Hetzere a pamatuješ reklamní hlášku "neslyším motor". Já jednou stál u nastartovanýho Forestra s jedním člověkem, ten se najednou zarazil a povídá " to běží motor?" ::-DDD:hetzer píše:Dadid: ze zkusenosti vim, ze u meho motoru je mnozstvi oleje co si vezme filtr mensi nez do zarezu, zustalo by ho tedy v motoru priliz mnoho.
ja udrzuju olej presne na znacce MAX. motor tak ma nejlepsi zvuk.
Pajuv forester
Re: Pajuv forester
Subaru zdar, Forestrům zvlášť !
Subaru Forester 2.0X Comfort WP 116KW 5MT MY08 - LPG Vialle
Subaru Forester 2.0X Comfort WP 116KW 5MT MY08 - LPG Vialle
- hetzer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1785
- Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
- Bydliště: u Prostejova
Re: Pajuv forester
Dadid: jo muj bracha se taky jednou zeptal jestli motor bezi ( ma audi ) ale ja ho samozrejme slysim :subaru:
'ach 'a' jIH yIt vegh ngech vo'
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
- lojzmen
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 392
- Registrován: ned srp 30, 2009 11:38 pm
- Jméno a příjmení: Lojza
- Bydliště: Ostrava-Poruba
Re: Pajuv forester
Dadid - asi se dodnes traduje mezi mechaniky ten přídavek oleje na nový filtr. Náš filtr má nějak malinký objem
Výsledek je ten, že v každém servise, kromě Opavy, mi to přelili. A kamarádovi z Prahy AWD servis taky. Taky jsem cucal přebytek stříkačkou.
Možná to je dobré u 5W30, který se rychleji spotřebuje, ale tenhle olej já nemusím.
U nejstarších motorů se přimazávalo rozstřikem, jak se výběžek na ojnici brodil hladinou Tam přelití mohlo mít význam veliký.
Ale koukněte se na svém autě, jak vstupuje měrka oleje do vany.
Hladina je podstatně níž, a dokonce je pod klikovou hřídelí plech, součást vany, který asi zabraňuje vyšplíchnutí oleje na rotující kliku.
Dá se skoro říct (není to ale tak), že Subaru benzín má tzv."suchou vanu", veškerý olej stéká do skoro oddělené nádržky a podle mne (nehádejte se se mnou !!! ) nějaký milimetr nehraje roli, pokud jsme hladinou blízko značky "F" a častěji se stav kontroluje.
A zcela mimo mísu jsem si vzpomněl, pro ty, kterým výtéká olejík zpod krytů rozvodů uprostřed na předku motoru vytahuji z paměti radu od Alse:
"Po nějaké době může téct olejové čerpadlo. Je dobré při výměně rozvodů ty šroubky kolem dokola dotáhnout, a nejlépe i namazat závit barvou".
Výsledek je ten, že v každém servise, kromě Opavy, mi to přelili. A kamarádovi z Prahy AWD servis taky. Taky jsem cucal přebytek stříkačkou.
Možná to je dobré u 5W30, který se rychleji spotřebuje, ale tenhle olej já nemusím.
U nejstarších motorů se přimazávalo rozstřikem, jak se výběžek na ojnici brodil hladinou Tam přelití mohlo mít význam veliký.
Ale koukněte se na svém autě, jak vstupuje měrka oleje do vany.
Hladina je podstatně níž, a dokonce je pod klikovou hřídelí plech, součást vany, který asi zabraňuje vyšplíchnutí oleje na rotující kliku.
Dá se skoro říct (není to ale tak), že Subaru benzín má tzv."suchou vanu", veškerý olej stéká do skoro oddělené nádržky a podle mne (nehádejte se se mnou !!! ) nějaký milimetr nehraje roli, pokud jsme hladinou blízko značky "F" a častěji se stav kontroluje.
A zcela mimo mísu jsem si vzpomněl, pro ty, kterým výtéká olejík zpod krytů rozvodů uprostřed na předku motoru vytahuji z paměti radu od Alse:
"Po nějaké době může téct olejové čerpadlo. Je dobré při výměně rozvodů ty šroubky kolem dokola dotáhnout, a nejlépe i namazat závit barvou".
Subaru XV 2,0i Active 6MT 110kW r.2012
Ex:Daihatsu Sirion 1,3L r.2005, Legacy 2,0 AT r.2000, Impreza 1,8 MT asi 1995, nic, Š100, nic, Š440, Tatraplán T600 s motorem 603
Ex:Daihatsu Sirion 1,3L r.2005, Legacy 2,0 AT r.2000, Impreza 1,8 MT asi 1995, nic, Š100, nic, Š440, Tatraplán T600 s motorem 603
Re: Pajuv forester
Lojzmene, díky za vysvětlení.
Subaru zdar, Forestrům zvlášť !
Subaru Forester 2.0X Comfort WP 116KW 5MT MY08 - LPG Vialle
Subaru Forester 2.0X Comfort WP 116KW 5MT MY08 - LPG Vialle
- Harry
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1517
- Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
- Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice
Re: Pajuv forester
To je celkem správná zásada, zvláště na zimu, pokud nejezdíš extrémně náročné jízdy. Olej "v půlce mezi ryskami" úplně stačí, dříve se ohřeje, a netlačí studený těsně po startu proti těsnícím kroužkům a dalším těsněním.Dadid píše: Jsem totiž trochu naočkovanej od toho výše zmíněného kamaráda, kterej razil zásadu oleje ani málo, ani moc, prostě mezi ryskama.
Na letní provoz bych ale tuto zásadu konkrétně u Subaru nedoporučoval. Není jej tam přespříliš, a v létě je "každá kapka" oleje dobrá.... :845:
Nevím, co Tvůj kamarád dělá, jak rozumí motorům, ani co má konkrétně na mysli.....Dadid píše:Nevím jak je to u boxerů Subaru ale o škodováckým motoru říkal že menší množství oleje usnadňuje chod, protože klika?(snad je to správně) nemusí v olejovej vaně překonávat takovej odpor. Jestli píšu nějaký kraviny, tak buďte k mej osobě shovívaví, jsa v tomto spíše neználek :bp:
Samozřejmě přebytek oleje je na škodu u každého motoru, jsou zbytečné tlaky na těsnění, ale klikový mechanismus se v oleji zaručeně nekoupe, ani u Škodovky, natož u Subaru (tam už to díky koncepci nejde, ani kdyby chtěli,.... ::-DDD: ) to by byla tragedie.... :845:
Způsob mazání, kdy klika procházela olejovou náplní je opuštěn cca 90 let.... To se dá používat pouze u nízkoobrátkových motorů (cca do 800 r.p.m.).
Je pravdou, že s množstvím oleje může narůst množství olejových par, které motor nepatrně přibrzďují, a zbytečně se ve zvětšené míře pak dostávají do ssacího traktu. :666:
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
Re: Pajuv forester
Harry, rovněž Tobě děkuji za vysvětlení.
Subaru zdar, Forestrům zvlášť !
Subaru Forester 2.0X Comfort WP 116KW 5MT MY08 - LPG Vialle
Subaru Forester 2.0X Comfort WP 116KW 5MT MY08 - LPG Vialle
- Harry
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1517
- Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
- Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice
Re: Pajuv forester
Dadide, rádo se stalo! :845:
:pr:
:pr:
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
Re: Pajuv forester
tak, olej a filtr mam vymenenej, 1400, valvoline 10W40
zitra je du za Kofilkou na prohlidku a vymysleni, jak vysoky podlozky dozadu potrebuju.
zitra je du za Kofilkou na prohlidku a vymysleni, jak vysoky podlozky dozadu potrebuju.
Re: Pajuv forester
Ahoj,
před 14ti dny jsem měnil pružiny na forestru,koupil jsem v Kelly ale pozor mají dva druhy měké a tvrdé,já dával ty tvrdé a je to super,tady je obj.kód (pružina MONROE SLAN MO SP3001)
před 14ti dny jsem měnil pružiny na forestru,koupil jsem v Kelly ale pozor mají dva druhy měké a tvrdé,já dával ty tvrdé a je to super,tady je obj.kód (pružina MONROE SLAN MO SP3001)
Re: Pajuv forester
ahoj a diky za tip. Volal sem dneska panu Bimovi, ten me od toho hodne zrazoval, at pry si tam dam samonivelaky, ze pry to stejne klesne. Tak sem volal do Dobran, rikal pan, ze pruzina stoji 1800, za praci plus minus litr, takze pocitam za 5 tisic ze to necham udelat tam. Kdyby mel nekdo nekoho, kdo by mi to udelal na morave, tak bych byl hodne vdecny.
Jinak sem se dneska poznal s Kofilkou, bylo to fajn
Jinak sem se dneska poznal s Kofilkou, bylo to fajn
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pajuv forester
K tlumičům na forestera je něco málo tadyk http://subarufanclub.cz/forum/viewtopic.php?f=12&t=247
Něco ze SC:
"Nové zadní samonivelační tlumiče jsou KO i za cca 60 - 80 tis. km, pokud se často vozí náklad v kufru, jinak vydrží asi i 180 tis.(u mě jsou už dlouho a eště se to dá - sednutou výšku kompenzuju podložkama nad tlumič)...z bouračky sehnat je problém a dále, opět viz. nájezd.....mám i dojem, že ty nové (myšleno nově vyrobené) vydrží skoro polovinu, co originál (např. rok výroby 2003), ale je to jen dojem, jak pozoruju reklamace a problémy ostatních
Dále, jsou tyto tlumiče vhodné pro ty, co řeší každý cm světlé výšky, hlavně v zimě, bo výška je rozhodující parametr v dostupnosti až k chalupě (i můj případ)
Co vím, repliku samoniveláků nikdo nedělá....ale dají se sehnat oba i za cca 15 tis Kč s DPH.
Pokud netřeba nic výše uvedené řešit, dá se vyměnit tlumiče+péra ...myslím, že kolem 8-10 tis. by to mělo jít vyměnit....viz. jiné diskuse.
Dyž budeš často vozit něco v kufru (LPG např. je trvalá zátěž navíc, ikdyž jen cca 50 kg), dříve ti začne klesat zadek dolů. Obecně, kdo často vozí náklad, tomu samoniveláky odejdou dříve. Závěr si udělej sám. Já samoniveláky ještě nezavrhnul a furt s něma tak nějak počítám."
Teď už mám nové samonoveláky a sem zatím spokojen.
Něco ze SC:
"Nové zadní samonivelační tlumiče jsou KO i za cca 60 - 80 tis. km, pokud se často vozí náklad v kufru, jinak vydrží asi i 180 tis.(u mě jsou už dlouho a eště se to dá - sednutou výšku kompenzuju podložkama nad tlumič)...z bouračky sehnat je problém a dále, opět viz. nájezd.....mám i dojem, že ty nové (myšleno nově vyrobené) vydrží skoro polovinu, co originál (např. rok výroby 2003), ale je to jen dojem, jak pozoruju reklamace a problémy ostatních
Dále, jsou tyto tlumiče vhodné pro ty, co řeší každý cm světlé výšky, hlavně v zimě, bo výška je rozhodující parametr v dostupnosti až k chalupě (i můj případ)
Co vím, repliku samoniveláků nikdo nedělá....ale dají se sehnat oba i za cca 15 tis Kč s DPH.
Pokud netřeba nic výše uvedené řešit, dá se vyměnit tlumiče+péra ...myslím, že kolem 8-10 tis. by to mělo jít vyměnit....viz. jiné diskuse.
Dyž budeš často vozit něco v kufru (LPG např. je trvalá zátěž navíc, ikdyž jen cca 50 kg), dříve ti začne klesat zadek dolů. Obecně, kdo často vozí náklad, tomu samoniveláky odejdou dříve. Závěr si udělej sám. Já samoniveláky ještě nezavrhnul a furt s něma tak nějak počítám."
Teď už mám nové samonoveláky a sem zatím spokojen.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Re: Pajuv forester
diky, diskuse sem procetl vsechny peclive, nicmene tech 15k se mi do toho ivestovat nechce. Zkusim teda nahradni reseni, vymenit jen pera za tvrdsi, kdyz to pujde po case dolu, tak vyresim podlozkama od Kofilky. Budu referovat. Na zatez to auto nemam, ani do terenu, tak snad to bude ok.
Re: Pajuv forester
Nevim, jestli i na Forestera, ale na Outbacka dělá (funkční) samoniveláky Kayaba.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Pajuv forester
Na Forestera Tokico, zrovna mi tu leží v krabici.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pajuv forester
To jako fakt? Sem dej odkaz, ať se můžem kouknout, woco gou, a za kolik, dík :657: :657: :718:Fiba píše:Na Forestera Tokico, zrovna mi tu leží v krabici.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)