Naše Outbacky H6 154kW MY99-03
Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03
Při těchto teplotách nebude řadit hladce ani převodovka, která vyjela z linky
Vliv teplot na kapalinu v převodovce je jasný!
Netřeba šetřit na převodovku, pakliže se to nebude projevovat i za tepla a ve vyšší míře nebo ve smyslu, že to ten kvalt už nezařadí vůbec.
Vliv teplot na kapalinu v převodovce je jasný!
Netřeba šetřit na převodovku, pakliže se to nebude projevovat i za tepla a ve vyšší míře nebo ve smyslu, že to ten kvalt už nezařadí vůbec.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49211
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03
Ty jsi Jene zřejmě příliš nevnímal, co jsem psal v tom Almanovo vlákně. Viď ?
Tak ještě jednou. Včera jsem přijel večer z práce, takže auto bylo tak nějak ohřáto. To, proč to zmiňuju má svůj důvod. Dneska ráno jsem přišel k autu, venkovní teplota byla -14,5°C. Ačkoli je na motoru a převodovce všechno plechový, takhle moc to neprochladne, když se s tím večer jelo.
Takže při startu ukazovala teplota vody i převodovky -5°C.
Motor se ohřívá velmi rychle, za pár minut se voda ohřeje na 20°C, kdy řadím D a HOLD a odjíždím. Jak už jsem psal včera, používám HOLD proto, že přeřazuje v 1800 otáčkách a já nemám pocit, že trápím jak studený motor, tak studenou převodovku.
V okamžiku, kdy teplota vody v motoru je 20°C, teplota převodovky je 0°C.
Na konci ulice, po ujetí cca 400m, má motor už 31°C, ale převodovka 1°C.
Za další 2 km stavím na semaforu. Motor v tu chvíli má už kolem 50°C, ale převodovka ještě nemá ani 10°C. Ačkoli stojím na semaforu, nechávám zařazené D a motor se nadále ohřívá, na převodovku to v podstatě nemá vliv.
Na dalších čtyřech km, které ujedu, než dorazím do práce, stavím na dalších dvou semaforech. To se mi běžně nestává, takže jsem na cestě asi 13 minut. To píšu záměrně proto, že obvykle nemá převodovka tolik času se ohřívat. Takže dneska je ohřátá víc, než jindy.
Když dorazím do práce, motor je ohřátý na provozní teplotu, ale převodovka má pouhých 29°C
Doufám, že z výše napsaného už ti bude jasné, že když mrzne jako kráva, že ta převodovka prostě neřadí proto, že je taky zmrzlá jako kráva. A ohřívá se opravdu velmi pomalu.
Tak ještě jednou. Včera jsem přijel večer z práce, takže auto bylo tak nějak ohřáto. To, proč to zmiňuju má svůj důvod. Dneska ráno jsem přišel k autu, venkovní teplota byla -14,5°C. Ačkoli je na motoru a převodovce všechno plechový, takhle moc to neprochladne, když se s tím večer jelo.
Takže při startu ukazovala teplota vody i převodovky -5°C.
Motor se ohřívá velmi rychle, za pár minut se voda ohřeje na 20°C, kdy řadím D a HOLD a odjíždím. Jak už jsem psal včera, používám HOLD proto, že přeřazuje v 1800 otáčkách a já nemám pocit, že trápím jak studený motor, tak studenou převodovku.
V okamžiku, kdy teplota vody v motoru je 20°C, teplota převodovky je 0°C.
Na konci ulice, po ujetí cca 400m, má motor už 31°C, ale převodovka 1°C.
Za další 2 km stavím na semaforu. Motor v tu chvíli má už kolem 50°C, ale převodovka ještě nemá ani 10°C. Ačkoli stojím na semaforu, nechávám zařazené D a motor se nadále ohřívá, na převodovku to v podstatě nemá vliv.
Na dalších čtyřech km, které ujedu, než dorazím do práce, stavím na dalších dvou semaforech. To se mi běžně nestává, takže jsem na cestě asi 13 minut. To píšu záměrně proto, že obvykle nemá převodovka tolik času se ohřívat. Takže dneska je ohřátá víc, než jindy.
Když dorazím do práce, motor je ohřátý na provozní teplotu, ale převodovka má pouhých 29°C
Doufám, že z výše napsaného už ti bude jasné, že když mrzne jako kráva, že ta převodovka prostě neřadí proto, že je taky zmrzlá jako kráva. A ohřívá se opravdu velmi pomalu.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03
Tak základ je, že ta převodovka tu teplotu zná. Takže by se měla adaptovat. Nemyslím si, že by ani zmrzlá převodovka měla takhle proklouznout, jak popisuje spm. Kór, jestli to dělá častěji po dobu co je studená a neudělá to např. jenom jednou.
spm: Jak moc čerstvej ATF tam máš?
spm: Jak moc čerstvej ATF tam máš?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03
No, já moc nevnímám poslední dny celkově, ale zrovna tohle jsem si moc nepospojoval dohromady
Teda, abych to uvedl na pravou míru To že je ta převodovka v tom kentusu hnusně zmrzlá je mi jasné, že se jen tak neohřeje taky (konec konců ono tohle je vidět i jenom na normálním topení v kabině - voda je u H6 i v tomhle ohřátá celkem hodně rychle, topení topí, ale než je uvnitř nějak příjemně, tak to trvá dost dlouho. Takže mi je vcelku jasné, že i s ohřátou vodou pořád není olej v motoru a natož v převodovce moc happy). Jenom jsem měl spíš obavu z toho, aby ten prokluz neindikoval nějaký problém; respektive se tohle udává jako jeden z těch signálů, že něco není jak má být. Ok, beru to teda tak, že to auto má ten mráz stejně rádo jako já a je to v pohodě
On je to přece jenom miláček takže jsem měl strach, aby neměl ublíženo. Respektive kdyby tam ten problém byl, tak abych to nechal případně spravit včas předtím, než bych tu AT domrvil úplně
HonzaCZ: No, na jednu jízdu to udělá spíš jednou, podruhé většinou když zase někde stojí... ATF má za sebou asi 30.000km, věkově nevím.
Teda, abych to uvedl na pravou míru To že je ta převodovka v tom kentusu hnusně zmrzlá je mi jasné, že se jen tak neohřeje taky (konec konců ono tohle je vidět i jenom na normálním topení v kabině - voda je u H6 i v tomhle ohřátá celkem hodně rychle, topení topí, ale než je uvnitř nějak příjemně, tak to trvá dost dlouho. Takže mi je vcelku jasné, že i s ohřátou vodou pořád není olej v motoru a natož v převodovce moc happy). Jenom jsem měl spíš obavu z toho, aby ten prokluz neindikoval nějaký problém; respektive se tohle udává jako jeden z těch signálů, že něco není jak má být. Ok, beru to teda tak, že to auto má ten mráz stejně rádo jako já a je to v pohodě
On je to přece jenom miláček takže jsem měl strach, aby neměl ublíženo. Respektive kdyby tam ten problém byl, tak abych to nechal případně spravit včas předtím, než bych tu AT domrvil úplně
HonzaCZ: No, na jednu jízdu to udělá spíš jednou, podruhé většinou když zase někde stojí... ATF má za sebou asi 30.000km, věkově nevím.
Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03
No tak jestli to udělá na jednu jízdu jednou, tak to je v pohodě. To znělo, jako když to udělá při každym druhym studenym přeřazení 2->3. Jinak jestli jezdíš hodně po městě, tak vůbec ničemu nevadí zkrátit intervaly výměny na polovinu.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03
Za mrazu muzou klidne pomaleji spinat solenoidy a brzdy, takze je mozny, ze k prokluzu dojde. Ja to za studena taky pozoruju vic, treba mezi 1-2.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- Lukas_McPraask
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 637
- Registrován: ned zář 19, 2010 4:31 pm
- Jméno a příjmení: Lukáš Jeništa
- Bydliště: Žamberk
Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03
jj, asi máš pravdu. Jen jsem trochu zpanikařil když jsem objevil ten bílej sajrajt. Je pravda, že Legacy mi to nedělalo a to mělo stejný provozní režimmacasubaru píše:...Lukáši vůbec nevymejšlej těsnění pod palicema a různé horory...
Dnes konečně bylo trochu tepleji (už jen -5°C) a víčko od oleje bylo relativně čisté. Taky z výfuku se čadilo o poznání méně.
SUBARU FORESTER 2,5 XT dailycar
SUBARU LEGACY 2.0 sedan MY 93 LPG enjoy the trip
SUBARU LEGACY 2.0 sedan MY 93 LPG enjoy the trip
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03
Hmm, tak jsem si dneska zase zadělal na pěknou záhadu. Svítilo sluníčku, tak jsme v práci ocákli auta zvenku wapkou, což teď zpětně se jako dobrý nápad nejeví. Nicméně, rozsvítily se mi obě přední mlhovky a nevím moc co s tím. Nic jiného krom předních mlhovek nesvítí, mlhovky zůstávají svítit pořád, lhostejno jestli je zapnutý spínač světel, zapnutý spínač od těch mlhovek, zapnuté zapalování nebo ne. Zůstávají svítit ikdyž od nich vytáhnu v kabině pojistku. Když se odpojila baterka a znova připojila, tak zůstaly zhasnuté, reagovalo to v tu chvíli jak mělo (tj mlhovky se rozsvítily na jejich tlačítko při zapnutém spínači světel a zhasly, když se vyplo), ale po chvíli se zase rozsvítily a zůstaly. Napadá někoho, co by to mohlo způsobit? Taknějak bych pochopil, že se tomu speklo relé nebo se to někde připojilo na kostru (jestli to má spínání kostrou), ale nerozumím pak vůbec tomu, proč to svítí dál při vyndané pojistce...
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03
spm> to je fakt zahada, protoze u Subaru se vypnutim klicku vypne prakticky uplne vsechno s vyjimkou parkovacek, ovladani dveri a vnitrniho osvetleni. Relatko mlhovek je u ridicovyho levyho kolene pod krytkou - melo byt druhe zprava:
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03
Pochopit to nemůžu doteď Relé můžu zkusit vyndat (tady se to už asi musí rozebrat šroubovákem, co?), nicméně pořád nějak nemůžu pochopit, že když z toho vytáhnu pojistku, tak si to vesele svítí dál... Kontroloval jsem i ten oblíbenej spínač na rozsvěcení parkovaček a ten je taky vypnutej. Navíc nemyslím si, že by se ta voda dostala do nějaké pojistkové skříňky... bral jsem to normálně zvenku wapkou, párkrát jsem teda s ní šáhnul pod auto, dobrej nápad to zjevně nebyl, ale i tak si nemyslím, že nateklo něco někam víc, než by se stalo za jízdy v břečce/sněhu... No, asi abych začal hledat teplý parking na noc
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03
Mno, furt to nechápu. Přišel jsem večer k tomu, zapojil baterku a odemknul centrálem a mlhovka se rozsvítila. Nastartoval jsem, rozsvítil světla, oběhnul auto a mlhovky vypnuté. Od té doby jsem je svítit neviděl a to jsem s tím ještě párkrát zastavoval... Tuší alespoň někdo, jestli se ty mlhovky spínají plusem nebo minusem? Jestli plusem, tak si nějak hypoteticky dovedu představit, že se někde do toho drátu k nim dostane napájení (ačkoliv i tady naprosto nechápu odkud... taknějak bych pochopil, že toho někde bude povícero v jednom konektoru, kam mohla natéct voda, ale zase že by mlhovky byly pohromadě v konektoru s něčím úplně nesvětelným, co má trvalé napájení, to je divné...), pokud se spínají minusem, tak mi to nedává smysl ani trochu
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03
Do mlhovek se spíná plus přes relátko:
Z motorového prostoru do auta k relátku to jde přes konektor F45:
Z motorového prostoru do auta k relátku to jde přes konektor F45:
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03
Super, díky. Stáhnul jsem si servisní manuál a přesně tohle jsem v něm nenašel To by tedy něco vysvětlovat mohlo. Ještě mě napadá jedna věc - jestli to nemůže dělat to, že něčemu uhnila kostra, jak se tam dostala voda. Teda, pořád nechápu (ač o elektrice aspoň něco tuším), jak uhnilá kostra může dělat takovéhle divné věci, ale matně si vybavuju, že když jsem v létě sundaval ten světelný panel vzadu, tak to taky dělalo naprostou magii. Na světlo zadní mlhovky to rozsvítilo jedno světlo zpátečky a ještě několik takovejch divnejch situací. Tenkrát jsem akorát ten konektor od světel vycvaknul a nacvaknul znova a fungovalo to, takže zjevně na tohle magické chování stačil jeden blbý kontakt v tom konektoru
Jinak od doby co to jelo, tak jsem ty mlhovky svítit neviděl. Ráno to taky nastartovalo, takže předpokládám, že to v noci jima taky nesvítilo. Takže to moc nemám teď ani jak debugovat... (jestli je teda debugovat co, možná prostě natekla voda do nějakýho konektoru a už to vyschlo...)
Jinak od doby co to jelo, tak jsem ty mlhovky svítit neviděl. Ráno to taky nastartovalo, takže předpokládám, že to v noci jima taky nesvítilo. Takže to moc nemám teď ani jak debugovat... (jestli je teda debugovat co, možná prostě natekla voda do nějakýho konektoru a už to vyschlo...)
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03
spm> hele to nepovazuju za pravdepodobny, protoze mlhy stejne jako ostatni svetla se spinaji relatkem pres + , jak ostatne vidis na schematu. IMHO se ti slepilo relatko, ale jak by se do nej nebo k nemu vubec dostala voda pri myti zvenci, to teda fakt nechapu.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03
Jestli vyndaval pojistku č.7 a nepřestalo to svítit, tak to přilepené relé nebylo.
Edit: ty mlhovky mají odběr necelých 10A. To protlačit při 12V přes vodu asi moc nepůjde.
Edit: ty mlhovky mají odběr necelých 10A. To protlačit při 12V přes vodu asi moc nepůjde.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT