Tak klucí.... V prvni rade bych Vam chtel rict, ze z meho pohledu nejde srovnat Legacy v dýzlu s Forestem v benzinu.
Proto sem se rozhodl Vam to sem nahazet v bodech + a -
Zacnu s Legousem. Toho sem mel neco pres dva roky a nejl jsem s nim vic km.
Neco pres 90.000km.
Legacy 90.000km
spotreba:
prumer za celou dobu 7,7
min 6,86
max 11,45
Plusy a minusy
+ vnitrni prostor, pro cestujici hnedle stejne mista jako v novem superbu, kufr je celkem maly - kocarek se tam vejde
+ podvozek - mel jsem verzi sport (bilstein podvozek a par kravin navic)
- na hrbolech peklo, zajet s tim po polnacce nevim kam, peklo
- vse ostatni parada, dalnice neskutecny pohodlny s perfektni ovladatelnosti, zatacky s kvalitnim asfaltem taky parada
- je tak tvrdej, ze s tim autem nejde hnout. Dycky sem s autem zechrastil, aby se mi tam veslo vic paliva. Chtel sem zachrastit s legacy tak sem si malem vykloubil ruku
+ pohon - vykrouzit najezd na dalnici pod plynem je proste nadhera u tohodle auta
+ spotreba, lital jsem s tim hodne dalnice. A protoze tomu autu nejvic svedcila jizda kolem 180ti, tak spotreba pri techto rychlostech super.
+ perfektni zpetna vazba, radost to auto ridit
+ motor (pokud zrovna nevypaloval) - dynamika mezi 160ti a 190ti primo neskutecna. Vetsina ostatnich 2litru typu TDi na to auto nemelo sanci
+ spotreba gum - vubec je to nezralo
- spotreba oleje 1 litr mezi vymenama. Zpusobeno rychlejma jizdama. do 160km to moc oleje nebere, ale nad tuhle hranici uz to mizi
- jednoznacne neodladeny software vypalovani DPF filtru. Kdyz vypaluje - nejede
- tvrdej podvozek=nekolikrate meneni silenbloku na stabailizatoru
- el. rucni brza
- obstarozni interier
- neschopna navigace
- plovouci trmeny na brzdach, ktery hlasite klepaly pri prejeti jakekoli nerovnosti
- slaba baterka
- velmi slaby vykon dalkoveho ovladace na centralni zamykani
- mozna je to zdani, ale velmi krehke celni sklo. Za tech par kilometru celkem 7 prasklin na celnim skle
- velmi tezke ovladani spojky
- o presnosti prevodovky (mysleno razeni rychlosti) by se dali psat romany, velka tragedie
- odhlucneni interieru
- zvukove projevy motoru
- sedacky, priserny. kratky jak pod stehnama, tak operadlo mi koncilo v pulce zad. Fakt hnus. Kuze ani nevim esi byla kuze.
- nema rezervu
- senzory na parkovani si pipaly jak se jim zachtelo
, celkem zbytecnost je tam davat kdyz to melo super kameru
v zaruce meneno:
- komplet rizeni ( pri hejbani volantem na miste vule a klepani)
- svetla - rosily se zevnitr
- nekolikrat silenbloky na stabilizatoru
- horni ulozeni tlumicu
- EGR
- zhavici svicky
Jinak sem s tim autem byl celkem spokojeny. Nikdy me nenechalo ve stychu. Hrozne jsem se nim tesil na zimu a od tej doby co sem auto mel, tak zima prestala byt zimou.
Bohuzel jsem byl rozmlsany z BMW, tak mi u toho auta hrozne chybel automat. Coz byl i hlavni duvod prodeje. Ve svych 37letech uz sem linej prat se spojkou.
Jizdnima vlastnostma a tou zpetnou vazbou dalece prekonava zminovane BMW. Je to o dost lepsi.BMW je na dalnice a nikam jinam - bohuzel. To subaru me i po tech dvou letech desne bavilo,
vzdy sem se tesil, az nekam pojedu. Sem moc rad, ze cloveka co ho koupil znam velmi dobre a ze budu moci i na dale sledovat historii a vyvoj toho auta. Jsem rad, ze sem timto Legousem mohl proniknout do subaru rodiny.
Bylo to fakt i pres ty nedostatky vyborny auto, jedno z nejlepsich co jsem mel. a ze jich byla pekna radka. ALE jen do doby, nez sem poridil forestera
Forester 6500km
spotreba:
prumer za celou dobu 10,21
min 6,5
max 15,91
Plusy a minusy
+ motor, motor a motor
+ nezere olej
+ velice dobra spotreba, ALE hrozne zavisla na jizdnim stylu a tim padem i dost ovlivnitelna. Ja se snazim pri cestach do prace a z prace jet na pohodu, proto tak nizekej prumer. Uplne bezny jezdeni bude kolem 11,5, zrychleny presuny kolem 18ti
+ automat, i pres obcasne velmi zpomalene nekolika sekundove reakce velmi dobry. I = variator, S - 6kvalt, S# - 8 kvalt
+ pri podrazeni padlem v jakekm koli rezimu to auto neodradi nahoru dokud mirne nepridate plyn. Super vec z kopce treba, nebo pri vjezdu do dediny. Kokurencni automaty po nejake chvilce i bez plynu prepnou na D a odradi nahoru
+ X-Mode pro sjizdeni z kopcu. Perfektene drzi rychlost
to se mi dost libi. Jedno zklamani bylo jak sem psal jinde, ze sem na zpatecku nevyjel do takovyho krpalu po trave a hrabalo je jedno kolo... divny
+ o trochu lepsi navigace nez v Legacy
+ Ma to rezervu, sice neplnohodnotnou, ale ma
+ Velice slusny brzdy
- malej kufr, min mista pro posadku
- sedacky jsou krapet lepsi nez v legacy, nicmene se velmi spatne hleda vhodna poloha, prava noha dost narazi na stredovou konzoli
- sem tam vahavej automat
- chybi pamet na sedacku
- ve vyssich rychlostech nelz jet s otevrenou strechou, proud vzduchu zaklapne tu protipruvanovou ochranu a vypada to, ze proud vzduchu vnikajici do kabiny, kazdou chvilku urve strechu.
- hlinikova kapota se ve vyssich rychlostech nad 180km/h klepe tak, ze by mohla klidne ulitnout
- prutova antena na strese
+- tvrdej podvozek oproti ostatnim verzim nez XT (me to vyhovuje, nejzdim v terenu) Ti co jezdi to neoceni, je to fakt o dost tvrdsi nez u ostatnich.
v zaruce:
- vypadnul z toho opet silenblok na stabilizatoru predni napravy pri najezdu cca 480km. V tomhle smeru by melo subaru zacit premyslet a makat na lepsim reseni!!!
Ta spotreba je opravdu desne zavisla na stylu jizdy. Tech 15,91 jsem mel, ze cca 1/2 nadrze sem vyjel v klidu (cca 300km) kde mohl byt prumer treba 9 litru. No a zbytek udelal zrachlenej presun po dalnici. Takze tam mohl byt spotreba klidne pres 20cet. Hlavne snaha jet za 6,5l/na 100km je podminena tim, jet nejlepe mezi 80ti a 90ti a moc nezrychlovat. Diky ne uplne optimalne nalezene pozici za volantem tenhle pokus o dobrou spotrebu odnesete bolestmi lytka. Protoze jen tak malinko solychat plynovy pedal, neni zadna sranda.
Jinak do 200km/h je to auto stabilni a nedela mu to problemy. Kolem 220ceti se zacina projevovat takova nejistota. Ta je pak prenasena i na ridice, takze trosku nuti spomalit. Auto se mirne chveje a vlni. Tento jev bych pricet gumam na aute. Gumy jsou celkove slabsi clanek. Jsou tam Bridgestone. Na suchu celkem dobry. Na suchu hur brzdi. Sem predjizdel kamiona a vzhledem k vahajicimu automatu bych to nestihnul. Brzdim, abych se vratil a toto hvizdalo
Na vode je to jeste horsi. Auto ma snahu letet po tecne ven ze zatacky.
co me docela prekvapuje je to, ze mi púrijde auto nejzivejsi a nejlepe reagujici ne Inteligent. Rozhodne snaz s tim predjedu na inteligent, nez na sport sharp. Nevim proc to tak je, ale je to tak.
Urcite si jeste na neco vzpomenu. Tak to sem mozna doplnim
, kdyby nekoho zajimalo neco konkretniho, tak se klidne ptejte. Kdyz to budu vedet, odpovim