Subaru Outback 2x - Kolben

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
aquilasti
Nováček
Nováček
Příspěvky: 36
Registrován: pon zář 12, 2016 6:03 pm
Jméno a příjmení: Jaroslav Svatý

Re: Subaru WRX STI, Outback - Kolben

Příspěvek od aquilasti »

A pokud budeš jezdit pravidelně na šestku na dva tisíce otáček, pak si do budoucna zaděláváš na další zakarbonování. To je režim pro nafťáky.
KarlosOB
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 321
Registrován: ned úno 28, 2016 10:10 am
Jméno a příjmení: Karel
Bydliště: Bílovice n. Sv.

Re: Subaru WRX STI, Outback - Kolben

Příspěvek od KarlosOB »

to aquilasti: Tak jsme se toho moc nedozvěděli, jen, že je to tedy potřeby točit a pohodová jízda vlastně zničí motor?

Mě to eminentně zajímá, mám v hledáčku MY2018.
Subaru WRX STI 2017
Subaru Outback 2,5 CVT 2014
Uživatelský avatar
u-geen
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2103
Registrován: úte led 19, 2010 9:49 pm
Jméno a příjmení: Evžen Eiba
Bydliště: Kyje, okres Jičín

Re: Subaru WRX STI, Outback - Kolben

Příspěvek od u-geen »

Kolben píše:Dnes sem konecne jel trasu, kterou si velmi dobre pamatuju a jezdim ji denne a musim rict, ze ten motor predtim stal za vyliz prdel. Kopecek, kterej sem v ramci ohrivani motoru drive kuli nizzsim otackam musel vyjizdet na petku a bylo to utrpeni a vypadalo to ze to na tu petku nevyjedu a musel sem s otackama jit vysse nez bych chtel, tak s novym motorem to vyjedu v pohode na sestku a auto reaguje i v tom kopci na pridani plynu tak ze bych to vyjel jako nic a jeste na tu sestku z 2000 otacek zrychlovat. To …
kolik jsi do toho kopce mel otacek? muj osobni nazor je, ze motor se nesmi trapit a to za studena znamena primereny otacky, ktery nemusej bejt nutne ty nejnizsi (t.j. nejezdit kopec ve zbytecne vysokem rychl. stupni)
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11883
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Subaru WRX STI, Outback - Kolben

Příspěvek od Traveller »

Přesně!!! ,,,,| (*_^) |,,,, ,,,,| (*_^) |,,,, Jet tak, aby motor šel lehce..., i za cenu zvýšených otáček. Samozřejmě nemyslím to poslat hned do červeného, ale 3000ot pokud jde motor do kopce pěkně zlehka s dostatečnou rezervou je lepší, než mít plyn na podlaze a šudlat tam 2000ot. ;-D ;-D
Ale to vaříme z vody. Nebudeme Jeníčka učit jezdit. ;-D
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5405
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: Subaru WRX STI, Outback - Kolben

Příspěvek od Kolben »

To vypada, ze podle Vas bych mel uplne syrovej , cerstve slozenej motor zajizdet na 6000 otacek. Mozna to hnat az do cervenyho. To je panecku napad. Jsem Vam vsem vdecny za takovy rady. ,,,,| (*_^) |,,,,

PS: nikde nepisu ze tak jezdim bezne, je to jen srovnani...
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Uživatelský avatar
OZP
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 4326
Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
Jméno a příjmení: Ondřej
Bydliště: Praha

Re: Subaru WRX STI, Outback - Kolben

Příspěvek od OZP »

Vytacet do cervena pokazde urcite ne, ale zas se tomu imho nejak zasadne nebranit- jak to zajedes, tak ti to pak bude jezdit.
Nemam zkusenost s boxerem, ale zajizdel jsem od nova radovy 4valec, obcasneho vyletu do cervena (pri zahratem motoru samozrejme!) jsem se nebal a ackoli uz auto nemam, vim ze stale jezdi a s motorem vse OK.
VW Multivan T6.1 / HAWK- Impreza WRX STI MY2006 / BLOB- Impreza WRX STI MY2003 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 /
V rodině též Levorg MY2017
/ OZP SUBARU Youtube
aquilasti
Nováček
Nováček
Příspěvky: 36
Registrován: pon zář 12, 2016 6:03 pm
Jméno a příjmení: Jaroslav Svatý

Re: Subaru WRX STI, Outback - Kolben

Příspěvek od aquilasti »

Kolben píše:To vypada, ze podle Vas bych mel uplne syrovej , cerstve slozenej motor zajizdet na 6000 otacek. Mozna to hnat az do cervenyho. To je panecku napad. Jsem Vam vsem vdecny za takovy rady.

PS: nikde nepisu ze tak jezdim bezne, je to jen srovnani...
No, ty lítáš aspoň řečí buď 2 a nebo pak 6 tis. otáček, což jsou extrémy, které stejně jako v životě nejsou ideální. Ale existují i otáčky mezi tím, tak jak píše Jirka (traveler), motor musí chodit zlehka a k tomu je tam převodovka.
Já vlastním Imprezu GT 14 roků a STI 03 9 roků a zatím nikdy žádný problém s motorem, což asi o něčem svědčí......
aquilasti
Nováček
Nováček
Příspěvky: 36
Registrován: pon zář 12, 2016 6:03 pm
Jméno a příjmení: Jaroslav Svatý

Re: Subaru WRX STI, Outback - Kolben

Příspěvek od aquilasti »

KarlosOB píše:to aquilasti: Tak jsme se toho moc nedozvěděli, jen, že je to tedy potřeby točit a pohodová jízda vlastně zničí motor?

Mě to eminentně zajímá, mám v hledáčku MY2018.
Dozvědět se můžeš, ale musíš pro to udělat více, než jen zobat do klávesnice. :-)
Výsledek ,,pohodové jízdy" je snad známý, tahání zážehového motoru na vysoký rychlostní stupeň v nízkých otáčkách prostě moc neprospívá, myšleno hlavně u Diskutovaného STI.
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21933
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Subaru WRX STI, Outback - Kolben

Příspěvek od HonzaCZ »

Hm, tak motory už se dávno nedávaj zákazníkům syrový, čerstvě složený, ale primární zajíždění podstupujou ještě ve fabrice.

Naopak při zajíždění zákazníkem se už motor formuje a měl by se zejména netočit stále ve stejných otáčkách. Tedy střídat jízdní styly, střídat kvalty, prostě, aby se motor proběhl ve všech možných režimech. V pozdějších fázích uživatelského zajíždění pak klidně i do červeného, když je motor ve vhodném stavu = ohřátý. Ono vytáčet motor studený by se neměl ani když je zajetý.

Pokud pomineme nějaké extrémní točení motoru do omezovače, ale bavíme se o běžných provozních otáčkách, tak čím míň otáček, tím sice menší tření, ale také tím větší síly uvnitř motoru. Pro zdolání kopce nějakou rychlostí musím dodat stále stejný točivý moment na kola. Pokud ten motor pojede v nižších otáčkách na vyšší kvalt, tak musí dodávat větší moment a celkově se uvnitř víc namáhá. Při vyšších otáčkách zase dodává menší moment a vzniká větší tření a větší odstředivé síly. Nižší otáčky motoru jsou lepší na spotřebu - dokonce dle některých doporučení by u atm. benzínu ideální spotřeba měla být při nejvíc sešlápnutém plynu pro udržení dané rychlosti vozidla. Což implikuje nejvyšší kvalt, na kterej to ještě pojede a co nejvíc plynu, ideálně plnej. Jo, ale to se bavíme o spotřebě, ale ne o opotřebení a namáhání.

Všechny tyhlencty automaty se samozřejmě snaží držet otáčky, co nejníž, právě kvůli tomu dnešnímu zaříkadlu - spotřeba! Ale na spolehlivost si nikdo už moc nehraje.

Takže přehánět to při zajíždění s nízkými otáčkami je spíš na škodu.

Ale to jenom just sayin', že jsem šel zrovna kolem... ;)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Harous
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1625
Registrován: čtv pro 26, 2013 8:05 pm
Bydliště: Kolín

Re: Subaru WRX STI, Outback - Kolben

Příspěvek od Harous »

Já teda nevím, ale pochopil jsem Kolbena tak, že právě teď mu to ta šestka bere aniž by se dusila. Dřív že musel řadit na pět aby se motor netrápil a šel zlehka o čem píšete. Přijde mi, že učíte orla lítat. ;)
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Uživatelský avatar
.dundee.
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2899
Registrován: stř kvě 18, 2011 1:08 am
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Praha

Re: Subaru WRX STI, Outback - Kolben

Příspěvek od .dundee. »

Počítám-li dobře, tak Kolben zajíždí už pátý Subaru boxer. Takže zkušenosti má víc než kdekdo z nás.
Mne spis překvapuje popisovaný rozdíl na dvou motorech v STi. To jako by ten první byl divny od výroby.
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5405
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: Subaru WRX STI, Outback - Kolben

Příspěvek od Kolben »

Harous píše:Já teda nevím, ale pochopil jsem Kolbena tak, že právě teď mu to ta šestka bere aniž by se dusila. Dřív že musel řadit na pět aby se motor netrápil a šel zlehka o čem píšete. Přijde mi, že učíte orla lítat.
diky za Tvoji reakci, asi jsi jeden z mala co pochopil o cem pisu. :-)
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5405
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: Subaru WRX STI, Outback - Kolben

Příspěvek od Kolben »

.dundee. píše:Počítám-li dobře, tak Kolben zajíždí už pátý Subaru boxer. Takže zkušenosti má víc než kdekdo z nás.
Mne spis překvapuje popisovaný rozdíl na dvou motorech v STi. To jako by ten první byl divny od výroby.
Mas pravdu dundee :-) Vsechny ostatni jezdi i ted. :-) Kazdopadne nejen pro aquilasti pricina nebyla v mem jizdnim stylu. Tim sem si na 1000% jistej :-) Jinak dundee ten rozdil je opravdu markantni.

HonzaCZ - polomotor, ze by se zabihal ve fabrice????? To asi tezko vid?
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21933
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Subaru WRX STI, Outback - Kolben

Příspěvek od HonzaCZ »

.dundee. píše:Počítám-li dobře, tak Kolben zajíždí už pátý Subaru boxer. Takže zkušenosti má víc než kdekdo z nás.
Absolutně nijak nekritizuju Kolbena nebo kohokoliv jinýho, ale to, že něco udělám 5x neznamená, že to dělám dobře. Navíc ta auta u něj najedou 80t km a jdou pryč. Takže to nevypovídá cokoliv o kvalitě zajetí nebo vlivu na budoucí spolehlivost. Ale jak jsem předesílal - tím nemyslím, že to dělá špatně. ;) Obecně ale podtáčení motorů je obvyklý jev a pěkný nešvar. :)

To jsem takhle říkával kolegovi s 1.9 TDi (PD), že to pořád podtáčí a ať nejezdí na 1000 ot/min a neříkám, že jen kvůli tomu, ale teď nedávno mu motor zaklepal a bylo vymalováno.

Kdo chce jezdit v rozsahu 1000-1500, si může koupit třeba náklaďák. :-D
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49122
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru WRX STI, Outback - Kolben

Příspěvek od VDC »

Jestliže ten novej polomotor takhle tahá, oproti tomu předchozímu, tak je klidně možný, že ten předchozí byl zmetek už od nového a karbonizace byla jen další problém. Možná tam byly ty menší tlaky od začátku a prolínal olej kolem kroužků, nebo něco takového....
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“