Návrat ztraceného syna... I'm back!

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Uživatelský avatar
SpaceMan
Nováček
Nováček
Příspěvky: 43
Registrován: pon led 18, 2010 7:29 pm
Jméno a příjmení: David

Návrat ztraceného syna... I'm back!

Příspěvek od SpaceMan »

Tak po dlouhé, dlouhé době se vracím tam, kde jsem byl spokojený. A aby bylo jasné, proč se vracím, tak posílám story, kterou jsem od doby Subaru zažil.

Před nějakým časem jsem vlastnil Subaru Legacy Wagon 2.0GL, 85kW z roku 1996. Protože jsem zatoužil po menší spotřebě a defakto jsem 4×4 nevyužil, tak jsem přesedlal na Hondu Civic 1.4 z roku 1997... Honda úspěšně posloužila jako dárce orgánů pro můj weekend car Honda CR-X del Sol a to po podvozkové stránce (tlumiče BR Racing - výškově i tuhostně stavitelné, velká pístnice, velký rozsah nastavení) a šel do světa. Během té doby jsem si řekl, že bych poprvé v životě mohl vyzkoušet turbodiesel. Všichni si ho chválili, jezdili za pusu a mně se v rodině naskytla možnost koupě Toyoty Corolly Verso z roku 2003 s motorem 2.0 D-4D. Co čert nechtěl, po měsíci ježdění jsem zjistil, že sice spotřeba do 5 litrů nafty na 100km je super, ale náklady na opravy agregátu mě vyšly na 40 000,- (repas palivového čerpadla, SVC ventily, atd. atd.) nakonec po roce a půl jsem se s ním rozloučil za 109000,- a to protož jsem zatoužil po větším autě, pohodlý a taky konečně i výkonu. Poslední informace o Toyce byla, že byla přepravena vlakem na Ukrajinu a pokud není někde rozvěšená na barikádách u Kyjava, tak snad jezdí dodnes. Požadavek na výkon a prostor splňoval další kočár, který se v rodině objevil na prodej. Fiat Croma 1.9 mJTD s 16V hlavou a výkon 110kW, plný elektroniky, velký, prostorný, pohodlný a rychlý... Po měsíci mi odešlo turbo a s tím se nesly další investice. Suma sumárum 72 000,- v loji za servis (nové turbo, zaslepený EGR, vyndané DPF, vyčištěné sání od sazí, nové náplně, nové zimní gumy, upravená jednotka atd atd.). Auto je teď bez nějakých zásadních investic (nepočítám brzdy vpředu a silentbloky na zadní nápravě), nicméně jsem se rozhodl, že návrat k benzínu a atmosférickým motorům je v tomto případě jediná správná cesta. A protože předokolku už mám, na zadokolku ještě nemám dostatek financí (jediná připadá v úvahu a to Honda S2000), tak se vracím k pohonu 4×4.

Takže bando, návrat ztraceného syna a to zpět k řadě Legacy (vyjímečně Outback či dokonce Forester) ideálně v MY 2003.

Rozhoduji se mezi AT a MT... U téhle modelové řady jsem si všiml, že AT již má sport-shifting. Zatím toho vím pomálu a tak tajně doufám, že se mezi vámi najde dostatek lidí, kteří by mi poradili, napsali informace co ano, co ne, na co si dát u aut z tohohle roku pozor a v tom nejlepším případě i třeba nabídku... :-)

zdar a sílu

SpaceMan
Naposledy upravil(a) SpaceMan dne čtv lis 05, 2015 1:08 pm, celkem upraveno 1 x.
Ex - Subaru Impreza 2.0, MY2003, 92kW
Ex - Subaru Legacy 2.0GL, MY1996, 85kW
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Návrat ztraceného syna...

Příspěvek od VDC »

SpaceMane vítej zpět, ztracený synu. :-) Sice už si nepamatuju, kdy se po tobě slehla zem, ale na nick si velmi dobře vzpomínám.

Co se toho auta týče, tak koukni do "koupím auto" dost se tam na tohle téma řešilo.
Jinak co si představuješ pod "sport shifting" ? Jestli tlačítko sport a tedy sportovnější režim automatu, tak jo, tahle generace ho má. Teda alespoň u Lego/Outback. U Forestra nevím, nikdy jsem se o to nezajímal. Jakou motorizaci hledáš už jsi rozmyslel ? Nebo to necháš a osudu ?

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
2.0XT
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 601
Registrován: sob říj 13, 2012 12:39 am
Jméno a příjmení: Vít
Bydliště: Plzeň

Re: Návrat ztraceného syna...

Příspěvek od 2.0XT »

Já si jen dovolím doplnit, že forester má také power tlačítko :drive:
Subaru Legacy GT 2010
Uživatelský avatar
SpaceMan
Nováček
Nováček
Příspěvky: 43
Registrován: pon led 18, 2010 7:29 pm
Jméno a příjmení: David

Re: Návrat ztraceného syna...

Příspěvek od SpaceMan »

VDC píše:SpaceMane vítej zpět, ztracený synu. :-) Sice už si nepamatuju, kdy se po tobě slehla zem, ale na nick si velmi dobře vzpomínám.

Co se toho auta týče, tak koukni do "koupím auto" dost se tam na tohle téma řešilo.
Jinak co si představuješ pod "sport shifting" ? Jestli tlačítko sport a tedy sportovnější režim automatu, tak jo, tahle generace ho má. Teda alespoň u Lego/Outback. U Forestra nevím, nikdy jsem se o to nezajímal. Jakou motorizaci hledáš už jsi rozmyslel ? Nebo to necháš a osudu ?

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
Ahoj předsedo,
do Koupím auto jsem se díval. Dokonce v Zajímavých inzerátech je pár kousků, které by mě asi oslovili. V první řadě musím prodat Fiata. Je teď celkem bez problémů (resp. s minimální investicí, která se mi logicky už nechce dávat) a pak se pustím do koupě Suba.

Pokud se nepletu, tak ve 4. generaci (2003-2009) se dávaly převodovky které mají u Dčka + a - . Něco jako sekvenční řazení. Kdežto právě 3. generace (1999-2004) sice je nový motor 2.5 ale převodovka je z poloviny 90. let, kdy se dávala k 2.2 a starým 2.5 (= převrtaná 2.2 s poddimenzovaným chlazením a mazáním) a nemá možnost sekvence.

Z plánovaných motorizací bych asi nejraději právě Lego v 2.5 či 3.0... 2.0 taky asi není špatný (121kW). Problém je sehnat 2.5 či 3.0 s nějakým normálním nájezdem kilometrů (do 150 000km) a aby nebyl za banána. 2.5 má dostatečný výkon, 3.0 je jednoznačně pro údržbu (rozvody řetězem). Spotřeba si myslím bude srovnatelná u všech. Navíc když cestuju, tak většinou dálku a tam ten rozdíl taky nebude zásadní. Po městě mám MHD, kolo či pěškobus.

Z převodovek jsem teď právě rozpačitej. Jít do AT s tou sekvencí a mít pohodlí včetně možnosti si "kopnout" nižší kvalt v případě potřeby a nebo do MT, kde budu mít zase klacek, ale pojedu si po svém a budu si moc zvolit kvalt kdykoliv. Automat jsem ještě neměl, byť chvilku jsem s ním jezdil v Renaultu Scénic 1.9dCi PhaseII z roku 2001, ale nebyl to ten šálek kafe, který bych chtěl. I když pohodlné to bylo. Manuály jsem si prošel od 4° až po 6°... A prozatím 6° to vyhrává. Dálniční tempo s otáčkami, kdy není v interiéru slyšet ani prd, je ideál.

Do 3. generace bych šel asi jen za cenu, že by se objevila zajímavá nabídka na 3.0 H6 v dobré kondici.

BTW: jak jsou na tom vlastně kastle. 4. generace asi už pozink a co 3.?

Tak a teď babo raď.
Ex - Subaru Impreza 2.0, MY2003, 92kW
Ex - Subaru Legacy 2.0GL, MY1996, 85kW
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Návrat ztraceného syna...

Příspěvek od HonzaCZ »

U starších AT si podřadit můžeš taky - prostě omezíš řazení na nejnižší 3, 2 nebo 1 stupeň.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
kwt2000
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1291
Registrován: pát led 07, 2011 5:51 pm
Jméno a příjmení: Petr Jelínek
Bydliště: Rudolec u Sokolova

Re: Návrat ztraceného syna...

Příspěvek od kwt2000 »

Kolik má ta Croma nalítáno? Já zdědil po šéfovi Stilouše 1,9 MTJ s čipem, prodal jsem ho před čtyřma rokama cca se 140tkm na tachometru, protože jsem se bál aby mi někde nezkolaboval a on jezdí dodnes a má něco přes 250tkm a je v poho. Za tu dobu co byl u nás na firmě tak odešel jen EGR ventil, stačilo ho vyčistit. Dále 3 spojky protože to mělo krouťák snad 450Nm a krátce po prodeji hadice od turba.
OUTBACK Touring 2023
FORESTER ACTIVE 2,0i 2018
MB W124 300CE

PONTIAC FIREBIRD - minulost ::-(((
OUTBACK 2,5i SPORT 2015 - minulost
OUTBACK 2,5i Comfort 2010 - minulost
"nejezdím rychleji než létá můj anděl strážný"
"seru na sociální sítě, mám rád skutečné přátele"
Uživatelský avatar
SpaceMan
Nováček
Nováček
Příspěvky: 43
Registrován: pon led 18, 2010 7:29 pm
Jméno a příjmení: David

Re: Návrat ztraceného syna...

Příspěvek od SpaceMan »

Croma má aktuálně najeto 165 000km původem je z Německa a v rodině najela přes 100 000km. Myslím si, že hlavní důvod proč odešlo turbo a bylo zanesené sání, bylo to, že se s tím 2 roky jezdilo tzv. pianko kolem komína a ten motor se nestihl ani zahřát (nedával se mu čoud za studena nebo něco podobného, to vůbec, jen krátké trasy). Ty hlavní bolesti, které potkají každý diesel okolo 150-170 000 km jsou tady vyřešené. Teď snad jen přední brzdy, zadní tlumiče a silenty. Cenově odhaduju opravu na max. 7000,- vč. dílů.

Co se týče výkonu, tak teď by to mělo mít dle informací něco okolo 170PS a 380 - 400Nm a co je zajímavé, tak mi klesla i nepatrně spotřeba - před úpravou 7,6l/100km kombinace, teď jezdím 6,4-6,5l/100 kombinace. A musím říct, že turboefekt, který to mělo, je pryč a celkem to i jede. Veškeré mnou uváděné opravy a úpravy prováděl jeden servis. Doklady mohu doložit.

Ono hodně záleží jak se s dieselem jezdí. Když se Ti to nestačí ani zahřát, tak ti EGR poští spaliny do sání více, aby se dřív motor zahřál, tím se vše zanáší popílkem a bordelem a jedno z druhým. Když s tím jezdíš dálky, necháš to chvilku klapat na místě, aby se to alespoň trochu rozehřálo, tak i to auto se bude chovat po větším nájezdu standardně. Za tu dobu, co je v rodině, tak vždy, co bylo potřeba řešit, tak se vyřešilo. Neprodávávm vránu, která by byla na šrot a já se jí potřeboval zbavit. Je to pohodlný polikač kilometrů a tak trochu sleeper. Umí překvapit. Cesta do Itálie a zpět, 3 lidi, plný kufr věcí, rakev na střeše, průměrná rychlost 130km/h, 1760km celkem naprosto bez jediného negativa s průměrnou spotřebou 6,6l/100km :3gears:
Ex - Subaru Impreza 2.0, MY2003, 92kW
Ex - Subaru Legacy 2.0GL, MY1996, 85kW
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Návrat ztraceného syna...

Příspěvek od VDC »

Toho pitomce, co vymyslel EGR ventil, by měli pověsit na pranýř. :-) Minulý týden byla ségry Navara v servisu, protože do 2400 ot. nejela a hulila. A co, že to bylo ?? No jasně, EGR. Naštěstí se v Plzeňském Rotu zachovali slušně a prostě ho odpojili. Za což jsem je teda musel pochválit.

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Návrat ztraceného syna...

Příspěvek od HonzaCZ »

bushman1 píše:Ale vyrazenim EGR ventilu prece casem zaneses/znicis katalyzator, ne?

Kdyz mi odesel EGR ventil na Mondeu, tak mi servisak rekl, ze mam katalyzator jeste v peknem stavu a ze by byla skoda ho vyrazenim EGR ventilu znicit. Tak jsme dali novy ventil za nekolik tisic.
No já teda nevím. Ale katalyzátor mají auta už dávno (od konce 80. let) a EGR posledních pár let (benzíňáky). Stejně to vrací jen část výfukových plynů, vždyť je to jenom taková trubička. Jak přesně by to bez něj mělo zničit katalyzátor?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
SpaceMan
Nováček
Nováček
Příspěvky: 43
Registrován: pon led 18, 2010 7:29 pm
Jméno a příjmení: David

Re: Návrat ztraceného syna...

Příspěvek od SpaceMan »

Předsedo. Ono defakto vše, co se dnes do auto rve, EGR ventilem počínaje přes DPF až po downsizing a turba je výsledkem ekoterorizmu z EU. Za svůj život jsem měl:

Renault Rapid Express 1.6D - rv.92, 4° MT, 1600ccm diesel bez turba, bez katu, spotřeba 6l/100km, prodával jsem ho s 310000km v roce 2007 a jezdí do dnes
Honda CR-X del Sol ESi / VTi - rv. 94, 5° MT, 1600ccm benzin bez turba, s katem, spotřeba 7,5l/100km (motor točí přes 8000 ot/min. :3gears: )
Subaru Legacy Wagon 2.0GL - rv. 96, 5° MT, 2000ccm benzin bez turba, s katem, spotřeba 8l/100km, 4×4
Honda Civic 1.4iS - rv 97, 5° MT, 1400ccm benzin bez turba, bez katu, spotřeba 5,7l/100km (najeto 270000km při prodeji a jezdí dál)
Toyota Corolla Verso 2.0 D-4D - rv. 03, 5° MT, 2000ccm diesel s turbem, s katem, EGR, spotřeba 5,1l/100km (náchylnější na kvalitu nafty, krátký 5°Q)
Fiat Croma 1.9mJTD 16V - rv.06, 6°MT, 2000ccm diesel s turbem, s katem, s EGR, s DPF, s výřívými klapkami, spotřeba 7,6l/100km

Proč to tak rozepisuji je asi jasné. Čím novější auto, tím víc věcí, které se můžou vysypat. Právě proto mám na Fiatu (DPF out, EGR off, klapky off, nové turbo) udělané všechny ty úpravy, které by měly zaručit dlouhodobě fungující auto bez problémů. Navíc mám ozkoušeno, že i když se vypnout ty eko věci, tak to projde emisemi... :-)

Tak na co to asi je? :713: :baseball:
Ex - Subaru Impreza 2.0, MY2003, 92kW
Ex - Subaru Legacy 2.0GL, MY1996, 85kW
Uživatelský avatar
SpaceMan
Nováček
Nováček
Příspěvky: 43
Registrován: pon led 18, 2010 7:29 pm
Jméno a příjmení: David

Re: Návrat ztraceného syna...

Příspěvek od SpaceMan »

bushman1 píše:Ale vyrazenim EGR ventilu prece casem zaneses/znicis katalyzator, ne?

Kdyz mi odesel EGR ventil na Mondeu, tak mi servisak rekl, ze mam katalyzator jeste v peknem stavu a ze by byla skoda ho vyrazenim EGR ventilu znicit. Tak jsme dali novy ventil za nekolik tisic.
Vyřazením EGR zničíš DPF... Katalyzátoru je to jedno...
Ex - Subaru Impreza 2.0, MY2003, 92kW
Ex - Subaru Legacy 2.0GL, MY1996, 85kW
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Návrat ztraceného syna...

Příspěvek od VDC »

Hlavně já vám vůbec nevim, kde ta sračka Navara, má nějakej katalyzátor. DPF to zaplať bůh nemá, počítám, že už by se posral. Budu se muset pod to podívat. Teď jsem na to dělal komplet vejfuk, s vyjímkou kusu s pletencem a pak už jsou svody. Tak já nevim. No se podívám...

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
bushman1
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3600
Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm

Re: Návrat ztraceného syna...

Příspěvek od bushman1 »

SpaceMan/HonzaCZ: Vy jste stihli na ten muj prispevek odpovedet, nez jsem ho smazal :wink:

Jak jsem dnes zjistil na netu, to co mi tvrdil ten servisak neni pravda. Je to mezi lidmi docela rozsirena nepravdiva fama.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Uživatelský avatar
SpaceMan
Nováček
Nováček
Příspěvky: 43
Registrován: pon led 18, 2010 7:29 pm
Jméno a příjmení: David

Re: Návrat ztraceného syna...

Příspěvek od SpaceMan »

bushman1 píše:SpaceMan/HonzaCZ: Vy jste stihli na ten muj prispevek odpovedet, nez jsem ho smazal :wink:

Jak jsem dnes zjistil na netu, to co mi tvrdil ten servisak neni pravda. Je to mezi lidmi docela rozsirena nepravdiva fama.
Ano, on Ti to bude tvrdit z jednoho prostého důvodu. :friend: Jasně, kvůli ceně EGR ventilu. S tím už jsem se taky setkal.
"Dobrý den, pane XY, bohužel EGR ventil je nerozebiratelný (některé automobilky ho tak prostě mají) a nedá se nahradit jiným typem, že budeme muset objednat nový originál. Nový stojí 4880,- bez DPH. Máme vám ho objednat?"

a v lepším případě:
"Dobrý den, pane XY, nefunguje správně EGR ventil. Pravděpodobně bude zanesený. Nový stojí 4880,- bez DPH, nicméně ho dokožeme vyčištit za 1900,-. Chcete ho vyčistit?"

Ono servismani jsou v první řadě obchodníci...

Nicméně pojďme se vrátit k tématu.

Otázky:
1) je kastle 3. generace Lega pozinkovaná nebo rezne stejně jako 2. generace?
2) co 3.0 H6 v 3. generaci? Co, předsedo? Ty ji máš ne?
3) co ten 4Q AT... kolik točí ve 130km/h na dálnici?
4) vyráběli se 2.5 a 3.0 H6 s MT v 3. generaci?

Díky.

SpaceMan
Ex - Subaru Impreza 2.0, MY2003, 92kW
Ex - Subaru Legacy 2.0GL, MY1996, 85kW
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Návrat ztraceného syna...

Příspěvek od HonzaCZ »

ad 2) 154 kW, žere víc než následující generace H6, rozvody řetězem, potencionální problémy: prasklá napínací lišta řetězu; nedostatek oleje -> zadření; vadné zapalovací cívky (na každé svíčce)
ad 3) U 2.5 to bylo nějakejch 3750 při 145, takže při 130 kolem 3400, bohužel si nevybavuji, zda se jedná o reálně rychlosti nebo tacho. H6 v odpovídající generaci má ale delší převody v diferákách (místo 1 : 4.444 má 1 : 4.111), takže tam by to mělo být kolem 3100-3200
ad 4) 2.5 s MT běžně v Legacy i Outbacku, často s redukcí; 3.0 nikoliv

EDIT: Jen pro upřesnění... bavíme se o 3. generaci, tedy cca 1999-2003?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“