Draconis - Forester SG 2.0XT
- draconis
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5248
- Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: České Budějovice
Draconis - Forester SG 2.0XT
Tak i přesto, že Forejse už máme doma přes měsíc, až teď jsem se dokopal cvaknout pár fotek a něco málo napsat. Dál to budu průběžně doplňovat. Takže nejdřív pár základních informací:
--------------------
Subaru Forester 2.0 XT
Palivo: benzín
Výkon motoru: 130 kW / 177 PS
Objem motoru: 1 994 ccm
Rok výroby: 2003
Uvedení do provozu: 2004
Najeto v době koupě: 178 000 km
Barva: stříbrná
--------------------
Takže poslední prázdninový den - 31. 8. 2014 jsme si udělali s kamarádem výlet do Lomnice nad Popelkou. V Jičíně jsme si ještě dali sraz na náměstí s Quicklym, který byl velmi ochotný a udělal si výlet od Pardubic, aby mi dělal podporu. Tímto bych mu tedy rád ještě jednou poděkoval. Následně jsme tedy jeli do Lomnice - já s Quicklym, samozřejmě proto, abych se svezl v novém Forejsovi... 8)
Chvilku jsme čekali, protože prodávající ještě musel někam odjet. Nicméně sotva se stříbrný Forejs zalesknul a vjel do vrat, Quickly mě pobavil pohotovou hláškou "BER! BER TO!". Auto jsme přitom viděli sotva 5 vteřin... ::-DD:
Nedlouhou dobu jsme strávili lehkou prohlídkou a jeli se projet. Musím se přiznat, že jsem z toho byl trošku vyplašený, protože se auto chovalo úplně jinak než jsem byl zvyklý z předchozího (Octavia 1.8T 4x4 110kW Combi). Když si na to teď vzpomenu, jel jsem s tím jako důchodce... Seběhlo se tam dohromady hned několik věcí najednou - ovládácí prvky jsou prostě u Japonců jiné, takže po přesednutí z koncernu spousta věcí jinak. Navíc jsem měl kombíka, posez v SUV je oproti tomu vyšší a měl jsem ze začátku trochu horší odhad ohledně stran auta. Zátah motoru nebyl pocitově tak silný jako u Ochcávky, kde zhruba ve 2500 ot. zabralo mocně turbo a kopnulo to. U Suba není zátah tak mocný a chování motoru se podobá spíš atmosférickému. Ale pohledem na tachometr zjistíte, že to fakt docela jede... BTW papírově je tuším 0-100 km/h o cca vteřinu rychlejší u Forejse
Jízda mi nejdřív přišla taková rozhrkaná nebo jak bych to řekl - ale to bylo jen tím, že se auto chová prostě jinak než to předtím. Nakonec jsem si zvykl a Forejs je docela žehlička. První dojmy byly spíš takové smíšené, nekonalo se to nadšení, které jsem po 2-3 měsících pohybování se tady na fóru očekával. Že to je opravdu úplně jiné jsem poznal až tak po týdnu, kdy jsem auto dostal trochu do ruky. Začal jsem zjišťovat, co si kdy můžu dovolit a poměrně rychle jsem Subaru začal dost věřit.
Forejs má dost dobrý podvozek a taky stálý pohon 4x4 dovolí v zatáčkách úplně jiné věci oproti připínanému Haldexu, při zhoršených podmínkách (mokro, déšť, sníh...) je rozdíl ještě propastnější. Ošemetná věc je potom fakt, že si v klidu jedete, užíváte si zatáčky a vše vypadá pohodově. A pak jen tak střelíte očkem po tachometru a dost často se podivíte, kolik vlastně jedete - auto se chová i ve vyšších rychlostech naprosto suverénně.
Oproti tomu výbava, která je u Subaru i v základu celkem dostačující, byla přece jen horší. Ochcávka byla v nejvyšší výbavě Laurin & Klement a měla na svou dobu prakticky vše - dokonce i v porovnání s novými auty rozhodně nezaostávala. Co mě tedy docela zarazilo u Forestera je absence palubního počítače. Ale dá se to považovat i za výhodu, aspoň nemáte pořád na očích spotřebu...
Moc jsem neotálel a celkem rychle jsem na nabídku kývl - auto vypadalo dobře opečovávané, cena byla natolik příznivá, že i kdyby se cokoli objevilo, byl stále prostor na opravy. Quickly se tedy odebral zpět za rodinou, kterou zanechal osudu v Jičíně...
Prodávající byl sampaťák zhruba v mém věku, takže jsme se sice zdrželi další hodinu, kterou jsme strávili nejen debatami o autech, ale nejrůznějších dalších věcech. Pak jsme vyřešili papíry, rozloučili se a ačkoli Ochcávka stále čekala v Budějkách před domem, já už se mazlil s klíčky od Subaru. Vyrazili jsme do nedalekého Košova, kde jsme se na doporučení stali oběťmi skvělé domácí kuchyně v podobě pozdního oběda. Pak už následovala cesta zpět do ČB. Při dálniční rychlosti se ukázalo, že dveřmi u řidiče profukuje (známý problém s "gumovým trojúhelníkem") a v rychlostech nad 110 km/h už je to opravdu nad míru snesitelnosti.
Po příjezdu do ČB jsem opět dotankoval plnou nádrž (před cestou jsem bral benzín někde mezi Jičínem a Ml. Boleslaví) a spočítali jsme spotřebu - těžko se mi věřilo, že jsem těch cca 230 km jel s průměrem cca 8.5l/100km. Ale nutno dodat, že od té doby jsem se na tuto spotřebu již nikdy nedostal. Ale přikládám tuto skutečnost faktu, že jelo prázdné auto a skoro celou cestu téměř předpisovou rychlostí a s lehkou nohou.
Následně jsem podlehnul naléhání kamaráda, který mě tam vezl a půjčil mu se svézt. Bylo zábavné pozorovat jeho výraz a rozčarování - před měsícem koupil Ford Mondeo (dvoulitr benzín) a pořád si ho hrozně chválil... Stručně řečeno po pár desítkách minut v Subaru ho to přešlo a radost mu to asi trochu pokazilo... Přijeli jsme okolo osmé večer, bylo mokro a lehce pršelo - máme na kontě pár driftů a křižovatek projetých bokem (bylo bezpečno, prakticky žádný provoz) a rohlík na obličeji...
A tak se vyskytl tento stříbrňák u nás doma. Ačkoli má pár odřenin a něco už pamatuje, je v dobré kondici a máme ho rádi. Snad s námi vydrží ještě dlouho, nová auta se mi nelíbí...
Galerii naleznete zde (průběžně budu doplňovat): http://subarufanclub.cz/galerie/thumbna ... ?album=284
--------------------
Subaru Forester 2.0 XT
Palivo: benzín
Výkon motoru: 130 kW / 177 PS
Objem motoru: 1 994 ccm
Rok výroby: 2003
Uvedení do provozu: 2004
Najeto v době koupě: 178 000 km
Barva: stříbrná
--------------------
Takže poslední prázdninový den - 31. 8. 2014 jsme si udělali s kamarádem výlet do Lomnice nad Popelkou. V Jičíně jsme si ještě dali sraz na náměstí s Quicklym, který byl velmi ochotný a udělal si výlet od Pardubic, aby mi dělal podporu. Tímto bych mu tedy rád ještě jednou poděkoval. Následně jsme tedy jeli do Lomnice - já s Quicklym, samozřejmě proto, abych se svezl v novém Forejsovi... 8)
Chvilku jsme čekali, protože prodávající ještě musel někam odjet. Nicméně sotva se stříbrný Forejs zalesknul a vjel do vrat, Quickly mě pobavil pohotovou hláškou "BER! BER TO!". Auto jsme přitom viděli sotva 5 vteřin... ::-DD:
Nedlouhou dobu jsme strávili lehkou prohlídkou a jeli se projet. Musím se přiznat, že jsem z toho byl trošku vyplašený, protože se auto chovalo úplně jinak než jsem byl zvyklý z předchozího (Octavia 1.8T 4x4 110kW Combi). Když si na to teď vzpomenu, jel jsem s tím jako důchodce... Seběhlo se tam dohromady hned několik věcí najednou - ovládácí prvky jsou prostě u Japonců jiné, takže po přesednutí z koncernu spousta věcí jinak. Navíc jsem měl kombíka, posez v SUV je oproti tomu vyšší a měl jsem ze začátku trochu horší odhad ohledně stran auta. Zátah motoru nebyl pocitově tak silný jako u Ochcávky, kde zhruba ve 2500 ot. zabralo mocně turbo a kopnulo to. U Suba není zátah tak mocný a chování motoru se podobá spíš atmosférickému. Ale pohledem na tachometr zjistíte, že to fakt docela jede... BTW papírově je tuším 0-100 km/h o cca vteřinu rychlejší u Forejse
Jízda mi nejdřív přišla taková rozhrkaná nebo jak bych to řekl - ale to bylo jen tím, že se auto chová prostě jinak než to předtím. Nakonec jsem si zvykl a Forejs je docela žehlička. První dojmy byly spíš takové smíšené, nekonalo se to nadšení, které jsem po 2-3 měsících pohybování se tady na fóru očekával. Že to je opravdu úplně jiné jsem poznal až tak po týdnu, kdy jsem auto dostal trochu do ruky. Začal jsem zjišťovat, co si kdy můžu dovolit a poměrně rychle jsem Subaru začal dost věřit.
Forejs má dost dobrý podvozek a taky stálý pohon 4x4 dovolí v zatáčkách úplně jiné věci oproti připínanému Haldexu, při zhoršených podmínkách (mokro, déšť, sníh...) je rozdíl ještě propastnější. Ošemetná věc je potom fakt, že si v klidu jedete, užíváte si zatáčky a vše vypadá pohodově. A pak jen tak střelíte očkem po tachometru a dost často se podivíte, kolik vlastně jedete - auto se chová i ve vyšších rychlostech naprosto suverénně.
Oproti tomu výbava, která je u Subaru i v základu celkem dostačující, byla přece jen horší. Ochcávka byla v nejvyšší výbavě Laurin & Klement a měla na svou dobu prakticky vše - dokonce i v porovnání s novými auty rozhodně nezaostávala. Co mě tedy docela zarazilo u Forestera je absence palubního počítače. Ale dá se to považovat i za výhodu, aspoň nemáte pořád na očích spotřebu...
Moc jsem neotálel a celkem rychle jsem na nabídku kývl - auto vypadalo dobře opečovávané, cena byla natolik příznivá, že i kdyby se cokoli objevilo, byl stále prostor na opravy. Quickly se tedy odebral zpět za rodinou, kterou zanechal osudu v Jičíně...
Prodávající byl sampaťák zhruba v mém věku, takže jsme se sice zdrželi další hodinu, kterou jsme strávili nejen debatami o autech, ale nejrůznějších dalších věcech. Pak jsme vyřešili papíry, rozloučili se a ačkoli Ochcávka stále čekala v Budějkách před domem, já už se mazlil s klíčky od Subaru. Vyrazili jsme do nedalekého Košova, kde jsme se na doporučení stali oběťmi skvělé domácí kuchyně v podobě pozdního oběda. Pak už následovala cesta zpět do ČB. Při dálniční rychlosti se ukázalo, že dveřmi u řidiče profukuje (známý problém s "gumovým trojúhelníkem") a v rychlostech nad 110 km/h už je to opravdu nad míru snesitelnosti.
Po příjezdu do ČB jsem opět dotankoval plnou nádrž (před cestou jsem bral benzín někde mezi Jičínem a Ml. Boleslaví) a spočítali jsme spotřebu - těžko se mi věřilo, že jsem těch cca 230 km jel s průměrem cca 8.5l/100km. Ale nutno dodat, že od té doby jsem se na tuto spotřebu již nikdy nedostal. Ale přikládám tuto skutečnost faktu, že jelo prázdné auto a skoro celou cestu téměř předpisovou rychlostí a s lehkou nohou.
Následně jsem podlehnul naléhání kamaráda, který mě tam vezl a půjčil mu se svézt. Bylo zábavné pozorovat jeho výraz a rozčarování - před měsícem koupil Ford Mondeo (dvoulitr benzín) a pořád si ho hrozně chválil... Stručně řečeno po pár desítkách minut v Subaru ho to přešlo a radost mu to asi trochu pokazilo... Přijeli jsme okolo osmé večer, bylo mokro a lehce pršelo - máme na kontě pár driftů a křižovatek projetých bokem (bylo bezpečno, prakticky žádný provoz) a rohlík na obličeji...
A tak se vyskytl tento stříbrňák u nás doma. Ačkoli má pár odřenin a něco už pamatuje, je v dobré kondici a máme ho rádi. Snad s námi vydrží ještě dlouho, nová auta se mi nelíbí...
Galerii naleznete zde (průběžně budu doplňovat): http://subarufanclub.cz/galerie/thumbna ... ?album=284
Naposledy upravil(a) draconis dne úte říj 07, 2014 5:33 pm, celkem upraveno 3 x.
- johyyy
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1297
- Registrován: čtv zář 10, 2009 8:54 pm
- Jméno a příjmení: Martin Johan
- Bydliště: Luby u Chebu
Re: Draconis - Forester SG 2.0XT
Blahopřeji ke koupi :subaru: Známí problém s netěsnícím oknem jsem měl na svém SG taky, ustřihl jsem drat a vložil ho do té těsnící gumy a už mi tam vůbec nefouká
Forester SH Diesel power
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11953
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Draconis - Forester SG 2.0XT
Já jsem to kdysi řešil gumovou/plastovou hadičkou, rovněž nasoukanou do těsnění. :850: :supeer:
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
- draconis
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5248
- Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: České Budějovice
Re: Draconis - Forester SG 2.0XT
Hm, zajímavý nápad. Já pořád řešil, že nalepím nějakou gumu, resp. jsem myslel na tlumící a antivibrační materiál do dveří aut, páč ho v práci máme. Nalepil bych ho jakoby zvenka okolo, ale tohle vypadá možná jako lepší a jednodušší řešení... Určitě zkusím, díky za tip!
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11953
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Draconis - Forester SG 2.0XT
Jojo. Není zač. Použil jsem hadičku/trubičku podobnou té, co se třeba na starých škodovkách používala k vedení benzínu. Jen je třeba zvážit průměr a tvrdost, aby se to zbytečně "nešponovalo" přes zámek. To by nebylo dobře. No a pak už jen stačí na vhodném místě nastřihnout gumu (nebo najít spoj) a zasouvat a zasouvat. ::-DDD: ::-DDD: Možná jsem to i mazal nějakým silikonem, aby to tam lépe zajelo, ale už si nepamatuji přesně. Ale opravdu to zbytečně nepřeháněj s průměrem..., ono může stačit dost málo aby to pomohlo.
PS: Omlouvám se odborníkům, ale svého času jsem to prostě řešil takto amatérsky. :850:
PS: Omlouvám se odborníkům, ale svého času jsem to prostě řešil takto amatérsky. :850:
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
- draconis
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5248
- Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: České Budějovice
Re: Draconis - Forester SG 2.0XT
Já to zatím cvičně zkusil několika vrstvami fleecové pásky a pomohlo to znatelně, ale pořád to ještě není ono. Navíc bych to rád udělal nějak lépe. Někde jsem tu četl, že originál nové těsnění stojí 2 000 Kč, což se mi zrovna za takovou kravinu dávat nechce...
- johyyy
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1297
- Registrován: čtv zář 10, 2009 8:54 pm
- Jméno a příjmení: Martin Johan
- Bydliště: Luby u Chebu
Re: Draconis - Forester SG 2.0XT
Traveller píše:Jojo. Není zač. Použil jsem hadičku/trubičku podobnou té, co se třeba na starých škodovkách používala k vedení benzínu. Jen je třeba zvážit průměr a tvrdost, aby se to zbytečně "nešponovalo" přes zámek. To by nebylo dobře. No a pak už jen stačí na vhodném místě nastřihnout gumu (nebo najít spoj) a zasouvat a zasouvat. ::-DDD: ::-DDD: Možná jsem to i mazal nějakým silikonem, aby to tam lépe zajelo, ale už si nepamatuji přesně. Ale opravdu to zbytečně nepřeháněj s průměrem..., ono může stačit dost málo aby to pomohlo.
PS: Omlouvám se odborníkům, ale svého času jsem to prostě řešil takto amatérsky. :850:
To je zajímavý, já to takhle nemám, já mám tu těsnící gumu na autě jakoby takovej "u" profil takže jsem nic řezat nemusel, pouze jsem to odkryl,vložil kus drátu a bylo hotovo... SG 2003.
Forester SH Diesel power
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
- ladis77
- Strážce pokladu
- Příspěvky: 6154
- Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Re: Draconis - Forester SG 2.0XT
na impreze mam taky cca 20 cm vlozenej gumovej prouzek/hadicku, co tu origo gumu jakoby nadzvedne. a funguje to dokonale, zvenku to neni videt
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11953
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Draconis - Forester SG 2.0XT
Aha, já jsem to naštěstí u Subaru neřešil, protože to by bylo po půl roce brzo. ::-DDD: ::-DDD: Takže se omlouvám za drobnou mystifikaci. Tak jak jsem to popisoval jsem to dělal kdysi dávno na Vectře, kde bylo nutné to vsunout dovnitř do těsnění. No ale já jsem to psal spíš jako tip, co by šlo..., tak to když tak "analogicky" upravte dle skutečnosti na svých vozech. ::-DD: :826:
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
- draconis
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5248
- Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: České Budějovice
Re: Draconis - Forester SG 2.0XT
Jasně, jde o princip, každý už si to pak upraví po svém
Až se na to někdy dostanu, vyzkouším a pokud bude fungovat zdokumentuji a zvěčním zde na fóru
Až se na to někdy dostanu, vyzkouším a pokud bude fungovat zdokumentuji a zvěčním zde na fóru
Re: Draconis - Forester SG 2.0XT
Parádní auto. At slouží. Hodně km bez nehod.
Odesláno z mého Lenovo S650 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého Lenovo S650 pomocí Tapatalk
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 50833
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Draconis - Forester SG 2.0XT
Nejhezčí Forestří ksicht !!! A vlastně i koncový světla se mi u tohohle modelu líbí nejvíc.
Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 77
- Registrován: čtv úno 18, 2010 9:35 pm
- Jméno a příjmení: pavel moravec
- Bydliště: Výprachtice
Re: Draconis - Forester SG 2.0XT
gratulace :supeer: je to fakt krasavec :850: :826:
- POL
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 292
- Registrován: sob lis 24, 2012 12:04 pm
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Pardubice; občas Jizerské hory
Re: Draconis - Forester SG 2.0XT
gratuluji.
Já mám to samé jen v zelený + stříbrný prahy.
Já mám to samé jen v zelený + stříbrný prahy.
Pavel Pardubice (POL)
Forester 2.0XT, zelená metla, 2003
Forester 2.0XT, zelená metla, 2003