Bučův kostlivec (Outback BP 2,5)
Bučův kostlivec (Outback BP 2,5)
Tak jsem dneska domů dotáhl Outbacka. Sledující aktuální nabídku ojetin ho budou znát z bazaru v Chrudimi.
Hlavní o co mi šlo bylo sehnat relativně zdravou kastli, s tím že vše ostatní jde vyměnit .
Cromoly psal, že je dost obouchané a měl pravdu, na autě není jediný panel, který by nebyl bouchlý. Co jsem z fotek neodhadnul bylo, že obě přední světla jsou KO. Při prvním neochotném startu si auto mohutně ukýchlo modrého dýmu. Pak drobnosti jako nevracející se klika pátých dveří, takže zámek nezavíral. Po otevření kapoty je slyšet výrazný cvrkot od klimakompresoru beze změny při vyplé/seplé spojce, nicméně klima klimuje jak má. Z čeho jsem byl překvapen je že v aute po FL je motor který má ještě ventil víka na 4 šrouby s těsněním a manuální napínák AC řemenu. Měl jsem za to že u FL už byly motory se 6 šrouby víka bez těsnění a natahovací řemen.
Při zkušební jízdě hned na první dobrou škubání při povolení plynu, takže buď dvouhmota KO nebo pokud ji už někdo měnil tak vymačkané pružiny v lamele. Jinak auto reagovalo vcelku slušně. Kulisa řadící páky vymletá a při zařazené rychlosti jde pákou pohybovat cca 5cm do strany .
U kontroly zespodu jsem byl docela uspokojen a vzadu byla dokonce patrná vrstva vosku takže hlavní požadavek splněn :D. Na autě jsou ještě původní samoniveláky KYB. Při obhlídce motoru zespod teče těsnění na ventilvíkách, ale u těsnění hlav je sucho. Dále teče kolem vany.
Nakonec jsme si plácli a můžeme započít anabázi s názvem cesta domů .
Před odjezdem jsem dolil olej, hladina byla uprostřed mezi ryskami takže dolito po horní rysku a následovalo dotankování prázdné nádrže a kontrola pneu. Můžeme vyrazit.
Prvních pár km probíhalo seznámení. Nějak jsem si nemohl za volantem najít pohodlnou pozici, zvyklý na swift. Nakonec jsme si sedli . Cestou jsem pozoroval ručičku teploměru a říkal jsem si že nějak moc cestuje na moderní auto. Po najetých 70km jsem si řekl, že počkám na ženu v druhém autě a zastavil jsem na parkovišti u lídlu. Napadlo mě, že zkontroluju hladinu oleje, jestli nepálíme příliš alternativního paliva. Při otevření kapoty na mne vykoukl zlitý motorový prostor s vidinou konečné stanice jsem zjišťoval co se stalo a proběhla konzultace s panem předsedou, za níž ještě jednou děkuji. Motor byl zlitý něčím mastným od chladiče směrem dozadu na malý dekl rozvodů až po posilovač brzd. Na krytu pod motorem jsem našel stopy oleje, ale úplně čistého ne černého z motoru. Při kontrole oleje vše ok. Při pohledu do expanzní nádobky si nemyslím, že je to chladící kapalina :D. Při hovoru s panem předsedou shoda že pokud je oleje dost není co řešit a jede se dál. Pak jsem položil otázku na hýbající se ručičku teploměru a dozvěděl jsem se, že funguje stejně jako u konkurence tj. pokud se nic neděje je ručička přibitá na jednom místě a hýbe se, až když teplota stoupne nad 103°C. Takže dál se pokračovalo s připojenou diagnostikou a sledovala se teplota. Při další jízdě byla i do kopce teplota v rozmezí 88-95 a já si říkal super vše ok, až jsem přejel vrchol a při cestě dolů najedou začala teplota růst až ke 113. Zkoušel jsem neutrál, přidat, ubrat nicméně s teplotou to nic nedělalo tak nezbylo než najit vhodný úsek a nechat to vychladnout. Při zastávce jsem přišel na to, že ventilátory jedou jen při seplém klíčku. Po 5 minutách teplota spadla a jelo se dál. Takové chladící pauzy následovaly ještě 2. Neodhalil jsem v tom závislost na jízdě, skřítek to dalo úplně v pohodě zatížení dle diagnostiky 15-40% a bez problému s přehříváním. Pak jsem přijel do Rýmařova mírně z kopce v obci tak jsem si nastavil tempomat na 50 na 4ku a během pár vteřin jsem byl zase na 113 takže rychle odstavit a podívat se pod kapotu jestli si to zase prdlo a kryt pod motorem byl mokrý od chladící kapaliny. Při pohledu skrz ventilátor bylo vidět, že spodek chladiče je úplně mokrý tak tuším, že chladič poteče. Při kontrole expanzky jsem koukal, že byla skoro plná po víčko a při otevření to vypadalo, že je v ní dost oleje. Netušil jsem, kde se toho vzalo tolik, když to teče a naposledy bylo vody po horní rysku. Během chvíle jak to chladlo tak si to ten přebytek cuclo zpátky do chladiče, aniž bych to postřehnul. Následovala ještě jedna zastávka v Bruntále a pak už bez přehřátí do Ovy. Suma sumárum si myslím, že je to blbě odvzdušněné a když se to přehřálo tak to ufouklo chladič. Zítra to rozeberu a vypustím a uvidíme, co z toho vyteče.
To by pro dnešek stačilo pokračování a foto zítra.
Hlavní o co mi šlo bylo sehnat relativně zdravou kastli, s tím že vše ostatní jde vyměnit .
Cromoly psal, že je dost obouchané a měl pravdu, na autě není jediný panel, který by nebyl bouchlý. Co jsem z fotek neodhadnul bylo, že obě přední světla jsou KO. Při prvním neochotném startu si auto mohutně ukýchlo modrého dýmu. Pak drobnosti jako nevracející se klika pátých dveří, takže zámek nezavíral. Po otevření kapoty je slyšet výrazný cvrkot od klimakompresoru beze změny při vyplé/seplé spojce, nicméně klima klimuje jak má. Z čeho jsem byl překvapen je že v aute po FL je motor který má ještě ventil víka na 4 šrouby s těsněním a manuální napínák AC řemenu. Měl jsem za to že u FL už byly motory se 6 šrouby víka bez těsnění a natahovací řemen.
Při zkušební jízdě hned na první dobrou škubání při povolení plynu, takže buď dvouhmota KO nebo pokud ji už někdo měnil tak vymačkané pružiny v lamele. Jinak auto reagovalo vcelku slušně. Kulisa řadící páky vymletá a při zařazené rychlosti jde pákou pohybovat cca 5cm do strany .
U kontroly zespodu jsem byl docela uspokojen a vzadu byla dokonce patrná vrstva vosku takže hlavní požadavek splněn :D. Na autě jsou ještě původní samoniveláky KYB. Při obhlídce motoru zespod teče těsnění na ventilvíkách, ale u těsnění hlav je sucho. Dále teče kolem vany.
Nakonec jsme si plácli a můžeme započít anabázi s názvem cesta domů .
Před odjezdem jsem dolil olej, hladina byla uprostřed mezi ryskami takže dolito po horní rysku a následovalo dotankování prázdné nádrže a kontrola pneu. Můžeme vyrazit.
Prvních pár km probíhalo seznámení. Nějak jsem si nemohl za volantem najít pohodlnou pozici, zvyklý na swift. Nakonec jsme si sedli . Cestou jsem pozoroval ručičku teploměru a říkal jsem si že nějak moc cestuje na moderní auto. Po najetých 70km jsem si řekl, že počkám na ženu v druhém autě a zastavil jsem na parkovišti u lídlu. Napadlo mě, že zkontroluju hladinu oleje, jestli nepálíme příliš alternativního paliva. Při otevření kapoty na mne vykoukl zlitý motorový prostor s vidinou konečné stanice jsem zjišťoval co se stalo a proběhla konzultace s panem předsedou, za níž ještě jednou děkuji. Motor byl zlitý něčím mastným od chladiče směrem dozadu na malý dekl rozvodů až po posilovač brzd. Na krytu pod motorem jsem našel stopy oleje, ale úplně čistého ne černého z motoru. Při kontrole oleje vše ok. Při pohledu do expanzní nádobky si nemyslím, že je to chladící kapalina :D. Při hovoru s panem předsedou shoda že pokud je oleje dost není co řešit a jede se dál. Pak jsem položil otázku na hýbající se ručičku teploměru a dozvěděl jsem se, že funguje stejně jako u konkurence tj. pokud se nic neděje je ručička přibitá na jednom místě a hýbe se, až když teplota stoupne nad 103°C. Takže dál se pokračovalo s připojenou diagnostikou a sledovala se teplota. Při další jízdě byla i do kopce teplota v rozmezí 88-95 a já si říkal super vše ok, až jsem přejel vrchol a při cestě dolů najedou začala teplota růst až ke 113. Zkoušel jsem neutrál, přidat, ubrat nicméně s teplotou to nic nedělalo tak nezbylo než najit vhodný úsek a nechat to vychladnout. Při zastávce jsem přišel na to, že ventilátory jedou jen při seplém klíčku. Po 5 minutách teplota spadla a jelo se dál. Takové chladící pauzy následovaly ještě 2. Neodhalil jsem v tom závislost na jízdě, skřítek to dalo úplně v pohodě zatížení dle diagnostiky 15-40% a bez problému s přehříváním. Pak jsem přijel do Rýmařova mírně z kopce v obci tak jsem si nastavil tempomat na 50 na 4ku a během pár vteřin jsem byl zase na 113 takže rychle odstavit a podívat se pod kapotu jestli si to zase prdlo a kryt pod motorem byl mokrý od chladící kapaliny. Při pohledu skrz ventilátor bylo vidět, že spodek chladiče je úplně mokrý tak tuším, že chladič poteče. Při kontrole expanzky jsem koukal, že byla skoro plná po víčko a při otevření to vypadalo, že je v ní dost oleje. Netušil jsem, kde se toho vzalo tolik, když to teče a naposledy bylo vody po horní rysku. Během chvíle jak to chladlo tak si to ten přebytek cuclo zpátky do chladiče, aniž bych to postřehnul. Následovala ještě jedna zastávka v Bruntále a pak už bez přehřátí do Ovy. Suma sumárum si myslím, že je to blbě odvzdušněné a když se to přehřálo tak to ufouklo chladič. Zítra to rozeberu a vypustím a uvidíme, co z toho vyteče.
To by pro dnešek stačilo pokračování a foto zítra.
- masha
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1583
- Registrován: pát dub 27, 2018 9:26 am
- Jméno a příjmení: Václav Mašek
Re: Bučův kostlivec (Outback BP 2,5)
Pěkný příběh Hodně štěstí a ať to jezdí skoro bez problémů
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49206
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bučův kostlivec (Outback BP 2,5)
Tak to ta cesta domů byla trošku komplikovaná. Já se obávám, že by ses měl připravit na fouklé těsnění. Těch příběhů, které si lidé píšou, ve snaze tohle oddálit a to včetně mě, už tu bylo napsáno nepočítaně. A nakonec to stejně vždycky těsnění bylo.
To přehřívání při fouklým těsnění probíhá přesně tak, jak to popisuješ, že to při normální jízdě většinou drží a pak když ubereš, tak to letí nahoru.
No nicméně jezdi, pozoruj a až to bude jasný, holt to vyřešíš..
To přehřívání při fouklým těsnění probíhá přesně tak, jak to popisuješ, že to při normální jízdě většinou drží a pak když ubereš, tak to letí nahoru.
No nicméně jezdi, pozoruj a až to bude jasný, holt to vyřešíš..
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22756
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Bučův kostlivec (Outback BP 2,5)
Tak je min. trochu zvláštní, že je tím politý motorový prostor, to jenom při fouklém těsnění nedělá, pokud to teda nevyteče už přes víčko té přepadovky. Jinak ta chladící kapalina je trochu mastná, takže může vypadat jak olej. A druhá věc - v benzinovém motoru ten olej černý není, ani po ujetí servisního intervalu.
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14868
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Bučův kostlivec (Outback BP 2,5)
Tak jakou má olej barvu asi ví, když ho dolejval a tedy kontroloval hladinu.
Jinak teda dle popisu mi to auto přijde "zadarmo drahý", ty budeš asi milovník dobrodružství
Jinak teda dle popisu mi to auto přijde "zadarmo drahý", ty budeš asi milovník dobrodružství
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22756
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Bučův kostlivec (Outback BP 2,5)
Já bych to tak hrozně neviděl, docela věřím, že mu to za chvíli bude fungovat líp než mně
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5167
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Bučův kostlivec (Outback BP 2,5)
když jsem vybíral auto forestra nebo outback tak to dobrodružství vykukovalo skoro ze všech , takže člověk tak trochu sleví z nároků a vybírá jednookého krále mezi slepýma buď hodně rezavé a zamaskované a nebo zas jiný problém , klepající motory, oleje v chladící kapalině, šedá hmota na olejovém víčku, mastný konec výfuku takže asi řádně papající olej, spousta chuťovek a to v té době jich bylo na výběr víc než je teď, ty trochu slušné kousky si lidi drží a dojezdí , ty co jsou na prodej tak většinou už proto , že s něma něco je nebo někdo tuší blížící se problém
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1517
- Registrován: stř zář 02, 2009 6:21 pm
Re: Bučův kostlivec (Outback BP 2,5)
Přesně to mě napadlo. By mě zajímalo, kolik informací pustil prodávající a vím že to není slušné, ale kolik si za ten zázrak řekl. A o "zdravé karoserii" si myslím taky své, evidentně to prehršlí péče netrpělo.Tapan píše:Tak jakou má olej barvu asi ví, když ho dolejval a tedy kontroloval hladinu.
Jinak teda dle popisu mi to auto přijde "zadarmo drahý", ty budeš asi milovník dobrodružství
Ale dobře, že nadšenci jako Buča a spol existují
Ex. Subaru Outback BR MY11 2,5 123Kw
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Re: Bučův kostlivec (Outback BP 2,5)
Jak se říká zážitky musí být silné a ne nutně pozitivnímasha píše:Pěkný příběh
Ráno jsem z expanzky vylil rezavou vodu a vyměnil za čistou destilku. Z legrace jsem otevřel chladič a zkusil hustoměrem, podle stupnice tam už bude skoro čistá voda. Sundal AC řemen a volnoběžka se tváří ok, ale napínací kladka je po smrti.
Co se týče motoru uvažuju nad třema variantama.
1.Vyměnit jenom těsnění.
2.Dělat celý motor včetně výbrusu a nových pístů a dalších věcí co se najdou.
3.Sehnat druhý motor, přehodit a demontovaný postupně udělat komplet.
Za případné rady, popř. návrhy kde sehnat celý motor díky
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20642
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Bučův kostlivec (Outback BP 2,5)
Je to všechno otázka peněz. Já bych zkusil sehnat motor. A co s tímhle bych se poradil.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14868
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Bučův kostlivec (Outback BP 2,5)
Když už dělat těsnění, tak asi vše další potřebné. Mně na H6 motor běžel jako hodinky, až na to fouklý těsnění, a když se to rozebralo, tak olejová pumpa na výměnu, klika na výbrus + šály. Jestli zatím sehnat jiný motor pak záleží na tom, jak moc s tím autem teď potřebuješ jezdit a jestli by tenhle motor dělal servis nebo ty sám (pak se dá čekat, že to bude déle trvat) .
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Re: Bučův kostlivec (Outback BP 2,5)
Rychlý, krátký update. Včera po práci jsem zkusil změřit tlaky. 1-3 7 bar a u čtvrtého se mi nepodařilo vydolovat fajfku. Až bude motor venku zkusíme leak down test.
Tuším že to bude i s výbrusem . V návaznosti na to se chci zeptat, kde nejlépe sehnat výbrusové písty tj. 99,75 mm.
Tuším že to bude i s výbrusem . V návaznosti na to se chci zeptat, kde nejlépe sehnat výbrusové písty tj. 99,75 mm.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49206
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bučův kostlivec (Outback BP 2,5)
To ses do toho tedy hezky pustil, hned takhle na začátku...
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97