Šímův Forejs
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7829
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Šímův Forejs
Kolik to žere na volnoběh nevím. Tam hrozně záleží na zatížení motoru při volnoběhu a to se může značně lišit. Nikdy jsem to nezkoušel měřit pomocí OBD SW, protože to chtělo vyplnit hrozně moc paramerů.
Ta teplota chladící kapaliny mi připadá naprosto v pohodě.
Ta teplota chladící kapaliny mi připadá naprosto v pohodě.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24305
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Šímův Forejs
Ryzí volnoběh stání auta ( ne za jízdy) se udává obecně těch 0,7-0,8 lt. Aspoň dřív to tak bylo.
Jo na zatížení záleží fest, dnes etrém, brždění motorem kvalt redukce 1, tam skočilo 6-7 lt snad, ale nebyl čas to sledovat jinak úměrně zatížení se spotřeba hýbe, to budík hlásí taky...
Co se týče monitoringu okamžité spotřeby, absolutně to neumí a nejspíš ani nebude umět( pochybuji, že by se budík nějak uměl adaptova, pracovat časem s načtenými věcmi, to bych chtěl už moc a ani tomu nerozumím, jak se tyhle věci mají) tak neumí to při zrychlení změřit spotřebu, ani při obyč lehkém rozjezdu, vždy to skočí mimo hodnoty, nebo zůstane na maximu 30 lt a červené čísla to samé když zrychlím na dvojku, trojku, zas maximum, přijdou mě to až moc vysoké čísla, při běžné jízdě docela taky, uvidím, když tak dle své měřené spotřeby budík"zkalibruji".
OBD SG umí teda spotřebu okamžitou, já si říkám, jestli to fakt umí natáhnout ty data reálně z OBD, přepočítat je a vyhodit z toho výstup co se týče spotřeby, jestli to nebude jak s teplotou oleje...Ono ptá se budík na začátku na objem motoru, tj ale vše, pak už jen na palivo, tak když on pak vidí, že to točím, tak řve a přitom blbě, on přeci neví, že je to boxer
Teplota vody-chodí po totální zahřátí jak v zimě, tak v létě od 93C do 95C, v tento moment se spouští sahara a je ihned zchlazeno, tak dobré, sahara chodí Vyjímečně se včil teplota dostala na 97 C, ale to byla zátěž, krpál a pomalu nahoru. Marku spustí se ti sahara i při klidnější jízdě, na mírně zvlněné okresce? Včil v zimě myslím, okolo nuly venku...
Bylo by mě toho budíku třeba? Bylo, právě pro tyhle věci jsem jej chtěl, hlavně ta možnost nastavení alarmu- překročení některých hodnot, třeba teplot je super. Nemusí se na nic furt hledět.
Jo na zatížení záleží fest, dnes etrém, brždění motorem kvalt redukce 1, tam skočilo 6-7 lt snad, ale nebyl čas to sledovat jinak úměrně zatížení se spotřeba hýbe, to budík hlásí taky...
Co se týče monitoringu okamžité spotřeby, absolutně to neumí a nejspíš ani nebude umět( pochybuji, že by se budík nějak uměl adaptova, pracovat časem s načtenými věcmi, to bych chtěl už moc a ani tomu nerozumím, jak se tyhle věci mají) tak neumí to při zrychlení změřit spotřebu, ani při obyč lehkém rozjezdu, vždy to skočí mimo hodnoty, nebo zůstane na maximu 30 lt a červené čísla to samé když zrychlím na dvojku, trojku, zas maximum, přijdou mě to až moc vysoké čísla, při běžné jízdě docela taky, uvidím, když tak dle své měřené spotřeby budík"zkalibruji".
OBD SG umí teda spotřebu okamžitou, já si říkám, jestli to fakt umí natáhnout ty data reálně z OBD, přepočítat je a vyhodit z toho výstup co se týče spotřeby, jestli to nebude jak s teplotou oleje...Ono ptá se budík na začátku na objem motoru, tj ale vše, pak už jen na palivo, tak když on pak vidí, že to točím, tak řve a přitom blbě, on přeci neví, že je to boxer
Teplota vody-chodí po totální zahřátí jak v zimě, tak v létě od 93C do 95C, v tento moment se spouští sahara a je ihned zchlazeno, tak dobré, sahara chodí Vyjímečně se včil teplota dostala na 97 C, ale to byla zátěž, krpál a pomalu nahoru. Marku spustí se ti sahara i při klidnější jízdě, na mírně zvlněné okresce? Včil v zimě myslím, okolo nuly venku...
Bylo by mě toho budíku třeba? Bylo, právě pro tyhle věci jsem jej chtěl, hlavně ta možnost nastavení alarmu- překročení některých hodnot, třeba teplot je super. Nemusí se na nic furt hledět.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10646
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Šímův Forejs
Mám vypozorovaný, že při zapnutí čehokoli elektrickýho to furt dobíjí, teprve při vypnutí všeho to nedobíjí, tudíž asi nejmenší zátěž. Ale nikdy jsem spotřebu neměřil, mě stačí jak ta ručička fofrem padá dycky dolů a velmi zřídka jsem i mile překvapen u stojanu.
Cokoli co svítí je pěkný, já když se chci podívat, musím přes BT, ale zase si na mobilu zároveń zobrazíš až 8 hodnot čeho chceš na jednu obrazovku, ale je to malý. Škoda, že to nedělají bezdrátově aby to šlo jen zasunout do zásuvky u popiše.
Cokoli co svítí je pěkný, já když se chci podívat, musím přes BT, ale zase si na mobilu zároveń zobrazíš až 8 hodnot čeho chceš na jednu obrazovku, ale je to malý. Škoda, že to nedělají bezdrátově aby to šlo jen zasunout do zásuvky u popiše.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7829
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Šímův Forejs
Právě i u volnoběhu bude spotřeba záležet na zatížení. Stačí zapnout světla a hned se to mění. Ty OBD přípravky co jsem viděl, počítají spotřebu z délky vstřiku. Je to ovšem potřeba nastavit pro konkrétní vozidlo a to tady u toho nevím, jak by se dělalo.
Jak se mění délka vstřiku na volnoběh bez zátěže a s ní, si pamatuji z nastavování LPG.
Sepnutí větráků na chladiči za jízdy nepoznám, tak nevím. To bych si to musel zalogovat.
Jak se mění délka vstřiku na volnoběh bez zátěže a s ní, si pamatuji z nastavování LPG.
Sepnutí větráků na chladiči za jízdy nepoznám, tak nevím. To bych si to musel zalogovat.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24305
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Šímův Forejs
Mobil modrý zub je na cestě, já to zatím sám nikdy netřeboval a stejně je to jen pro mě informační hodnota, auto sám neopravuji. Tak spíš si to zřídím z rozmaru a pro strýca příhodu, co kdyby...Mira píše: Cokoli co svítí je pěkný, já když se chci podívat, musím přes BT, ale zase si na mobilu zároveń zobrazíš až 8 hodnot čeho chceš na jednu obrazovku, ale je to malý. Škoda, že to nedělají bezdrátově aby to šlo jen zasunout do zásuvky u popiše.
Navíc osm hodnot najednou, tohleto lze rozumně sledovat jen když stojíš. To si pak můžeš u budíku při stání přepínat kde co a hlavně to lze lehce a rychle, to mě zas takový rozdíl nepřijde.
Mám rád věci co fungujou sami od sebe, přijdu, zapnu a jede to, nic nemuset vytahovat a mačkat navíc, víš jak to myslím Míro. Páč se znám, foun zkusím spárovat a pak už budu zdechlý ho využívat, pokud nebude nouze.
Funguje OBD už po otočení klíčkem? Začne to napájet? U tohohle budíku to pípne a po nastartování teprve najede display.
Marku žádat tě nebudu, otravovat s tím nalogováním, jen kdyby tě to samotného zajímalo a měl jsi do toho chuť jasně, že bych byl rád vidět jak se chovají dva stejné motory, za přibližně stejných podmínek.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24305
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Šímův Forejs
Na to jsem zapomněl, na zatížení- světla apod, zkusím, já totiž furt jen hleděl jestli to vůbec něco ukazuje a co...mnov píše:Právě i u volnoběhu bude spotřeba záležet na zatížení. Stačí zapnout světla a hned se to mění. Ty OBD přípravky co jsem viděl, počítají spotřebu z délky vstřiku. Je to ovšem potřeba nastavit pro konkrétní vozidlo a to tady u toho nevím, jak by se dělalo.
Taky nevím jak by se to tu dalo nastavit, jak jsem psal, chtělo to jen obsah motoru a palivo, na nic jiného jsem zatím nenarazil.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7829
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Šímův Forejs
Možná to zalogovat zkusím, protože nyní Forester odpočívá doma v garáži a čeká na montáž nových rozvodů. Bude nová pumpa i termostat, tak bych to zkontrolovat mohl.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24305
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Šímův Forejs
to budeš mít teoreticky navrch- nová pumpa, termostat, diskutovaná chladička a beztak jsi věnoval pozornost i chladiči.
Tak až se na lesníkovi nebude smažit ryba a budou rozvody, tak třeba
Tak až se na lesníkovi nebude smažit ryba a budou rozvody, tak třeba
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7829
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Šímův Forejs
Zase tam mám plyn a ten prý víc hřeje.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24305
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Šímův Forejs
Pravda
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- RadekN
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2412
- Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
- Jméno a příjmení: Radek Novák
- Bydliště: Krupka u Teplic
Re: Šímův Forejs
A co nastavit prvně cokoliv, aby spotřeba plus minus odpovídala... Vyjet nádrž, logovat spotřebované množství dle OBD a následně upravit hodnoty tak, aby to odpovídalo?mnov píše:Ty OBD přípravky co jsem viděl, počítají spotřebu z délky vstřiku. Je to ovšem potřeba nastavit pro konkrétní vozidlo a to tady u toho nevím, jak by se dělalo.
Nebo je to složitější?
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19080
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Šímův Forejs
Simo - gratuluji k budiku vypada to fakt moc pekne
teplota vody - to je fakt primo z RJ, to sedi …
olej - jak uz někdo psal - asi nejaky dopocet.
okamzita spotřeba nebude uplne presne - ale da se vypozorovat aspoň, jak se auto chova v ruznych situacích. ze to zere i při brzdeni motorem a cim vyssi otáčky, tim vic ... presne, jak jsi psal. proste okamzita spotřeba odpovida. a ano, auto při rozjezdu bere nad 30l/100km. to je v poradku. u turba nebyl problem, aby to v okamzite spotrebe ukazovalo (chvilkove) i 120l/100km … samozrejme jen 1, 2 … pri nizke rychlosti, plnem zatizeni …
pokud to ma prumernou spotrebu, jsou to vypocty a tam bych to bral orientacne
u vsech programu, ktere mi to pocitaly to pocitalo dobre jen v nejakem jizdnim rezimu - takovem tom beznem …
pri castych kratkych trasach nebo pri castem plnem zatizeni (coz bylo porad) to dost ulitavalo …
OBD funguje od otoceni klickem, ale ukazuje jen neco - co ma … zbytek "naskoci" po nastartovani ...
teplota vody - to je fakt primo z RJ, to sedi …
olej - jak uz někdo psal - asi nejaky dopocet.
okamzita spotřeba nebude uplne presne - ale da se vypozorovat aspoň, jak se auto chova v ruznych situacích. ze to zere i při brzdeni motorem a cim vyssi otáčky, tim vic ... presne, jak jsi psal. proste okamzita spotřeba odpovida. a ano, auto při rozjezdu bere nad 30l/100km. to je v poradku. u turba nebyl problem, aby to v okamzite spotrebe ukazovalo (chvilkove) i 120l/100km … samozrejme jen 1, 2 … pri nizke rychlosti, plnem zatizeni …
pokud to ma prumernou spotrebu, jsou to vypocty a tam bych to bral orientacne
u vsech programu, ktere mi to pocitaly to pocitalo dobre jen v nejakem jizdnim rezimu - takovem tom beznem …
pri castych kratkych trasach nebo pri castem plnem zatizeni (coz bylo porad) to dost ulitavalo …
OBD funguje od otoceni klickem, ale ukazuje jen neco - co ma … zbytek "naskoci" po nastartovani ...
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24305
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Šímův Forejs
Díky za reakci Hamoune.
S tou okamžitou při brždění motorem + vyšší točky to si člověk tak nějak intuitivně i logicky představuje, jen mě trošku zarazila okamžitá při zrychlení na dvojku, myslím i trojku, jedničku bych ještě bral, asi mě to holt jede jak z praku a otvírá hubu jak lůza na Kia ceed 1,6 jsem takové čísla nikdy neviděl, ale vše jsou jen mé nepřesné postřehy, tam jsem to měl přeplé věčně na průměrnou spotřebu, okamžitou jen okrajově.
OBD- jo, je fakt, že při diagu se načtou nějaké data už po otočení klíčku, dojde k jakémusi spojení, pak se až startuje.
S tou okamžitou při brždění motorem + vyšší točky to si člověk tak nějak intuitivně i logicky představuje, jen mě trošku zarazila okamžitá při zrychlení na dvojku, myslím i trojku, jedničku bych ještě bral, asi mě to holt jede jak z praku a otvírá hubu jak lůza na Kia ceed 1,6 jsem takové čísla nikdy neviděl, ale vše jsou jen mé nepřesné postřehy, tam jsem to měl přeplé věčně na průměrnou spotřebu, okamžitou jen okrajově.
OBD- jo, je fakt, že při diagu se načtou nějaké data už po otočení klíčku, dojde k jakémusi spojení, pak se až startuje.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: Šímův Forejs
SG nema cidlo na teplotu oleja a hodnotu v OBD ? To sa mi fakt nezda.
Kupil som do SJ tiez HUD hracku, aj ked to teraz nepouzivam, lebo sa mi to nechce vytahovat po kazdej jazde (asi by to cucalo bateriu).
Pekne na tom je, ze vidno ciselne okamzite otacky a na pocudovanie aj okamzitu spotrebu (ktora aj dava rozumne cisla). A tusim tam vidno aj teplotu vody, ktoru na rozdiel od oleja auto standardne nevie zobrazit.
Rovnako ako SJ nevie zobrazit ciselnu hodnotu okamzitej spotreby - alebo som to za 3 roky este nenasiel.
Inak sa to naozaj pocita z dlzky vstreku, auto to nijako inak nemoze vediet a nic presnejsie ani nie je.
A spotreba okamzita 30 je uplne v pohode, 40l som videl bezne este na Octavii I. Tu to bude este viac.
Ta okamzita spotreba nemusi byt nepresna, len sa tiez moze menit xkrat za sekundu. Takze to nie je az tak vypovedajuci udaj. Skor pre zaujimavost.
Uz zahriaty motor by pri brzdeni motorom (zaradenej rychlosti) mal brat ale 0.
Kupil som do SJ tiez HUD hracku, aj ked to teraz nepouzivam, lebo sa mi to nechce vytahovat po kazdej jazde (asi by to cucalo bateriu).
Pekne na tom je, ze vidno ciselne okamzite otacky a na pocudovanie aj okamzitu spotrebu (ktora aj dava rozumne cisla). A tusim tam vidno aj teplotu vody, ktoru na rozdiel od oleja auto standardne nevie zobrazit.
Rovnako ako SJ nevie zobrazit ciselnu hodnotu okamzitej spotreby - alebo som to za 3 roky este nenasiel.
Inak sa to naozaj pocita z dlzky vstreku, auto to nijako inak nemoze vediet a nic presnejsie ani nie je.
A spotreba okamzita 30 je uplne v pohode, 40l som videl bezne este na Octavii I. Tu to bude este viac.
Ta okamzita spotreba nemusi byt nepresna, len sa tiez moze menit xkrat za sekundu. Takze to nie je az tak vypovedajuci udaj. Skor pre zaujimavost.
Uz zahriaty motor by pri brzdeni motorom (zaradenej rychlosti) mal brat ale 0.
Re: Šímův Forejs
Na SJ mám okamžitou spotřebu, je na několika obrazovkách po přepnutí v menu pc. Teplota vody tam je taky, olej asi ne
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130