Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4628 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258 ... 309  Další
Naše Outbacky H6 154kW MY99-03 
Autor Zpráva
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 03, 2016 2:19 pm
Příspěvky: 9535
Hilfe, už mi tam zase něco hapruje :-DDD Dneska ráno bylo z dálnice prakticky parkoviště a hodně dost času jsem stál na jednom místě. Na displayi jsem si všimnul toho, že mi teplota přeskakuje mezi 92 - 93C, což mi začalo být divný a tak jsem přepnul na pohled motoru, kde jsou vidět sahary.

První teda divná věc k saharám, co jsem dneska vyzkoumal... což mi přijde na hlavu, ale asi je to chování správně? Normálně když to stojí, tak se to chovalo tak, že při 93C to zapnulo první saharu, vychladilo to na 88C a vypnulo. K tomu jak to dneska nechladilo, jsem si všimnul, že jakmile se to auto trošku rozjede, tak to zapne i druhou saharu. A fakticky vzato ji to za jízdy i při 90km/h drží obě zapnuté, dokud to na těch 88C nespadne. Eventuelně když se zase úplně zastaví, tak zůstane běžet jenom ta jedna... Přijde mi to trochu na hlavu, že při 90C to za jízdy fouká oběma, ale asi je to normální, což?

Teď teda zpátky k problému - ta první sahara bych řekl, že běžela. Přišlo mi, že ji slyším. Nevím jak ta druhá, za jízdy poznám houbeles, ale podle chování (viz dále) bych řekl, že taky. Při stání se mi tam teda furt drželo těch 92, 93. Když se to aspoň trošku rozjelo a sepla se ta druhá sahara, tak to okamžitě spadlo na 90C, ale níž to zase nešlo. Což ve výsledku znamenalo, že ty sahary jely furt. Fakticky vzato na té dálnici jsem je měl celou dobu puštěnou; povedlo se mi je vypnout až na konci dálnice, kde jsem jel přes kilo z kopce dolů a tam ta voda konečně doklesala na těch 88 a vyply se. Nicméně i za té jízdy jsem měl nějakých 89, 90C... což nevím, jak moc je normální (venku 2C), ale hlavně to asi není normální, když foukají oba větráky :-)

Paradoxně v Praze na jižní spojce se to začalo chovat asi zase normálně. Fakticky vzato (kromě momentů sepnutí AC kompresoru) se ta sahara ani nezapla, protože při každém pošťouchnutí v koloně se ta voda začala chladit, když jsem jel chvilku 60km/h, tak voda byla hned na 86C a nikdy to při stání ani nenalezlo k těch 93C, kdy by to sepnulo saharu kvůli teplotě. Ale nevydrželo to, přišlo mi, že ke konci cesty se to zase začalo chovat stejně jako výše. Co zatím nevím: obsah vody v chladiči - je to teplý, takže to teď neotevřu...

No, čím by to mohlo být? :-DDD Já mám svůj osobní tip, který radši nechci říkat nahlas, abych to nezakřiknul (tuhle opravu bych asi přežil, narozdíl od další rozborky motoru :-DDD).

_________________
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Suzuki Swift MA 1.0 Obrázek


pon říj 22, 2018 8:52 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Příspěvky: 9286
Bydliště: Valašsko
Vyrvi ten infodisplay a budeš štastný :-D ;) Četl jsem to teda poctivě,neznám přesné průběhy chlazení a spouštění sahar u H6,nejspíš budou stejné.Ale co chci říct,že na základě jedné dvou jízd bych to sem ani nepsal,jen sledoval,ale ať se z toho pak nezblázníš.

_________________
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98


pon říj 22, 2018 9:02 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 03, 2016 2:19 pm
Příspěvky: 9535
Jo no, bez displaye bych na to nepřišel :-DDD Na druhou stranu takhle to jezdí bez ničení motoru po svý ose, když to nechám až se to zhorší, tak by to mohlo skončit zase nějakým plaťákem nebo blikačkama na dálnici :-DDD

_________________
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Suzuki Swift MA 1.0 Obrázek


pon říj 22, 2018 9:08 am
Profil
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 29617
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
Hledáš chyby kde nejsou. Zrovna stran sahar jsem přišel na to, že mi třeba displej ukazoval, že běží obě a běžela jenom jedna. Nebo obráceně. Už nevím. To jsem zkoumal funkcionality, když to tam Láďa přidal. Od tý doby to mám přepnutý jenom na teploty a neznepokojuju se saharama.

_________________
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Subaru-Robin Generator 3 kW


pon říj 22, 2018 11:04 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Příspěvky: 4890
Bydliště: Praha
Z toho popisu není jasné na jaký stupeň ventilátory běží? Byla zapnutá klimatizace?

_________________
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT


pon říj 22, 2018 11:15 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 03, 2016 2:19 pm
Příspěvky: 9535
No, je divný že minimálně ta jedna běžela, pač to bylo slyšet... a ta by furt při 2C venku měla to auto v klidu vychladit :-). Aspoň co jsem to pozoroval jednou u nějakýho mcdrivu, když jsem vypnul klimačku a bylo podstatně teplejš, tak to při 93C ten větrák zaplo a za chvilku měl nachlazeno a vypnul. Plus teda ta věc, že ikdyž se kolona rozjela na +- kilo, tak to mělo furt 90C, což je teplota sice normální, ale dle mýho pozorování v těhlech teplotách bývá spíš nižší (zvlášť když o 5km dál ty teploty najednou padaly o dost níž). Prostě mám takový trochu podezření, že mám nějakej přizaseknutnej termostat a je v týhle teplotě málo otevřenej... A taky je to ještě věc, kterou jsem v tom autě neměnil :-DDD

mnov: Přiznám se, že stupně z toho displaye úplně nevím jak poznat. Klima zapnutá byla, ale nehrála v tomhle roli (respektive kompresor si občas sepnul a dle monitoru bylo vidět, že to v tu chvíli zaplo i tu druhou saharu a s vypnutím kompresoru ji to vyplo, ale za té jízdy to fučelo saharama i při vypnutém kompresoru...)

_________________
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Suzuki Swift MA 1.0 Obrázek


pon říj 22, 2018 11:19 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Příspěvky: 4890
Bydliště: Praha
Podívej se do manuálu, je tam popsáno, jak se mají ventilátory chovat.

_________________
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT


pon říj 22, 2018 11:33 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 03, 2016 2:19 pm
Příspěvky: 9535
Nedaří se mi to v něm úplně najít... jsou v něm parametry otvírání termostatu, výkon vodní pumpy, výkon ventilátorů, ale ne když maj sepnout. Pak je tam jenom step by step troubleshooting, ale ten vždycky začíná případem "větrák se netočí, když je teplota 98 - 101C"...

_________________
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Suzuki Swift MA 1.0 Obrázek


pon říj 22, 2018 11:46 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Příspěvky: 4890
Bydliště: Praha
Pokud je vše v pořádku, tak by mělo stačit projít jen první tři body kontroly.


Přílohy:
main_fan.pdf [123.82 KiB]
13 krát
sub_fan.pdf [125.65 KiB]
8 krát

_________________
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
pon říj 22, 2018 12:29 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 03, 2016 2:19 pm
Příspěvky: 9535
No, ale tohle úplně nereflektuje ten můj problém :-/ Mně se ta sahara točí, minimálně v tom prvním stupni určitě, protože je to slyšet. Teplotu jsem měl nejvíc 93C, na víc to nevylezlo. Ale problém vidím v tom, že mám 93C teplotu vody, sahara je prokazatelně zapnutá a točí, ale teplota vody zůstává pořád stejná, neklesá... (a sahara točí ikdyž je vypnutý A/C kompresor... no, možná jsem mohl pro jistotu zkusit A/C vypnout úplně na panelu). Což dřív se prokazatelně takhle nechovalo, ta sahara sepla na chvilku, dochladila a vypnula. Od sjezdu ze spojky to začalo dělat zase, takže jsem jel 7km s furt puštěnou saharou a nevypla dokud jsem nezhasnul motor...

_________________
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Suzuki Swift MA 1.0 Obrázek


pon říj 22, 2018 12:40 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 03, 2016 2:19 pm
Příspěvky: 9535
Ještě mě napadá - na té spojce, kde to najednou zase začalo chladit úplně normálně, tak hodně svítilo sluníčko. Patrně teda auto nejspíš přestalo tolik topit... Ale to je asi kravina, aby intenzivní topení způsobilo to, že čidlo teploty vidí teplou vodu, ale nedostane se k termostatu, aby otevřel okruh, ne?

_________________
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Suzuki Swift MA 1.0 Obrázek


pon říj 22, 2018 12:45 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 03, 2016 2:19 pm
Příspěvky: 9535
A aby toho nebylo málo, tak jsem otevřel kapotu :-DDD Chladič je plný chladící kapaliny, to bude asi ok. Ale v té přepadové nádržce vedle už jsem kousek pod minimem. Z toho mi vyplývá, že ranní problém asi není nedostatečným chlazením (kdyby to mělo málo vody, tak by musela chybět v chladiči, že?). A naopak mi vrtá hlavou - kam sakra ta voda z té přepadové nádržky mizí? Kdyby byl někde únik - netěsná hadice, chladič, spaloval by to motor... - tak se spíš zavzdušní ten okruh a chybělo by to v chladiči, ne?

_________________
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Suzuki Swift MA 1.0 Obrázek


pon říj 22, 2018 3:11 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 14869
Bydliště: Praha
Tywe ty si zaplombuj kapotu, vypni displej a jezdi... to je fakt hrozný. :-D

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno


pon říj 22, 2018 4:34 pm
Profil ICQ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv lis 20, 2014 11:38 am
Příspěvky: 2552
Bydliště: Kroučová


Odesláno z mého founu pomocí Tapatalk

_________________
2015 Subaru Forester 2.0i-L Comfort CVT - modrásek


pon říj 22, 2018 4:48 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: ned čer 12, 2011 8:16 pm
Příspěvky: 5654
Bydliště: Opava
HonzaCZ píše:
Tywe ty si zaplombuj kapotu, vypni displej a jezdi... to je fakt hrozný.
pod tohle se rozhodne podepisuju ... !!!

predsedo ... zavar mu kapotu ! :-D

Odesláno pomocí Tapatalk

_________________
koncernová dieslová stodola ...
ex WRX 2008


pon říj 22, 2018 5:46 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 4628 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258 ... 309  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: