Šímův Forejs
Napsal: pát dub 10, 2015 1:27 pm
Tak ještě jednou všechny zdravím a jsem velice rád,že to tu tak žije,na to jsem byl zvyklý i z dřívějšího clubu, tu člověk najde fakt snad vše co potřebuje,později věřím i pár známých,už se tak začlo ihned dít.Opravdu skvělý club se zdá se vynikající atmosférou a super opečovávané stránky.
Myslel jsem,že dojezdím ještě nějaké ty léta svojí milovanou xantijku,měl jsem jí už 11 let a jezdila skvěle,nezlobila a levně na plyn,lpg dáno ihned zpočátku,před samotnou koupív holandsku, tj rok 98.
Jenže jsme si pořídili letitý sen chalupu,tam jsem sice statečně a bez úhony vždy letos vyhrál nad sněhem,ale začal jsem přemýšlet,zda a co koupit vhodnějšího.Četl jsem a četl a ptal se,až po vylučovací metodě jsem se vrátil k ihned první volbě-Forester :670: Jakoby mě opět nezklamal instinkt,nějak ten forestřík si mě snad našel sám .Hlavní důvod pro tuto volbu byla určitá univerzálnost použití a motor boxer,podvozek!Natěsno to vyhrál nad vitarou.Turbo bych rád pro výkon,ale rozhodl rozum a způsob mého využívání auta.Doby kdy jsem najezdil hodně km a dost i po dálnicích a okreskách jsou pryč,teď většinou město a sem tam kraší trasa zde,dálnice jen vyjímečně.Samozřejmě přibyl sem tam terén,to byl hlavní důvod a redukce je jak jsem zjistil opravdu výtečná pomocnice!!!
Sledování inzerátů-první obhlídka neuskutečněna,forestřík z jednoho mini bazárku jedněch nadšenců prodán do sousední vsi,byl to starší kus,ale za dobré kč a vypadal skvěle.Zklamán nemaje peníz,jsem to už málem zabalil,ale hledal po čase dál...najednou vymykající se inzerát na bazoši,po pár dnech foun a dlouhá příjemná debata.Řešení jak nejbezpečněji a rychle vykrást banku,aspoň nějaké ty drobné no..Rychlé doplňování informací i tu z webu na co si dát pozor při koupi a konečně obhlídka s kámošem-taky servisoval jednoho foryna a to dlouhodobě.
Na živo mě nic nezklamalo,ani přístup prodejce,naopak,jízda bez problémů,vše ok,servisák mě jen řekl,to ber to ber,poznám foryna co má 300 000 a co má podstatně méně.Koupě bez problému,cena teoreticky vyšší-150 000 kč,ale šlo mě hlavně o stav mechaniky a kastle,servisování a ne prvotně o ročník.
První majitel ital od 11/2002 do 2014,pak tu ježděno jeden rok a pak prodej šímovi
K autu serviska až do roku 2012,každoročně servisováno,od všeho každoroční faktury,v roce 2010 při 73 000km dělán velký servis,včetně rozvodů,olejů,diferák olej atd..To mě překvapilo,že po rozvody dělal při 73 000 km,ale pak jsem si uvědomil,že majitel co se zřejmě stará,myslí nejen na km interval,ale i na stáří dílů,rozvodů,nebo tam byl jiný důvod.Ze servisní historie je vidět,že tyto ročníky jsou zřejmě opravdu neuvěřitelně vydařené a vychytané a neotravují je různé serepetičky,dnes všudypřítomné.Auto dostalo péči přesně jak se má,ale krom olejů,rozvodů,žárovek nebylo třeba nic dělat,možná preventivní seřízení ventilů.Ještě jsem ale vše poctivě z italštiny nepřeložil.Celkovou sumu za servis spočítám,vím že velký servis stál 34000 kč,ale tam je opravdu hodně děláno,to se mě zdá na origo servis a peněženku itala versus čecha opět silný nepoměr,no nic moc se v tomhle bohužel nezměnilo a ital si pak může dovolit nové auto,či je servisovat jak se patří-když tedy na to myslí a ne jen jezdí,to je všude stejné.
Vím ty km zní neuvěřitelně,ale vše naznačuje,že tomu tak je,nejen papíry všemožné a možné,ale i opotřební exponovaných dílů-rapatice na volantě,boční kůže na sedačce a jiné věci.I když tyto věci vydrží na forynovi hodně,přeci jen jsem měl možnost srovnat a vidět rozdíl.Jelikož nejsou kč,vše jde a šlo do chalupy a do koupě auta,musím tomu věřit,teď mě čeká motorák olej,najeto zatím málo km,ale jsem nadšen,jsem nadšen.Auto drží jak přibité,to nízké těžiště a podvozek prýýý z imprezy je znát,obuté zatím zimáky 15.Terén,no tak co jsem měl možnost vyzkoušet,tak je to pro mě nováčka prostě pasák,škoda to tu popsiovat furt dokola,jen se snažím nenechat unést a spíše opatrně.Zatím nikde nic nebouchá,nemlátí,vše funguje tak jak má,tak uvidím jak bude sloužit dál.
Český majitel si vybral auto sám a nechal si je dovézt,provedl sám nějaké úpravy,je vidět,že auta má rád a je šikovný-nástřik spodku,couvací asistent,přípojka 12 V u stropu,denní led světla,repase brzd-ne výměna,ale repase.Udělal opatrný postupný proplach motoru,přechod z 10W na 5W/40 olej.K autu byla při rychlém jednání navíc kamera,hasičák,letní hliníky 16 nově pokomaxitované,zimní origa kola.Zimáky dojezdím a pak mě čekají jeté mišelinky 16.Čekám na zápis všech možných rozměrů kol do tp,už je to v jednání.
Nikdy bych si nepomyslel,že budu mít takové auto,mimo jiné měl jsem obavy z dražšího servisu,na xantii a saxo je vše za pár korun,ale dnes už je nabídka dílů na foryna daleko lepší než dřív a hlavně za pmocí tu zkušenějších se dá rozumně vybrat.Jsem z auta zatím opravdu nadšen,z toho jak vypadá,jak jezdí,jak se chová,vše je zdá se originál,krom rozvodů a pár spotřebních věciček,motor snad nikdy nikdo nemyl,tj jen dobře,s tímto mám špatné zkušenosti...Žena si na něj ihned zvykla a tj co říct,přeci jen je to úplně odlišné auto,xantie je prostě peřina,ta zvládá české cesty a schody D1 bravurně-prostě jakože nic,ale tohle je prostě jiné auto,to nejde srovnávat,každé auto je určeno na něco jiného.
Musel bych psát a psát,ale už tak to čtení dávno všichni zabalili,tak končím a omlouvám se za velký článek(já věděl,proč tak trvalo,než jsem se k tomu dokopal to nikdy není jen tak).
Ale nemohl jsem si pomoci a napsat jen,tak mám auto,v mém případě tomu tak nikdy nebylo a snad mě mé nadšení vydrží.Co mě udivuje jak auto drží v zatáčkách a co vyjede,aniž by ho to nějak vzrušovalo,zvuk motoru jak je tichoučký a jak se umí krásně rozbouřit a zaboxovat si a i praktičnost interiéru,mě prostě vše maximálně vyhovuje,auto mě padlo ihned do ruky a nechci vysednout.
Jo tuto motorizaci jsem zvolil i skrz možnost zástavby do plynu,ale to jen jako zadní otevřená vrátka,co kdyby...protože momentálně jezdím méně km a i jiné důvody říkají zatím určitě ne,byla by to škoda.
Myslel jsem,že dojezdím ještě nějaké ty léta svojí milovanou xantijku,měl jsem jí už 11 let a jezdila skvěle,nezlobila a levně na plyn,lpg dáno ihned zpočátku,před samotnou koupív holandsku, tj rok 98.
Jenže jsme si pořídili letitý sen chalupu,tam jsem sice statečně a bez úhony vždy letos vyhrál nad sněhem,ale začal jsem přemýšlet,zda a co koupit vhodnějšího.Četl jsem a četl a ptal se,až po vylučovací metodě jsem se vrátil k ihned první volbě-Forester :670: Jakoby mě opět nezklamal instinkt,nějak ten forestřík si mě snad našel sám .Hlavní důvod pro tuto volbu byla určitá univerzálnost použití a motor boxer,podvozek!Natěsno to vyhrál nad vitarou.Turbo bych rád pro výkon,ale rozhodl rozum a způsob mého využívání auta.Doby kdy jsem najezdil hodně km a dost i po dálnicích a okreskách jsou pryč,teď většinou město a sem tam kraší trasa zde,dálnice jen vyjímečně.Samozřejmě přibyl sem tam terén,to byl hlavní důvod a redukce je jak jsem zjistil opravdu výtečná pomocnice!!!
Sledování inzerátů-první obhlídka neuskutečněna,forestřík z jednoho mini bazárku jedněch nadšenců prodán do sousední vsi,byl to starší kus,ale za dobré kč a vypadal skvěle.Zklamán nemaje peníz,jsem to už málem zabalil,ale hledal po čase dál...najednou vymykající se inzerát na bazoši,po pár dnech foun a dlouhá příjemná debata.Řešení jak nejbezpečněji a rychle vykrást banku,aspoň nějaké ty drobné no..Rychlé doplňování informací i tu z webu na co si dát pozor při koupi a konečně obhlídka s kámošem-taky servisoval jednoho foryna a to dlouhodobě.
Na živo mě nic nezklamalo,ani přístup prodejce,naopak,jízda bez problémů,vše ok,servisák mě jen řekl,to ber to ber,poznám foryna co má 300 000 a co má podstatně méně.Koupě bez problému,cena teoreticky vyšší-150 000 kč,ale šlo mě hlavně o stav mechaniky a kastle,servisování a ne prvotně o ročník.
První majitel ital od 11/2002 do 2014,pak tu ježděno jeden rok a pak prodej šímovi
K autu serviska až do roku 2012,každoročně servisováno,od všeho každoroční faktury,v roce 2010 při 73 000km dělán velký servis,včetně rozvodů,olejů,diferák olej atd..To mě překvapilo,že po rozvody dělal při 73 000 km,ale pak jsem si uvědomil,že majitel co se zřejmě stará,myslí nejen na km interval,ale i na stáří dílů,rozvodů,nebo tam byl jiný důvod.Ze servisní historie je vidět,že tyto ročníky jsou zřejmě opravdu neuvěřitelně vydařené a vychytané a neotravují je různé serepetičky,dnes všudypřítomné.Auto dostalo péči přesně jak se má,ale krom olejů,rozvodů,žárovek nebylo třeba nic dělat,možná preventivní seřízení ventilů.Ještě jsem ale vše poctivě z italštiny nepřeložil.Celkovou sumu za servis spočítám,vím že velký servis stál 34000 kč,ale tam je opravdu hodně děláno,to se mě zdá na origo servis a peněženku itala versus čecha opět silný nepoměr,no nic moc se v tomhle bohužel nezměnilo a ital si pak může dovolit nové auto,či je servisovat jak se patří-když tedy na to myslí a ne jen jezdí,to je všude stejné.
Vím ty km zní neuvěřitelně,ale vše naznačuje,že tomu tak je,nejen papíry všemožné a možné,ale i opotřební exponovaných dílů-rapatice na volantě,boční kůže na sedačce a jiné věci.I když tyto věci vydrží na forynovi hodně,přeci jen jsem měl možnost srovnat a vidět rozdíl.Jelikož nejsou kč,vše jde a šlo do chalupy a do koupě auta,musím tomu věřit,teď mě čeká motorák olej,najeto zatím málo km,ale jsem nadšen,jsem nadšen.Auto drží jak přibité,to nízké těžiště a podvozek prýýý z imprezy je znát,obuté zatím zimáky 15.Terén,no tak co jsem měl možnost vyzkoušet,tak je to pro mě nováčka prostě pasák,škoda to tu popsiovat furt dokola,jen se snažím nenechat unést a spíše opatrně.Zatím nikde nic nebouchá,nemlátí,vše funguje tak jak má,tak uvidím jak bude sloužit dál.
Český majitel si vybral auto sám a nechal si je dovézt,provedl sám nějaké úpravy,je vidět,že auta má rád a je šikovný-nástřik spodku,couvací asistent,přípojka 12 V u stropu,denní led světla,repase brzd-ne výměna,ale repase.Udělal opatrný postupný proplach motoru,přechod z 10W na 5W/40 olej.K autu byla při rychlém jednání navíc kamera,hasičák,letní hliníky 16 nově pokomaxitované,zimní origa kola.Zimáky dojezdím a pak mě čekají jeté mišelinky 16.Čekám na zápis všech možných rozměrů kol do tp,už je to v jednání.
Nikdy bych si nepomyslel,že budu mít takové auto,mimo jiné měl jsem obavy z dražšího servisu,na xantii a saxo je vše za pár korun,ale dnes už je nabídka dílů na foryna daleko lepší než dřív a hlavně za pmocí tu zkušenějších se dá rozumně vybrat.Jsem z auta zatím opravdu nadšen,z toho jak vypadá,jak jezdí,jak se chová,vše je zdá se originál,krom rozvodů a pár spotřebních věciček,motor snad nikdy nikdo nemyl,tj jen dobře,s tímto mám špatné zkušenosti...Žena si na něj ihned zvykla a tj co říct,přeci jen je to úplně odlišné auto,xantie je prostě peřina,ta zvládá české cesty a schody D1 bravurně-prostě jakože nic,ale tohle je prostě jiné auto,to nejde srovnávat,každé auto je určeno na něco jiného.
Musel bych psát a psát,ale už tak to čtení dávno všichni zabalili,tak končím a omlouvám se za velký článek(já věděl,proč tak trvalo,než jsem se k tomu dokopal to nikdy není jen tak).
Ale nemohl jsem si pomoci a napsat jen,tak mám auto,v mém případě tomu tak nikdy nebylo a snad mě mé nadšení vydrží.Co mě udivuje jak auto drží v zatáčkách a co vyjede,aniž by ho to nějak vzrušovalo,zvuk motoru jak je tichoučký a jak se umí krásně rozbouřit a zaboxovat si a i praktičnost interiéru,mě prostě vše maximálně vyhovuje,auto mě padlo ihned do ruky a nechci vysednout.
Jo tuto motorizaci jsem zvolil i skrz možnost zástavby do plynu,ale to jen jako zadní otevřená vrátka,co kdyby...protože momentálně jezdím méně km a i jiné důvody říkají zatím určitě ne,byla by to škoda.