Hokiho forestík s CVTéčkem

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Hoki
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 85
Registrován: čtv črc 25, 2013 2:59 pm
Jméno a příjmení: Jaroslav Hoskovec

Hokiho forestík s CVTéčkem

Příspěvek od Hoki »

Vstoupil jsem právě do rodiny tzv. subaristů, doufám, že budou naplněna moje očekávání. S Foresterem mám najeto pouze stovky kilometrů a tak budu zřejmě občas potřebovat nějakou tu radu či konzultaci.Otázky pro zkušenější :
- jak funguje ruční brzda, ovládá zadní kola, nebo je to jinak?
- kde se dá sehnat (koupit) uživatelský manuál v ČJ
- jakou průměrnou spotřebu s motorem 2.0i s CVT mám očekávat
- kolik tisíc kilometrů je třeba motor tzv. zajíždět
- používáte univerzální celoroční pneu, nebo jaké jsou vhodné, když jezdím i mimo silnice, má někdo konkrétní zkušenost

Díky Hoki
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16137
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ruční brzda MY 2013

Příspěvek od quickly »

Hoki, vítej v klubu nových forestíků :pr:
Hoki píše:- jak funguje ruční brzda, ovládá zadní kola, nebo je to jinak?
Podle mne zadní, ale raději počkej na nějakého technicky zdatnějšího :850:
Hoki píše:- kde se dá sehnat (koupit) uživatelský manuál v ČJ
Podle mne nikde :655:
Hoki píše:- jakou průměrnou spotřebu s motorem 2.0i s CVT mám očekávat
Já jezdím po 20 tkm mezi 6,6-7,5 l/100 km. Ale já jsem exot na spotřebu ::-DDD: . 6.6 (i níž) , když bude šjezdit delší trasy, pod 8, když budeš tahat vozíky. Podle mne se dá jezdit bez problémů pod 8 :850:
Hoki píše:- kolik tisíc kilometrů je třeba motor tzv. zajíždět
V C&K mi doporučili 2 tkm, potom jsem nasazoval aditiva, podle spotřeby to vypadá, že si motor "sedne" při 20 tkm
Hoki píše:- používáte univerzální celoroční pneu, nebo jaké jsou vhodné, když jezdím i mimo silnice, má někdo konkrétní zkušenost
Mám teď nasazené Yokohamy, ale potřebuji je co nejdřív sjet, protože jsou na :725: . V zatáčkách pískají. Na starém forestíkovi jsem měl Continental CrossContact 4x4 a plná spokojenost. Pokud budeš jezdit většinou silnice, sem tam rovná blátíčková cesta, tak univerzální jsou ok. Na sníh nedoporučuji :4690: . Jakmile chceš mít ale jistotu na silnici a občasné výjezdy do terénu, tak je potřeba koupit letní pro SUV a na zimu vřele doporučuji Nokiany WR3 :supeer: .
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Hoki
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 85
Registrován: čtv črc 25, 2013 2:59 pm
Jméno a příjmení: Jaroslav Hoskovec

Re: Ruční brzda MY 2013

Příspěvek od Hoki »

Díky za rady.
Na CZ zastoupení Subaru mají výmluvy, že počet manuálů mají pro počty dovezených aut atd. , prostě prudí. Zkusím oslovit SK zastoupení, třeba uvažují normálně ve prospěch majitelů vozů Subaru.
Jaké aditivum používáš a proč?
Pokud bude spotřeba pod 8 litrů, tak budu spokojený. Přešel jsem na Forestera z VW Tiguana, ale je to úplně jiný, lepší pocit. Musím si však zvykat na jiné postupy při ovládání atd.,taky rozměry, hlavně předku, ale jsem Foresterem celkově nadšený.
Zdraví Hoki.
Uživatelský avatar
Levap
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2231
Registrován: ned říj 04, 2009 10:00 pm
Bydliště: Roztoky

Re: Ruční brzda MY 2013

Příspěvek od Levap »

Yokohamy dost vydrzi. Bylo tu par co je chteli rychle sjet a byli zklamani ze to moc neubyva.

Odesláno z mého MT11i pomocí Tapatalk
Obrázek
Impreza 2.0 MY18
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49130
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Ruční brzda MY 2013

Příspěvek od VDC »

Hoki vítej, co se ruční brzdy týče, to je tak asi jediné, na co jsem schopen reagovat, je stoprocentně klasicky na zadní kola a konstrukčně to nebude jiné, než u ostatních modelů Subaru. To znamená, že zadní kotouč funguje zároveň jako buben pro ruční brzdu.

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16137
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ruční brzda MY 2013

Příspěvek od quickly »

Hoki píše:Díky za rady.
Kdykoliv budeš mít nějaký dotaz, tak se neboj se zeptat. Je nás tady už pár lidí s CVT 2.0, co se týče nájezdu, tak jsem trochu takový exot - už mám od 19.11.2013 najeto 21 tkm :850:
Hoki píše: Na CZ zastoupení Subaru mají výmluvy, že počet manuálů mají pro počty dovezených aut atd. , prostě prudí. Zkusím oslovit SK zastoupení, třeba uvažují normálně ve prospěch majitelů vozů Subaru.
Strýček gůgl mi řekl, že jsi asi ze Zruče :655: , pokud by jsi se pohyboval v okolí Prahy nebo Hradubic, tak se můžeme domluvit a půjčím Ti svůj manuál. :850:
Hoki píše:Jaké aditivum používáš a proč?
Používám Ecomax od Millersů. Začal jsem s ním u předchozího foretsíka v dehtu, mám ho i na šestihrnkovi. U benzínů ho používám hlavně na "usměrněn" biosraček a čištění vnitřku motoru. U šestihrnka mi po nasazení aditiv klesla spotřeba cca o 0,7 l/100 km, teď u plečky to nemohu říct přesně, protože jsem po 2 tkm nasadil aditiva hned a neměl jsem historii. Když to objednáš u Millers, tak máš se SFC nickem 10% slevu včetně 10% na dopravu a do 2 dnů to máš u sebe.
Hoki píše:Pokud bude spotřeba pod 8 litrů, tak budu spokojený.
Záleží na skladbě cest a délce. Jakmile mám cestu nad 50 km, tak spotřeba jde po 7.
Hoki píše:Přešel jsem na Forestera z VW Tiguana, ale je to úplně jiný, lepší pocit. Musím si však zvykat na jiné postupy při ovládání atd.,taky rozměry, hlavně předku, ale jsem Foresterem celkově nadšený.
Zdraví Hoki.
Tady doporučuji dojet na nějaký sraz, kde budeš moci vyzkoušet trocha terénu s asistencí, kdy Ti ostatní říkají do vysílačky, zda můžeš nebo ne. Mám ve foresterovi MY09 najeto 218 tkm + 21 tkm v novém a stále forestík zvládá víc než moje hlava :supeer: . Na to, jaké je to "velké" auto, tak projede neskutečné zlomy a zaparkuji na pětníku :850: .
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
Subaru70
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4010
Registrován: pát led 31, 2014 10:58 am
Bydliště: Praha

Re: Hokiho forestík s CVTéčkem

Příspěvek od Subaru70 »

..vítej do klubu..každá nová duše vítaná..Jinak Quickly ti popíše vše do detailu..a jeho spotřebu ber jako měřítko nejlépe vhodného jízdního stylu v této motorizaci :-)
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Hoki
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 85
Registrován: čtv črc 25, 2013 2:59 pm
Jméno a příjmení: Jaroslav Hoskovec

Re: Ruční brzda MY 2013

Příspěvek od Hoki »

VDC píše:Hoki vítej, co se ruční brzdy týče, to je tak asi jediné, na co jsem schopen reagovat, je stoprocentně klasicky na zadní kola a konstrukčně to nebude jiné, než u ostatních modelů Subaru. To znamená, že zadní kotouč funguje zároveň jako buben pro ruční brzdu.

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
Díky za odpověď. Ruční brzdu řeším proto, že jsem ji měl částečně zataženou a přesto jsem odjel cca. 1km, než začalo něco vibrovat od podvozku, pak už mi to bylo jasné. Zvyk je železná košile, Tiguan měl elektrickou, ta by mě odjet nenechala, ale zde jsem přehlédl kontrolku, myslel jsem, že to svítí nezapnutý pás, navíc jsem jel proti slunci, atd. chybama se člověk učí, ale jen blbec opakuje stejnou chybu dvakrát, tak doufám, že jsem ponaučen. Volal jsem do servisu, nic se v podstatě nestalo, ruční brzda má vlastní bubny i pakny, brzdový systém je tedy OK. Když posunu páku CVT převodovky na P , tak je nutno ještě používat ruční brzdu, nebo by to mělo stačit ?
Díky Hoki.
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49130
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Hokiho forestík s CVTéčkem

Příspěvek od VDC »

Hoki naopak, nejdřív parkovací brzda, pak pustit nožní brzdu a pak teprve přesunout volič na P. Aby prostě váha vozu visela na brzdách a nikoli na blokovacím kolíku v poloze P. Dělám chytrýho, protože jsem se tu na to ptal kolegů poté, co jsem před dvěma měsíci pořídil první automat. :-)
Co se tý ručky týče, tak ano, za ten kilometr jízdy jsi jen trochu oleštil brzdové obložení na paknách parkovací brzdy. Nic víc.

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
pepe
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 120
Registrován: sob dub 06, 2013 4:55 pm
Bydliště: Brno

Re: Hokiho forestík s CVTéčkem

Příspěvek od pepe »

Vítej v klubu :826:
Mám stejného Forestera. Najeto 17tkm. V zimě jsem jezdil za 7,8-8,0l/100km. Po přezutí na letní mám najeto 5tkm se spotřebou 7,6l/100km ... vše dl PP. Additiva nedávám, ale již asi 1/2 roku o nich přemýšlím :-)
Jinak při parkování na úplné rovině ruční brzdu nepoužívám a rovnou řadím na P.
Jakmile je ale sebemenší kopeček, tak zmáčknu nožní brzdu - dám volič řadící páky na chvilku na N - zatáhnu ruční brzdu - pustím nožní brzdu - abych cítil, že auto drží na ruční brzdě a hned poté dám volič řadící páky na P.
Jinak už jsem také několikrát jel se zataženou ruční brzdou - najednou se člověku zdá, že to nějak hůře jede ... např. na rovince jede CVT bez plynu pořád a s tou zataženou ručkou se tomu tak nechce ... no a pak si toho člověk všimne :bp:
Jinak nyní jezdím také na těch Yokohamách - v zatáčce občas písknou, ale né moc často, protože já tak divoce nejezdím ... ale párkrát mne překvapily lehkým smykem ... dojíždím na křižovatku, je napršeno - těsně před křižovatkou je to lehce z kopečka a ještě lehce do zatáčky - já jsem začal brzdit a pěkně jsem se sklouznul, ABS zacvakalo, kontrolka zablikala, až jsem se lekl :670: ... otázkou zůstává, zda je to gumami, nebo zkrátka jezdím s Foresterem rychleji než jsem jezdil se starým autem - Peugeotem /asi se na tom podílejí oba tyto faktory/.
Přeji hodně šťastných a spokojených kilometrů!
Subaru Forester 2,0i CVT MY13 10,4 l/100 km dle PP - jezdi s nim zena jen po meste :-)
Subaru legacy 2,5 CVT MY12 8,4 l/100 km dle PP
Hoki
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 85
Registrován: čtv črc 25, 2013 2:59 pm
Jméno a příjmení: Jaroslav Hoskovec

Re: Hokiho forestík s CVTéčkem

Příspěvek od Hoki »

pepe píše:Vítej v klubu :826:
Mám stejného Forestera. Najeto 17tkm. V zimě jsem jezdil za 7,8-8,0l/100km. Po přezutí na letní mám najeto 5tkm se spotřebou 7,6l/100km ... vše dl PP. Additiva nedávám, ale již asi 1/2 roku o nich přemýšlím :-)
Jinak při parkování na úplné rovině ruční brzdu nepoužívám a rovnou řadím na P.
Jakmile je ale sebemenší kopeček, tak zmáčknu nožní brzdu - dám volič řadící páky na chvilku na N - zatáhnu ruční brzdu - pustím nožní brzdu - abych cítil, že auto drží na ruční brzdě a hned poté dám volič řadící páky na P.
Jinak už jsem také několikrát jel se zataženou ruční brzdou - najednou se člověku zdá, že to nějak hůře jede ... např. na rovince jede CVT bez plynu pořád a s tou zataženou ručkou se tomu tak nechce ... no a pak si toho člověk všimne :bp:
Jinak nyní jezdím také na těch Yokohamách - v zatáčce občas písknou, ale né moc často, protože já tak divoce nejezdím ... ale párkrát mne překvapily lehkým smykem ... dojíždím na křižovatku, je napršeno - těsně před křižovatkou je to lehce z kopečka a ještě lehce do zatáčky - já jsem začal brzdit a pěkně jsem se sklouznul, ABS zacvakalo, kontrolka zablikala, až jsem se lekl :670: ... otázkou zůstává, zda je to gumami, nebo zkrátka jezdím s Foresterem rychleji než jsem jezdil se starým autem - Peugeotem /asi se na tom podílejí oba tyto faktory/.
Přeji hodně šťastných a spokojených kilometrů!
Díky, je dobré se sdružovat v nějaké komunitě se stejnými zájmy, vyměňovat si názory, pomáhat si. Toto fórum celkem žije, jsou i jiná fóra s tématikou Subaru, leč poměrně neživá, až mrtvá. Jsem i provozovatelem čtyřkolky AC, tam je taky dobrý fórum, kde ti ostatní pomohou , třeba jen dobrou radou. Zpátky k Subaru, různá auta používám ,jako řidič tak, cca. 40 roků, ale Subaru je fakt jiný. Des jsem zkoušel svižný průjezd zatáčkami, kterými jezdím celý život, prostě takový průjezd bych si s jiným autem podobné velikosti nedovolil. Taky jsem trochu blbnul mimo silnici, tam kam jsem se vždy s obavou pouštěl s Tiguanem, Forestr to zvládal výborně, jeho limit bude podstatně dál, doufám i v zimně ,až pojedu do lesa krmit. Trochu mě otravuje ten systém stop/start, ale zaplať pánbů, dá se to vypnout,ale vždy po nastartování se to musí vypnout, je to ptákovina, nevím zda to skutečně šetří benzín,ale jistě to nemá nejlepší vliv na bateriii, starter, alternátor ,atd. Jsem naopak unešený z motoru typu boxer, tichý chod, žádné vibrace, to je fakt paráda. Zítra budu pokračovat v odhalování , doufám, že dalších předností Forestera, ale již mám taky nějaká drobná negativa v porovnání s Tiguanem, s kterým to podvědomě srovnávám.
Hoki
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16137
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Hokiho forestík s CVTéčkem

Příspěvek od quickly »

Hoki: mně osobně se Start/Stop (=SS) systém líbí. Mám vysledované, že jakmile běží klimačka, tak SS nefunguje. Jakmile vjedu do města, tak SS funguje na 3-4 semaforech a potom to už nefunguje - chrání baterii. Dále jsem vysledoval, že pokud mám brzdu na 50%, tak SS se neaktivuje, jakmile přišlápnu brzdu naplno, SS ihned zafunguje. Každé auto má svá negativa, třeba mně moc nesedí sedadla (dehtový forestík MY09 je měl lepší), víko zadních dveří je i na moje konfekční velikost moc nízko a nový forestík nemá tolik odkládacích prostor jaký starý forestík. Pozitiva ale mnohonásobně převládají :4690: .
Pokud budeš často jezdit sněhem až ke krmelci, tak mohu doporučit Nokiany WR3 (pokud budeš mít mix cesty + les) nebo Dunlopy WinterSport 3D. Pokud budeš do lesa jezdit častěji, tak doporučuji nějaké brutálnější pneu - stačí si projít téma zimních pneu :850: .
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
Subaru70
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4010
Registrován: pát led 31, 2014 10:58 am
Bydliště: Praha

Re: Hokiho forestík s CVTéčkem

Příspěvek od Subaru70 »

..co se týká těch pneumatik Yokohama, tak ty smyky a pod. jsou skutečně těma gumama. Mám je taky, dávaj to na všechny Forejse. Hlavně když je mokro tak kloužou mrchy a je mnohdy třeba auto vést trochu pod plynem aby zabraly jak mají. Jsou to univerzálky, takže jsou měkký, pískaj a kloužou na mokru..ale jinak docela nezničitelná guma :-)
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Hoki
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 85
Registrován: čtv črc 25, 2013 2:59 pm
Jméno a příjmení: Jaroslav Hoskovec

Re: Hokiho forestík s CVTéčkem

Příspěvek od Hoki »

.....pokračuji v seznamování se s Foresterem, kousek dálnice zbytek okresky po vysočině cca.150 km. Postřehy :
-odkládací prostory jsou malé, nedostatečného počtu a hlavně nezakryté (středový panel, pod přístrojovkou) vyndat litrovou PET láhev ze dveří řidiče je taky celkem potíž, výklenky v kufru nemají valnou cenu, nic tam nedrží, mohla tam být alespoň síťka na přidržení
- zapnutí zadního stěrače je taky komplikovanější než jsem měl u předcházejícího auta
- mám pneu 225x60/17 , je možno bez problémů použít 225x65/17, nebo se to již do podběhů nevejde ?
- je třeba něčím ošetřit novou karoserii, respektive nový lak
- teď to podstatné ,JAK DOSÁHNU větší akceleraci (rychlost) při předjíždění , nebo prostě když to požaduji, po zmáčknutí pedálu plynu se mi prudce zvýší otáčky motoru, ale nějak tomu neodpovídá rychlost auta, trochu mě to zaskočilo v silničním provozu, zdá se mi to přímo nebezpečné ! Má někdo vyzkoušený osvědčený postup v tomto ohledu?
- jinak úžasná pohoda klidné jízdy, dobré utlumení, snadné ovládání s možností kochání se okolní přírodou, až na ten déšť OK.
Zdraví Hoki.
Uživatelský avatar
ladis77
Strážce pokladu
Strážce pokladu
Příspěvky: 6134
Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Hokiho forestík s CVTéčkem

Příspěvek od ladis77 »

jiny gumy zjistis bud ve velkym TP a pokud tam nejsou, musis zazadat na technik@subaru.cz, priprav si 1000(taky subaru specialita, vsude jinde prej zadara) a poslou ti ofiko papir a s tim pak na DI a tam ti to dopisou do TP
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“