OZP a jeho STI

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
OZP
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 4328
Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
Jméno a příjmení: Ondřej
Bydliště: Praha

Re: OZP a jeho STI

Příspěvek od OZP »

Dnes jsem prožil velmi intenzivní Subaru den. Možná až moc intenzivní. Vše začalo účastí na volných jízdách pořádaných Driving Academy v Sosnové. Mělo jít o kompenzaci pro ty, co předčasně odjeli z přecpaného Autíčkář Driving Day.
Cesta po dálnici v pohodě, na silnici mezi Mladou Boleslaví a Č. Lípou sice dost kamionů, ale to s mým autem není problém, stačí rovinka, za 3 a héééén, kamion mizí ve zpětných zrcátkách. Do Sosnové dorážím akorát na 8:00, organizátoři ještě nejsou, ale neva, vyndám bordel z auta a snídám. Gumy nepřezouvám, sadu na dodrbání jsem nechal doma (což se ukazuje jako velká- ehm, drahá - chyba). Asfalt je suchý, provoz skoro žádný (všeho všudy 6-8 aut, což je opravdu luxusní, v některých chvílích jsem i sám na dráze), dávám si bloky co nejlepší stopu, vždy cca 6-8 minut + 2 kola na dochlazení. Po každém bloku kontroluji stav pneu (huštěno na 2,0), sice se projevuje nějaké poškození od místního hrubého asfaltu, ale zdá se že to gumy nakonec snesou. Toto zdání se ukazuje jako klam při šestém bloku jízd, který ani nedokončuji pro defekt pravé přední pneu (prý pro Sosnovou typické, foto gumy níže). :839: Tyhle pneu jsem kupoval těsně po nákupu auta a stihl na nich najet sotva pár tisíc. :839:
Nebyl to jediný problém který jsem si způsobil- na okruh jsem přijel s naprosto tichým autem, z okruhu odjíždím jako by mi někdo nainstaloval laděný výfuk- auto prdí o 106, kdyby šlo o úmyslně způsobenou změnu zvuku, asi bych si to i pochvaloval. Ale vzhledem že se to stalo jaksi samo od sebe v zátěži, jsem z toho dost nervozní.
Až na ty trable s vejfukem a gumama jsem si to velmi užil, dokonce jsem zvýšil svou nejvyšší rychlost na tomto okruhu na 109km/h na konci cílové rovinky. :826:
Lehčí o 9200 kč opouštím Č. Lípu, na okruh se už nevracím, nejsem milionář abych tam nechal další pár gum, tak se jen přes svou oblíbenou okresku se vracím do Prahy, rovnou do AWD aby mi mrkli na ten prdící výfuk. Cestou se nechávám unést, užívám si auto, krásný jarní den, takže se z cesty domů stává pojížďka po Kokořínsku. :drive: :subaru: Tuhle část dne jsem si tedy dost užil a na trable s gumama skoro zapomněl (na děravý výfuk zapomenout nešlo, díra se zvětšovala, takže rámusu bylo víc a víc).
Ovšem nebylo toho dost- při cestě ze silniček na dálnici jsem za kamionem schytal kamínek do předního skla. Rána jak z děla, ale nijak jsem to neřešil, protože jsem žádnou díru ani prasklinu neviděl. řešit jsem to ovšem měl, protože během cesty po dálnici domů se na čelním skle objevila prasklina. Kamínek to totiž trefil pod stěrače, takže z kabiny nešlo nic vidět, tedy až do té doby, kdy se prasklina rozšířila přes sklo. :839:
No, silně rozladěn dorážím do AWD kde se naštěstí dozvídám že prasklý je naštěstí jen střední tlumič výfuku a ne třeba svod nebo něco závažnějšího. Opravují vše na počkání, nakonec jsem si poručil odstranění středového tlumiče a jeho nahrazení běžnou trubkou. Co mě nepotěšilo byla informace, že je výrazně nedoporučeno mít u 4wd vozů různé rozměry pneu na nápravách, takže mě k nákupu 2 předních čeká ještě nákup 2ks na zadní nápravu. Sice jsme rozdíl v obvodu pneu změřili jen na 5mm, když si vezmu kolik stojí středový diferenciál s DCCD, tak neváhám a gumy co nejdříve koupím.

Žádná další katastrofa se už naštěstí nestala, teda pokud mě někde nevyfotili jak porušuji rychlost...

Takže ponaučení z dneška:
1) Na Sosnovou vždy jen s gumama na zničení
2) každý kamínek řešit ihned (opsat RZ auta přede mnou, zastavit a zjistit poškození)
3) S manželkou jsme se shodli ::-DD: že okruhy necháme na chvíli na pokoji


Nějaké foto:
Přílohy
Dochlazování po jízdách.
Dochlazování po jízdách.
Guma na hadry
Guma na hadry
Oprava výfukového potrubí.
Oprava výfukového potrubí.
Screenshot_2015-04-14-20-29-06.jpg
VW Multivan T6.1 / HAWK- Impreza WRX STI MY2006 / BLOB- Impreza WRX STI MY2003 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 /
V rodině též Levorg MY2017
/ OZP SUBARU Youtube
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49146
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: OZP a jeho STI

Příspěvek od VDC »

Hezky sis to užil !!! :-D

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
seatik
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4038
Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Vašek
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Re: OZP a jeho STI

Příspěvek od seatik »

No ty voe :670: tu Sosnu si moc dobře rozmyslim..to zlatej Most,co? ::-DD:
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Uživatelský avatar
ladis77
Strážce pokladu
Strážce pokladu
Příspěvky: 6134
Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: OZP a jeho STI

Příspěvek od ladis77 »

ses na ty gumy mohl zeptat, sme ti to mohli rict :845: v zari se tam "valelo" asi 40 sad a presto vsichni jezdili, hold sosonova si zada svy. naproti tomu treba vysoke myto je uplne nadhera. a krouzis tam na druhou stranu, takze spotrebujes zase tu ::-DDD:
jen pro ukazku moje gumy po srazu v zari:
a ze tam nekteri dopadli mnohem hur .....
Přílohy
po cca 10 kolech
po cca 10 kolech
a cela sada po 87 km :)
a cela sada po 87 km :)
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
Uživatelský avatar
Ladaf
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1199
Registrován: ned črc 17, 2011 11:43 am
Bydliště: Praha - Řepy

Re: OZP a jeho STI

Příspěvek od Ladaf »

jj září bylo gumožravý ::-DDD:
moje sada po dvouch sezonách na okruzích (1. sezona na zadku a pak 2. sezona na předku kde absolvovala Most, V. Mýto a 2xSosnovou)
Obrázek

Obrázek

co zatím sleduju tak sosnou nezvládají klasický silniční pneu, s rádoby semislickem je to o něco lepší (pokud nepočítám geraltose, kterej je tam nechal za 1den :845:)

chce se to jezdit na hraně, ale zároveň i tak aby nedocházelo k hrnutí té gumy, pak se nevyštípe
- vypozoroval jsem to u Martyho73, jezdí rychle, ale tak aby nebylo slyšet kvílení od gum, zatím to taky to neumím :655:

OZP: s těma rozměrama pneu, pochopím, že je blbost a riziko dát třeba dopředu 225/40 r17 a dozadu 225/45 r17, ale nepřijde mi, že by byl zas tak velký problém mít dejme tomu vepředu víc sjetý a vzadu míň sjetý pneu - nikdy se ti předekxzadek nesjede rovnoměrně, vždy tam bude rozdíl, takhle chápu to pravidlo já

jinak pneu na okruh i normální ježdění bych volil něco z tohohle sortimentu - Yokohama AD08, Bridgestone POTENZA RE 070, Toyo R888R z levnějších Kumho KU36, Federal 595 RS-R, Nankang NS-2R
for fun: Subaru Legacy Turbo skoro RS-RA, MY93
for work: Subaru Impreza 2.0R, MY07 <= ex Subaru Impreza 2.0 Sport RS, MY05
Uživatelský avatar
matty
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 473
Registrován: stř kvě 14, 2014 6:53 pm
Jméno a příjmení: Martin Kopecky
Bydliště: Jičín

Re: OZP a jeho STI

Příspěvek od matty »

gumozravy to sedi ::-DDD: ja si toho nastesti vsiml po trech sadach a pneu ktere meli do te doby 108km sem tak uchranil :811: chtelo by to tam nejaky warning cedule
Uživatelský avatar
OZP
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 4328
Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
Jméno a příjmení: Ondřej
Bydliště: Praha

Re: OZP a jeho STI

Příspěvek od OZP »

No to koukám že v tom teda nejsem sám. Týpek v pneuservisu říkal že mu tam někdo jezdí i 2x denně.

No, holt si příště dám větší pozor a budu se snažit i o změnu stylu jízdy- to že to moc neumím a dřu to v moc velké rychlosti na hraně nedotáčivosti má na životnost pneu určitě velký vliv.
je zajímavé, že když jsem tam strávil celý den v zimě a na kropené dráze se učil jezdit bokem, tak sice ty zimáky Nokian dostaly pokouřit, ale takhle špatně teda rozhodně nedopadly, naopak.
VW Multivan T6.1 / HAWK- Impreza WRX STI MY2006 / BLOB- Impreza WRX STI MY2003 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 /
V rodině též Levorg MY2017
/ OZP SUBARU Youtube
Uživatelský avatar
Ladaf
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1199
Registrován: ned črc 17, 2011 11:43 am
Bydliště: Praha - Řepy

Re: OZP a jeho STI

Příspěvek od Ladaf »

předpokládám, že na suchu na okruhu jezdíš v režimu 50x50, to má za nasledek, že je auto nedotáčivý a hrneš zatíženou přední gumu, stejně je na tom WRX, GT i Lego - u nich pomáhá instalace antiliftu a změna odklonů na přední nápravě, u tebe by pomohl nejspíš taky + pneu s tvrdejma bočnicema a pak hrát si s DCCD :supeer:
mě to třeba sjíždí přesně tu vnější hranu běhounu a bočnice, kde se mi to začne trhat od sebe a na vnitřku kola má i po roce furt takový ty ťamprdlíky(otřepy) z výroby :655:
mrkni do galerie z nekterých okruhových srazů, je tam spousta fotek s nájezdy do zatáček, kde je krásně vidět právě to hrnutí gumy a skoro šktání ráfku o asfalt
for fun: Subaru Legacy Turbo skoro RS-RA, MY93
for work: Subaru Impreza 2.0R, MY07 <= ex Subaru Impreza 2.0 Sport RS, MY05
Uživatelský avatar
.dundee.
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2905
Registrován: stř kvě 18, 2011 1:08 am
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Praha

Re: OZP a jeho STI

Příspěvek od .dundee. »

Doporučuji Bridgestone Potenza RE070. Mám na nich V.Mýto, Písek, 2x Sosnu a furt je nemohu dojezdit. A to byly už slušně ojeté, než jsem s nimi začal kravit.
Minulý týden jsem si dovezl novou sadu za 9900 a mají DOT 4414. Za mě na STi super guma, asi věděli proč je dávali na nová auta.
Výhoda je, že právě vnější hrana je hodně kompaktní a nemá se co trhat. A taky hodně pevná bocnice.

odesláno přes Tapatalk
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
Uživatelský avatar
OZP
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 4328
Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
Jméno a příjmení: Ondřej
Bydliště: Praha

Re: OZP a jeho STI

Příspěvek od OZP »

Ladaf píše:předpokládám, že na suchu na okruhu jezdíš v režimu 50x50
No v návodu k autu jsem se dočetl že přepínat DCCD na LOCK 50x50 na suchém a pevném povrchu rozhodně ne, že to je hlavně na sníh, bláto, šotolinu, etc... Prý se to nemá vůbec zapínat pokud nemůžou kola proklouznout- trpí poloosy a snad ještě něco.

Na suchém asfaltu jezdím s DCCD na automatiku, na sněhu jezdím na tu první polouzavřenou pozici (ta první co je oranžová, nevím jak líp to popsat sorry) a když se chci klouzat bokem nebo třeba při otáčení "na pětníku" DCCD uplně otvírám. I když jezdíš bokem přes ručku, tak to klidně můžeš nechat přepnuté na AUTO- DCCD se při zatažení ručky samo otevře a pak když se to sepne zpět do toho AUTO režimu, tak mi přijde ten smyk snáz kontrolovatelný a mám z něho plynulejší výjezd.

Uvítal bych nějaký komplexní návod na to jak to DCCD používat, ale nic co by mi nějak extra pomohlo jsem zatim nevygooglil, jen dávám dohromady střípky informací. Rozhodně je ale zajímavé pozorovat jak se auto na různá nastavení chová rozdílně. A je zvláštní že to zmiňuješ, protože právě na ty poslední 2-3 jízdy jsem DCCD úplně otevřel právě abych ulevil těm předním gumám. No, moc to nepomohlo.
.dundee. píše:Doporučuji Bridgestone Potenza RE070.
To jsou ty co jsi nazouval posledně na Sosnové na té Autíčkář akci? Myslel jsem že tam dáváš nějaký semislick. Jak do drží na mokru, je to bezpečné pro rychlejší jízdu mimo okruh? A zahříváš je nějak speciálně než jim začneš nakládat?

Mimochodem nemáte někdo zkušenost s DMACK pneu co nabízí Driving Academy?
VW Multivan T6.1 / HAWK- Impreza WRX STI MY2006 / BLOB- Impreza WRX STI MY2003 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 /
V rodině též Levorg MY2017
/ OZP SUBARU Youtube
Uživatelský avatar
.dundee.
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2905
Registrován: stř kvě 18, 2011 1:08 am
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Praha

Re: OZP a jeho STI

Příspěvek od .dundee. »

Ano, to jsou ony. Je to normální homologovaná silnicni pneu, která se dávala jako OEM na nová auta. Rychlejší jízda mimo okruh je super zážitek, drží jak přilepený. Na mokru moc zkušeností nemám, víc bude vědět hamoun, který s nimi jezdí denně se služebním WRX.
Na okruhu zahrivam jen jízdou a čím víc jezdis, tím jsou zajímavější, čitelnější, krásně poznas začátek ztráty adheze.

odesláno přes Tapatalk
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
Uživatelský avatar
Ladaf
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1199
Registrován: ned črc 17, 2011 11:43 am
Bydliště: Praha - Řepy

Re: OZP a jeho STI

Příspěvek od Ladaf »

o DCCD toho moc nevim, na to se ptej spíš Thanantose, možná mám taky trošku milný představy o tom jak to funguje, měl jsem za to, že v auto žežimu je to jako WRX 50x50 s open difi :655:

ten výpis gum co jsem dával ráno je na hranici normální guma a semislick
- jsou to homologovaný lepíky pro silniční použití, jedinej problém u nich je když se sjedou, tak pak moc nedržej na vodě (v loužích a vyjetých kolejích) :845: žádný speciální zahřívání není potřeba, normálně jsem na nich jezdil celou letní sezonu :supeer:

zatím ozkoušený na Impreze Kumha 215/45 R17 a na Legu Federaly 205/45 R16, RE070 buhužel nedělaj v mém rozměru :686:
for fun: Subaru Legacy Turbo skoro RS-RA, MY93
for work: Subaru Impreza 2.0R, MY07 <= ex Subaru Impreza 2.0 Sport RS, MY05
Uživatelský avatar
ladis77
Strážce pokladu
Strážce pokladu
Příspěvky: 6134
Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: OZP a jeho STI

Příspěvek od ladis77 »

no my wrx-ovy nadsenci, zvlast v kombiku mame celkove problem s gumama v 215/45/17 a nebo 215/40/17 neni uplne idealni rozmer, ale s kolama sem koupil kendy kr20 225/45/17 a svete div se, neskrtaj :826:
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
Uživatelský avatar
OZP
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 4328
Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
Jméno a příjmení: Ondřej
Bydliště: Praha

Re: OZP a jeho STI

Příspěvek od OZP »

Diky za vase prispevky.

Koukam ze to aby mel clovek 3 nebo 4 sady gum... 18" na paradu a univerzalni letni, 17" na BridgeS RE 070, dalsi 17" na zimaky. V servisu mi jeste doporucuji nakup dalsich 18" rafku a na ne obouvat pouzite slicky, ktere se pry daji koupit za babku od zavodniku.
Skoda ze ty RE 070 nejsou v R18, to bych je bral hned.

Prekvapuje me ze nikdo nezminujete Pirelli- v motorsportu jsou videt dost, ale spis to na me dela dojem ze jde o marketing a ne o opravdovou kvalitu. Ikdyz v rozmerech R14 a R15 jsem je kupoval na Forda a byl jsem vzdy spokojen.
VW Multivan T6.1 / HAWK- Impreza WRX STI MY2006 / BLOB- Impreza WRX STI MY2003 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 /
V rodině též Levorg MY2017
/ OZP SUBARU Youtube
Uživatelský avatar
Ladaf
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1199
Registrován: ned črc 17, 2011 11:43 am
Bydliště: Praha - Řepy

Re: OZP a jeho STI

Příspěvek od Ladaf »

tři sady stačej :845:
jedny letní na parádu a normální ježdění, druhý na okruhy a ježdění a zimáky :supeer:
for fun: Subaru Legacy Turbo skoro RS-RA, MY93
for work: Subaru Impreza 2.0R, MY07 <= ex Subaru Impreza 2.0 Sport RS, MY05
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“