Stránka 303 z 342

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Napsal: ned dub 28, 2019 7:55 pm
od spm
Kdyby to fungovalo furt, ale ono to jednou zase přestane a nějakej magor mi zase třískne dveřma do toho klipsu :-DDD

Jinak provedl jsem ještě jednu věc - vyměnil jsem testovací světlo za to rozleštěné. Vypadá to fakt celkem dost hezky. Na to že je to líznutý jenom jemnejma smirkama a leštěnkou, oproti pravému je nějaký rozdíl vidět i v té spodní nezmatnělé části. Tak uvidím jak dlouho to v tomhle stavu udržím; jestli to na podzim nebude ještě o dost horší než to pravé. Z aplikování toho UV laku mám trochu strach, s tím jak jsem šikovný, by to nejspíš skončilo světlem na vyhození :-DDD A karnaubský vosk na tom světle už není asi ani teď, protože jsem s tím před chvíli byl na vapce :-DDD

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Napsal: ned dub 28, 2019 8:15 pm
od HonzaCZ
To je to popraskaný odemě nebo jsi to nechal jako nouzový a svoje jsi rozleštil?

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Napsal: ned dub 28, 2019 8:49 pm
od spm
Tohle je to moje původní, rozleštěný. Popraskaný jsem teď právě vyndal (a vrátím zpátky, jestli se tohle po chvíli zmatní tak, že nebude svítit vůbec :-DDD)

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Napsal: pon dub 29, 2019 9:38 am
od VDC
spm píše: Ale objevil jsem ještě jednu nehezkou věc - pás spolujezdce je úplně dole lehce "nařízlej", tak asi 5mm. Netušim, jak se zase mohlo stát teda tohle. Tak nevím, kolik mají pásy pevnostní rezervu v tahu

Používám starý pásy už dlouho jako kurty na vázání břemen, v kombinaci s 2 t ráčnou. Mají rezervu velikou. Neboj se toho.

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Napsal: pon dub 29, 2019 9:42 am
od spm
Ok, díky :-)

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Napsal: pon dub 29, 2019 3:28 pm
od RomanaMala
Tak jak rychle opravili Oťase, tak teď se serou s ruční brzdou a STK. Prý až někdy příští týden, že dohání termíny. :-(

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Napsal: pon dub 29, 2019 3:36 pm
od USbiker
spm píše:Tohle je to moje původní, rozleštěný. Popraskaný jsem teď právě vyndal (a vrátím zpátky, jestli se tohle po chvíli zmatní tak, že nebude svítit vůbec )
Já jsem kdysi takhle rozleštil světla ségře na Cliu. Vypadaly jak nové, ale taky jsem neaplikoval žádnou povrchovou úpravu a vydrželo to zhruba rok, pak to bylo zpět to samé s tim rozdílem že to už podruhé tak krásně rozleštit nešlo.

Odesláno z mého LG-H815 pomocí Tapatalk

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Napsal: stř kvě 01, 2019 11:58 am
od Mareka
VDC píše:

Používám starý pásy už dlouho jako kurty na vázání břemen, v kombinaci s 2 t ráčnou. Mají rezervu velikou. Neboj se toho.
Rozumím že to funguje, jen si dovolím takovou technickou/odbornou/otravnou: jakmile je jakýkoliv upevňovací kurt/pás mechanicky poškozen, při hodnocení jeho účinnosti (resp při kontrole specialistou) se jeho účinnost stanoví jako 0 (prostě jakoby tam nebyl).

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Napsal: stř kvě 01, 2019 2:47 pm
od VDC
To já samozřejmě vím, že jakékoliv poškození by mělo kurtu vyřadit. Já jen psal praktickou zkušenost.

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Napsal: stř kvě 01, 2019 3:00 pm
od spm
Ona horolezecká technika má nějaký podobný omezení. Co si třeba vybavuju, tak lana mají udávanou životnost v letech a zachycených pádech. Reálně ale kamarád byl někde na cvičení, kde to zkoušeli - měli stará vyřazená a dost zničená lana, přivázali na to pytle s pískem a házeli to ze skály. A říkal něco takového, že i lano, které mělo už roztržený oplet a asi nikdo normální by ho už fakt nepoužil, tak pořád přežilo přes 10 pádů (a snad ho ani neroztrhli a vzali to :-D).

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Napsal: stř kvě 01, 2019 5:24 pm
od podvlada
Dovolím si doplnit horolezecká lana... Je fakt, že většinou se na laně člověk dřív začne bát lézt kvůli tomu jak vypadá, než aby se s ním opravdu něco stalo. I poškozený oplet ještě není konečná, samo jádro unese dost, dokud je to od uzlu k uzlu. Horší to může být s brzdícimi pomůckami ("kyblík", grigri,...), které chytají oplet a jádro může vyjet, lano se pak svlíkne jak had.
Průser je chemie, kdy lano vypadá ok ale přetrhne se (kyseliny třeba z autobaterie). Samo lano obvykle vydrží nejvíc, daleko dřív rupne karabina. A s tím souvisí ten počet pádů - každý pád lanu sebere trochu dynamičnosti, přestává pružit a chová se víc a víc jako "statika". Rázové síly při pádu jsou pak větší, než je schopna karabina udržet, nebo tělo přežít. Btw velmi nebezpečná věc na feratách, kde lidi pocení metodiku a nevezmou si tlumič pádu a je z nich pak "krájený vajíčko". Ono totiž ty lana, úvazky a smyčky unesou dost...

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Napsal: stř kvě 01, 2019 6:17 pm
od spm
No, ona ta karabina na jištění by dle normy měla taky vydržet min. tuším 23kN. Což je třeba prakticky stejná hodnota, co mají ty smyce a IMHO furt síla, kterou nepřežije tělo. Takže dřív než roztržená karabina by tě to stejně mělo zabít už samotným pádem :-) (ale tady je otázka, co to číslo u karabin znamená... z toho co jsem někde viděl, tak ta karabina se nesmí při té síle přetrhnout a musí to unést, ale asi ji to může přitom zničit tak, že už nepůjde použít).

Jinak ta životnost min. na roky se udává i u statických lan. Jsem se zrovna teď podíval na to co mám doma a při "občasném používání 1x za měsíc)" uvádějí 3 - 5 let. Což taky není zas tak moc na to, že to lano stálo dvojku :-)

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Napsal: stř kvě 01, 2019 8:15 pm
od podvlada
Počítá se se silou cca necelých 11 kN, kterou tělo zvládne a lano nesmí při "normovaném pádu" překonat (proto ten max počet, každý další pád sílu zvětšuje, protože lano ztrácí pružnost). Dvojnásobek na karabinách a smyčkách je, protože je používáš "nahoře" jakoby v kladce, takže pokud je na laně 10, v ohybu je 20.
Životnost lana je (kromě mechanickýho poškození) časově daná degradací toho "plastu", že kterýho je vyrobený. UV to zhoršuje. Nicméně, mám dojem, že přetržení lana + zranění jsou celkem hlídaný a jediný případy, kdy se přetrhlo lano bylo pádem přes hranu skály, to je vždycky průser, a nebo lano chemicky poškozený (často u lan, který lidi nechávají v kufru auta, kde je i baterie - blízko ní). Daleko dřív to odnese karabina, ale to musíš fakt něco podělat. Lézt na statice, lézt na hodně padaným laně (skorostatika), nebo skočit nesmysl, ale to se bavíme o dlouhých pádech s faktorem aspoň 1,5. (Délka pádu je 1,5x činné délky lana - to je možný jen v případě jistícího stanoviště ve skále - "štand" - a lezec leze nad něj a padá pod něj, teoreticky nejvíc možný faktor 2.)
Ale už dost OT. Jestli chceme řešit lezení, nebo by někoho zajímalo, jaký pádový faktory hrozí na "blbejch" feratách, tak jinde... A pozvěte mě :-)

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Napsal: čtv kvě 16, 2019 10:42 pm
od RomanaMala
Tak už ho mám konečně doma. Ty stříbrné plasty mu sluší víc.

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Napsal: čtv kvě 16, 2019 10:52 pm
od hamoun
gratuluju !!!!
a nadhera !!! :)

Odesláno pomocí Tapatalk