Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
šintr
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 520
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Bydliště: Brno

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Příspěvek od šintr »

Já to pochopil, jenom jsem chtěl upozornit na to, že bylo jediné cuknutí, pak cca 7 km vůbec nic a teprve potom to šlo hodně rychle. Když jsem se druhý den podíval, tak už v té zastávce po mně zůstala kaluž oleje a čára v mých stopách, takže to teklo už tam, ale kromě jediného cuknutí, žádný jiný signál.
Měl jsem vylézt z auta a podívat se pod něj.
šintr
Outback H6 MY 2001
dříve:
Subaru Impreza 2.0 GL MY97
Subaru Leone Super Station 110 KW MY88
Subaru Leone Super Station MY87
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49189
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Příspěvek od VDC »

spm píše:V Milovicích jsem zaslechl bokem nějaký rozhovor s Davidem, kde se někdo ptal, jestli do terénu je lepší AT nebo MT a říkal něco takovýho, že s těma AT stejně po 50km v terénu je třeba zastavit.
To je samozřejmě kravina. Za normálních okolností nejsi schopen v terénu navodit stav, kdy bys tu kontrolku rozsvítil. To si nedokážu představit, co bys musel dělat, aby se to stalo. A to jsem za těch 3.5 roku, co mám Outbacka celkem schopen posoudit. V terénu se většinou pohybuješ na zamčenou jedničku, čímž je celkem eliminován ten prokluz, který by tu převodovku přehřál. Skutečně jediná situace, ve které si to dokážu představit, je totální prasení ve sněhu.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3096
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Příspěvek od outback »

Dokud jedeš pomalu, tak je to absolutně pohoda - i tam kde měnič míchá jako vzteklej vyleze teplota převodovky maximálně na teplotu motoru. A v terénu se motor i převodovka uchladí větrákama krásně - motor má pod 90°C tedy i převodovka je hluboko pod sto. Převodovka leze nahoru buď ve vysokých rychlostech 160 a více, obzvlášť když občas odemyká měnič nebo má ještě kam podřazovat, nebo když voda v motoru leze přes 100 (přívěs v horku).

VDC: Akorát nevím, jak se pohybuješ na zamčenou jedničku - to že tam narveš 1 na voliči snad na přemostění měnič vliv nemá, spíš naopak, bude to míchat hodně...ale to nic nemění na tom, že se uchladí
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21962
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Příspěvek od HonzaCZ »

Při zamčené jedničce se "agresivita" zamykání IMHO celkem zvyšuje a také je do určitě rychlosti zapojen "asistent brzdění z kopce". Nevím přesně, jak to funguje, ale četl jsem o tom v technické dokumentaci 4EAT a samozřejmě jsem to i zažil. Jde o to, že to převodovku nakonfiguruje tak, že to prostě velice znatelně brzdí motorem. Funguje to odhadem tak do 10-15 km/h. Pak to jakoby povolí - jak kdyby člověk vyšlápl spojku - a rozjede se to. Jestli si dobře vybavuji ten dokument, tak to je kombinace zamknutí měniče a zapojení spojek a brzd uvnitř převodovky, že to prostě jde na úkor tření těžko. Zřejmě taky proto je omezená ta rychlost - aby to tření nebylo moc veliké a nadměrně se neopotřebovávaly jednotlivé prvky. Zkusím rychle mrknout, jestli ten popis nenajdu.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21962
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Příspěvek od HonzaCZ »

Tak jsem to asi našel:
Engine Brake Control

Engine brake operation will occur in the 1 range 1st gear. The TCM turns the Low Clutch
Timing Solenoid on and supplies pilot pressure to the reverse inhibit valve. The pilot
pressure causes the reverse inhibit valve spool to move downward, opening the port to the
low and reverse brake. Pressure from the 1st reducing valve engages the low and reverse
brake. The Low Clutch Drum is then fixed to the transmission case and the rotation of the
wheels is transmitted to the engine side, operating the engine brake effect.
Jinak jsem doplnil do wiki nějaké dokumenty o Phase 2 (což by měla být právě ta použitá v BE/BH). Z jednoho z nich je i ta citace. Tak kdybyste si chtěli počíst. Zejména ten "Technical reference booklet" je celkem zajímavé čtení, kde je popsaná veškerá činnost a logika chování převodovky.

https://subarufanclub.cz/wiki/techdata/ ... rt#phase_2
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49189
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Příspěvek od VDC »

Láďo já samozřejmě nemám technicky nastudováno, co se děje uvnitř převodovky, když mám zařazenou jedničku na voliči. Ale rozhodně to měničem víc nemíchá. Respektive nemíchá do určitého odporu. Ono to bude nějak reagovat na množství plynu a odpor kol, protože letos na Balkáně, kdy jsme vyjížděli opravdu prudká stoupání, jsem měl plyn téměř na podlaze a auto se sunulo zcela minimální rychlostí vpřed a to už to míchalo jako blázen, ale pořád to jelo. Ale normálně to na zamčenou jedničku zabírá, jakoby napřímo. Na zamčenou jedničku lze auto rozhoupat, na D to nejde.

To co postnul Honza si bohužel nepřečtu, protože moje angličtina na to nestačí. :-/

V terénu a ve sněhu mám otestováno jak ježdění na zamčenou jedničku, tak na D, protože jsou situace, kdy se auto pohybuje lépe právě na ten míchací D režim. Konkrétně na některých druzích sněhu a v písku.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3096
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Příspěvek od outback »

Nojo, někdy to budu muset nastudovat. Já z teréních vlastností vysoce oceňuju světlou výšku - tam kde jsem s A4 těžce řešil, jestli projedu nebo škrtnu spodkem, vystupoval a zkoumal terén, tam teď prostě vjedu, ale zatím jsem nedostal do bahna, ani na to nemám gumy...takže tohle z vlastní zkušenosti neposoudím. A vůbec, tady nemám co dělat, na to mám málo válců :-).
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49189
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Příspěvek od VDC »

Láďo máš tu všude co dělat. :-) Já světlou výšku celkem oceňuju taky, ale protože je pořád co zlepšovat, tak ke spokojenosti mám ještě daleko... ;-D
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
RomanaMala
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 577
Registrován: pát črc 17, 2015 9:49 pm
Jméno a příjmení: Romana Malá
Bydliště: Sýkořice

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Příspěvek od RomanaMala »

Tak chladič konečně vyměněný, ráno na benzínce jsem se chtěla podívat jak to vypadá v expanzi a všude plno kouře, teče hadička s olejem od automatu, olej všude, tak doufám že je to jen blbě dotažená stahovací páska.
thunderace
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 987
Registrován: sob led 02, 2010 8:14 am

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Příspěvek od thunderace »

spm píše:Hmm, to mě těšíte Si řikám, jestli ty hadice nenechat při tom servisu měnit všechny...
všechny vyměněný
obyč gumová osmička plus spony za pár kaček
prostě se mi jen nelíbilo jak je zvenčí spuchřelá a nehezká
horší že reznou a slábnou v ohybech i ty trubičky...
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22740
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Příspěvek od spm »

Já jí měl zvenku celkem ok... zpuchřelá byla zevnitř :-( Na tý jedný straně... Trubička na straně motoru je hádám komplet součástí motoru, co? :-)
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
thunderace
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 987
Registrován: sob led 02, 2010 8:14 am

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Příspěvek od thunderace »

součástí motoru nevím co je , je možná přidělaná na packách k bloku aby to bylo učesaný podél kastle a nemlátilo se tam o sebe hejno hadic.
jen mohly mít lepší povrch nebo z jiného matroše.
goha
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1862
Registrován: pon srp 10, 2015 3:37 pm
Bydliště: Hradec Králové

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Příspěvek od goha »

Nevím, asi bych tyhle problémy nechal na servise, než jak tady čtu se s tím mrcasit sám s výsledkem nejistým až pofiderním. Můj názor.
Forejs SG, 11/03, 2.0 92kW + nové LPG.
thunderace
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 987
Registrován: sob led 02, 2010 8:14 am

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Příspěvek od thunderace »

co?, mám jet s orezlou olejovou trubkou do servisu aby ji vyhodili a natáhli místo toho kus hadice? :-D
goha
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1862
Registrován: pon srp 10, 2015 3:37 pm
Bydliště: Hradec Králové

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Příspěvek od goha »

No mě to tak k smíchu nepřijde, pokud chci, aby to auto fungovalo.
Forejs SG, 11/03, 2.0 92kW + nové LPG.
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“