OZP a jeho STI
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 6393
- Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
- Bydliště: U Sila 1201,Liberec
Re: OZP a jeho STI
Ondro tak ať je mazlik brzo ok.
Odesláno z mého LG-D855 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého LG-D855 pomocí Tapatalk
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24328
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: OZP a jeho STI
Tak to teda nepotěší,taky jsem myslel,že jsi to ťuknul někde při blbnutí,to by mrzelo možná méně,člověk by s tím tak nějak víc počítal.Přeji dokonalou léčbu auta teda
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- Marty73
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 3306
- Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
- Jméno a příjmení: Martin J.
- Bydliště: Statenice
Re: OZP a jeho STI
Na Ondrovu žádost mu to tady zaplevelím zvyšováním tuhosti karoserie a podvozku.
Původně byla Impreza tak nějak normálně tuhá, ale udělal jsem tři zásadní změny, které razantně zvýšily tuhost a zlepšily odezvu na volant.
Krok jedna byla rozpěrná tyč mezi tlumiče. Někdo ji zatracuje proto, že se prý při nehodě na jednu stranu hne i ta druhá. Osobně si myslím, že když už to bude taková pecka, tak je to jedno. A některá auta to mají z výroby, třeba M3 tuším. Zpět k pocitu z auta, opravdu ztuhlo v příčném křížení.
Krok dva byly stabíky. Tam došlo k zásadnímu průlomu a posunu vpřed v jízdních vlastnostech. Tehdy jsem pochopil, že první se dělá podvozek a pak teprve výkon. Podvozek udělá auto rychlejší, nikoli motor.
Krok tři byl antilift. Ten byl ze začátku nepříjemný na příčných nerovnostech, jde to vice do tlumičů a do kastle. Dnes už si to vůbec neuvědomuji. Opět se zýšila manévrovatelnost vozu, zejména při výjezdu ze zatáčky. Je to sice jen změna záklonu o 0.5 stupně, ale i tak pracují tlumiče jinak.
Ke kroku 4 jsem se nedostal, ale byl by to pomocný spodní rám vepředu a vzadu.
Jistě si všimnete, že jsem zpevňoval jen předek a ne zadek. Důvodů je několik. Rozpěrná tyč mezi zadní tlumiče zabere kus kufru a to jsem nechtěl. Pak tedy jen spodní rám. Ale Hawk je postavený jako nedotáčivý a když se předek zpevní, stává se neutrálním. To je další důvod pro to, začít vepředu.
Kolem a kolem, všechny úpravy jsou totožné s asi "milionem" aut celosvětově, skoro všichni jdou stejným směrem. Asi to tedy funguje.
Původně byla Impreza tak nějak normálně tuhá, ale udělal jsem tři zásadní změny, které razantně zvýšily tuhost a zlepšily odezvu na volant.
Krok jedna byla rozpěrná tyč mezi tlumiče. Někdo ji zatracuje proto, že se prý při nehodě na jednu stranu hne i ta druhá. Osobně si myslím, že když už to bude taková pecka, tak je to jedno. A některá auta to mají z výroby, třeba M3 tuším. Zpět k pocitu z auta, opravdu ztuhlo v příčném křížení.
Krok dva byly stabíky. Tam došlo k zásadnímu průlomu a posunu vpřed v jízdních vlastnostech. Tehdy jsem pochopil, že první se dělá podvozek a pak teprve výkon. Podvozek udělá auto rychlejší, nikoli motor.
Krok tři byl antilift. Ten byl ze začátku nepříjemný na příčných nerovnostech, jde to vice do tlumičů a do kastle. Dnes už si to vůbec neuvědomuji. Opět se zýšila manévrovatelnost vozu, zejména při výjezdu ze zatáčky. Je to sice jen změna záklonu o 0.5 stupně, ale i tak pracují tlumiče jinak.
Ke kroku 4 jsem se nedostal, ale byl by to pomocný spodní rám vepředu a vzadu.
Jistě si všimnete, že jsem zpevňoval jen předek a ne zadek. Důvodů je několik. Rozpěrná tyč mezi zadní tlumiče zabere kus kufru a to jsem nechtěl. Pak tedy jen spodní rám. Ale Hawk je postavený jako nedotáčivý a když se předek zpevní, stává se neutrálním. To je další důvod pro to, začít vepředu.
Kolem a kolem, všechny úpravy jsou totožné s asi "milionem" aut celosvětově, skoro všichni jdou stejným směrem. Asi to tedy funguje.
Naposledy upravil(a) Marty73 dne úte led 17, 2017 1:25 pm, celkem upraveno 1 x.
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
- OZP
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 4329
- Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
- Jméno a příjmení: Ondřej
- Bydliště: Praha
Re: OZP a jeho STI
Diky!
VW Multivan T6.1 / HAWK- Impreza WRX STI MY2006 / BLOB- Impreza WRX STI MY2003 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 /
V rodině též Levorg MY2017 / OZP SUBARU Youtube
V rodině též Levorg MY2017 / OZP SUBARU Youtube
Re: OZP a jeho STI
Pro mě taky poučné čtení
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49179
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: OZP a jeho STI
I pro mě. Byť jen z technického hlediska...
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 6393
- Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
- Bydliště: U Sila 1201,Liberec
Re: OZP a jeho STI
Jj. Když jsem se jednou bavil s Martym, tak říkal to samé. Nejdřív podvozek, pak brzdy a možná potom motor. Pekny čtení.
Odesláno z mého LG-D855 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého LG-D855 pomocí Tapatalk
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11890
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: OZP a jeho STI
Mimochodem, Ondro, jak je na tom stíhačka? Předpokládám, že už pracuješ na opravě?
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
- geraltos
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1350
- Registrován: stř zář 18, 2013 12:27 pm
- Jméno a příjmení: Ota
Re: OZP a jeho STI
Marty73: zajímavé čtení. mám podobné plány, ale tím, že jsem dělal motor z nutnosti, tak asi přijde naladění na řadu první. ale stabíky a rozpěrnou tyč mám výhledově taky v plánu.
jediné, s čím bych si dovolil nesouhlasit je, že první podvozek, pak brzdy a pak motor (teda možná u STI ano) ale u WRX jsou podle mě větším limitem brzdy. Naprosto nestíhají výkon motoru a Brembo je vyloženě nutnost. pak podvozek a nakonec výkon
jediné, s čím bych si dovolil nesouhlasit je, že první podvozek, pak brzdy a pak motor (teda možná u STI ano) ale u WRX jsou podle mě větším limitem brzdy. Naprosto nestíhají výkon motoru a Brembo je vyloženě nutnost. pak podvozek a nakonec výkon
WRX 2003
- Marty73
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 3306
- Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
- Jméno a příjmení: Martin J.
- Bydliště: Statenice
Re: OZP a jeho STI
Jako ano, brzdy jsou poddimenzované a možná brzdami začít. Dovolím si nesouhlasit s Brembem, není to zrovna nutnost, když jsou dobré desky a kotouče. Ty třmeny to při sportovní jízdě zvládají. Samozřejmě, jezdí-li se něco vážnějšího, okruhy, dlouhé alpské sjezdy, tam platí co říkáš, že razantní upgrade je nutnost.
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
- geraltos
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1350
- Registrován: stř zář 18, 2013 12:27 pm
- Jméno a příjmení: Ota
Re: OZP a jeho STI
Jo jo , ale ukaž mi někoho, kdo to občas na okruhu nebo prusmykama neprotahne za mě Brembo jasná volba. A na stabíky se těším taky. Momentálně je to velmi měkké a kroutí se to jako had
Odesláno z mého Lenovo S90-A pomocí Tapatalk
Odesláno z mého Lenovo S90-A pomocí Tapatalk
WRX 2003
- OZP
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 4329
- Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
- Jméno a příjmení: Ondřej
- Bydliště: Praha
Re: OZP a jeho STI
Me by se desne libily ty velke AP racingy nebo podobne (asi ne D2, na ty jsem neslysel moc chvaly)... Ale je to desnej ranec to koupit a pak to provozovat.
VW Multivan T6.1 / HAWK- Impreza WRX STI MY2006 / BLOB- Impreza WRX STI MY2003 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 /
V rodině též Levorg MY2017 / OZP SUBARU Youtube
V rodině též Levorg MY2017 / OZP SUBARU Youtube
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19119
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: OZP a jeho STI
OZP: STi trmeny to se slusnyma kotoucema a deskama zvladaji velmi slusne ... a je to ještě za skoro normlani peníze ...
a .. k tomu podvozku, brzdam a motoru ... je to presne tak, jak to psal Marty ... to je to spravne poradi - i pro WRX ...
nemá smysl zkouset vlastní cesty ... hlavne dat ladeni motoru před cokoliv z tohohle ...
a .. kdo to povozeni mysli trochu vazne, jezdi taky cele leto na semislickach (i když na nejakych "civilních") ... jinak je vsecko předchozí celkem na nic ...
gumy je potřeba v zatáčkách, při brzdeni ... pokud nemaji tvrde bocnice, jsou zvenku za chvili "kulate" ... pokud je mate blbe ojete jen vepředu, jezdite blbe zatáčky (hrnete cumak), pokud jsou obe napravy sjete stejne a blbe (zvenku), je potřeby jiny typ gum ... nejlíp ty, které mají vnejsi 1/3 gumy téměř bez drazek ... dobře to drzi v zatáčkách, auto neplave při prudkych manévrech ... guma se "netrha" ...
pak je potřeba myslet na to, ze za deste je potřeba ubrat na okresne tak o 100 (a dostat se tak i do zákonných limitu ) ...
za me ještě hodne pomohly automaticke meziplyny při podrazovani. řekl bych, ze to byl taky obrovsky skok kupředu v uzivani si serpentyn. ona ta WRX převodovka od te doby držela a synchrony se nezhorsovaly .. nehlede na to, ze jsem se při ostrejsi jizde mohl spolehnout, ze muzu převodovkou a podrazovanim vyrazne pomoci brzdam ...
tohle je ale asi na STi lepsi ...
třeba si z toho někdo něco vezme ... i když je to jen takova snůška potrehu z provozu a vylepsovani auta ...
a .. k tomu podvozku, brzdam a motoru ... je to presne tak, jak to psal Marty ... to je to spravne poradi - i pro WRX ...
nemá smysl zkouset vlastní cesty ... hlavne dat ladeni motoru před cokoliv z tohohle ...
a .. kdo to povozeni mysli trochu vazne, jezdi taky cele leto na semislickach (i když na nejakych "civilních") ... jinak je vsecko předchozí celkem na nic ...
gumy je potřeba v zatáčkách, při brzdeni ... pokud nemaji tvrde bocnice, jsou zvenku za chvili "kulate" ... pokud je mate blbe ojete jen vepředu, jezdite blbe zatáčky (hrnete cumak), pokud jsou obe napravy sjete stejne a blbe (zvenku), je potřeby jiny typ gum ... nejlíp ty, které mají vnejsi 1/3 gumy téměř bez drazek ... dobře to drzi v zatáčkách, auto neplave při prudkych manévrech ... guma se "netrha" ...
pak je potřeba myslet na to, ze za deste je potřeba ubrat na okresne tak o 100 (a dostat se tak i do zákonných limitu ) ...
za me ještě hodne pomohly automaticke meziplyny při podrazovani. řekl bych, ze to byl taky obrovsky skok kupředu v uzivani si serpentyn. ona ta WRX převodovka od te doby držela a synchrony se nezhorsovaly .. nehlede na to, ze jsem se při ostrejsi jizde mohl spolehnout, ze muzu převodovkou a podrazovanim vyrazne pomoci brzdam ...
tohle je ale asi na STi lepsi ...
třeba si z toho někdo něco vezme ... i když je to jen takova snůška potrehu z provozu a vylepsovani auta ...
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- OZP
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 4329
- Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
- Jméno a příjmení: Ondřej
- Bydliště: Praha
Re: OZP a jeho STI
Tak jsem mel mit tento tyde zpatky svoje auticko (po 6ti tydnech!!!), bohuzel kdyz to Tomas z BxA odvezl k sobe na dilnu, aby opravil problem nesouvisejici s nehodou, zjistil, ze nejmenovany aut. servis opravu totalne nezvladl a potom, co mechosi v BxA opravili co meli, tak auto nalozili zpatky na platak, a vraci ho do autorizaku, aby ho ku*va opravili poradne.
Cloveku fakt zustava rozum stat, co si nekteri lidi/firmy dnes dovoli.
Cloveku fakt zustava rozum stat, co si nekteri lidi/firmy dnes dovoli.
VW Multivan T6.1 / HAWK- Impreza WRX STI MY2006 / BLOB- Impreza WRX STI MY2003 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 /
V rodině též Levorg MY2017 / OZP SUBARU Youtube
V rodině též Levorg MY2017 / OZP SUBARU Youtube
- Ipi
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 187
- Registrován: úte pro 22, 2015 10:46 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Ipolt
- Bydliště: Poděbrady
Re: OZP a jeho STI
Ondro a autorizak jakej?
Odesláno z mého HUAWEI VNS-L21 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého HUAWEI VNS-L21 pomocí Tapatalk