OZP a jeho STI

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19062
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: OZP a jeho STI

Příspěvek od hamoun »

kurna, chlapi, co s tim delate ... ? (to neni na vas .. to je jen povzdech .. takove super auta a porad se resi tohle ... )
ja mel vsecko po shozeni hlav nekde po 100tkm (uz nevim, kolik pres to bylo) vrsky pistu i valce jak u noveho motoru ...
vim, ze to bylo jen WRX ...

tankoval jsem jenom shell (95) a melo to Stage II ...
zeby pomohlo to "proplachovani valcu benzinem" pomoci kombinace bezkatu a BOV, kdy se obcas benzin palil az ve vyfuku?
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: OZP a jeho STI

Příspěvek od Marty73 »

davidherda píše:Hloupá a neznalá otázka, jaký vliv na tom může mít 10W60, pomohlo by tomu něco řidšího?
To vůbec není hloupá otázka. Já od 10W60 ustoupil, do nového motoru ho už nedám. Teď jezdím na 5W40 a budu i dál. Najel jsem 186k na 10W40 a motor byl čistý. Pak se tam dal 10W60 a po 35k mám zadřeno a zakarbonováno. Jasně, nemusí to mít vliv, ale kombinace oleje a režimu, v jakém to auto jezdí... Navíc když v USA je doporučený olej pro STI 0W30. Takže asi tak na tvoji neznalou otázku. Neznalá odpověď :)
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
jatros
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 516
Registrován: stř úno 16, 2011 2:43 pm

Re: OZP a jeho STI

Příspěvek od jatros »

To mi připomíná (a možná i chlapům z BA) motor mojí bývalé CX-7 ... hnus černej.
Opravdu by mě zajímalo, čím to je. Nejvíc bych tipoval na ten EGR ventil (začíná se to projevovat nejvíce na novějších vozech).
Na benzín nebo olej (pokud ho to nežere fest) bych to netipoval.

ad benzin)
Benzina Verva 100 = OMV MaxxMotion 100 (naprosto totožné, rafinérka v Rakousku)

ad olej)
Nejsem odborník, ale mám za to, že vyšší viskozita (vnitřní tření) je vhodná právě na vysokou zátěž, kdy se ještě udrží olejový film na stěnách válce a nedojte k tzv. střihu a přidření píst/válec.
Záleží samozřejmě na provozních podmínkách. V jednom STI z Liberce jsem měl olej 0W40! Tady nikdo nechápal, ale oni tvrdili, že to dávají do všech Subaru a nemají jediný problém. Pokud s tím člověk jezdí v horských oblastech a nedává tomu kouř, tak je ten 0W asi vhodný (dobrá čerpatelnost při nízkých teplotách). Pokud to má ale někdo jako víkendovku a dává tomu kouř na okruhu (obzvláště v létě a když je hezky/horko), tak si myslím že to min W50 chce. Samozřejmě co největší rozsah (rozdíl obou hodnot) je super, ale klade to velké nároky na vlastnosti oleje ... a takto "obohacený" olej rychleji degraduje => častější výměna.
Uff, to jsem se rozepsal, sorry za offtopic.

Ondro, přeju co nejméně finančně bolestivou operaci a ať brzo jezdíš!
emve
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1585
Registrován: čtv dub 07, 2011 9:57 pm

Re: OZP a jeho STI

Příspěvek od emve »

jatros píše:
ad benzin)
Benzina Verva 100 = OMV MaxxMotion 100 (naprosto totožné, rafinérka v Rakousku)
To bych neřekl. Verva 100 je OMV Super Plus (N98) + vlastní aditivace Benziny. OMV dodává N98 běžně do jiných sítí, dříve např. Lukoil.

OMV Maxxmotion 100, zejména v nové verzi 100plus, má vlastní specifické složení.

Ale z jedné rafinerie to pochází, to ano.
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
Uživatelský avatar
bobhash
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 513
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Re: OZP a jeho STI

Příspěvek od bobhash »

motor mám už taky za sebou.....celou dobu co to mám kupoval sem jako druhý majitel s najezdem 35 tis .sem do toho lil dle přepisu 98 / benzina nebo omv občas shell wpover / na prohlidky sem jezdil pravidelně ,chladil motor prostě standartní péče k každoddenímu ježdění plus nadstavby typu srazů ,sosny ,sedlačan ,a vyjiždek 555squadry kde se tomu dávalo napít .no a ve 198 ticich to začalo žrát olej ve finale se dolejval každejch 500 km ,sem zajel do ba ,že to je trochu divny .Pamatuju si jak mi lukáš řikal hele koukneme na to vypadá to na přetěsnění podle zvuku je motor v koncici a za 2 dny mi volal že je cinklej 4 válec a tím padem další věci .... oprava 98 tis kč .:). když sem se ptal jestli toe normální , když se voto starám odpověď - jo nejseš první .to se u imprez stává že to ten 4 válec odnese jako první . vlastně si řikám ,že auto mam nějakejch 12 let a tohle byla jediná investice ,tak to zase neni tak špatný : )) jestli to zase odjezdí dalších 12 let tak to pak hodim na veteránsky značky a prodám to s obrovskym ziskem :)))))))
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49130
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: OZP a jeho STI

Příspěvek od VDC »

Ondřeji tak to je teda pěknej bubák... 8() Tak ať to zase brzy jezdí !!!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: OZP a jeho STI

Příspěvek od Marty73 »

Jo, bobe, 4.válec i u mě. Snad to Ondra ustojí na něco menšího.
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Uživatelský avatar
krum
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 497
Registrován: čtv zář 10, 2009 10:24 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: OZP a jeho STI

Příspěvek od krum »

2OZP: Držím palce, ať do toho zahučíš co nejmíň. Neustálý dolejvání oleje a kam to vede, to taky znám...
Přílohy
pist.jpg
ex :-( Subaru Impreza 2,0 WRX wagon (prodrive) MY 03, exex Impreza 2,0 GX wagon MY 01, exexex Libero 1,2 MY 92, exexexex Š 110R coupe MY 71
http://moje.auto.cz/krum/bestie.html
Rover Mini 1,3 MPI, MY 1997
http://moje.auto.cz/krum/mr-silver.html
Volvo V70 D3, MY 2015
Mini Cooper S R56, MY 2007
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: OZP a jeho STI

Příspěvek od Marty73 »

To je jasný, když někdo tvrdí, že je normální, že to žere olej, tak to prostě normální není. Někde se to projevit musí, ať je to na válcích, pístech, nebo třeba katu. Je fakt, že rozdíl mezi novým motorem a byť opraveným nalítaným, je markantní. Ta kultivovanost, tlaky, zátah u nového motoru je bezkonkurenční. Jasně, stálo mě to kilo, ale cenový rozdíl proti repasi je minimální a přidaná hodnota je jinde.
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Uživatelský avatar
klimat
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 321
Registrován: sob kvě 22, 2010 7:46 am
Jméno a příjmení: Tomas Klima
Bydliště: Benešov
Kontaktovat uživatele:

Re: OZP a jeho STI

Příspěvek od klimat »

Tak máme změřeno.

Ovalita válců je "out of specs", na vrchu válců 0,02 a na spodku válce 0,04. Limit je 0,01mm. Takže varianty jsou výbrus (s tím související nové písty, a kruhy) a nebo nový short blok.
Tomáš K.

Subaru diagnosa
www.boxerauto.cz
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: OZP a jeho STI

Příspěvek od Marty73 »

Hlasuji pro blok, ať v tom nejsme s Kolbenem sami :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5405
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: OZP a jeho STI

Příspěvek od Kolben »

Preeesne :-) A budem hlidat kdo na ten novej vic nejde.....
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Uživatelský avatar
Ladaf
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1199
Registrován: ned črc 17, 2011 11:43 am
Bydliště: Praha - Řepy

Re: OZP a jeho STI

Příspěvek od Ladaf »

Já bych to downgradoval z 2,5 na starou 2,0 nebo na převrtanou 2,2 od cosworthu :)

Odesláno z mého E2303 pomocí Tapatalk
for fun: Subaru Legacy Turbo skoro RS-RA, MY93
for work: Subaru Impreza 2.0R, MY07 <= ex Subaru Impreza 2.0 Sport RS, MY05
Uživatelský avatar
OZP
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 4328
Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
Jméno a příjmení: Ondřej
Bydliště: Praha

Re: OZP a jeho STI

Příspěvek od OZP »

Panove vas lobbing je pekny, ale pokud to chcete vazne prosadit, bude to chtit polozit na stul nejake padne argumenty. V hotovosti :D
VW Multivan T6.1 / HAWK- Impreza WRX STI MY2006 / BLOB- Impreza WRX STI MY2003 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 /
V rodině též Levorg MY2017
/ OZP SUBARU Youtube
Uživatelský avatar
Ipi
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 187
Registrován: úte pro 22, 2015 10:46 am
Jméno a příjmení: Tomáš Ipolt
Bydliště: Poděbrady

Re: OZP a jeho STI

Příspěvek od Ipi »

To je slovo!

Odesláno z mého HUAWEI VNS-L21 pomocí Tapatalk
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“