Bushmanovo Lego
- kiti
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3387
- Registrován: pát kvě 18, 2012 7:12 pm
- Jméno a příjmení: Květoš
- Bydliště: Brno-venkov
Re: Bushmanovo Lego
Bushman1
tak to zas není taková vysoká částka a auti bude zase jako nové
tak to zas není taková vysoká částka a auti bude zase jako nové
Forester 2,5 XT 2010 manuál
Re: Bushmanovo Lego
Uz jsem zacal domlouvat se svym servisakem repasi toho podvozku a chtel bych se poradit na co vsechno se zamerit a jake konkretni komponenty vybrat.
Zatim to vidim na tlumice a kdyz uz se budou delat, tak bych asi vymenil i vsechny 4 pruziny. Co myslite? Asi je blbost menit jen pruziny na zadku.
Z prohlidky u Lisky vyplynulo, ze mam jeste volne cepy na predku, takze ty me cekaji take.
Pak mozna to lozisko zadniho kola, podle toho, v jakem bude stavu.
Je jeste neco, co by stalo za to vymenit, kdyz uz se ten podvozek bude delat (co se tak obvykle meni)?
A jake konkretni zbozi vybrat?
Tohle auto uz nejezdi dalky (na to mam sluzebaka). Nejdelsi trasy jsou obcasne jizdy po dalnici 100km do Prahy. 90% jizd je mezimesto kolem Plzne. Navic v oblasti, kde nejsou zrovna pekne silnice.
Takze za par let budou mozna ty tlumice zase v haji.
Auto planujeme pouzivat jeste cca 3 roky a najet dalsich 70000km. Pak budeme mit najeto neco kolem 250000km.
Z vyse uvedenych duvodu se mi nechce kupovat nejakou spicku, ale rozhodne tam nechci davat sragory typu Starline.
Co je v tlumicich takova doporucovana stredni trida? Kayaba?
A jake ty pruziny?
Cil je vejit se s materialem do 15000Kc. Mam moznost dostat docela zajimave slevy, takze doufam, ze to klapne.
Zatim to vidim na tlumice a kdyz uz se budou delat, tak bych asi vymenil i vsechny 4 pruziny. Co myslite? Asi je blbost menit jen pruziny na zadku.
Z prohlidky u Lisky vyplynulo, ze mam jeste volne cepy na predku, takze ty me cekaji take.
Pak mozna to lozisko zadniho kola, podle toho, v jakem bude stavu.
Je jeste neco, co by stalo za to vymenit, kdyz uz se ten podvozek bude delat (co se tak obvykle meni)?
A jake konkretni zbozi vybrat?
Tohle auto uz nejezdi dalky (na to mam sluzebaka). Nejdelsi trasy jsou obcasne jizdy po dalnici 100km do Prahy. 90% jizd je mezimesto kolem Plzne. Navic v oblasti, kde nejsou zrovna pekne silnice.
Takze za par let budou mozna ty tlumice zase v haji.
Auto planujeme pouzivat jeste cca 3 roky a najet dalsich 70000km. Pak budeme mit najeto neco kolem 250000km.
Z vyse uvedenych duvodu se mi nechce kupovat nejakou spicku, ale rozhodne tam nechci davat sragory typu Starline.
Co je v tlumicich takova doporucovana stredni trida? Kayaba?
A jake ty pruziny?
Cil je vejit se s materialem do 15000Kc. Mam moznost dostat docela zajimave slevy, takze doufam, ze to klapne.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Re: Bushmanovo Lego
přední pružiny bych určitě neměnil...proč? já mám 185 000 km a ani by mě nenapadlo měnit pružiny. ty zadní chápu, kvůli nádrži LPG...
Re: Bushmanovo Lego
Jj, chtěl jsem to napsat už odpoledně, pak jsem na to zapomněl. Preventivně měnit pružiny mi přijde jako blbost. Rozhodně ne, pokud nevykazují nějakou závadu. Jestli už je auto sedlé, se dá změřit (v servisním manuálu jsou hodnoty, jakých má dosahovat vzdálenost od středu kola po okraj blatníku). Kór jestli nechceš kupovat originální díly, ale nějaký střed, tak by to podle mě byla cesta k horšímu. Jestli jsou zadní už vytahaný, tak tam třeba i jo, ale přední jedině při defektu. Kór, jestli to nemá ještě ani 200.
Ostatní díly na nápravách bych při takovym nájezdu asi taky neměnil preventivně, ale jen ty poškozené, čepy volné nebo s protrhlou prachovkou, silentbloky potrhané nebo uvolněné atd...
Ostatní díly na nápravách bych při takovym nájezdu asi taky neměnil preventivně, ale jen ty poškozené, čepy volné nebo s protrhlou prachovkou, silentbloky potrhané nebo uvolněné atd...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Bushmanovo Lego
Slyšel jsem názor, že když se mění tlumiče, je vhodné vyměnit i pružiny kvůli tomu, že jsou stejně za ty roky sedlé a nový tlumič bude zbytečně víc zatěžován a rychleji odejde. Mám to od člověka, co opravuje auta.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Re: Bushmanovo Lego
Nevidím důvod, i kdyby ty pružiny byly už slabší, proč by to mělo způsobovat větší zátěž na tlumič.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Bushmanovo Lego
Já důvod vidím. "Mám to od člověka, co opravuje auta."
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Bushmanovo Lego
To mě taky napadlo, ale nechtěl jsem rejpat To už bych spíš zkontroloval/vyměnil uložení, dorazy, prachovky a další díly, které je možné měnit jen po rozebrání/vyndání pružící jednotky.
Co se týče pružiny, tak zkontrolovat její lak a případně opravit a ošetřit antikoro prostředkem.
Co se týče pružiny, tak zkontrolovat její lak a případně opravit a ošetřit antikoro prostředkem.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Bushmanovo Lego
To jsou pěkné rady, ale to by to asi musel poslat svému "servisakovi"
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Bushmanovo Lego
Pokud jste si tim jisti, tak klidne vymenim jen ty sedle zadni pruziny.
A ta znacka tlumicu?
A ta znacka tlumicu?
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Re: Bushmanovo Lego
Hele, klidně si vyměň, co chceš Já jen říkám, že měnit originální díly tohoto typu za střední aftermarket jen tak, protože proto, je krok k horšímu. Najdi servisní manuál, hodnotu výšky, změř (je potřeba splnit nějaké parametry zatížení) a uvidíš, zda třeba i přední nejsou vytahaný. Já mám taky na Legu zadní vytahaný a chystám se je v budoucnosti měnit a to ani nemám kombík ani LPG. Ale změřil jsem si tu vzdálenost a zjistil jsem, že oproti standardní hodnotě jsem jen o 1,5 cm níž a tolerance je 2,5 cm... takže by se s trochou nadsázky dalo říct, že jsem teprve tak lehce za půlkou cesty k tomu, než budou zralý vyměnit
Co se týče tlumiče a jeho opotřebení, tak k tomu dochází zejména jeho provozem. Nestandardní opotřebení může docházet u náprav, které mají tlumič jako jeden z nosných prvků (zavěšení typu MacPherson, u většiny Subaru vpředu) a zároveň jsou nějak v nepořádku - velké vůle, volné čepy, vymačkané silentbloky - na tlumič pak nepůsobí jen ty síly, s kterými konstruktér počítal, ale i další, to se pak samozřejmě tlumič opotřebovává víc.
Další problém tlumič vs vytahaná pružina by mohl nastat v případě, že je použit tlumič s progresivním tlumícím účinkem - myslím ten typ, který má v určité poloze zdvihu "přiškrcené" otvory, kterými se prohání olej, aby byl "tvrdší" - zejména, aby neklesal předek auta při prudkém brzdění. Tam pak samozřejmě v kombinaci s nevhodnou nebo moc opotřebovanou pružinou je při standardní poloze tlumič mimo tuto oblast a naopak se do ní dostane při propružení nebo odlehčení. Nevím, zda Subaru takové tlumiče používá nebo je neklesání předku řešeno kinematikou nápravy, ale z obou důvodů je v servisním manuálu ta tolerance, kterou se dá řídit. Jinak toto se týká zejména předních tlumičů.
Takže jestli jsi třeba 1 cm od konce 2,5 cm tolerance, jako já na tom zadku, a plánuješ měnit tlumiče, tak vyměň i pružiny, protože než budeš znova měnit tlumiče, mohla by se ta pružina už dostat mimo toleranci. A já osobně bych hodně uvažoval o originálních dílech. Resp. už jsem jednou pružiny měnil - na předku na OTB, jedna praskla - a koupil jsem obě originál. Pružiny jsou zrovna věci, s kterýma se problémy řeší dost blbě.
Co se týče tlumiče a jeho opotřebení, tak k tomu dochází zejména jeho provozem. Nestandardní opotřebení může docházet u náprav, které mají tlumič jako jeden z nosných prvků (zavěšení typu MacPherson, u většiny Subaru vpředu) a zároveň jsou nějak v nepořádku - velké vůle, volné čepy, vymačkané silentbloky - na tlumič pak nepůsobí jen ty síly, s kterými konstruktér počítal, ale i další, to se pak samozřejmě tlumič opotřebovává víc.
Další problém tlumič vs vytahaná pružina by mohl nastat v případě, že je použit tlumič s progresivním tlumícím účinkem - myslím ten typ, který má v určité poloze zdvihu "přiškrcené" otvory, kterými se prohání olej, aby byl "tvrdší" - zejména, aby neklesal předek auta při prudkém brzdění. Tam pak samozřejmě v kombinaci s nevhodnou nebo moc opotřebovanou pružinou je při standardní poloze tlumič mimo tuto oblast a naopak se do ní dostane při propružení nebo odlehčení. Nevím, zda Subaru takové tlumiče používá nebo je neklesání předku řešeno kinematikou nápravy, ale z obou důvodů je v servisním manuálu ta tolerance, kterou se dá řídit. Jinak toto se týká zejména předních tlumičů.
Takže jestli jsi třeba 1 cm od konce 2,5 cm tolerance, jako já na tom zadku, a plánuješ měnit tlumiče, tak vyměň i pružiny, protože než budeš znova měnit tlumiče, mohla by se ta pružina už dostat mimo toleranci. A já osobně bych hodně uvažoval o originálních dílech. Resp. už jsem jednou pružiny měnil - na předku na OTB, jedna praskla - a koupil jsem obě originál. Pružiny jsou zrovna věci, s kterýma se problémy řeší dost blbě.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Bushmanovo Lego
Tak dily uz se postupne nakupuji. Pruziny budou menene jen na zadku, kde to sedi.
Jinak vcera jsem po tankovani zkusil driftovat s Oktavkou na znamem parkovisti u plzenskeho Ona, na Lochotine a byla to bida.
Auto je takove tupe a neochotne k prudkemu zataceni na snehu. Jde tam vypnout jen protiskluz.
Zadna zabava.
Zato dnes jsem posadil robatka do Legacy a jeli jsme blbnout na blizke letiste. A co myslite?
Neskutecna zabava. Auto se dalo na snehu krasne vodit, jak jsem chtel a bylo nadherne citelne.
Deti vzadu pistely jako cunici a mala v jednu chvili dokonce skoncila s hlavou pod zadni sedackou (pro vetsi zazitek se odpoutaly)
Vratili jsme se skvele vyblbli a mam to na pamatku i na kamere.
Jinak vcera jsem po tankovani zkusil driftovat s Oktavkou na znamem parkovisti u plzenskeho Ona, na Lochotine a byla to bida.
Auto je takove tupe a neochotne k prudkemu zataceni na snehu. Jde tam vypnout jen protiskluz.
Zadna zabava.
Zato dnes jsem posadil robatka do Legacy a jeli jsme blbnout na blizke letiste. A co myslite?
Neskutecna zabava. Auto se dalo na snehu krasne vodit, jak jsem chtel a bylo nadherne citelne.
Deti vzadu pistely jako cunici a mala v jednu chvili dokonce skoncila s hlavou pod zadni sedackou (pro vetsi zazitek se odpoutaly)
Vratili jsme se skvele vyblbli a mam to na pamatku i na kamere.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Re: Bushmanovo Lego
Video z dnesniho driftovani s Legacy na snehu za ucasti jecicich deti :826: :
http://leteckaposta.cz/857570229
Ma to 52MB a bude to tam ulozene asi mesic.
A jedna fotecka vytazena z videa:
http://leteckaposta.cz/857570229
Ma to 52MB a bude to tam ulozene asi mesic.
A jedna fotecka vytazena z videa:
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
- lukygoofy
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 361
- Registrován: úte bře 12, 2013 7:46 am
- Jméno a příjmení: Lukáš Kopelent
- Bydliště: Plzeň
Re: Bushmanovo Lego
příště se koukej ozvat, vyrazíme spolu
Subaru Legacy Outback 3.0R AT MY2005 - prodáno Cozmo,
Toyota Avensis 2.0L CVT - MY 2017
Toyota Avensis 2.0L CVT - MY 2017
Re: Bushmanovo Lego
Klidně můžeme, jen tahle plocha je dost krátká, když se chceš pořádně rozjet. Je to mezi Chotinou a Žichlicemi.
Pokud chceš něco delšího a bez lidí, tak pak už mě napadá jen to parkoviště v Plzni u Boleváku nebo bývalá Delvita u Ona.
O jiné vhodné ploše na sever od Plzně nevím.
Pokud chceš něco delšího a bez lidí, tak pak už mě napadá jen to parkoviště v Plzni u Boleváku nebo bývalá Delvita u Ona.
O jiné vhodné ploše na sever od Plzně nevím.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/