Naše Outbacky H6 154kW MY99-03
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: VéDéCého Outback H6 154kW
Souhlas
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 48971
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: VéDéCého Outback H6 154kW
Přejmenuju to na "naše Outbacky H6 154 kW" jak navrhoval Štěpán. Už teď to není jen moje vlákno . A nebudeme z toho dělat shluk odkazů na inzeráty, to se nebojte.
Odesláno z mého EVOLVEO StrongPhone Q4 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého EVOLVEO StrongPhone Q4 pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Subaru4ever
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2494
- Registrován: pát lis 12, 2010 9:44 pm
- Jméno a příjmení: Adam
- Bydliště: Praha 5
Re: VéDéCého Outback H6 154kW
Kdyby vás to někoho zajímalo, tak jsem si teď na papíře spočítal, kolik s jakýma kolama má točit H6 na dálnici otáček při reálných 130 km/h:
a) 215/60/16 -> 2960 ot/min
b) 215/65/16 -> 2870 ot/min (-3%)
c) 205/55/16 -> 3115 ot/min (+5,2%)
(4. stupeň má převodový poměr 0,694 a stálý převod 4,111)
PS: Pro šetřiče na pneumatikách bych jen podotknul, že pokud by levný oktávkovský rozměr 205/55 znamenal nárůst spotřeby 5% (dle nárůstu otáček), tak to po ujetí 25000 km na sadě gum dělá na benzínu asi 4500 Kč. Kolik se ušetří jejich nákupem proti Outbackovským 215/60? :4690:
a) 215/60/16 -> 2960 ot/min
b) 215/65/16 -> 2870 ot/min (-3%)
c) 205/55/16 -> 3115 ot/min (+5,2%)
(4. stupeň má převodový poměr 0,694 a stálý převod 4,111)
PS: Pro šetřiče na pneumatikách bych jen podotknul, že pokud by levný oktávkovský rozměr 205/55 znamenal nárůst spotřeby 5% (dle nárůstu otáček), tak to po ujetí 25000 km na sadě gum dělá na benzínu asi 4500 Kč. Kolik se ušetří jejich nákupem proti Outbackovským 215/60? :4690:
EX Subaru Leone Super Station 1,8 AT, (r.v.83)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
Re: VéDéCého Outback H6 154kW
Tak jen bych podotkl, že 5% nárůst otáček dle mě neznamená 5% nárůst spotřeby.
Jinak na tyhlencty počty tu máme http://subarufanclub.cz/pneu/ a http://ejelta.com/tiresize/ viz http://subarufanclub.cz/wiki/#disky_a_pneu
Jinak na tyhlencty počty tu máme http://subarufanclub.cz/pneu/ a http://ejelta.com/tiresize/ viz http://subarufanclub.cz/wiki/#disky_a_pneu
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Subaru4ever
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2494
- Registrován: pát lis 12, 2010 9:44 pm
- Jméno a příjmení: Adam
- Bydliště: Praha 5
Re: VéDéCého Outback H6 154kW
Jedeš identickou rychlostí, (po zanedbání nižší světlosti) máš identický odpor vozidla, a motor točí o 5% víc otáček při +/- identické zátěži. Tj. se válce pohnou o 5% víckrát a musí do nich natéct o 5% víc paliva. Tak uvažuju. Je to úplně mimo? :655:
Já to sem psal hlavně kvůli přepočtu na otáčky motoru, což internetové kalkulátory neumí :4690:
Já to sem psal hlavně kvůli přepočtu na otáčky motoru, což internetové kalkulátory neumí :4690:
EX Subaru Leone Super Station 1,8 AT, (r.v.83)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: VéDéCého Outback H6 154kW
Otacky motoru nejsou primo umerny spotrebe.... Vyssi bude jen treni v motoru, ale o kolik se zvedne spotreba si netroufam ani odhadovat. Rekl bych ze radove max. o procento.Subaru4ever píše:Jedeš identickou rychlostí, (po zanedbání nižší světlosti) máš identický odpor vozidla, a motor točí o 5% víc otáček při +/- identické zátěži. Tj. se válce pohnou o 5% víckrát a musí do nich natéct o 5% víc paliva. Tak uvažuju. Je to úplně mimo? :655:
Já to sem psal hlavně kvůli přepočtu na otáčky motoru, což internetové kalkulátory neumí :4690:
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- Subaru4ever
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2494
- Registrován: pát lis 12, 2010 9:44 pm
- Jméno a příjmení: Adam
- Bydliště: Praha 5
Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03
Už bych to tím ukončil (vůbec jsem to nechtěl řešit a ani jsem tu odvážkou úvahu neměl vůbec načínat), ale pokud pojedu mým stávajícím Outbackem 130, tak mi to na trojku při 6000 ot. bude jistě žrát 2x tolik co na pětku při řekněme 3300 ot. ... Potíž je, že tyhle úvahy jsou silně závislé na typu motoru, tj. pokud je to dýchavičný čtyřválec nebo lážoplážo šestiválec. Konec o tom. Asi jsem přestřelil, ale pod 2,5% mě neukecáte :845:
EX Subaru Leone Super Station 1,8 AT, (r.v.83)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03
máš sice otáčky o 5% vyšší při identické rychlosti, ale také menší úhel otevření škrtící klapky (míň plynu). teroeticky, pokud zanedbáš všechny ztráty, tak spotřeba by měla být identická. v reálu vyšší samozřejmě bude, právě kvůli ztrátám třecím a pumpovacím.
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7815
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03
No jo ale u menších kol ukazuje tachometr větší rychlost. Takže vlastně ušetříš.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 48971
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03
Na papíře to možná tak být může,ale v reálu se do toho bude míchat asi víc faktorů. Jsem zvědav, co to provede u mě,až nasadím větší kolo...ale za to srovnání Adame dík. Tys někde objevil ty převodový poměry ?
Jinak musím sdílet jednu pro mě novou zkušenost, automat už se sžil s naším jízdním stylem, to znamená styl mojí ženy po městě a moje tahání vleků na chalupu a spotřeba se snížila na průměrných 16.5 L plynu. Což mi naprosto vyhovuje. A kromě toho to teď řadí i s károu, tak, jak si přeju. Nevím,jestli je to můj pocit, nebo fakt, ale přijde mi, že se s náma Oťas sžíval tak 3 měsíce.
Jinak jedno ilustrační foto z dneška...
nakládka v oblíbené betonárce ve Vimperku, kde jsou na mě velmi milí. Pan vedoucí je Subarista. Přijel jsem 15 minut před zavíračkou,protože jsem si uvědomil,že je pátek a o víkendu bych nemohl tvořit. Úsměv jako vždy, není problém, jak vám to jezdí, prostě pohoda !
Odesláno z mého EVOLVEO StrongPhone Q4 pomocí Tapatalk
Jinak musím sdílet jednu pro mě novou zkušenost, automat už se sžil s naším jízdním stylem, to znamená styl mojí ženy po městě a moje tahání vleků na chalupu a spotřeba se snížila na průměrných 16.5 L plynu. Což mi naprosto vyhovuje. A kromě toho to teď řadí i s károu, tak, jak si přeju. Nevím,jestli je to můj pocit, nebo fakt, ale přijde mi, že se s náma Oťas sžíval tak 3 měsíce.
Jinak jedno ilustrační foto z dneška...
nakládka v oblíbené betonárce ve Vimperku, kde jsou na mě velmi milí. Pan vedoucí je Subarista. Přijel jsem 15 minut před zavíračkou,protože jsem si uvědomil,že je pátek a o víkendu bych nemohl tvořit. Úsměv jako vždy, není problém, jak vám to jezdí, prostě pohoda !
Odesláno z mého EVOLVEO StrongPhone Q4 pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Subaru4ever
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2494
- Registrován: pát lis 12, 2010 9:44 pm
- Jméno a příjmení: Adam
- Bydliště: Praha 5
Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03
Našel jsem to v jednom servisním manuálu k Legacy 2001 :850:
(Pro ty co vědí oč mi běží jen připojím, že 4AT u 2,5ky má stálák 4,444. Tj. kdybych vyměnil H64AT+215/60 za 2,54AT+215/65, otáčky narostou o přijatelných 140 ot. z 2960 na 3100 :850: )
(Pro ty co vědí oč mi běží jen připojím, že 4AT u 2,5ky má stálák 4,444. Tj. kdybych vyměnil H64AT+215/60 za 2,54AT+215/65, otáčky narostou o přijatelných 140 ot. z 2960 na 3100 :850: )
EX Subaru Leone Super Station 1,8 AT, (r.v.83)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03
Jo, otáčky jsou v servisním manuálu. Ono tam je víceméně úplně všechno A taky budou v technickém listu.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 48971
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03
Ok, tak to je dobrý Tak to ti svítá naděje, nemýlím-li se...
Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Subaru4ever
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2494
- Registrován: pát lis 12, 2010 9:44 pm
- Jméno a příjmení: Adam
- Bydliště: Praha 5
Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03
Tomáši, ono to ještě bude hodně komplikované ::-DDD:
Zatím vím na bednu jednu věc: převodovka+diferák+ŘJ jdou přendat z H6 do 2,5ky (z toho jde velmi dobře usuzovat na zaměnitelnost i opačným směrem).
Já osobně si myslím, že slabší konstrukce některých planetových převodů v 2,54AT oproti H6AT by při rozumném používání neměla vadit. Nebudu tahat 2t vlek ani krosit v terénu.
Potíž je v tom, že ne každý Outback 2,5 měl VTD+VDC. No a pak jsou problémy ve vrakovištích a vracích :655:
Každopádně v ČR aktuálně není jediná převodovka k H6. V Hostivicích (!?) mají za 10000 jednu bez mezinápravy, na subaruparts.sk má jednu za šílených 800 Euro :713: . V Polsku na Allegru jsou tři kousky mezi 10000 a 18000 Kč. Ale to je jen pro otrlé.
Honzo, pasoval by zadní diferenciál od obyčejné 2,5AT do VTD/VDC 2,54AT?
Zatím vím na bednu jednu věc: převodovka+diferák+ŘJ jdou přendat z H6 do 2,5ky (z toho jde velmi dobře usuzovat na zaměnitelnost i opačným směrem).
Já osobně si myslím, že slabší konstrukce některých planetových převodů v 2,54AT oproti H6AT by při rozumném používání neměla vadit. Nebudu tahat 2t vlek ani krosit v terénu.
Potíž je v tom, že ne každý Outback 2,5 měl VTD+VDC. No a pak jsou problémy ve vrakovištích a vracích :655:
Každopádně v ČR aktuálně není jediná převodovka k H6. V Hostivicích (!?) mají za 10000 jednu bez mezinápravy, na subaruparts.sk má jednu za šílených 800 Euro :713: . V Polsku na Allegru jsou tři kousky mezi 10000 a 18000 Kč. Ale to je jen pro otrlé.
Honzo, pasoval by zadní diferenciál od obyčejné 2,5AT do VTD/VDC 2,54AT?
Naposledy upravil(a) Subaru4ever dne sob srp 09, 2014 9:34 am, celkem upraveno 1 x.
EX Subaru Leone Super Station 1,8 AT, (r.v.83)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 48971
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03
Jednoduchý to teda není...
Odesláno z mého EVOLVEO StrongPhone Q4 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého EVOLVEO StrongPhone Q4 pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97