" Lift kit z Ameriky, ale ty peníze jim za to nedám. Tento kit obsahuje podložky pro přední tlumiče, prodloužení zadních tlumičů a podložení přední nápravnice. Co jsem pochopil, tak podložení nápravnice je z důvodů doladění odklonu kol. Našel jsem i návod na basic lift, kdy k 2" položkám uvádějí, že podložení nápravnice je půl palce. Abych vše nevyráběl v palcových rozměrech, rozhodl jsem se pro 5cm podložky dopředu a dozadu, podložení nápravnice by tedy vycházelo na 13mm. A co podložení zadní nápravy? Z čeho bych měl vycházet? Chápu to tak, že když na zadní tlumiče půjde prodloužení 5cm a zadní nápravu podložím o to samé, nebude to viset jen na tlumíčích. V tom případě co zadní diferenciál? Znamenalo by to podložit vše od převodovky? Nebo by to ještě kardan zvládl? Jsem jedno ucho :-D

_________________
Subaru Outback 3,0 H6 MY02 LPG
Subaru Leone Station Wagon, MY88 - ve výstavbě http://vojcekleone.rajce.idnes.cz/Subaru_Leone_Station_Wagon_MY88/
ex Subaru Impreza 2,0 GX, MY05


pon zář 26, 2016 7:36 pm
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: stř úno 11, 2015 11:11 am
Příspěvky: 1069
To je otazka přesně na předsedu VDC :)

Odesláno z mého EVOLVEO_StrongPhone_Q8_LTE pomocí Tapatalk

_________________
Subaru Justy '94 (1.2i, 9V, 55kW)
Suzuki Vitara '92 (1.6i, 8V, 59kW) Obrázek
Subaru Outback '07 (2.5i, 16V, 121kW, LPG)Tátovo


úte zář 27, 2016 5:53 am
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 64 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: