pleswiho Alfréd

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Uživatelský avatar
bushman1
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3625
Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm

Re: pleswiho Alfréd

Příspěvek od bushman1 »

Ještě zvaž změnu 5W30 na něco jiného. Vím, že je předepsaný výrobcem, ale v létě, když je vedro a ještě to ženeš do otáček, tak se motor zbytečně trápí. V zimě je 5W30 OK.

Já jsem přešel na 5W40, takže mám větší teplotní rezervu v létě.
Ale je tu o tom celé téma.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
pleswi
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 757
Registrován: pát dub 11, 2014 7:50 am
Jméno a příjmení: Vít Pleskot
Bydliště: Turnovsko
Kontaktovat uživatele:

Re: pleswiho Alfréd

Příspěvek od pleswi »

Tos me moc nepotesil, na 40 jsem původně chtěl jít, ale když jsem se jich v servise ptal tak mi spíš doporučili tu 30. Ja mam teda spousta jízd po městě se studeným motorem, ale samozřejmě to občas jedu někam projet dal hlavně o víkendech.

Odesláno z mého Nexus 5 pomocí Tapatalk
Subaru Legacy 2.0i 101kw MY05 AT, šedá pastel, koupeno na 129tis km
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11885
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: pleswiho Alfréd

Příspěvek od Traveller »

Já mám sice nového Forýska, ale dávají mi tam stejný olej Castrol Edge proffesional 5W-30, takže bych v tom nějaký zásadní problém neviděl. :811: I když nezpochybňuji, že 5W-40 má horní hranici teplotní odolnosti výše. Ale v našich středoevropských podmínkách to bude O.K. a nebál bych se toho. Ani když občas vyrazíš do teplých krajů na dovolenou. ::-DD: Prostě když bude +45°C tak to nesmíš trvale honit na plný ceres. ::-DD:
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
bushman1
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3625
Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm

Re: pleswiho Alfréd

Příspěvek od bushman1 »

Na základě čeho jsi dospěl k tomu, že je to OK? :845:

Zrovna subarácké motory se docela hřejí, takže já v tom určitý problém vidím. A i subjektivně na poslech se mi zdálo, že tomu motoru 5W30 nesvědčí, když bylo venku víc než 30 stupňů.
Navíc jsem přecházel na 5W40 v době, kdy jsem s tím jezdil hlavně já a každou chvíli to auto šlo do omezovače :-) Teď už žena jezdí klidněji.

Proč asi lidé s STI-čkami dávají oleje, které mají číslo za W třeba 50?

Riskovat kvůli blbému oleji že přidřu motor? Já tedy ne.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11885
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: pleswiho Alfréd

Příspěvek od Traveller »

No zrovna STI bych s mým Forýskem ani s pleswiho Alfrédem nesrovnával. ::-DD: ::-DD: Ale jinak bych se toho opravdu nebál a já osobně strach nemám. Snažil jsem se tu nedávno někomu sáhodlouze rozmlouvat olej 0W-20, který je napsaný na víčku a manuálu u atmo dvoulitru. To je opravdu blbost a myslím si, že i v našich podmínkách motoru vyloženě nebezpečná.
A jinak jsem nepozoroval, že by se mi to nějak více hřálo?!? :655: I v létě, když jsme jeli do Alp na Stelvio nebo po Švýcarsku a plazil jsem se tam místy ve vracečkách i na jedničku, tak jsem přesvědčen o tom, že se mi ani nesepnul ventilátor na chladiči. :811: :811:
A taky jsem to konzultoval s klukama u Chalupy v Pardubicích a v AWD a i oni říkali, že naprosto není důvod tam dávat něco jiného.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
pleswi
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 757
Registrován: pát dub 11, 2014 7:50 am
Jméno a příjmení: Vít Pleskot
Bydliště: Turnovsko
Kontaktovat uživatele:

Re: pleswiho Alfréd

Příspěvek od pleswi »

No já jsem povahově klidný řidič, omezovač moc nepotkavam a když pouziju kick down tak jen pro predjeti a pokračuji zase klidnou jízdou. Nebude třeba ta 5w-30 lepší pro ty moje pocukavacky po městě se studeným motorem? To mam kazdej den dvakrát i třikrát, studenej někam dojet sotva se to ohřeje a zase to stojí.

Odesláno z mého Nexus 5 pomocí Tapatalk
Subaru Legacy 2.0i 101kw MY05 AT, šedá pastel, koupeno na 129tis km
Uživatelský avatar
bushman1
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3625
Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm

Re: pleswiho Alfréd

Příspěvek od bushman1 »

Traveller: Mám jiný názor, ale nebudu to tady zaplevelovat, takže končím.
Diskuzí ohledně 5W30 je tady na fóru i na prawebu spousta.

Pleswi: Nemyslím, že je to otázka života a smrti. Asi budeš bez větších problémů fungovat i s 5W30. Jen to asi nebude pro ten motor to nejlepší.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: pleswiho Alfréd

Příspěvek od Slavek_xxx »

Lidi neblbnete furt s tema "viskozitama". Vzdyt je to jen blbej teplotni rozsah. Pravda je ta, ze ja bych si do auta zadnou soucasnou vodicku 0W20 nenalil, ale cokoliv normalniho od 5tiW do 60ti v nasich podminkach pri beznym provozou je IMHO uplne jedno.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: pleswiho Alfréd

Příspěvek od dethroned »

přesně tak, na okruhu s tím asi jezdit nebudeš..:-) já osobně se stejným motorem jezdím Mobil 5W 40, teď i s LPG..5W 30 byl "krucifikován" na prawebu...záleží od motoru, do turba bych si ho asi nedal... ale když vidím co u nás v práci ve zkušebně ty motory vydrží na 0W 30...momentálně nejpoužívanější olej... to jsou stovky hodin na plný výkon, nebo teplotní cyklování... je to jen o pocitu. mnohem důležitější je dodržet ACEA normu.
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49131
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: pleswiho Alfréd

Příspěvek od VDC »

na prawebu byl krucifikován nejvyšším thribotechnikem z Dobřichovic... :-D A jako jediná alternativa byl doporučen 10W-60... :-D

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16138
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: pleswiho Alfréd

Příspěvek od quickly »

bushman1 píše: Asi budeš bez větších problémů fungovat i s 5W30. Jen to asi nebude pro ten motor to nejlepší.
Mám ho v plečce (55 tkm) a měl jsem ho ve starém forestíkovi (218 tkm) a oba dva motory vypadají ok :655: . A to dehtový forestík projezdil na expedicích docela dost (Toskánsko, Gargáno, Benátky, Lurdy, Barcelona, Sicílie) a plečka zatím jen Švýcarsko. Jinak můj roční nájezd je cca 45 tkm.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11885
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: pleswiho Alfréd

Příspěvek od Traveller »

Nejlíp to asi rozsekl Slávek a myslím, že má v podstatě pravdu. :845: Taky už se k tomu přestanu vyjadřovat..., 100 lidí - 100 názorů. ::-DD: Jen můžu napsat, že z výroby byl nalit Motul 5W-30 + litrovka na dolití. A na dalších dvou servisních prohlídkách mi nalili Castrol 5W-30. Předpokládám, že v továrně v Japonsku a sem tam i v nějakém servisu u nás (třeba to AWD) vědí co dělají. A tím končím... :bp: ::-DD:
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
kiti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3387
Registrován: pát kvě 18, 2012 7:12 pm
Jméno a příjmení: Květoš
Bydliště: Brno-venkov

Re: pleswiho Alfréd

Příspěvek od kiti »

V záruce mi jej měnili i do turbíny a přímo byl doporučený výrobcem :4690: . Tak nevím proč by tam schválně dávali špatnou specifikaci :1774: :1774: . Myslím že je potřeba rozlišit hlavně způsob ježdění a využití vozu. Jinak to bude při plné zátěži a na okruhu a jiné na rodinné výlety :655: .
Forester 2,5 XT 2010 manuál
pleswi
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 757
Registrován: pát dub 11, 2014 7:50 am
Jméno a příjmení: Vít Pleskot
Bydliště: Turnovsko
Kontaktovat uživatele:

Re: pleswiho Alfréd

Příspěvek od pleswi »

Tak dnes Alfréd na výpravě výfuku. Hledáním pazvuku nalezena prasklina. Zavarena. Plus díky Lucimu jsem sehnal levej přední podbeh tak mi ho rovnou vyměnili. Uvidíme jestli pazvuky ustanou.

Odesláno z mého Nexus 5 pomocí Tapatalk
Subaru Legacy 2.0i 101kw MY05 AT, šedá pastel, koupeno na 129tis km
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“