Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22545
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Příspěvek od spm »

Hilfe, už mi tam zase něco hapruje :-DDD Dneska ráno bylo z dálnice prakticky parkoviště a hodně dost času jsem stál na jednom místě. Na displayi jsem si všimnul toho, že mi teplota přeskakuje mezi 92 - 93C, což mi začalo být divný a tak jsem přepnul na pohled motoru, kde jsou vidět sahary.

První teda divná věc k saharám, co jsem dneska vyzkoumal... což mi přijde na hlavu, ale asi je to chování správně? Normálně když to stojí, tak se to chovalo tak, že při 93C to zapnulo první saharu, vychladilo to na 88C a vypnulo. K tomu jak to dneska nechladilo, jsem si všimnul, že jakmile se to auto trošku rozjede, tak to zapne i druhou saharu. A fakticky vzato ji to za jízdy i při 90km/h drží obě zapnuté, dokud to na těch 88C nespadne. Eventuelně když se zase úplně zastaví, tak zůstane běžet jenom ta jedna... Přijde mi to trochu na hlavu, že při 90C to za jízdy fouká oběma, ale asi je to normální, což?

Teď teda zpátky k problému - ta první sahara bych řekl, že běžela. Přišlo mi, že ji slyším. Nevím jak ta druhá, za jízdy poznám houbeles, ale podle chování (viz dále) bych řekl, že taky. Při stání se mi tam teda furt drželo těch 92, 93. Když se to aspoň trošku rozjelo a sepla se ta druhá sahara, tak to okamžitě spadlo na 90C, ale níž to zase nešlo. Což ve výsledku znamenalo, že ty sahary jely furt. Fakticky vzato na té dálnici jsem je měl celou dobu puštěnou; povedlo se mi je vypnout až na konci dálnice, kde jsem jel přes kilo z kopce dolů a tam ta voda konečně doklesala na těch 88 a vyply se. Nicméně i za té jízdy jsem měl nějakých 89, 90C... což nevím, jak moc je normální (venku 2C), ale hlavně to asi není normální, když foukají oba větráky :-)

Paradoxně v Praze na jižní spojce se to začalo chovat asi zase normálně. Fakticky vzato (kromě momentů sepnutí AC kompresoru) se ta sahara ani nezapla, protože při každém pošťouchnutí v koloně se ta voda začala chladit, když jsem jel chvilku 60km/h, tak voda byla hned na 86C a nikdy to při stání ani nenalezlo k těch 93C, kdy by to sepnulo saharu kvůli teplotě. Ale nevydrželo to, přišlo mi, že ke konci cesty se to zase začalo chovat stejně jako výše. Co zatím nevím: obsah vody v chladiči - je to teplý, takže to teď neotevřu...

No, čím by to mohlo být? :-DDD Já mám svůj osobní tip, který radši nechci říkat nahlas, abych to nezakřiknul (tuhle opravu bych asi přežil, narozdíl od další rozborky motoru :-DDD).
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Příspěvek od sima »

Vyrvi ten infodisplay a budeš štastný :-D ;) Četl jsem to teda poctivě,neznám přesné průběhy chlazení a spouštění sahar u H6,nejspíš budou stejné.Ale co chci říct,že na základě jedné dvou jízd bych to sem ani nepsal,jen sledoval,ale ať se z toho pak nezblázníš.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22545
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Příspěvek od spm »

Jo no, bez displaye bych na to nepřišel :-DDD Na druhou stranu takhle to jezdí bez ničení motoru po svý ose, když to nechám až se to zhorší, tak by to mohlo skončit zase nějakým plaťákem nebo blikačkama na dálnici :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Příspěvek od VDC »

Hledáš chyby kde nejsou. Zrovna stran sahar jsem přišel na to, že mi třeba displej ukazoval, že běží obě a běžela jenom jedna. Nebo obráceně. Už nevím. To jsem zkoumal funkcionality, když to tam Láďa přidal. Od tý doby to mám přepnutý jenom na teploty a neznepokojuju se saharama.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7814
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Příspěvek od mnov »

Z toho popisu není jasné na jaký stupeň ventilátory běží? Byla zapnutá klimatizace?
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22545
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Příspěvek od spm »

No, je divný že minimálně ta jedna běžela, pač to bylo slyšet... a ta by furt při 2C venku měla to auto v klidu vychladit :-). Aspoň co jsem to pozoroval jednou u nějakýho mcdrivu, když jsem vypnul klimačku a bylo podstatně teplejš, tak to při 93C ten větrák zaplo a za chvilku měl nachlazeno a vypnul. Plus teda ta věc, že ikdyž se kolona rozjela na +- kilo, tak to mělo furt 90C, což je teplota sice normální, ale dle mýho pozorování v těhlech teplotách bývá spíš nižší (zvlášť když o 5km dál ty teploty najednou padaly o dost níž). Prostě mám takový trochu podezření, že mám nějakej přizaseknutnej termostat a je v týhle teplotě málo otevřenej... A taky je to ještě věc, kterou jsem v tom autě neměnil :-DDD

mnov: Přiznám se, že stupně z toho displaye úplně nevím jak poznat. Klima zapnutá byla, ale nehrála v tomhle roli (respektive kompresor si občas sepnul a dle monitoru bylo vidět, že to v tu chvíli zaplo i tu druhou saharu a s vypnutím kompresoru ji to vyplo, ale za té jízdy to fučelo saharama i při vypnutém kompresoru...)
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7814
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Příspěvek od mnov »

Podívej se do manuálu, je tam popsáno, jak se mají ventilátory chovat.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22545
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Příspěvek od spm »

Nedaří se mi to v něm úplně najít... jsou v něm parametry otvírání termostatu, výkon vodní pumpy, výkon ventilátorů, ale ne když maj sepnout. Pak je tam jenom step by step troubleshooting, ale ten vždycky začíná případem "větrák se netočí, když je teplota 98 - 101C"...
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7814
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Příspěvek od mnov »

Pokud je vše v pořádku, tak by mělo stačit projít jen první tři body kontroly.
Přílohy
main_fan.pdf
(123.82 KiB) Staženo 59 x
sub_fan.pdf
(125.65 KiB) Staženo 36 x
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22545
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Příspěvek od spm »

No, ale tohle úplně nereflektuje ten můj problém :-/ Mně se ta sahara točí, minimálně v tom prvním stupni určitě, protože je to slyšet. Teplotu jsem měl nejvíc 93C, na víc to nevylezlo. Ale problém vidím v tom, že mám 93C teplotu vody, sahara je prokazatelně zapnutá a točí, ale teplota vody zůstává pořád stejná, neklesá... (a sahara točí ikdyž je vypnutý A/C kompresor... no, možná jsem mohl pro jistotu zkusit A/C vypnout úplně na panelu). Což dřív se prokazatelně takhle nechovalo, ta sahara sepla na chvilku, dochladila a vypnula. Od sjezdu ze spojky to začalo dělat zase, takže jsem jel 7km s furt puštěnou saharou a nevypla dokud jsem nezhasnul motor...
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22545
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Příspěvek od spm »

Ještě mě napadá - na té spojce, kde to najednou zase začalo chladit úplně normálně, tak hodně svítilo sluníčko. Patrně teda auto nejspíš přestalo tolik topit... Ale to je asi kravina, aby intenzivní topení způsobilo to, že čidlo teploty vidí teplou vodu, ale nedostane se k termostatu, aby otevřel okruh, ne?
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22545
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Příspěvek od spm »

A aby toho nebylo málo, tak jsem otevřel kapotu :-DDD Chladič je plný chladící kapaliny, to bude asi ok. Ale v té přepadové nádržce vedle už jsem kousek pod minimem. Z toho mi vyplývá, že ranní problém asi není nedostatečným chlazením (kdyby to mělo málo vody, tak by musela chybět v chladiči, že?). A naopak mi vrtá hlavou - kam sakra ta voda z té přepadové nádržky mizí? Kdyby byl někde únik - netěsná hadice, chladič, spaloval by to motor... - tak se spíš zavzdušní ten okruh a chybělo by to v chladiči, ne?
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Příspěvek od HonzaCZ »

Tywe ty si zaplombuj kapotu, vypni displej a jezdi... to je fakt hrozný. :-D
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
cleo
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 6320
Registrován: čtv lis 20, 2014 11:38 am
Jméno a příjmení: Pavel Klofáč
Bydliště: Poddžbánsko

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Příspěvek od cleo »



Odesláno z mého founu pomocí Tapatalk
MY2020 Subaru Outback 2.5i Active - otouš Obrázek
ex 2016 Subaru Forester 2.0i-L Comfort CVT - modrásek
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 18905
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Příspěvek od hamoun »

HonzaCZ píše:Tywe ty si zaplombuj kapotu, vypni displej a jezdi... to je fakt hrozný.
pod tohle se rozhodne podepisuju ... !!!

predsedo ... zavar mu kapotu ! :-D

Odesláno pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“