Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49152
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Příspěvek od VDC »

Jo to se může stát. Blahé paměti se to stalo Bushmanskimu, že mu praskla právě tahle hadička, mezi převodovkou a chladičem. Vtipný bylo, že jak tomu nerozumí, myslel, že to je olej z motoru, tak zastavil u první pumpy, koupil olej a dolil ho do motoru, aby ho nezadřel. Takže když s tím dojel do Dobřan, v motoru bylo o 2 litry oleje víc a v převodovce hovno. Ale naštěstí to ustál i motor i převodovka. :-D
Jinak jsem propásl hezké číslo na tachometru 330000 a pak i 330033. Tak snad chytnu aspoň samý trojky. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22709
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Příspěvek od spm »

Já mám právě za sebou teď prasklou hadici od vody, takže neustále hypnotizuju teploměr očima, pač když jsem ji po demontáži viděl, tak jsem začal mít obavy o stach těch zbylých hadic. A že tam vede gumová hadička i na olej mě příliš neuklidňuje. Respektive u vody si alespoň říkám, že když se to stane, tak si všimnu teploměru a zastavím dřív, než to rozbiju, ale u oleje poznám kulový :-D A jako i tohle samotný provedení mě hodně překvapilo. Věděl jsem, že přes ten chladič jde okruh pro AT, ale domníval jsem se právě, že se tudy taky točí chladící kapalina, která pak vede do převodovky. Že do toho chladiče teče přímo olej by mě taky vůbec nenapadlo :-D
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10646
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Příspěvek od Mira »

No i u XT se v chladiči taky točí drobet oleje z AT. To není výsada 3,0, ale všech AT.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3093
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Příspěvek od outback »

U prevodoveho oleje mas taky teplomer, i kdyz jenom kontrolku, ale kdyz se ti rozsviti tak bych zastavil a hledal co se deje. Ja jsem provozoval vsechny mozne extremni sporty s privesem, vodu a motorovy olej jsem obcas dostal do velmi nepeknejch cisel, ale ATF nikdy a nikdy se mi to nerozsvitilo....takze by mne zajimalo jestli to nekdo nekdy videl nazivo svitit a proc...
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Příspěvek od HonzaCZ »

spm píše:Věděl jsem, že přes ten chladič jde okruh pro AT, ale domníval jsem se právě, že se tudy taky točí chladící kapalina, která pak vede do převodovky. Že do toho chladiče teče přímo olej by mě taky vůbec nenapadlo
Tak to by tam muselo být další čerpadlo. A kdyby se jen větvil chladící okruh motoru, tak zase není potřeba na to dedikovat kus chladiče. :)

To, že ti ubejvá olej v AT bys asi poznal... začalo by to blbě řadit, možná by se začal přehřívat (kontrolka AT TEMP na palubce). Myslím, že by sis všiml dřív, než by bylo pozdě.

U Lega ani nevím, jak to je. V servisním manuálu je uvedená i na rozkresech dle dílů je vidět možnost jak vedení oleje do chladiče, tak výměník, do kterého vede voda. Nevím, co tam mám, ale nevybavuji si vedení oleje k chladiči, takže asi vede voda k převodovce.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Příspěvek od HonzaCZ »

outback píše:....takze by mne zajimalo jestli to nekdo nekdy videl nazivo svitit a proc...
Viděl to údajně Mráča, když prorážel hlubokým sněhem k baráku s BH 3.0. Tedy předpokládám vše obklopené sněhem, ucpané průduchy a při tom poměrně velká zátěž na měnič.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49152
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Příspěvek od VDC »

To je pravda, to je za ty roky jediný člověk, kterému se to rozsvítilo. Taky si nedovedu představit, kolik to musí mít stupňů, když se ta kontrolka rozsvítí. :-) Já se zatím dostal nejvýš na 118° :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22709
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Příspěvek od spm »

V Milovicích jsem zaslechl bokem nějaký rozhovor s Davidem, kde se někdo ptal, jestli do terénu je lepší AT nebo MT a říkal něco takovýho, že s těma AT stejně po 50km v terénu je třeba zastavit. Měl jsem za to, že se rozsvítí právě tahle kontrolka. Ale asi jsem to teda blbě pochopil :-) Ale faktem je, že když se rozsvítí tohle, tak je to asi velký průser. Já mám na dveřích stále tu nálepku s originálním nápisem asi ve 4 různých jazycích, kde je psáno, že když se to rozsvítí, tak s tím člověk nemá jezdit jako debil. Žádná jiná kontrolka v palubce si tolik pozornosti na nálepku nevyžádala :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
RomanaMala
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 577
Registrován: pát črc 17, 2015 9:49 pm
Jméno a příjmení: Romana Malá
Bydliště: Sýkořice

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Příspěvek od RomanaMala »

Potřebuju odvézt 35 velkoplošných dlaždic, celkem 980kg, na vozejk dám 600, myslíte že bych zbytek pobrala v autě? 400 je asi moc.
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3093
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Příspěvek od outback »

400kg jsou 4 stokilový chlapi, to by vadit nemělo. Akorát to může být znát při brzdění, prověří to ve stoupákách stav termostatu a chlazení všeobecně...chce to jet jak s hnojem a hlídat teploměr.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
šintr
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 520
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Bydliště: Brno

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Příspěvek od šintr »

....To, že ti ubejvá olej v AT bys asi poznal... začalo by to blbě řadit, možná by se začal přehřívat (kontrolka AT TEMP na palubce). Myslím, že by sis všiml dřív, než by bylo pozdě.....

Možná nepoznal, nebo jsem fakt úplně stupidní, mám to totiž za sebou a naštěstí bez zjevných následků. V květnu jsem se po cestě z práce zastavil u matinky a při odjezdu to při řazení divně cuklo, takže jsem okamžitě zpozorněl, ale nic se nedělo, všechno vypadalo normálně asi dalších 7 km, než jsem se dostal na hodně rušnou křižovatku. Při rozjezdu to najednou začalo vypadat, jako když prokluzuje spojka u manuálu, ale musel jsem se nějak dostat pryč, protože kdybych zůstal stát tam, tak způsobím totální kolaps v místě, kde by mě mohli objíždět snad jen po chodníku, takže jsem ujel ještě asi kilometr než to přestalo řadit úplně, v jednosměrce do kopce. Takže odtahovka a následně jsem zjistil mini dírku na hadici mezi převodovkou a chladičem, kterou jsem prozatím nahradil netvarovanou hadicí (originál se mi zatím nedaří sehnat), dolil olej a zatím jezdím, aniž bych pociťoval nějaké změny při řazení. Měl jsem strach, že budou připečený lamely.
Dolil jsem 4,5 l oleje, který mi za tu cestu vystříkal na podvozek.
šintr
Outback H6 MY 2001
dříve:
Subaru Impreza 2.0 GL MY97
Subaru Leone Super Station 110 KW MY88
Subaru Leone Super Station MY87
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22709
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Příspěvek od spm »

Hmm, to mě těšíte ;-D Si řikám, jestli ty hadice nenechat při tom servisu měnit všechny... ale ono hádám bych se za chvíli s preventivníma výměnama dostal k tomu, že bych vyměnil 3/4 celýho auta :-DDD

400kg je podle mě v pohodě, ale chce to pokud možno rozházet po celém autě a ne jenom do kufru... takhle nějak blbě jsem si naložil obklady do škodovky a nešlo to prakticky vůbec řídit... po přeložení to jelo normálně.
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
Fiba
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1907
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Bydliště: Pardubice

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Příspěvek od Fiba »

Mira píše:No i u XT se v chladiči taky točí drobet oleje z AT. To není výsada 3,0, ale všech AT.
Miro a já to mám i u manuálu SF ;)


Odesláno z mého MI 2S pomocí Tapatalk
Obrázek Forester 2.5 XT '06 AT

ex Forester S-turbo '99 MT
ex Alfa Romeo 90 2.0i 94kW 1985
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3093
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Příspěvek od outback »

Když zvážíš cenu preventivních výměn, cenu jednoho opravdu velkého průšvihu následkem neprovedení preventivní výměny
a pravděpodobnost, že k tomu dojde, tak zjistíš, že to nemá cenu - snažím se vše kontrolovat občas vizuálně, když to jde, nepodcenit drobné změny chování auta naznačující možné problémy...prostě všímat si auta je rozumný kompromis mezi měním vše na jedné straně a kašlu na všechno dokud to tak nějak jede na druhé.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Příspěvek od HonzaCZ »

šintr píše:Možná nepoznal, nebo jsem fakt úplně stupidní, mám to totiž za sebou a naštěstí bez zjevných následků. V květnu jsem se po cestě z práce zastavil u matinky a při odjezdu to při řazení divně cuklo, takže jsem okamžitě zpozorněl, ale nic se nedělo, všechno vypadalo normálně asi dalších 7 km, než jsem se dostal na hodně rušnou křižovatku. Při rozjezdu to najednou začalo vypadat, jako když prokluzuje spojka u manuálu, ale musel jsem se nějak dostat pryč, protože kdybych zůstal stát tam, tak způsobím totální kolaps v místě, kde by mě mohli objíždět snad jen po chodníku, takže jsem …
No však to cuknutí a následné "klouzání" jsou přesně ty příznaky, které jsem měl na mysli pod označením "začalo by to blbě řadit". :) Možná jsem měl radši napsat - převodovka by se začala chovat zvláštně.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“