DH a jeho Goldback

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: DH a jeho Modrestr, Silvestr a Pinkrestr

Příspěvek od Traveller »

:-DDD :-DDD :-DDD
Tak jen "odtučňuj", ať ti to pěkně lítá.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
aquilasti
Nováček
Nováček
Příspěvky: 36
Registrován: pon zář 12, 2016 6:03 pm
Jméno a příjmení: Jaroslav Svatý

Re: DH a jeho Modrestr, Silvestr a Pinkrestr

Příspěvek od aquilasti »

davidherda píše:Ty obloučky právě musím nacvičit, hrozně zatáčky utahuji, ztrácím tak rychlost a ničím pneu. Bojím se co na mě vykoukne za zatáčkou, cyklista co pije, traktor se dřevem atd.

Nu a k těm zatáčkám se vztahuje jeden zajímavý tuning, který jsem v BA ve čtvrtek objednal a sice přední samosvorný diferenciál. Takže se těším na příští týden jelikož budu chudší o moc peněz, ale rychlejší a po STK taky o min. 100kg lehčí a to se počítá
Tak samosvor tě zrychlí pouze v případě prokluzujících kol, jeho fukcí se prokluz zpomalí nebo zastaví a tím auto rychleji odjíždí, ovšem také v závislosti na dávce plynu.
Rychlost v zatáčce je hlavně dána nastavením podvozku, druhem pneu a řídící jednotkou mezi sedačkou a volantem. :-)
Uživatelský avatar
ladis77
Strážce pokladu
Strážce pokladu
Příspěvky: 6133
Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: DH a jeho Modrestr, Silvestr a Pinkrestr

Příspěvek od ladis77 »

taze tim je vlastne receno: vyser se na to a piluj stopu kamo ;-D
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
Uživatelský avatar
davidherda
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5783
Registrován: ned led 04, 2015 2:11 pm
Jméno a příjmení: David Herda
Bydliště: podhradí Křivoklátu

Re: DH a jeho Modrestr, Silvestr a Pinkrestr

Příspěvek od davidherda »

aquilasti píše:
Tak samosvor tě zrychlí pouze v případě prokluzujících kol, jeho fukcí se prokluz zpomalí nebo zastaví a tím auto rychleji odjíždí, ovšem také v závislosti na dávce plynu.
Rychlost v zatáčce je hlavně dána nastavením podvozku, druhem pneu a řídící jednotkou mezi sedačkou a volantem.
Sám víš, že vnější kolo je odlehčené a tím ztrácí točivý moment z otevřeného difu, takže když se tam dá samosvor, auto bude tlačeno víc čumákem do vnitřku zatáčky. Značně to sníží nedotáčivost vozu. Rychlost jako takovou, třeba v přímce to samosebou nezvedne, o tom tu ale ani nikdo nemluví.

S podvozkem si teď budeme hrát, a na nové pneu už se stojí fronta

Outback 2.5X MY16 -Modrák
BRZ 2.0 MY13-BRZo
Outback 2.0D MY12 - služebáq
Outback 2,0D MY16-Goldback -ex
XV 2,0i MY18-iXVestr -ex
Forester 2,0XTi MY02-Silvestr -ex
Forester 2,0X MY03-Modrestr -ex
Forester 2,0X MY04-Pinkrestr-ex
Forester 2,5XT MY09-Černestr-ex
Uživatelský avatar
davidherda
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5783
Registrován: ned led 04, 2015 2:11 pm
Jméno a příjmení: David Herda
Bydliště: podhradí Křivoklátu

Re: DH a jeho Modrestr, Silvestr a Pinkrestr

Příspěvek od davidherda »

Stopu bych i rád piloval, nicméně mi slušnost nedovolí to tady na těch našich uzounkých silničkách to poslat to zatáčky tak, abych někoho za viditelnou hranou ohrozil...

Outback 2.5X MY16 -Modrák
BRZ 2.0 MY13-BRZo
Outback 2.0D MY12 - služebáq
Outback 2,0D MY16-Goldback -ex
XV 2,0i MY18-iXVestr -ex
Forester 2,0XTi MY02-Silvestr -ex
Forester 2,0X MY03-Modrestr -ex
Forester 2,0X MY04-Pinkrestr-ex
Forester 2,5XT MY09-Černestr-ex
Uživatelský avatar
ladis77
Strážce pokladu
Strážce pokladu
Příspěvky: 6133
Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: DH a jeho Modrestr, Silvestr a Pinkrestr

Příspěvek od ladis77 »

tohle uz snad vypada na nejoblibenejsi pneu na klubu ;-D
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
aquilasti
Nováček
Nováček
Příspěvky: 36
Registrován: pon zář 12, 2016 6:03 pm
Jméno a příjmení: Jaroslav Svatý

Re: DH a jeho Modrestr, Silvestr a Pinkrestr

Příspěvek od aquilasti »

davidherda píše:
Sám víš, že vnější kolo je odlehčené a tím ztrácí točivý moment z otevřeného difu, takže když se tam dá samosvor, auto bude tlačeno víc čumákem do vnitřku zatáčky. Značně to sníží nedotáčivost vozu. Rychlost jako takovou, třeba v přímce to samosebou nezvedne, o tom tu ale ani nikdo nemluví.

S podvozkem si teď budeme hrát, a na nové pneu už se stojí fronta
V zatáčce je odlehčené vnitřní kolo, nikoli vnější, ale to je asi chyba tisku :-) a samosvor sepne a pošle ten točivý moment na vnější kolo pouze v případě ztráty adheze toho vnitřního odlehčeného. To je u mechanického samosvoru. U elektronicky řízeného jsou pak různé možnosti nastavení na tu nedotáčivost.
A samosvor pomůže i v přímé jízdě, pokud dojde vlivem prudkého zrychlení k ztrátě adheze jednoho z kol, samosvor sepne a pomocí přenosu toč. momentu na druhé kolo mající adhezi je zrychlení větší.
Mám gt bez předního samosvoru a STI s předním samosvorem, mohu tedy reálně porovnat. Rozdíl se najde při jízdě na hraně, při i svižné jízdě rozdíl žádný.
Uživatelský avatar
davidherda
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5783
Registrován: ned led 04, 2015 2:11 pm
Jméno a příjmení: David Herda
Bydliště: podhradí Křivoklátu

Re: DH a jeho Modrestr, Silvestr a Pinkrestr

Příspěvek od davidherda »


Outback 2.5X MY16 -Modrák
BRZ 2.0 MY13-BRZo
Outback 2.0D MY12 - služebáq
Outback 2,0D MY16-Goldback -ex
XV 2,0i MY18-iXVestr -ex
Forester 2,0XTi MY02-Silvestr -ex
Forester 2,0X MY03-Modrestr -ex
Forester 2,0X MY04-Pinkrestr-ex
Forester 2,5XT MY09-Černestr-ex
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Re: DH a jeho Modrestr, Silvestr a Pinkrestr

Příspěvek od catana »

Samosvor poznas jakmile prestanes mit suchou silnici. Uz je to velky rozdil za deste a masivni pokud trakce jde jeste vic dolu. U zadokolky je to rozdil zdali zustanes stat nebo vyjedes :-|
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Uživatelský avatar
davidherda
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5783
Registrován: ned led 04, 2015 2:11 pm
Jméno a příjmení: David Herda
Bydliště: podhradí Křivoklátu

Re: DH a jeho Modrestr, Silvestr a Pinkrestr

Příspěvek od davidherda »

Já si myslím, že to s tou nefunkčností nebude tak horký, když vidím rozdíl v terénu u SG5 bez zadního samosvoru a se zadním samosvorem, mluví to za vše

Outback 2.5X MY16 -Modrák
BRZ 2.0 MY13-BRZo
Outback 2.0D MY12 - služebáq
Outback 2,0D MY16-Goldback -ex
XV 2,0i MY18-iXVestr -ex
Forester 2,0XTi MY02-Silvestr -ex
Forester 2,0X MY03-Modrestr -ex
Forester 2,0X MY04-Pinkrestr-ex
Forester 2,5XT MY09-Černestr-ex
aquilasti
Nováček
Nováček
Příspěvky: 36
Registrován: pon zář 12, 2016 6:03 pm
Jméno a příjmení: Jaroslav Svatý

Re: DH a jeho Modrestr, Silvestr a Pinkrestr

Příspěvek od aquilasti »

Samosvor samozřejmě funkční je a primárně slouží ke zlepšení trakce, zvlášrě na površích se sníženou adhezí - mokro, bláto, atd. Ovšem pouze k hranici fyzikálních zákonů.
Ale posouzení se vztahovalo k rychlým projížďkám na suchém asfaltu. :-)
aquilasti
Nováček
Nováček
Příspěvky: 36
Registrován: pon zář 12, 2016 6:03 pm
Jméno a příjmení: Jaroslav Svatý

Re: DH a jeho Modrestr, Silvestr a Pinkrestr

Příspěvek od aquilasti »

davidherda píše:Já si myslím, že to s tou nefunkčností nebude tak horký, když vidím rozdíl v terénu u SG5 bez zadního samosvoru a se zadním samosvorem, mluví to za vše
Kupuješ si gumy, které fungují hlavně na suchém asfaltu a teď do toho pleteš terén ....... :-/
Uživatelský avatar
davidherda
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5783
Registrován: ned led 04, 2015 2:11 pm
Jméno a příjmení: David Herda
Bydliště: podhradí Křivoklátu

Re: DH a jeho Modrestr, Silvestr a Pinkrestr

Příspěvek od davidherda »

aquilasti píše:
Kupuješ si gumy, které fungují hlavně na suchém asfaltu a teď do toho pleteš terén .......

To bylo myšleno tak, že vidím v terénu při malém výkonu jak ten samosvor pracuje. Stejně tak bude fungovat i na silnici při odlehčení jednoho z kol.

Outback 2.5X MY16 -Modrák
BRZ 2.0 MY13-BRZo
Outback 2.0D MY12 - služebáq
Outback 2,0D MY16-Goldback -ex
XV 2,0i MY18-iXVestr -ex
Forester 2,0XTi MY02-Silvestr -ex
Forester 2,0X MY03-Modrestr -ex
Forester 2,0X MY04-Pinkrestr-ex
Forester 2,5XT MY09-Černestr-ex
aquilasti
Nováček
Nováček
Příspěvky: 36
Registrován: pon zář 12, 2016 6:03 pm
Jméno a příjmení: Jaroslav Svatý

Re: DH a jeho Modrestr, Silvestr a Pinkrestr

Příspěvek od aquilasti »

davidherda píše:

To bylo myšleno tak, že vidím v terénu při malém výkonu jak ten samosvor pracuje. Stejně tak bude fungovat i na silnici při odlehčení jednoho z kol.
Tomu v terénu rozumín, ale dám příklad - jedu s STI do suché asfaltové zatáčky, v přímém směru na každé kolo přední nápravy zatížení např. 350kg, vnitřní kolo se odlehčí na 200kg zátěže, ale to se samosvor (mechanický) ještě nesepne. To nastane až když kolo pod plynem proklouzne. Takže dilema - odlehčí nebo proklouzne. Pokud budeš mít samosvor spínající už při pouhém odlehčení, pak bude lepší než ten v STI. :-)
Uživatelský avatar
davidherda
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5783
Registrován: ned led 04, 2015 2:11 pm
Jméno a příjmení: David Herda
Bydliště: podhradí Křivoklátu

Re: DH a jeho Modrestr, Silvestr a Pinkrestr

Příspěvek od davidherda »

Modrestr připraven do Srbska a Silvestr téměr na Legendy :-)

Nefunguje váha, asi jsem jí přetížil >B-) takže odhadem zatím vykucháno 80kg

Jo a Modrestr má předek tak o 2cm vejš, zapomněl jsem to změřit, původní údaj tu snad někde mám, tak až se mi bude chtít, třeba ho dohledám.

Modrestr si vzal mezi výměnama cca 2l oleje, takže za mě spokojenost, na to co mu člověk provádí ;-D

[DRIVE]

Outback 2.5X MY16 -Modrák
BRZ 2.0 MY13-BRZo
Outback 2.0D MY12 - služebáq
Outback 2,0D MY16-Goldback -ex
XV 2,0i MY18-iXVestr -ex
Forester 2,0XTi MY02-Silvestr -ex
Forester 2,0X MY03-Modrestr -ex
Forester 2,0X MY04-Pinkrestr-ex
Forester 2,5XT MY09-Černestr-ex
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“