Pajuv forester

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Uživatelský avatar
Dadid
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 597
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Bydliště: Plzeň

Re: Pajuv forester

Příspěvek od Dadid »

hetzer píše:Dadid: ze zkusenosti vim, ze u meho motoru je mnozstvi oleje co si vezme filtr mensi nez do zarezu, zustalo by ho tedy v motoru priliz mnoho.
ja udrzuju olej presne na znacce MAX. motor tak ma nejlepsi zvuk.
Hetzere a pamatuješ reklamní hlášku "neslyším motor". Já jednou stál u nastartovanýho Forestra s jedním člověkem, ten se najednou zarazil a povídá " to běží motor?" ::-DDD:
Subaru zdar, Forestrům zvlášť !
Subaru Forester 2.0X Comfort WP 116KW 5MT MY08 - LPG Vialle
Uživatelský avatar
hetzer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1785
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Bydliště: u Prostejova

Re: Pajuv forester

Příspěvek od hetzer »

Dadid: jo muj bracha se taky jednou zeptal jestli motor bezi ( ma audi ) ale ja ho samozrejme slysim :subaru:
'ach 'a' jIH yIt vegh ngech vo'
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
Uživatelský avatar
lojzmen
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 392
Registrován: ned srp 30, 2009 11:38 pm
Jméno a příjmení: Lojza
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Pajuv forester

Příspěvek od lojzmen »

Dadid - asi se dodnes traduje mezi mechaniky ten přídavek oleje na nový filtr. Náš filtr má nějak malinký objem :-)
Výsledek je ten, že v každém servise, kromě Opavy, mi to přelili. A kamarádovi z Prahy AWD servis taky. Taky jsem cucal přebytek stříkačkou.
Možná to je dobré u 5W30, který se rychleji spotřebuje, ale tenhle olej já nemusím.
U nejstarších motorů se přimazávalo rozstřikem, jak se výběžek na ojnici brodil hladinou :-) Tam přelití mohlo mít význam veliký.
Ale koukněte se na svém autě, jak vstupuje měrka oleje do vany.
Hladina je podstatně níž, a dokonce je pod klikovou hřídelí plech, součást vany, který asi zabraňuje vyšplíchnutí oleje na rotující kliku.
Dá se skoro říct (není to ale tak), že Subaru benzín má tzv."suchou vanu", veškerý olej stéká do skoro oddělené nádržky a podle mne (nehádejte se se mnou !!! ) nějaký milimetr nehraje roli, pokud jsme hladinou blízko značky "F" a častěji se stav kontroluje.

A zcela mimo mísu jsem si vzpomněl, pro ty, kterým výtéká olejík zpod krytů rozvodů uprostřed na předku motoru vytahuji z paměti radu od Alse:
"Po nějaké době může téct olejové čerpadlo. Je dobré při výměně rozvodů ty šroubky kolem dokola dotáhnout, a nejlépe i namazat závit barvou".
Subaru XV 2,0i Active 6MT 110kW r.2012
Ex:Daihatsu Sirion 1,3L r.2005, Legacy 2,0 AT r.2000, Impreza 1,8 MT asi 1995, nic, Š100, nic, Š440, Tatraplán T600 s motorem 603
Uživatelský avatar
Dadid
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 597
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Bydliště: Plzeň

Re: Pajuv forester

Příspěvek od Dadid »

Lojzmene, díky za vysvětlení.
Subaru zdar, Forestrům zvlášť !
Subaru Forester 2.0X Comfort WP 116KW 5MT MY08 - LPG Vialle
Uživatelský avatar
Harry
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1517
Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice

Re: Pajuv forester

Příspěvek od Harry »

Dadid píše: Jsem totiž trochu naočkovanej od toho výše zmíněného kamaráda, kterej razil zásadu oleje ani málo, ani moc, prostě mezi ryskama.
To je celkem správná zásada, zvláště na zimu, pokud nejezdíš extrémně náročné jízdy. :wink: Olej "v půlce mezi ryskami" úplně stačí, dříve se ohřeje, a netlačí studený těsně po startu proti těsnícím kroužkům a dalším těsněním.
Na letní provoz bych ale tuto zásadu konkrétně u Subaru nedoporučoval. Není jej tam přespříliš, a v létě je "každá kapka" oleje dobrá.... :845:
Dadid píše:Nevím jak je to u boxerů Subaru ale o škodováckým motoru říkal že menší množství oleje usnadňuje chod, protože klika?(snad je to správně) nemusí v olejovej vaně překonávat takovej odpor. Jestli píšu nějaký kraviny, tak buďte k mej osobě shovívaví, jsa v tomto spíše neználek :bp:
Nevím, co Tvůj kamarád dělá, jak rozumí motorům, ani co má konkrétně na mysli.....
Samozřejmě přebytek oleje je na škodu u každého motoru, jsou zbytečné tlaky na těsnění, ale klikový mechanismus se v oleji zaručeně nekoupe, ani u Škodovky, natož u Subaru (tam už to díky koncepci
Motor náhled.jpg
nejde, ani kdyby chtěli,.... ::-DDD: ) to by byla tragedie.... :845: :10125:
Způsob mazání, kdy klika procházela olejovou náplní je opuštěn cca 90 let.... To se dá používat pouze u nízkoobrátkových motorů (cca do 800 r.p.m.).
Je pravdou, že s množstvím oleje může narůst množství olejových par, které motor nepatrně přibrzďují, a zbytečně se ve zvětšené míře pak dostávají do ssacího traktu. :666:
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
Uživatelský avatar
Dadid
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 597
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Bydliště: Plzeň

Re: Pajuv forester

Příspěvek od Dadid »

Harry, rovněž Tobě děkuji za vysvětlení.
Subaru zdar, Forestrům zvlášť !
Subaru Forester 2.0X Comfort WP 116KW 5MT MY08 - LPG Vialle
Uživatelský avatar
Harry
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1517
Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice

Re: Pajuv forester

Příspěvek od Harry »

Dadide, rádo se stalo! :845: :-)
:pr:
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
Pajka
Nováček
Nováček
Příspěvky: 35
Registrován: stř úno 03, 2010 8:55 pm
Jméno a příjmení: Pavel Werner

Re: Pajuv forester

Příspěvek od Pajka »

tak, olej a filtr mam vymenenej, 1400, valvoline 10W40
zitra je du za Kofilkou na prohlidku a vymysleni, jak vysoky podlozky dozadu potrebuju.
alesa
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: sob úno 13, 2010 9:28 pm
Jméno a příjmení: Aleš Klíma

Re: Pajuv forester

Příspěvek od alesa »

Ahoj,
před 14ti dny jsem měnil pružiny na forestru,koupil jsem v Kelly ale pozor mají dva druhy měké a tvrdé,já dával ty tvrdé a je to super,tady je obj.kód (pružina MONROE SLAN MO SP3001)
Pajka
Nováček
Nováček
Příspěvky: 35
Registrován: stř úno 03, 2010 8:55 pm
Jméno a příjmení: Pavel Werner

Re: Pajuv forester

Příspěvek od Pajka »

ahoj a diky za tip. Volal sem dneska panu Bimovi, ten me od toho hodne zrazoval, at pry si tam dam samonivelaky, ze pry to stejne klesne. Tak sem volal do Dobran, rikal pan, ze pruzina stoji 1800, za praci plus minus litr, takze pocitam za 5 tisic ze to necham udelat tam. Kdyby mel nekdo nekoho, kdo by mi to udelal na morave, tak bych byl hodne vdecny.
Jinak sem se dneska poznal s Kofilkou, bylo to fajn
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4042
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Pajuv forester

Příspěvek od Doro »

K tlumičům na forestera je něco málo tadyk http://subarufanclub.cz/forum/viewtopic.php?f=12&t=247

Něco ze SC:
"Nové zadní samonivelační tlumiče jsou KO i za cca 60 - 80 tis. km, pokud se často vozí náklad v kufru, jinak vydrží asi i 180 tis.(u mě jsou už dlouho a eště se to dá - sednutou výšku kompenzuju podložkama nad tlumič)...z bouračky sehnat je problém a dále, opět viz. nájezd.....mám i dojem, že ty nové (myšleno nově vyrobené) vydrží skoro polovinu, co originál (např. rok výroby 2003), ale je to jen dojem, jak pozoruju reklamace a problémy ostatních
Dále, jsou tyto tlumiče vhodné pro ty, co řeší každý cm světlé výšky, hlavně v zimě, bo výška je rozhodující parametr v dostupnosti až k chalupě (i můj případ)
Co vím, repliku samoniveláků nikdo nedělá....ale dají se sehnat oba i za cca 15 tis Kč s DPH.
Pokud netřeba nic výše uvedené řešit, dá se vyměnit tlumiče+péra ...myslím, že kolem 8-10 tis. by to mělo jít vyměnit....viz. jiné diskuse.
Dyž budeš často vozit něco v kufru (LPG např. je trvalá zátěž navíc, ikdyž jen cca 50 kg), dříve ti začne klesat zadek dolů. Obecně, kdo často vozí náklad, tomu samoniveláky odejdou dříve. Závěr si udělej sám. Já samoniveláky ještě nezavrhnul a furt s něma tak nějak počítám."

Teď už mám nové samonoveláky a sem zatím spokojen.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Pajka
Nováček
Nováček
Příspěvky: 35
Registrován: stř úno 03, 2010 8:55 pm
Jméno a příjmení: Pavel Werner

Re: Pajuv forester

Příspěvek od Pajka »

diky, diskuse sem procetl vsechny peclive, nicmene tech 15k se mi do toho ivestovat nechce. Zkusim teda nahradni reseni, vymenit jen pera za tvrdsi, kdyz to pujde po case dolu, tak vyresim podlozkama od Kofilky. Budu referovat. Na zatez to auto nemam, ani do terenu, tak snad to bude ok.
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Pajuv forester

Příspěvek od HonzaCZ »

Nevim, jestli i na Forestera, ale na Outbacka dělá (funkční) samoniveláky Kayaba.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Fiba
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1906
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Bydliště: Pardubice

Re: Pajuv forester

Příspěvek od Fiba »

Na Forestera Tokico, zrovna mi tu leží v krabici.
Obrázek Forester 2.5 XT '06 AT

ex Forester S-turbo '99 MT
ex Alfa Romeo 90 2.0i 94kW 1985
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4042
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Pajuv forester

Příspěvek od Doro »

Fiba píše:Na Forestera Tokico, zrovna mi tu leží v krabici.
To jako fakt? Sem dej odkaz, ať se můžem kouknout, woco gou, a za kolik, dík :657: :657: :718:
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“