OZP a jeho STI
Napsal: úte pro 16, 2014 2:37 pm
Účast na prvním srazu mám za sebou, myslím že je dobrá příležitost zde založit profil sobě a hlavně mému Subaru.
Napřed představím sebe: Jmenuju se Ondřej, jsem ženatá ale bezdětná kancelářská krysa z Prahy. Ročník 1985, řidičák mám cca 10 let, za tu dobu mi říkala pane jen 3 auta- Renault Clio 1,2/60HP, Ford Focus mk1 combi 1,6/74kW no a letos od září konečně Impreza WRX STI MY2006 2,5l/206kW. Často ale taky jezdím různýma dodávkama, když můžu, dělám řidiče kámošům co mají kapelu- Ford transit je super auto!!! Nejsilnější auto co jsem řídil před STIčkem bylo BMW E38 740i (286HP, ale najel jsem jen maličko km) a nějaký Saab 93 Turbo (měl myslím 210koní, měl jsem ho měsíc na stáži v Belgii). Kromě ježdění autem mě baví chodit a jezdit na Klokany, poslouchat muziku a dělat fotky.
Když došlo na finální rozhodnutí, že se s Focusem konečně rozloučíme (bylo na čase- jezdil u nás v rodině od roku 2000, najel cca 243tis. Km a byl před zásadní opravou podvozku), snažili jsme se vybrat hlavně rozumem- co nejlepší spotřeba, spolehlivost, poměr cena/výkon, bezpečnost, co nejnižší ztráta při dalším prodeji ojetiny... No a čistě rozumovým rozborem nám vyšlo že koupit si auto se nám vlastně vůbec nevyplatí :670:.
Jenže jsme si vlastně život bez auta naprosto nedovedli představit- jednak z praktického hlediska, jednak mi jakýkoli řízení přináší radost a zábavu. Bylo tedy jasno, když jsme nevybrali rozumem, vyberem si srdcem. Děti zatím nemáme, dohromady se ženou nemáme úplně špatnej příjem, uděláme si radost a splníme si automobilový sen ještě před třicítkou. :supeer:
Adepti vlastně byly jen dva: Land Rover Defender a Impreza WRX STI. Jelikož do Defenderu se absolutně nevejdu a o jejich spolehlivosti kolují děsné skazky, bylo to jasné. Ještě jsme trochu pokukovali po Mitsu EVO alespoň VIII nebo IX, ale po zjištění nabídky aut na trhu jsme zjistili, že tolik se nám za auto dávat nechce a vůbec- STIčko je STIčko.
Nákup proběhl poměrně rychle (rychleji než jsme čekali), za vydatné pomoci jednoho nejmenovaného pražského autorizovaného Subaru servisu. Auto se k nám dostalo ze Švýcarska přes severní Moravu a není to úplně typické STI- není modré, ale šedivé, nemá ani jedno křídlo (jen decentní mini spojler na hraně kufru) a interiér v kůží (sedačky vpředu i vzadu, tapecy dveří). Celkově působí dost nenápadně (což mi vyhovuje), ani na srazu ho spolujezdci nepovažovali za STI. Jinak je to ale klasický Hawkeye v sériovém stavu, v létě obouváme 18" OZ Ultraleggera, v zimě nějaké podle mě noname, ale o to krásnější 17" kola. Vlastně k jedné malé úpravě došlo v interiéru- nechal jsem si přemontovat sedačku nadoraz dozadu, abych se líp vešel. K tomu přibude ještě menší volant, doufám že do vánoc.
Auto bylo předchozím majitelem bourané na předek, ale před koupí bylo ověřeno že bylo opraveno poctivě a správně. Auto má poměrně nízký nájezd, po koupi jsme měnili kotouče a desky vepředu a vzadu. Proběhla už i první dorbná závada- prskla manžeta od přední poloosy, začal stříkat olej na vejfuk- ten děs že mi hoří nové auto bych nikomu nepřál. V nejbližší době neplánuji žádný zásadní tuning, první co přijde na řadu ale budou zřejmě brzdy- nevím proč, ale zdá se mi že sériová Bremba nebrzdí tak dobře, jak bych na charakter a výkon auta čekal.
Fotky auta ze srazu 6.FTN: https://picasaweb.google.com/1166960097 ... directlink
Napřed představím sebe: Jmenuju se Ondřej, jsem ženatá ale bezdětná kancelářská krysa z Prahy. Ročník 1985, řidičák mám cca 10 let, za tu dobu mi říkala pane jen 3 auta- Renault Clio 1,2/60HP, Ford Focus mk1 combi 1,6/74kW no a letos od září konečně Impreza WRX STI MY2006 2,5l/206kW. Často ale taky jezdím různýma dodávkama, když můžu, dělám řidiče kámošům co mají kapelu- Ford transit je super auto!!! Nejsilnější auto co jsem řídil před STIčkem bylo BMW E38 740i (286HP, ale najel jsem jen maličko km) a nějaký Saab 93 Turbo (měl myslím 210koní, měl jsem ho měsíc na stáži v Belgii). Kromě ježdění autem mě baví chodit a jezdit na Klokany, poslouchat muziku a dělat fotky.
Když došlo na finální rozhodnutí, že se s Focusem konečně rozloučíme (bylo na čase- jezdil u nás v rodině od roku 2000, najel cca 243tis. Km a byl před zásadní opravou podvozku), snažili jsme se vybrat hlavně rozumem- co nejlepší spotřeba, spolehlivost, poměr cena/výkon, bezpečnost, co nejnižší ztráta při dalším prodeji ojetiny... No a čistě rozumovým rozborem nám vyšlo že koupit si auto se nám vlastně vůbec nevyplatí :670:.
Jenže jsme si vlastně život bez auta naprosto nedovedli představit- jednak z praktického hlediska, jednak mi jakýkoli řízení přináší radost a zábavu. Bylo tedy jasno, když jsme nevybrali rozumem, vyberem si srdcem. Děti zatím nemáme, dohromady se ženou nemáme úplně špatnej příjem, uděláme si radost a splníme si automobilový sen ještě před třicítkou. :supeer:
Adepti vlastně byly jen dva: Land Rover Defender a Impreza WRX STI. Jelikož do Defenderu se absolutně nevejdu a o jejich spolehlivosti kolují děsné skazky, bylo to jasné. Ještě jsme trochu pokukovali po Mitsu EVO alespoň VIII nebo IX, ale po zjištění nabídky aut na trhu jsme zjistili, že tolik se nám za auto dávat nechce a vůbec- STIčko je STIčko.
Nákup proběhl poměrně rychle (rychleji než jsme čekali), za vydatné pomoci jednoho nejmenovaného pražského autorizovaného Subaru servisu. Auto se k nám dostalo ze Švýcarska přes severní Moravu a není to úplně typické STI- není modré, ale šedivé, nemá ani jedno křídlo (jen decentní mini spojler na hraně kufru) a interiér v kůží (sedačky vpředu i vzadu, tapecy dveří). Celkově působí dost nenápadně (což mi vyhovuje), ani na srazu ho spolujezdci nepovažovali za STI. Jinak je to ale klasický Hawkeye v sériovém stavu, v létě obouváme 18" OZ Ultraleggera, v zimě nějaké podle mě noname, ale o to krásnější 17" kola. Vlastně k jedné malé úpravě došlo v interiéru- nechal jsem si přemontovat sedačku nadoraz dozadu, abych se líp vešel. K tomu přibude ještě menší volant, doufám že do vánoc.
Auto bylo předchozím majitelem bourané na předek, ale před koupí bylo ověřeno že bylo opraveno poctivě a správně. Auto má poměrně nízký nájezd, po koupi jsme měnili kotouče a desky vepředu a vzadu. Proběhla už i první dorbná závada- prskla manžeta od přední poloosy, začal stříkat olej na vejfuk- ten děs že mi hoří nové auto bych nikomu nepřál. V nejbližší době neplánuji žádný zásadní tuning, první co přijde na řadu ale budou zřejmě brzdy- nevím proč, ale zdá se mi že sériová Bremba nebrzdí tak dobře, jak bych na charakter a výkon auta čekal.
Fotky auta ze srazu 6.FTN: https://picasaweb.google.com/1166960097 ... directlink