Hrncův Oto + Legouš

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
dvahrnce
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 381
Registrován: úte led 06, 2015 1:00 pm
Jméno a příjmení: Petr

Re: Hrncovo Lego

Příspěvek od dvahrnce »

Díky Bodyšek, taky gratuluji k Subárku.

Jinak já bych to nenazval problémy, každé auto chce čas od času investici. Legacymu je nějakých 12 let, má 230tis.km na hrbu, z toho nějakých 50tis.km v mých rukách za poslední 2 roky.
Kotouče vpředu byly zralé na výměnu už když jsem ho kupoval, pružiny by se možná měnit nemusely, ale chci dát nové, připadá mi že je to dost sedlé, i když samo chápu že to není Outback.. Jsem zvědav na rozdíl světlé výšky, maximálně si řeknu že jsem vyhodil část peněz zbytečně..

Brzdy, tlumiče, rozvody, náplně, filtry, pneu atd. atd - to je vše spotřebák a pokud člověk jezdí, musí počítat s tím že má vše svou životnost a nic není na věky 8-?

edit: Předsedo děkuji za reakci, budu objednávat cca za dva týdny, ale vidím to tak, že ty kotouče zkusím, aspoň přinesu miliontou první kombinaci do diskuze ;-D
Legacy MY05, 2.5 121kW, 4AT. Outback MY 2020

Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49122
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Hrncovo Lego

Příspěvek od VDC »

Jasně, zkus. :-) Maximálně zjistíš, že to brzdí blbě. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
dvahrnce
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 381
Registrován: úte led 06, 2015 1:00 pm
Jméno a příjmení: Petr

Re: Hrncovo Lego

Příspěvek od dvahrnce »

Co mám zkusenosti z moto, brzdi to podle druhu desticek.. V nejhorším dám jiné když se vyber spravnych nepodari na první pokus..

Spíš mě zajímá > má smysl měnit ty pruziny?
Bude to znát na komfortu a jizdnich vlastnostech nebo budu mít jen za 8tis. dobrý pocit?

Máte někdo podobnou zkusenost?
Legacy MY05, 2.5 121kW, 4AT. Outback MY 2020

Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49122
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Hrncovo Lego

Příspěvek od VDC »

V Legacy měnil pružiny Bushman a myslím, že je spokojený.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
dvahrnce
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 381
Registrován: úte led 06, 2015 1:00 pm
Jméno a příjmení: Petr

Re: Hrncovo Lego

Příspěvek od dvahrnce »

Skoro 7 let s Legoušem uteklo jako voda a já mu chci poděkovat, že mě nikdy nikde nenechalo a vždy mě dovezlo bezpečně a spolehlivě do cíle.
Jedinkrát nás potkala nepříjemnost, se kterou bychom asi větší vzdálenost nedali, ale naštěstí si to dobře načasovalo a řemenice odpadla doma na parkovišti [THNX]

Když bych měl shrnout život s mým prvním Subaru, tak vážně veliká spokojenost.
S autem jsem najel cca 180tis.km, z toho drtivou většinu na LPG s průměrnou spotřebou 10,3/100.

Měnilo se co si tak vzpomínám: 2x rozvody, 1x přední světla, 1x komplet tlumiče + pružiny, 1x výfuk, 1x chladič, 1x baterie, 1x řemenice, 2x ložisko, 2x přední i zadní brzdy komplet, 18x motorový olej+filtr, 3x olej v AT + ostatní spotřebák který není uveden.

Pravidelná kontrola ventilů po 60tis.km, vždy v toleranci. Servis zajišťoval většinou Als od kterého jsem Lego kupoval a vždy max. spokojenost.
Als mu také udělal komplet motor než ho svěřil do mého užívání a motor doteď nepotřebuje dolévat olej mezi výměnami po 10tis.km ,,,,| (*_^) |,,,,

Na autě nefunguje výhřev sedáku u řidiče a display s hodinami a údajích o spotřebě si žije vlastním životem (funguje v nepravidelných intervalech).
Teče řízení, za celou dobu dolito cca 1.25 l kapaliny.
Jednou jsem řešil nefunkční zámek zadních dveří, jinak nic. Auto má momentálně 360tis.km, LPG od BRC funguje spolehlivě, platnost nádrže je do 2025 myslím.
Aktuálně je tam nová baterie, nový výfuk, po výměně oleje v motoru, nové ložisko PZ kolo. Auto má tažné, dojezdové kolo, letní + zimní kola, spoustu kosmetických nedostatků, rozdrbaný sedák řidiče, rezí napadené přední dveře řidiče ve spodní části, zadní lem a pár dalších míst.
Není to leštěnka, ale po technické stránce za něj dám ruku do ohně.

Loučení bude těžké, mít ho kam dát, tak ho snad ani neposílám do světa a dopřál bych mu klidný důchod strávený nědělními výlety za slunečných dní B-)

Ale asi už je jen otázka času než se objeví oficiálně v sekci bazar.
Pokud někdo sháníte pracanta, který potřebuje snad jen ošetřit pár míst aby se koroze na voze nešířila, jinak o něj bylo staráno s láskou, vězte že bude v dohledné době k dispozici.
Nejhorší je teď asi nastřelit nějakou cenovou představu, protože jsem si vědom věku a nájezdu, ale věřím že nabízím auto které je momentálně bez investic a má rozumné provozní náklady.

Klidně můžete napsat svůj názor, jaká cena by mohla být adekvátní :-/ :-/

Díky za pozornost =)
Přílohy
lego.jpg
Legacy MY05, 2.5 121kW, 4AT. Outback MY 2020

Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49122
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Hrncovo Lego

Příspěvek od VDC »

To už jsi s ním nalítal poměrně dost. A je super, že k naprosté spokojenosti !! Hrozně to letí. Pamatuju si, když jsi ho kupoval. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
dvahrnce
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 381
Registrován: úte led 06, 2015 1:00 pm
Jméno a příjmení: Petr

Re: Hrncovo Lego

Příspěvek od dvahrnce »

Taky si to pamatuju, letí to hrozně, to máš pravdu.
Najezdím dost, nemít motorku, tak už má Lego přes 400tis.km..

Takže ač nerad, nechci dál čekat s prodejem, protože za rok když někdo uvidí kilometry tak už to nebude chtít ani zadarmo..
Legacy MY05, 2.5 121kW, 4AT. Outback MY 2020

Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
dvahrnce
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 381
Registrován: úte led 06, 2015 1:00 pm
Jméno a příjmení: Petr

Re: Hrncův Oto + Legouš

Příspěvek od dvahrnce »

Už jsem se trochu vzpamatoval ze skutečnosti, že nám do rodiny zavítal Otík, takže se podělím o radost i s Vámi ;)
V den kdy jsem si ho přebíral už měl za sebou 358dní v provozu a 11tis.km na tacho. Je to Aktiv ze severu, takže navíc umí topit i do volantu a vzadusedícím na prdel.
Jinak zatím úplné holátko v základu.

První dojmy byly samo super, asi je zbytečné zmiňovat, že proti Legacy je to úplně jiný svět z hlediska komfortu a motor též pocitově funguje lépe a radostněji díky jiné převodovce.
Během prvních 4 dní a 500km jsem stačil najít logicky i věci, které jsou jinak a moc mi zatím nevyhovují, ale doufám že to bude o zvyku.

Nějak se nemohu sžít s tempomatem, Lego ho mělo pěkně na prstech pravé ruky pod volantem, tady vše řeší palec, což je určitě o zvyku, ale nepřijde mi to zatím lepší.
Větší pakárnu Vám způsobí, když si nastavíte obecní limit, na konci obce to necháte být a zrychlíte na okreskovou rychlost. Příjezd k začátku následující obce probíhal v Legu tak, že jsem sundal nohu z plynu, Lego doplachtilo zpomalujíc motorem do vsi a tam si zas plynule drželo dříve nastavený limit.
Oto nedoplachtí, ten vyhodnotí sundání nohy z plynu tak, že chceme jet 55km/h teď hned a zabrzdí, což 150m před značkou obce překvapilo mě a nějakého chudáka za mnou asi ještě víc.. :-/
Většinou maká perfektně, ale nějak mu nemohu přijít na chuť. To samé zatím mohu říct o Eyesight. Je fajn to tam mít, ale většinu času asi budu řídit sám jako doposud.

Hodně diskutované CVT pro mě zatím super, pokud budu srovnávat pocitový výkon 2.5 121kw + 4EAT a 2.5 129kW + CVT. To je bez debat.
Ale co mi vůbec nevoní pod nos je fce, kterou si vyprosila prý sama evropská kupní síla. Když jsem se loni svezl s BS z roku 2016, úplně nejvíc se mi líbila ta sametová jízda.
Tím, že při akceleraci v posledních ročnících simuluje převodovka řazení tato vlastnost zemřela. Mě prostě kombinace CVT a řazení virtuálních stupňů přímo štve.
Opět jako tempomat a ES, je CVT fajn, celkem to funguje ale je tam "ale"..

Zajímalo by mě, jak to vnímají ostatní, už se mi i podařilo pocítit přeřazení doprovozené takovým lehkým "kopnutím", které u AT s 360tis.km vážně neřeším, ale u zajeté CVT bych to nečekal. Pokud bych si mohl vybrat, tak za mě (třeba alespoň v režimu Inteligent) beru klasické variátorové chování všemi deseti.
V režimu S ebevrah ať si to klidně jakoby řadí, ale proč mě to má štvát furt.. ? >:-&

Pak mě trošku zklamala područka, asi bych to neřešil nemít aktuální srovnání s Aurisem, který jí má také dvojitou, ale lze otevřít buď mělká část nebo vršek i s tou mělkou a máte plný přístup do velké.
U Oty jde otevřít jen vršek a vyndat něco přes tu poličku na drobné je tak trochu pakec. Polička je naštěstí vyndavací a zastamdací, tak už tam není, ale mohli zajít s klukama od Toyoty na pivko a udělat to inteligentněji.. :-/

To jen takové rychlé shrnutí postřehů za tu chvilku, každopádně generace BP a BS, to je úplně jiný svět.
Já jen doufám, že bude sloužit minimálně stejně věrně a spolehlivě jako Legouš, v příštích 20 - 30-ti letech bych vážně nerad řešil nákup auta znovu :-)

Letošní solné koupele - pokud budou - odprdne ještě Lego než ho na jaře nabídnu, Otík dostane v březnu ochranu podvozku a dutin a za 30 let bude k mání pěknej zachovalej veterán ;-D

Zatím konec hlášení, až si vzpomenu co jsem chtěl ještě zdrbat, tak zase napíšu 8-?
Přílohy
otb1.jpg
otb3.jpg
Legacy MY05, 2.5 121kW, 4AT. Outback MY 2020

Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49122
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Hrncův Oto + Legouš

Příspěvek od VDC »

Gratuluju ke koupi, snad si na sebe zvyknete !! :-) Ono to bude hodně o zvyku, až spolu strávíte pár tisíc km, tak věřím, že spousta těch věcí se otupí.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
bl4ck5un
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 102
Registrován: pon led 06, 2020 1:14 pm

Re: Hrncův Oto + Legouš

Příspěvek od bl4ck5un »

Ty virtuální stupně mě taky štvou. Je to vyřazení hlavní výhody CVT převodovky.. Kdyby se to aspoň dalo nějak nastavit, třeba i v aut. servisu, když už to nejde uživatelsky.
Subaru Outback 2.5i Active MY19
dvahrnce
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 381
Registrován: úte led 06, 2015 1:00 pm
Jméno a příjmení: Petr

Re: Hrncův Oto + Legouš

Příspěvek od dvahrnce »

bl4ck5un píše:Ty virtuální stupně mě taky štvou. Je to vyřazení hlavní výhody CVT převodovky.. Kdyby se to aspoň dalo nějak nastavit, třeba i v aut. servisu, když už to nejde uživatelsky.
Přesně tak..
Uvidíme zda to servis začne časem nabízet.. Ale moc tomu nevěřím..
Legacy MY05, 2.5 121kW, 4AT. Outback MY 2020

Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
dvahrnce
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 381
Registrován: úte led 06, 2015 1:00 pm
Jméno a příjmení: Petr

Re: Hrncův Oto + Legouš

Příspěvek od dvahrnce »

VDC píše:Gratuluju ke koupi, snad si na sebe zvyknete !! Ono to bude hodně o zvyku, až spolu strávíte pár tisíc km, tak věřím, že spousta těch věcí se otupí.

Děkuji!
Věřím že spoustu věcí ano a nejsou to zásadní věci, to je hlavní :-)
Legacy MY05, 2.5 121kW, 4AT. Outback MY 2020

Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16137
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Hrncův Oto + Legouš

Příspěvek od quickly »

Já třeba v grinchovi tempomat používám minimálně, protože to plachtění před vesnici mi vyhovovalo
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
Augi
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 970
Registrován: stř črc 27, 2016 9:52 am
Jméno a příjmení: Michal Augustýn
Bydliště: okolí Prahy

Re: Hrncův Oto + Legouš

Příspěvek od Augi »

Ty virtuální stupně u CVT mě taky štvou - je fakt, že aspoň na I režim by mohly být deaktivované :( U Yarise třeba nejsou a přijde mi to lepší.
WRX STI 2018
Outback Field 2023
a další japonský škopky

ex: WRX STi 2004, Levorg GT-S 2016
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19044
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Hrncův Oto + Legouš

Příspěvek od hamoun »

krasny popis, radost to cist :) klidne pokracuj :) at ti to jezdi a jsi jen spokojeny :)
škoda superb
ex WRX 2008
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“